Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nie wkreca sie na obroty X25XE


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Michal89

Michal89
  • 12 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Kielce

Napisany 06 marca 2010 - 19:22

Witam od paru dni jestem posiadaczem omegi 2.5 v6 automat z sekwecyjnym gazem samochod przez 2 dni chodzil pieknie ale po wymianie świec i przewodów WN jest problem,odpala ladnie obroty 3ma równo jeździ elegancko bez problemów jak jade normalnie bez szalenstw to przyspiesza ladnie a jak chce jej depnac do zaczyna tak jakby ciezko sie wkrecac na obroty (brak mocy) w 1 dzien od kad jest ta usterka wkrecala sie do 5000obr na drugi 4500 a teraz w 3 dzien nie chce przekroczyc 4000 stanie na 4000obr/min na np 2gim biegu i nie zmienia biegu ani nie wkreca sie dalej :(

edit: jak by to mialo znaczenie to na luzie tzn N lub P wkreca sie normalnie do konca obrotow

i na komputerze swieci mi sie ciagle napis check ale to od kad ja mam to tak jest.

#2 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 marca 2010 - 21:01

i na komputerze swieci mi sie ciagle napis check ale to od kad ja mam to tak jest.

http://forum.omegakl...hread.php?t=202
na dobry początek
a później używaj szukaj

#3 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 07 marca 2010 - 10:32

i na komputerze swieci mi sie ciagle napis check ale to od kad ja mam to tak jest.


na komputerze może się świecić. Coś na pewno pisze - przeczytaj i podaj.
czy świeci się pomarańczowa kontrolka z silnikiem na zegarach ? Ta jest istotniejsza.

#4 OFFLINE   Michal89

Michal89
  • 12 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Kielce

Napisany 07 marca 2010 - 11:03

nie na zegarach engine sie nie swieci,dzieki wyswietla mi bledy ale jakos dziwnie 3x 12 a pozniej jest jakby 1 po 0,5 sekundy jest 4 i pozniej jest z sekunde moze dluzej przerwy 5 wychodzi jak by 145 no i pozniej jest kod 31

przeczytalem kody i 145 tylko nie wiem czy to do mojego samochodu jest jako 145 - Immobilizer - zły sygnał mam wydlubana stacyjke bo zablokowalo mi blokade i nie mialem co zrobic ale odpalam kluczykiem oryginalnym tylko ze po odpaleniu kluczyk sie nie trzyma w stacyjce i go wyjmuje i klade pod chamulcem recznym :) no i druga sprawa ostatnio czyściłem silniczek krokowy benzyna ekstrakcyjna czy ktoras z tych rzeczy moze byc przyczyna????

a jezeli to nie 145 tylko 19 to wychodzi 19 - Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał i 31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)


EDIT: i juz mam chyba rozwiazanie :) tu temat kolegi i u mnie jest ta sama sytuacja ze zmienialem przewody i świece Dzisiaj zmieniałem w swojej V-ce przewody zapłonowe i świece bo autko zaczęło przerywać. Powodem był olej lecący z pod pokryw wałków którym nasiąkły od wewnątrz kable WN dodatkowo świece już były brązowe nie do umycia.
Ale nie o tym miało być

To była moja druga zmiana przewodów po której "padł" czujnik wału (kod 19
Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał)

Poprzednim razem wymieniłem czujnik na włoski z Inter-Cars za 130zł.
Dzisiaj po wymianie kabli auto gasło, check wybłyskał 19 kod.
Pomyślałem, że włoski shit się szybko rozleciał. Ale nie dawało mi to spokoju
, że po raz kolejny po wymianie kabli padł czujnik...
Otworzyłem maskę i zacząłem analizować.
Co się okazało przewód WN stykał się z przewodem czujnika wysyłając dodatkowe impulsy do ECU. Po odseparowaniu kabli jak ręką odjął

Także moja rada jest taka żeby najpierw sprawdzić czy przewody się nie stykają a dopiero później wymieniać czujnik. Póki co włoski czujnik działa 6-ty miesiąc więc chyba mogę go polecić.

Rzecz działa się na oryginalnym czujniku z kablami NGK oraz na czujniku włoskim z przewodami Sentech więc to nie wina kabli ani czujnika tylko rozmieszczenia elementów w silniku.

#5 OFFLINE   Michal89

Michal89
  • 12 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Kielce

Napisany 08 marca 2010 - 17:49

No i niestety czujnik jest chyba padniety :( probowalem wszystkiego i bez czujnika idzie tak samo jak z nim :/