Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z cisnieniem w ulkadzie chlodzenia w 2.0 16v


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   xxxdanieloooxxx

xxxdanieloooxxx
  • 43 postów
  • Dołączył: 26-02-2010
  • Skąd: elk

Napisany 26 lutego 2010 - 16:53

witam .
Kurcze w trasie zaciol mi sie termostat i przez to wyrabalo mi pompe wody i uszczelke pod glowica blok i glowica jest caly a cisnienie w przewodach zawysokie . sprawdzalem juz i nowy termostat i korek i dalej nic.. moze ktos cos podpowiie ..; ;p :tank::tank::dziura:

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lutego 2010 - 17:55

czyli po wymianie uszczelki dalej masz twarde węże ??

#3 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 26 lutego 2010 - 21:51

witam .
Kurcze w trasie zaciol mi sie termostat i przez to wyrabalo mi pompe wody i uszczelke pod glowica blok i glowica jest caly a cisnienie w przewodach zawysokie . sprawdzalem juz i nowy termostat i korek i dalej nic.. moze ktos cos podpowiie ..; ;p :tank::tank::dziura:

Ile wynosi ciśnienie w układzie? jak się zachowuje temperatura? które przewody są za twarde i jak twarde (kamienie)? korek puszcza nadmiar?

#4 OFFLINE   xxxdanieloooxxx

xxxdanieloooxxx
  • 43 postów
  • Dołączył: 26-02-2010
  • Skąd: elk

Napisany 27 lutego 2010 - 09:33

tak uszczelka wymieniona pompa termostat i dalej lipa,. jak termostat pusci okolo 90 stopni to przewod do chlodnicy jak kamien a ze zbiorniczka sie wylewa . do 50 km przejade ale dalej to nie da rady boje sie ze przegrzeje blok albo znowu cos j...e...b..n..i. . . e

#5 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lutego 2010 - 10:21

jest coś nie tak z uszczelką, ja wymieniałem to niedawno bo ciśnienie poszło właśnie w układ chłodzenia

mi to wygląda na niestety uszkodzenie :uszczelki, głowicy lub bloku w któryś kanał chłodzący idzie ciśnienie innej możliwości niestety niema choć może jeszcze być zapchana chłodnica (teoretycznie może powodować wzrost ciśnienia) ale musiała by być naprawdę zaklejona, nie używałeś przypadkiem uszczelniaczy do układu chłodzenia ?

#6 OFFLINE   xxxdanieloooxxx

xxxdanieloooxxx
  • 43 postów
  • Dołączył: 26-02-2010
  • Skąd: elk

Napisany 27 lutego 2010 - 11:39

nie kolego niczego takiego nie uzywalem . mi chyba sie zdaje tez ze to chlodnica .. nie wyglada najlepiej szczerze i jest do polowy ciepla tylko wlasnie sprawdzalem ..

#7 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 27 lutego 2010 - 21:46

tak uszczelka wymieniona pompa termostat i dalej lipa,. jak termostat pusci okolo 90 stopni to przewod do chlodnicy jak kamien a ze zbiorniczka sie wylewa . do 50 km przejade ale dalej to nie da rady boje sie ze przegrzeje blok albo znowu cos j...e...b..n..i. . . e

Zanim znów ruszysz głowicę itp. upewnij się do prawidłowego połączenia węży drożności i szczelności układu.
Jak masz możliwość to go napompuj do 1,5 bara, będzie słychać gdzie pierdzi.
Punkt otwarcia termostatu jest 92*, jeżeli czujnik nie oszukuje to termostat jest na przemiał.

#8 OFFLINE   heweliusz64

heweliusz64
  • 27 postów
  • Dołączył: 20-10-2008
  • Skąd: Krzeszowice

Napisany 27 lutego 2010 - 22:41

Witam.Czy przypadkiem po tym jak przegrzałeś silnik nie dolałeś zimnej wody do gorącego silnika?Ja niestety stawiam na pękniętą głowicę(no chyba że jej nie zplanowałeś).Kompresja idzie wtedy do układu chłodzenia,układ się zapowietrza,temperatura wzrasta a chłodnica działa jak by była zatkana(połowa jest tylko ciepła.To tylko moja sugestia ale mogę się mylić.
heweliusz64

#9 OFFLINE   xxxdanieloooxxx

xxxdanieloooxxx
  • 43 postów
  • Dołączył: 26-02-2010
  • Skąd: elk

Napisany 28 lutego 2010 - 09:10

glowica po plantowaniu byla ok wlasnie . jak jade do 50- 100km to wszystko mniej wiecej jest ok ale w trase dalej bym nie zaryzykowal. a termostat kupileem nowy dobrej jakosci i dziala poprawnie . koledzy chyda ta chlodnica gdzies ciagnie powietzre. .



:" a czy dolny przewod od chlodnicy ten co idzie na parownik i do bloku tez powinien sie nagrzac prawda ?? a on jest zimny ''

#10 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lutego 2010 - 18:00

a on jest zimny ''

powinien być ciepły, spróbuj jeszcze bez termostatu czy będzie tak samo

#11 OFFLINE   bodzio19621

bodzio19621
  • 3 postów
  • Dołączył: 28-02-2010

Napisany 28 lutego 2010 - 22:09

Ja także mam kłopoty z układem chłodzenia,nie wiem czy to pompa bo wymieniłem termostat i czujniki i niema poprawy

#12 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 lutego 2010 - 22:33

glowica po plantowaniu byla ok wlasnie . jak jade do 50- 100km to wszystko mniej wiecej jest ok ale w trase dalej bym nie zaryzykowal. a termostat kupileem nowy dobrej jakosci i dziala poprawnie . koledzy chyda ta chlodnica gdzies ciagnie powietzre. .



:" a czy dolny przewod od chlodnicy ten co idzie na parownik i do bloku tez powinien sie nagrzac prawda ?? a on jest zimny ''


dziwny ten twoj problem. jestes w ogole pewien ze niam masz powietrza w ukladzie??
zagrzej auto z otwratym zbiorniczkiem. tylko uwazaj bo moze sie tobie zagotowac plyn.
jak bedzie powietrze w ukladzie to tez istnieje mozliwosc ze weze beda twarde.
w sumie wiele wskazuje wlasnie na owe zapowietrzenie.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#13 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 28 lutego 2010 - 22:54

:" a czy dolny przewod od chlodnicy ten co idzie na parownik i do bloku tez powinien sie nagrzac prawda ?? a on jest zimny ''


Dolny wąż chłodnicy - tak musi być ciepły, ale nie bardzo rozumiem połączenie parownika - jest na powrocie z chłodnicy? bo jeżeli tak to coś nie teges z jego wpięciem. Powinien być wpięty równolegle z nagrzewnicą (przed nią).
Coś mi się wydaje że masz szczura w chłodnicy i zatkał wylot.
Albo faktycznie powietrze wlazło. Daj znać jak poszło odpowietrzanie.

Ja także mam kłopoty z układem chłodzenia,nie wiem czy to pompa bo wymieniłem termostat i czujniki i niema poprawy

A co dokładnie się dzieje, za gorąco, za zimno? Termostat jaki producent? i czy dobrze się otwiera tzn. przy 92* gruba rura i chłodnica robi się gorąca? Jakieś płukania były robione itp zabiegi?

#14 OFFLINE   zielony000

zielony000
  • 14 postów
  • Dołączył: 14-03-2010
  • Skąd: Starogard Gd./Gdańsk

Napisany 09 listopada 2010 - 19:51

Witam serdecznie kolegów i koleżanki jak widzę,
Jak widać mój 1 post a na forum jestem kilka mies. Lecz zawsze znalazłem co potrzebowałem, wiec dzięki.
Obecnie posiadam problem na który już od jakiegoś czasu poszukuję odpowiedzi. Podepnę się pod temat aby nie otwierać nowego i szczerze liczę na pomoc.

Objawy są następujące:
1. Częste falowanie temp. na kilka sec. 5-15 (na początku w ok. 85* teraz głownie w 90-92*) 2. niepokojące ciśnienie w wężu od chłodnicy do termostatu. 3. Ala gotowanie się zbiorniczka(ustało po wymianie termostatu oraz korka) 4.minimalna ucieczka płynu chłodniczego. 5.ubywanie oleju 1000km ok. 0,5-1,5 (niekiedy więcej niekiedy mniej) 6.Po zgaszeniu samochodu plamka(2 krople) płynu +oleju razem zmieszanego na ziemi – tył silnika

Zabiegi przeprowadzone:
1. Nowy korek na zbiorniczku od płynu(działa) 2. Nowy termostat (temp działa plynniej stary się chyba zacinał)3. Chłodnica miała minimalne pękniecie teraz jest szczelna na 100%.

Jak to wygląda
1.samochód nie grzeje się , 2.termostat pracuje dobrze sprawdzony przed zamontowaniem. 3. Jest ciepły nawiew. 4. Klima działa. 5.brak oleju w płynie chł. Oraz oparów spalin. 6.brak płynu w oleju.

Obstawiam Uszczelkę pod głowicą ale wole się upewnić pytając ludzi większej wiedzy ;)

Jeśli to uszczelka to wiem ze mam kupić jakąś potrójną grubą ale nic wiecej(tak na przyszłość). Planowanie 50zl, uszczelka ok. 50-100 (pewnie) robocizna 150-200 u znajomego mechanica.
Więc to zrobię zastanawiam się od razu nad pierścieniami, zaworami, uszczelniaczami zaworów.

Proszę o podpowiedzi co o tym myślicie i wyjaśnienie czy uszczelniacze od daewoo 2.0 16v to będą takie same (np. uszczelka pod pokrywę zaworów tak) link: http://moto.allegro....1293859647.html

Pozdrawiam i czekam na pomoc. :)

Wiecie tak czytając to chyba 90% wszystkich dokuczliwych objawów w omciach to słynna UPG i układ chłodzenia dopisując pytanie do mojego poprzedniego postu prosze o podpowiedz jaka bedzie najlepsza i najmocniejsza UPG dz 2.0 16v. wiem ze sa 3 warstwowe , grubsze cieńsze itd ale która jest najmocniejsza w takim razie i co proponujecie :confused:

#15 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 listopada 2010 - 22:27

grubsze cieńsze itd ale która jest najmocniejsza w takim razie i co proponujecie :confused:


zalezy jak tam twoja glowica wyglada, czy byla juz planowana, czy bedzie znowu itp.

jak za duzo zdejmiesz materialu z glowicy to musisz ta roznice wypelnic gruboscia uszczelki.

jak sprawdzasz cisnienie w wezu?? masz jakis przyrzad?? czy to czysto subiektywna obserwacja??

jak na moje oko to UPG masz ok.

z UPG jest tak, ze jak wystapi jeden z objawow. np przedostawanie sie plynu do komory spalania (twierdzisz ze masz ubytek) to wraz z iloscia przejechanych km, objaw sie nasila, potem czasem dochodza kolejne objawy.

w robienie dolu bym sie nie bawil. sama wymiana pierscieni nic nie da, albo wrecz auto bedzie wiecej oleju palilo. musialbyc do tego ruszyc tuleje. to juz zaczyna powoli byc nieoplacalne. a i pozniej gorzej z trwaloscia.

kazdy silnik musi spalic choc troche oleju, a jak czesto korzystasz z wysokich obrotow silnika, to sie nie dziw ze wezmie wiecej.

pojezdzic jakis czas po emerycku i wtedy zobacz spalanie oleju, jak bedzie bardzo male, to olej sprawe i tyle

twoj wybor zreszta
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#16 OFFLINE   zielony000

zielony000
  • 14 postów
  • Dołączył: 14-03-2010
  • Skąd: Starogard Gd./Gdańsk

Napisany 09 listopada 2010 - 22:46

hmm czyli rozumiem ze faktycznie pierścienie zostawiam i tu narazie koniec tematu.

cisnienie na oko za wielkie, lecz nawet mechanik jak złapał wąż to mu nie pasowało.
staram się ograniczyć wszystkie możliwości ale ciśnienie jest takie że górnego węża od chłodnicy nie ugnę ręką. jeśli nie UPG to co może być przyczyną. gdyby chlodnica była zapchana to raczej nie dał bym rady zlać całego płynu chyba.
jeśli się mylę to proszę o sprostowanie i czekam na propozycje jak powiedziałem jestem laikiem i nie mam na tyle pojęcia aby być pewnym co do objawów UPG. proszę wiec dalej o pomoc. za jakiś czas mam zamiar nabyć 2.5 V6 ale na 2.0 łatwiej trochę sie pobawic.

#17 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 listopada 2010 - 22:51

hmm czyli rozumiem ze faktycznie pierścienie zostawiam i tu narazie koniec tematu.

cisnienie na oko za wielkie, lecz nawet mechanik jak złapał wąż to mu nie pasowało.
staram się ograniczyć wszystkie możliwości ale ciśnienie jest takie że górnego węża od chłodnicy nie ugnę ręką. jeśli nie UPG to co może być przyczyną. gdyby chlodnica była zapchana to raczej nie dał bym rady zlać całego płynu chyba.
jeśli się mylę to proszę o sprostowanie i czekam na propozycje jak powiedziałem jestem laikiem i nie mam na tyle pojęcia aby być pewnym co do objawów UPG. proszę wiec dalej o pomoc. za jakiś czas mam zamiar nabyć 2.5 V6 ale na 2.0 łatwiej trochę sie pobawic.


upg mozesz wykluczyc lub potwierdzic badajaca co2 w ukladzie chlodzenia. poszukaj u siebie w miescie moze jakis warsztat ma. jak nie to zapraszam do siebie - masz 70km