Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Grzeje się przy przyśpieszaniu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mateusz1523

mateusz1523
  • 234 postów
  • Dołączył: 25-08-2008

Napisany 09 marca 2010 - 15:49

Ostatnio, zauważyłem u siebie taki trochę dziwny problem. Otóż, jak jadę sobie spokojnie, temperatura jest ok, nie skacze. Jak zacznę przyśpieszać, od razu zaczyna rosnąć. Sprawdzałem poziom płynu jest ok. Wygląda to tak jakby pompa wody miała za małą wydajność czy coś i nie nadąża pompować. Czy spotkał się już ktoś z takim przypadkiem? Prosił bym o pomoc.

Zaznaczam, że użyłem szukajki, ale nie znalazłem podobnego problemu. Albo takiego nie ma, albo ja jestem ślepy:-o

Pozdrawiam!:)
Turbo Intercooler:D

#2 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 09 marca 2010 - 16:49

a do jakiego poziomu temp dochodzi?wisko sie załącza?u mnie też rosnie jak przyśpieszam albo jade z duża prędkością przez pewien czas ale max miałem tak z 98 stopni.

#3 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 marca 2010 - 16:54

Mateusz, na moje to tak jak piszesz, pompa wodna. Zapewne kilka łopatek powiedziało "papa" i nie ma swojej wydajności.

#4 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 marca 2010 - 17:30

Jak piszą koledzy potwierdzam. możliwe że pompa wody. u mnie na wirniku były pęknięcia na 3 mm i łopatki częściowo pourywane. jak dawniej z tą pompą miałem to się grzała ponad 100 st a teraz 10 st na zewnątrz i prędkość 160km/h i temp niecałe 95 st i przy tej prędkości tak trzyma..

#5 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 marca 2010 - 19:22

a ja bym dołożył swoje 5 groszy i powiedział że zapchane katy mogą być i silniczek grzeje się zbytnio - taka propozycja odciąć i sprawdzić można a później pospawać. Chyba , że kolega u siebie w A nie ma katów? to cofam co napisałem.

#6 OFFLINE   mateusz1523

mateusz1523
  • 234 postów
  • Dołączył: 25-08-2008

Napisany 09 marca 2010 - 19:49

Dzięki za odpowiedzi.

U mnie temperatura zawsze była na pierwszej kresce. Na wskaźniku od temperatury jest tak: pole niebieske, pierwsza kreska, druga kreska z napisem 90*C trzecia kreska i ostatnia to czerwone pole z napisem 110*C. Temperatura zawsze dochodziła tylko do pierwszej kreski. Jak jadę spokojnie trzyma się jej, jak tylko depnę idzie do góry. Nie wiem ile dokładnie, bo nie chciałem ryzykować, ale idzie dosyć szybko. Wisko zawsze się załączało. Ogólnie nigdy nie miałem z chłodzeniem problemów. Ciągałem przyczepkę z samochodem i tak samo temperatura nie skakała. Może być taka opcja, że termostat się zawiesił? Chociaż chyba nie, bo jak by się zawiesił, to cały czas by temperatura szła w górę. Jutro pojadę do mechanika i dowiem się co jej jest. Czy orientuje się ktoś jakie powinno być ciśnienie w układzie?

Edit:
Znalazłem, według programu Vivid WorkshopData ciśnienie powinno wynosić 1.0-1.1 bar.
Turbo Intercooler:D

#7 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 marca 2010 - 20:06

To nie wina zawieszonego termostatu, bo albo by ciągle nie dogrzewał, albo by ciągle grzał silnik. Sprawdź pompę, innej opcji nie widzę skoro to się stało tak nagle. Chłodnica się z dnia na dzień nie zamuli.

#8 OFFLINE   mateusz1523

mateusz1523
  • 234 postów
  • Dołączył: 25-08-2008

Napisany 09 marca 2010 - 20:09

To nie wina zawieszonego termostatu, bo albo by ciągle nie dogrzewał, albo by ciągle grzał silnik. Sprawdź pompę, innej opcji nie widzę skoro to się stało tak nagle. Chłodnica się z dnia na dzień nie zamuli.


No właśnie też tak mi się wydaje, że z dnia na dzień się nie zamuli. Jutro sprawdzę wszystko po kolei bo dziś już trochę za późno na grzebanie.
Turbo Intercooler:D

#9 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 09 marca 2010 - 20:13

To nie wina zawieszonego termostatu, bo albo by ciągle nie dogrzewał, albo by ciągle grzał silnik. Sprawdź pompę, innej opcji nie widzę skoro to się stało tak nagle. Chłodnica się z dnia na dzień nie zamuli.



Tu sie zgodze w 100% kolega strzelil w 10 jedz do intercarsu lub Gordona kup pompe firmy airtex z metalowym wirnikiem nie z plastikowym firma srednia ale chyba jako oni robia pompy z metalowym wirnikiem bedzie po klopocie

#10 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 09 marca 2010 - 23:49

Panowie ale kolega ma "Babcię" a nie Tedesa :) choć przyczyny mogą być podobne........

#11 OFFLINE   pawelsteliga

pawelsteliga
  • 49 postów
  • Dołączył: 27-05-2008
  • Skąd: LEGNICA

Napisany 10 marca 2010 - 00:06

na dzień dzisiejszy nowy płyn , chłodnica przepłukana nowy termostat który trzyma temperaturę, nowa pompa wody "metalowa" i przy 170-190 dochodzi ponad 100*C. jakieś pomysły?

#12 OFFLINE   wodzu530

wodzu530
  • 132 postów
  • Dołączył: 08-05-2009
  • Skąd: radomsko

Napisany 10 marca 2010 - 00:36

a ja przy normalnej jezdzie mam 92,5st. C, dłuzsze wyprzedzanie i temp dochodzi do 95st. C odpuszczam pedał gazu i po chwili schodzi do prawie 91st C. nastepnie muskam gazu aby utrzymac predkosc i normuje sie na 92,5. czasami tak na trasie jak non stop wyprzedzam widze tzw falowanie wskazówki pomiedzy 90 a 95st. C. na razie powyzej 95 wskazówka nie wskoczyła. i teraz mam dylemat. czy to falowanie oznacza oznake jakiejs awarii lub niedomagania czegos???

#13 OFFLINE   pawelsteliga

pawelsteliga
  • 49 postów
  • Dołączył: 27-05-2008
  • Skąd: LEGNICA

Napisany 10 marca 2010 - 01:16

to falowanie w takich granicach wychodzi z bardzo czułego czujnika:) 2,5 stopnia pomiędzy kreskami . wszystko jest ok

#14 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 marca 2010 - 07:48

na dzień dzisiejszy nowy płyn , chłodnica przepłukana nowy termostat który trzyma temperaturę, nowa pompa wody "metalowa" i przy 170-190 dochodzi ponad 100*C. jakieś pomysły?


Ja bym stawiał na tą chłodnice. a jak ją płukałeś od zewnątrz czy od środka. a jak długo masz omę było tak wcześniej. może jeszcze być problem w pompie wody ilość łopatek ma wpływ. a jeszcze jedno czy korek na zbiorniczku wyrównawczym masz dobry trzyma ciśnienie zaworek w nim oki. spróbuj podmienić bo to też ma wpływ. nie masz czasem mokrego zbiorniczka koło korka??

#15 OFFLINE   mateusz1523

mateusz1523
  • 234 postów
  • Dołączył: 25-08-2008

Napisany 10 marca 2010 - 17:45

No już jestem po robocie. Kupiłem nową pompę, rozbebeszyłem, i zamontowałem. Przy okazji kupiłem zmontowałem nowe paski na wspomaganie, alternator i klime. Koszt pompy to 140PLN (nowa). Teraz już się nie grzeje. Czyli problem rozwiązany. Na starej pompie już były tylko dwie i pół łopatki:D

A tak na marginesie, czy ciśnienie może ulatywać przez korek zbiorniczka wyrównawczego? Bo dziś słyszałem taką opinie?

Dziękuje wszystkim, za zainteresowanie moim problemem i pomoc:piwo: Niech Wam Pan Bóg w dzieciach wynagrodzi:D
Turbo Intercooler:D

#16 OFFLINE   wodzu530

wodzu530
  • 132 postów
  • Dołączył: 08-05-2009
  • Skąd: radomsko

Napisany 11 marca 2010 - 19:27

A tak na marginesie, czy ciśnienie może ulatywać przez korek zbiorniczka wyrównawczego? Bo dziś słyszałem taką opinie?


nawet musi jak wzrasta powyzej 0,13Mpa. jakby nie ulatywało to byłby kolejny zestaw problemów

#17 OFFLINE   pawelsteliga

pawelsteliga
  • 49 postów
  • Dołączył: 27-05-2008
  • Skąd: LEGNICA

Napisany 13 marca 2010 - 14:58

korek wymieniony, i to samo mocniej wcisnę i już od 170km/h ma prawie 100C,
zaznaczę iż mam zdjęte wiatraczki klimy i chłodnice klimy wiec przepływ pow jeszcze lepszy
jak się ma do tego visco?
już nie wiem co obstawiac?
jakieś pomysły?


#18 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 marca 2010 - 15:09

a płynu nie ubywa??
a jak się zagrzeje to chłodnica jest cała Ciepła??
kurcze objawy na zapchaną chłodnice. a powiedz od kiedy się to dzieje ten wzrost temp.

a jeszcze jedno a jakbyś wyciągnął termostat i wtedy spróbuj może nowy a nie otwiera całkiem...

#19 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 marca 2010 - 15:21

zaznaczę iż mam zdjęte wiatraczki klimy i chłodnice klimy wiec przepływ pow jeszcze lepszy

A na moje, to w tym problem.

kurcze objawy na zapchaną chłodnice.

Niech sprawdzi ręką, czy się równomiernie nagrzewa. Jak dół zimniejszy, to chłodnica do płukania. Najlepiej cały układ octem.

#20 OFFLINE   pawelsteliga

pawelsteliga
  • 49 postów
  • Dołączył: 27-05-2008
  • Skąd: LEGNICA

Napisany 13 marca 2010 - 23:17

od jakiegoś pól roku , wcześniej tak nie było, gdy była założona chłodnica klimy i wiatraki tez się grzała.
termostat wymieniony niedawno. ładnie trzyma temp szybko się nagrzewa,
sprawdze chłodnice w których miejscach jest gorąca, teraz to większego problemu nie ma ale w lecie gdy jest na dworze +30 stopni 120 km/h i koniec jazdy :(
aha i ostatnio po zmniejszeniu ogrzewania na LOW leci cały czas gorące powietrze !