Nowy pyta jakie spalanie w 2,2 DTI
#1 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2010 - 12:24
Jestem nowym posiadaczem Omegi B FL z 2001 i 2,2 DTI sedan (od tygodnia, pierwszy dizelek) i coraz bardziej jestem zachwycony tym samochodem. wcześniej jeździłem mondeo z 95 roku.
Moje pytanie jednak dotyczy spalania, moja obawa objawia się spalaniem po mieście w granicach 12l/100km. i moim zdaniem jeżdżę oszczędnie zmiana biegu max przy 2,5obr. a często tylko do 2 tyś.
większość to krótkie trasy do pracy i z powrotem max 10min w jedną stronę
Jakie to spalanie powinno wynosić bo jak czytam to wszyscy piszą że pali im do 10.
po trasie ładnie do 7 litrów przy testach nowego auta :jump:
dodam że mam lekki wyciek z pompy waku.
komputer w serwisie nie wykazał żadnych błędów, wszystko ok. silnik pracuje równo i ładnie.
świece podobno wymienione na Boscha itp.
co wy na to, czy ta pompa waku wpływa na spalanie, czy to normalne spalanie w tym aucie.
#2 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2010 - 13:06
Sprobuj tak bo moze i zobacz jak w tedy bedzie palic.
I tak jak piszesz masz autko od tygodnia. Musisz je wyczuc. Moja na poczatku palila 16l po 2 miesiacach zeszlo do 12:)
Ale niech znawcy diesli wypowiedza sie na temat tego wycieku.
#3 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2010 - 13:38
Ja mam kombi z takim samym silnikiem.
Spalanie w cyklu mieszanym trasa/miasto-30/70%-to spalanie wychodzi w granicach 9l.
A co do trasy w 100%-to zeszłem do 6l/100km.
#4 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2010 - 17:45
Spalanie w cyklu mieszanym trasa/miasto-30/70%-to spalanie wychodzi w granicach 9l.
A co do trasy w 100%-to zeszłem do 6l/100km.
U mnie jest podobnie, nigdy nie było więcej niż 9l i to po mieście. ( też mam kombi )
#5 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2010 - 19:27
Dla mnie 12l/100km w 100% mieście z korkami to realne do osiągnięcia spalanie dla samochodu o takiej masie przy sprawnym silniku.
Napisałeś, że to Twój pierwszy Diesel, więc może jeszcze musisz nauczyć się nim jeździć. Trochę praktyki i powinieneś zmniejszyć normę.
Co do vacu pompy - czy wytwarza ona odpowiednie podciśnienie? Bo to już chyba może mieć wpływ na paliwożerność.
#6 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2010 - 20:41
od 5 lat jeździłem 2 litrową benzyną w automacie i powiem ze często pedał w podłodze był :jump:
no i naszedł czas na ustabilizowanie sie i spokojną jazdę mimo że 2,2 kusi bo nie jest tragedia, jak na tą wagę. Spodziewałem sie gorszych wyników
zastanawiam się czy coś ewidentnie może spowodować wzrost spalania. np. egr, czy przepływomierz a może ta pompa waku może być przyczyną.
pytam się was bo nie lubię jeździć do mechaników, wole podłubać sam przy. :drink:
#7 OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 15:03
Bo niesprawny termostat może być przyczyną dużego spalania z powodu niedogrzanego silnika.
Filtry wszystkie powymieniane bo to też ważne.
Gdzie tankujesz paliwo, jakość też na to wpływa.
Czy masz odpowiedni rozmiar opon?
Jeszcze jest wiele rzeczy które powodują większe spalanie.
#8 OFFLINE
Napisany 26 lutego 2010 - 23:55
dla przykladu, moja 2.5 DTI czyli mocniejszy silnik z 6 cylindrami przy raczej dynamicznym stylu jazdy pali w miescie 10l
#9 OFFLINE
Napisany 27 lutego 2010 - 07:48
ale jeszcze dokładnie to sprawdzeń, może to faktycznie termostat.
w sumie nie wiem na jakich powinna jeździć oponach, kupiłem ją na 215/55/16
jordi23 no mi też się tak wydaje, tym bardziej że kumpel ma Saba z 2,2 DTI po chipie i pali mu max 11 po samym mieście i delikatnie to on nie jeździ
#10 OFFLINE
Napisany 27 lutego 2010 - 08:45
Rozmiar może być.w sumie nie wiem na jakich powinna jeździć oponach, kupiłem ją na 215/55/16
Ja u siebie teraz mam spalanie w granicach 8l i sporo śmigam po wawie, dodam że noga u mnie ciężka i nie zamulam silnika , kręcę go śmiało do 3-3,5tyś i zmiana.
#11 OFFLINE
Napisany 27 lutego 2010 - 17:39
#12 OFFLINE
Napisany 27 lutego 2010 - 20:59
dzieki wszystkim za zainteresowanie
ps. czy kotś przerabiał ten temat z termostatem jak w linku do sprzedaania zdaje to egzamin ????
http://www.allegro.p..._2_dti_16v.html
#13 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2010 - 11:04
Na starym termostacie miałem kolo 70 stopni.
Auto nie pali mi wiecej jak 9L (w lecie klimą) prawie cały czas w miescie
średnie spalanie trasa miasto 8L
trasa 7-7.5L
ale jak byś jechał w trasie 90-100km/h to pewnie zejdziesz poniżej 6L
#14 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2010 - 11:38
ewentualnie może ktoś zna rezystancję takiego przepływomierza
ps. żadnego błędu w komputerze.
bo termostat raczej dobry, jak już się podniesie to temp. utrzymuje się między 85 a 90
#15 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2010 - 11:51
#16 OFFLINE
Napisany 03 marca 2010 - 12:53
Jeśli chodzi o przepływomierz to nie kupuj podróbek po tygodniu musiałem kopić boscha i spokój.niesprawny przepływomierz dawał objawy falujących obrotów i kiepskiego przyspieszenia,większego zużycia ON,i prędkości max 140km/h...i komp nie zawsze pokazywał co "boli"(nawet w serwisie w Poznaniu...). Gratuluje zakupu i witamy w Naszym gronie:)
#17 OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 10:41
Powiem Ci że ta wskazówka od temperatury to tak niechętnie się zbiera do góry. no tak dobre 10 - 20 minut musze po mieście pośmigać żeby się podniosła. potem ładnie na 90 stopni wskakuje i tak se już tam leży.
ale jeszcze dokładnie to sprawdzeń, może to faktycznie termostat.
w sumie nie wiem na jakich powinna jeździć oponach, kupiłem ją na 215/55/16
jordi23 no mi też się tak wydaje, tym bardziej że kumpel ma Saba z 2,2 DTI po chipie i pali mu max 11 po samym mieście i delikatnie to on nie jeździ
Po Warszawie ostatnio wychodzi mi średnio około 8,8 l./100 . Silnik osiąga 90 st C. po przejechaniu około 4km . Mocy nie żałuje kiedy warunki na to pozwalają. Przy włączonym ogrzewaniu pracuje dogrzewacz więc trochę paliwka też na to idzie. W ferie kiedy byłem w dłuższej trasie przy załadowanym na full samochodzie na odcinku 1000 km spalił mi koło 6,8 l.
Z wymianą termostatu nie ma problemu. Możesz wymienić sam wkład, jak koledzy piszą. Chociaż musisz zwrócić uwagę przy montaży czy szpilka nie jest za długa. Ja raz kupiłem sam wkład z minimalnie za długa szpilką, nie zwróciłem na to uwagi. Termostat przez cały czas był minimalnie otwarty i silnik długo się dogrzewał. Skróciłem szpilkę i było ok.
Co do opon to opony sa ok.
#18 OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 13:52
w testach (przez przypadek) wyszło że termostat.
wczoraj zapaliłem auto żeby nagrzać dla dziecka, ok 10 min. chodził, potem 10 km przejechane a tu 70 stopni.
kupiony termostat, czekam teraz na przesyłkę dam znać jak spalanie po wymianie termostatu.
#19 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2010 - 19:21
Mam silnik 2.0 DTI i ku mojemu zdziwieniu wydaje mi się, że mam trochę wysokie spalanie. W trybie mieszanym mam lekko ponad 9l.
Dla mnie to stosunkowo przy dużo, mimo tego, że taka masa samochodu. Dla porównania, powiem, że kumpel ma Passata B5 (110km) w kombi i w takim samym cyklu pali mu nie więcej jak 7.5l.
Mam problem z temperaturą. Nie wiem czy to termostat czy co innego, mija jakiś czas zanim się nagrzeje, a później temp. wskakuje tak prawie na 100 st.
Nogę mam taką sobie, prędkość to maksymalnie 110km/h, zmiana biegów do 3000rpm. Dziwne to spalanie.
#20 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2010 - 21:00