Witam,
szukałem coś podobnego na forum ale nie znalazłem.
Po zmianie chipa komputer strasznie mnie oszukuje, na trasie około 1500 km komputer okłamał mnie na około 30 litrów ropki. Przy prędkości 140-160km/h autko paliło mi 7,6 l/100km i przekłamanie komputera lub dystrybutora wynosiło 1-2 litry, wczoraj jadąc do Francji po przejechaniu 800km, prędkość 140-160km/h, komp pokazał że autko spaliło 51 litrów i spalanie wyniosło 7,6 l/100km, wskazówka od baku pokazywała prawie pierwszą białą kreskę, dystans do przejechania na pozostałym paliwie 100km, podjechałem zatankować i weszło i 69 litrów (stacja paliw shel Niemcy).
Co może być przyczyną tak wielkiego przekłamania, jak to naprawić?.
Autko to omega 2,5 td po lifcie.
Pozdrawiam


Błędnewskazania spalania po chip tuningu. Omega 2,5 TD
Rozpoczęte przez
lukas810
, 01 mar 2010, 19:09
11 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 01 marca 2010 - 19:09
#2
OFFLINE
Napisany 01 marca 2010 - 19:15
Stało się tak dopiero po chipie? Gdyby nie było wspomnienia o chipie to powiedziałbym, że źle dobrane opony.
Chip jest jako kość w ECU silnika, czy po prostu jakiś rezystor wpięty w przewody idące od ECU? Jeśli druga opcja, to daj zdjęcie.
Chip jest jako kość w ECU silnika, czy po prostu jakiś rezystor wpięty w przewody idące od ECU? Jeśli druga opcja, to daj zdjęcie.
#3
OFFLINE
Napisany 01 marca 2010 - 19:20
WItam,
stało się tak dopiero po chipie, chip jest jako kość w kompie. Oryginalna kość została wylutowana, zamieniona podstawką i do podstawki została zapakowana nowa kostka. Autko po wymianie chipa, zmieniło się ogromnie, większa moc wyraźnie odczuwalna.
stało się tak dopiero po chipie, chip jest jako kość w kompie. Oryginalna kość została wylutowana, zamieniona podstawką i do podstawki została zapakowana nowa kostka. Autko po wymianie chipa, zmieniło się ogromnie, większa moc wyraźnie odczuwalna.
#4
OFFLINE
Napisany 01 marca 2010 - 19:26
Hmm... Nie mam pomysłów. U mnie i Rafiego spalanie spadło, komp pokazuje jak należy, ale jak widać chip chipowi nie równy.
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 01 marca 2010 - 19:34
Hmm... Popatrz, nawet parametry po ich chipie podobne do moich, co najmniej dziwne... Jedna kość, czy obydwie?
#7
OFFLINE
Napisany 01 marca 2010 - 19:37
Wicek, a jaki wpływ mogą mieć opony do wskazania kompa i spalania?
Ponieważ wyjechałem na miesiąc z polski to zmieniłem już kapcie na letnie czyli 225/55/16, zimówki miałem 195/65/15. Oczywiście na tych letnich oponach już jeździłem.
Edit: tylko jedna kość została wymieniona
Ponieważ wyjechałem na miesiąc z polski to zmieniłem już kapcie na letnie czyli 225/55/16, zimówki miałem 195/65/15. Oczywiście na tych letnich oponach już jeździłem.
Edit: tylko jedna kość została wymieniona
#8
OFFLINE
Napisany 01 marca 2010 - 19:40
Licznik i MID bierze sygnał o ilości impulsów z pompy ABS, która zlicza obroty kół w aucie. Jeśli opony mają inny rozmiar niż odpowiedni, to wskazania będą błędne.
#9
OFFLINE
Napisany 01 marca 2010 - 19:44
A jak mogę sprawdzić jakie kapcie powinny być do mojego autka? coś gdzieś czytałem, że to się da sprawdzić w MIDzie, ale nie wiem jak
#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
Napisany 01 marca 2010 - 19:51
mam ten sam program i chyba cos w nim jest namieszane bo u mnie pokazuje 6.5 6.8l , a jak spokojnie jade to i 5.6 hehe ,oponki masz dobre ja mam te rozmiary wpisane w dowod jako oryginaly
#12
OFFLINE
Napisany 01 marca 2010 - 19:56
no to pięknie, czyli co trzeba by pisać coś do sprzedawcy??