Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

czy parownik uszkodził sie od przegrzania ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   gregor198888

gregor198888
  • 86 postów
  • Dołączył: 20-07-2009

Napisany 14 lutego 2010 - 11:59

Witam, w układzie chłodzacym miałem maż od uszkodzonej chłodniczki oleju .. wymieniłem , wyczysciłem układ , ale silnik na gazie nie ma mocy podczas jazdy , czy jest to mozlwie ze parownik sie uszkodził od przegrzania silnika ? mogł sie zapchac tą mazią ? na postoju wkręca sie dobrze , ale podczas jazdy czuc tak jakby miał za małą dawke gazu ... po zczytaniu błedów > 0 , prawdopodobnie problemy z cisnieniem .. ale czy napewno ? JEZELI ZNA KTOS JAKIEGOS DOBREGO GAZOWNIKA OD OMEG W LUBUSKIM to poporosze o kontakt

#2 OFFLINE   wosiu

wosiu
  • 41 postów
  • Dołączył: 10-12-2009
  • Skąd: Radlin
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 lutego 2010 - 22:32

Polecam wyżucenie gazowego silnika krokowego i włożenie zwykłego registra na śrubę. Ale mogą się doczepić przy preględzie - według uni i przepisów za przepływ gazu musi odpowiadać elktronika ale wyżej wymieniony gazowy silnik krokowy bardzo często się zapycha i zacina ( jeżeli nie otwoży się całkiem to odczuwa się że auto ma mniejszą moc) przy zwykły registrze ustawione jest to raz mechanicznie. Mi strasznie pomogło auto dostało tak jakby w moim odczuciu 2 cylindry.

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 lutego 2010 - 10:19

Polecam wyżucenie gazowego silnika krokowego i włożenie zwykłego registra na śrubę. Ale mogą się doczepić przy preględzie - według uni i przepisów za przepływ gazu musi odpowiadać elktronika ale wyżej wymieniony gazowy silnik krokowy bardzo często się zapycha i zacina ( jeżeli nie otwoży się całkiem to odczuwa się że auto ma mniejszą moc) przy zwykły registrze ustawione jest to raz mechanicznie. Mi strasznie pomogło auto dostało tak jakby w moim odczuciu 2 cylindry.


tyle ze przy zwyklej srubie nie ma mozliwosci ustawienia prawidlowej mieszanki stechiometrycznej w kazdym zakresie obrotow przez co w wiekszosci jezdzisz na ubogiej mieszance no bo przeciez nie rozkrecisz na tyle zeby plakac ze za duzo pali. a potem placza ze sa problemy- a to silnik sie zatarl a tyo przylapalo na panewce a to kompresje stracil. :dziura:




 


#4 OFFLINE   gregor198888

gregor198888
  • 86 postów
  • Dołączył: 20-07-2009

Napisany 15 lutego 2010 - 10:41

czyli moze to rozwiazac problem , ale na dłuższą mete moze się uszkodzic silnik ..

#5 OFFLINE   wosiu

wosiu
  • 41 postów
  • Dołączył: 10-12-2009
  • Skąd: Radlin
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 lutego 2010 - 22:24

Mi utawili to przy obrotch około 3500 tyś i przez 5 lat nie miałem z tym problemów, przejechałem 80000 tyś km a auto miało ogółem 190000 tyś jak je sprzedawałem i pobierało około 200 ml oleju na 10 000 km. Niechcę się kłucić ale nikt mi nie wmówi że od gazu zatre silnik, na bęzynie też można szybko motor zadźgać, wszystko zależy od szofera.

#6 OFFLINE   gregor198888

gregor198888
  • 86 postów
  • Dołączył: 20-07-2009

Napisany 23 lutego 2010 - 14:55

a moglbys podesłac jakies foto , nie bardzo kumam gdzie jest silnik krokowy od gazu ? i jak wyglada register na srube ? moze wiem jak i co ,ale nazwane skomplikowanie ?

#7 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 24 lutego 2010 - 20:18

Gregor podaj jaką masz instalacje to spróbujemy pomóc , a tak to wróżenie z fusów . Piszesz ,że problemy z ciśnieniem ( czyli sekwencja ) , a forumowicze piszą o tradycyjnej. Delikatny bałagan ......

#8 OFFLINE   gregor198888

gregor198888
  • 86 postów
  • Dołączył: 20-07-2009

Napisany 24 lutego 2010 - 20:38

Moj Parownik to Genius 1500mbar

#9 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 24 lutego 2010 - 20:40

Czyli sekwencja BRC ?

#10 OFFLINE   gregor198888

gregor198888
  • 86 postów
  • Dołączył: 20-07-2009

Napisany 25 lutego 2010 - 15:12

tak ;( i szlak mnie trafia , potzrebuje jakiego dobrego goscia od gazu ... od V6 ? obroty falują , gasnie ... nie idzie jezdzic na gazie

#11 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lutego 2010 - 17:00

Mi utawili to przy obrotch około 3500 tyś i przez 5 lat nie miałem z tym problemów, przejechałem 80000 tyś km a auto miało ogółem 190000 tyś jak je sprzedawałem i pobierało około 200 ml oleju na 10 000 km. Niechcę się kłucić ale nikt mi nie wmówi że od gazu zatre silnik, na bęzynie też można szybko motor zadźgać, wszystko zależy od szofera.


chyba tylko zapomniałeś jakie skutki dla silnika ma zbyt uboga i zbyt bogata mieszanka bo raczej nie uwierzę że cały czas jeździłeś na obrotach 3500, potem delikwent który kupił od ciebie auto remontował głowice bo wiele z niej nie zostało

#12 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 25 lutego 2010 - 17:39

a czy kolega gregor nie ma rozjechanych wartosci adaptacyjnych ECU beny???


ile ta instalacja ma przejechane kilometrow?? podaj nawet orientacyjny przebieg nawet
sprawdzali czy wtryskiwacze gazowe wszystkie podaje gaz??? czy nie ma peknietej membranyw reduktorze??

#13 OFFLINE   gregor198888

gregor198888
  • 86 postów
  • Dołączył: 20-07-2009

Napisany 25 lutego 2010 - 18:11

a co to jest ? wartosci adaptacyjne ECU beny?? przejechane ma około 70000 km na gazie ? wymieniłem mu kable , dzis zamowiłem swiece , zobacze czy cokolwiek sie poprawi ... bo swiece do gazu maja duze znaczenie ... sprawdzali mi zdaje sie wtryskiwacze , mebranay nie , wezyk od podcisnienia gazu podłonczyłem pod kolektor ssacy zrobiłem dziure i na nypel , radzili mi ze tak jest dobrze , myslałem ze to cos zmieni , ale niestety nie ... tyle moze byc przyczyn , jade po kolei , narazie układ zapłonowy i dolot ..

#14 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 25 lutego 2010 - 18:17

posluchaj jedz do gazownikow albo do castoramy kup srodek do sprawdzania szczelnosci ukladow gazowych badz tez innych wez ten wezyk od podcisnienia sciagnij (ten co idzie z kolektora dolotowego do reduktora) i psiknij w ten krociec w reduktorze jak zrobi sie babel to reduktor do wymiany badz regeneracji auto musi byc odpalone na gazie... przy tym przebiegu bardzo mozliwe ze wtryski gazu lub reduktor jest uszkodzony...najlepiej podpiac sie pod kompa i sprawdzic wartosci cisnien czasy wtryskow itd...


wartosci adaptacyjne to mapa wtryskow benzynowych i gaz pobiera od nich impulsy

#15 OFFLINE   gregor198888

gregor198888
  • 86 postów
  • Dołączył: 20-07-2009

Napisany 25 lutego 2010 - 19:21

w ten krociec w reduktorze?

tam gdzie wpiety w reduktorze ten wezyk podcisnieniowy ..tam psiknac ??

wydaje mi sie ze jest wszystko szczelne , bynajmniej gazu nie czuc , ale ok zrobie jak mowisz

#16 OFFLINE   gregor198888

gregor198888
  • 86 postów
  • Dołączył: 20-07-2009

Napisany 01 marca 2010 - 09:05

Koledzy czy wtryski gazu się czysci ? jak tak to jakie są przyczyny jak ktorys jest zapchany ? moze to u mnie siedzi ...

#17 OFFLINE   wosiu

wosiu
  • 41 postów
  • Dołączył: 10-12-2009
  • Skąd: Radlin
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 marca 2010 - 12:21

Moja firma jest producentem filtrów do instalacji gazowych LPG i CNG i byłem teraz w sobotę na targach gazownictwa w warszawie, dowiedziałem się że na wtryskach gazowych osadza się mazut zapychając je. Są środki - jutro ci napiszę jakie do czyszczenia układów gazowych ale to może pomóc ale nie koniecznie.

#18 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 01 marca 2010 - 14:31

Koledzy czy wtryski gazu się czysci ? jak tak to jakie są przyczyny jak ktorys jest zapchany ? moze to u mnie siedzi ...

Kiedyś wyszperałem coś na temat czyszczenia/testowania wtryskiwaczy.

http://prinsczyszczenie.pl/

Chętnie bym dał do czyszczenia ale benzynowe.


#19 OFFLINE   gregor198888

gregor198888
  • 86 postów
  • Dołączył: 20-07-2009

Napisany 03 marca 2010 - 14:39

no i cos mi pada całkiem , nie wiem co ale nie ruszajac gazem , na LPG obroty skacza od 500 do 1500 ... na benzynie jest ok .. mogłoby spiepszyc sie całkiem moze łatwiej byłoby zdiagnozowac

#20 OFFLINE   almark

almark
  • 127 postów
  • Dołączył: 20-12-2006
  • Skąd: Marki

Napisany 11 grudnia 2011 - 23:02

Witam, przeczytałem wątek "czy parownik może uszkodzić się od przegrzania" i mimo że bardzo mnie to ciekawi nie ma tam odpowiedzi. Zakładam sam instalacje i tak robię to po kawałku, jak mam założony i podłączony parownik a instalacja LPG jeszcze nie podłączona i nie pracuje to czy parownik jak się nagrzewa może się uszkodzić? jak tak z tydzień będę jeżdził?, a przy okazji gdzie powinno być wpięte prawidłowo podciśnienie do silnika w motorku 2.5V6?, nie mogę się doczytać.
Pozdrawiam