Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Turbosprężaka - czy to zatarte cięgno?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2010 - 21:22

Witam jak w temacie sprawdziłem dzisiaj to cięgno co idzie do puszki z turbiny i podczas zwiększania obrotów silnika to cięgno w ogóle się nie rusza. Proszę mi powiedzieć , kiedy ono powinno zadziałać i w którą stronę powinno się przesuwać? Oraz jeżeli nie rusza się to jaki jest sposób na przywrócenie go do życia? Z góry dziękuję za porady w temacie.

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2010 - 21:34

jak przygazujesz to cięgno powinno chować się do gruchy i otwierać zawór, teraz pytanie czy zawór jest zapieczony, czy grucha nieszczelna i traci VAC lub czy zawór nie jest uszkodzony to musisz sprawdzić.

#3 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2010 - 21:39

czyli jak najłatwiej i swoim sposobem sprawdzić co napisałeś. Gebaralnie nie minie mnie chyba raczej wyjęcie turbinki? a jak sprawdzić szczelnośc gruchy? a i jak sprawdzić czy zawór uszkodzony? dzięki za porady.

#4 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 marca 2010 - 21:39

Oraz jeżeli nie rusza się to jaki jest sposób na przywrócenie go do życia?

Dobry penetrant i trochę siły, powinno puścić, później znów penetrant, a jak już się będzie swobodnie ruszać, to jakiś smar miedziany.

#5 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2010 - 21:45

http://moto.allegro....ds_2_5_tds.html mała poprawka bo widzę że zaworem upustowy steruje ciśnienie w turbinie a nie podciśnienie, w tym przypadku cięgno będzie się wysuwało z gruchy, gruchę możesz sprawdzić także wyciągasz zawleczkę którą widać na foto i wężyk od gruchy dmuchnąć pompką i powinno się cięgno ruszyć, sam zawór penetrant i rozruszać dziada.

#6 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 marca 2010 - 22:04

Smar z miedzia jest najleprzy do takich zeczy bo nie traci wlasciwosci przzy wysokich temperaturach:)najlepiej w spray ja uzylem spray z firmy Wirth

#7 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 marca 2010 - 07:59

czyli generalnie z tego co mówicie to na początek turbiny nie trzeba by wyjmować? a ten smar wcisnąć jakoś do środka tej gruchy przez zaworek po zdjęciu tego krótkiego wężyka ? Czyli ja też błędnie ją sprawdzałem bo pchałem cięgno do gruchy i nie chciała ruszyć a tu jak Damian pisze cięgno wyłazi z niej ale fakt jest taki , że chyba coś się zastało bo po przygazówce nie rusza się.Czy jednak wyjąć turbinę jak doradzicie?
A i jeszcze jedno bo z tego co się orientuję to w tej gruszce jest jakaś membrana jak to w środku wygląda czy w ogóle ta gruszka jest otwieralna lub można ją osobno kupić razem z cięgnem?

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 marca 2010 - 18:00

A i jeszcze jedno bo z tego co się orientuję to w tej gruszce jest jakaś membrana jak to w środku wygląda czy w ogóle ta gruszka jest otwieralna lub można ją osobno kupić razem z cięgnem?

przypuszczm że grucha jest zaprasowana i jej nieotworzysz, tak w srodku jest membrana i z jednej strony membrany działa na nia ciśnienie a z drugiej sprężyna, miedziaka masz popryskać na oś zaworu tej klapki.

#9 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2010 - 12:01

dobra Damian już wiem gdzie pryskać początkowo myślałem że do gruchy do środka ale raczej to by nic nie dało , jutro się za to biorę.

cięgno sprawdzone chodzi ładnie ta kierowniczka w turbince nie jest zatarta a samo cięgno co z gruszki wychodzi przy użyciu siły wysuwa się i ciśnienie trzyma czyli membrana dobra a więc nie ma się do czego doczepić. A i sprawdziłem jeszcze po przygazownaiu do 4,5 tyś obrotów uchyla się pod wpływem nadmiaru spalin w turbinie a więc jest wszystko sprawne.

#10 OFFLINE   AJs

AJs
  • 132 postów
  • Dołączył: 25-05-2007
  • Skąd: Nowa Sól/Legnica

Napisany 11 marca 2010 - 08:20

co to jest i gdzie sie znajduje ta "kierowniczka"?? może na tym zdjęciu z allegro...

#11 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2010 - 09:51

Dodany obrazek

tu masz pokazane miejsce tej kierowniczki jak się to fachowo nazywa to nie wiem ale jak zdejmiesz zawleczkę z cięgna to ona powinna luźno pracować jeżeli nie to się zapiekła , u mnie była luźniutka

#12 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2010 - 10:18

tej kierowniczki jak się to fachowo nazywa to nie wiem

to nie jest kierowniczka tylko zawór upustowy i wygląda tak
Dodany obrazek,
kierowniczka jest w Y25DT i wygląda to tak
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#13 OFFLINE   AJs

AJs
  • 132 postów
  • Dołączył: 25-05-2007
  • Skąd: Nowa Sól/Legnica

Napisany 11 marca 2010 - 14:12

No to już wiem jak powinno się zachowywać to cięgno i ten zawór. da się bez zdejmowania turba sprawdzić czy wirnik turbiny obraca się bez oporów?

#14 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2010 - 15:03

da się bez zdejmowania turba sprawdzić czy wirnik turbiny obraca się bez oporów?

tak sciagasz dolot powietrza do turbo i mozesz nim poruszac

#15 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 marca 2010 - 15:05

No to już wiem jak powinno się zachowywać to cięgno i ten zawór. da się bez zdejmowania turba sprawdzić czy wirnik turbiny obraca się bez oporów?


jak zdejmiesz od spodu wąż od turbo co idzie do IC to zobaczysz wirnik. jak zapalisz to nawet powinien się kręcić:D:D
a DamianSz jeszcze lepiej Ci doradził..pozdrawiam

#16 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 05 marca 2011 - 15:58

podepnę się do tematu bo coś mi nie pasuję z moją turbiną
ostatnio zdjąłem wąż idący od IC odpaliłem auto i dałem gazu i w sumie nic a kiedyś był huk z turbo
jak wąż założyłem na rezonator z poluźnioną obejmą to przy dodaniu gazu zeskoczył ale bez szału
no to dzisiaj obejrzałem zawór upustowy czy się nie zablokował w pozycji otwartej bo słychać świst przy dodawaniu gazu
ale w ogóle nie mogę go ruszyć w żadną stronę!!
czy dużo trzeba użyć siły bo próbowałem go ruszyć z pozycji leżącej to nie miałem zbytnio pola do popisu??

#17 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 marca 2011 - 10:41

Trzeba troszkę mocy na ruszenie tego silna sprężyna. no chyba ze ściągniesz cięgno od gruszki