Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Napinacz SKF a LUK INA


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   biohazard18

biohazard18
  • 36 postów
  • Dołączył: 21-10-2009
  • Skąd: Rybnik

Napisany 11 lutego 2010 - 10:43

Witam Panowie i poniekąd nieliczne Panie tego forum

Potrzebuje pilnej rady co do rolki SKF a mianowicie zamówiłem napinacze firmy LuK INA a w opakowaniu znajduje rolkę z napisem SKF made in france na rolkach i SKF made in germany na łapie.

Z tego co czytałem na forum nic się nie dowiedziałem a jest to trochę zagmatwane. Jak to jest z tymi rolkami i dlaczego zamawiając oryginalny rozrząd dostaje w paczce SKF.

Teraz pytanie czy ma ktoś oryginalny rozrząd INA i mógłby mi podesłać fotki tych rolek, lub jak sprawdzić czy to jest to co zamawiałem.

Dodam jeszcze że przy dodawaniu gazu huczy, że hej z rozrządu i chciałbym to w tej chwili zacząć naprawiać.

Pozdrawiam.

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 lutego 2010 - 10:45

Witam Panowie i poniekąd nieliczne Panie tego forum

Potrzebuje pilnej rady co do rolki SKF a mianowicie zamówiłem napinacze firmy LuK INA a w opakowaniu znajduje rolkę z napisem SKF made in france na rolkach i SKF made in germany na łapie.

Z tego co czytałem na forum nic się nie dowiedziałem a jest to trochę zagmatwane. Jak to jest z tymi rolkami i dlaczego zamawiając oryginalny rozrząd dostaje w paczce SKF.

Teraz pytanie czy ma ktoś oryginalny rozrząd INA i mógłby mi podesłać fotki tych rolek, lub jak sprawdzić czy to jest to co zamawiałem.

Dodam jeszcze że przy dodawaniu gazu huczy, że hej z rozrządu i chciałbym to w tej chwili zacząć naprawiać.

Pozdrawiam.


rolki do rozrzadu robi tylko SKF - w kazdej wersji




 


#3 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2010 - 11:02

Kolego wszyscy pchaja do swoich pudelek SKF (nawe w ASO do staniesz SKF)
problem jest inny - ten rozrzad wystepuje w 3 typach. Wiekszosc mechanikow twierdzi ze roznice sa tylko w podstawie czy w znakach na pasku. Ja twierdze ze nie. Jak w katalogach "rozkladam" ten rozrzad na elementy to rolki w poszczegolnych wersjach maja inne numery (tak samo jak paski). Fakt ze wymiar zew moga miec ten sam ale zmiana musi byc (np inne lozysko) czy ksztalt zeba w pasku. Nie pwiem Ci jakie sa roznice ALE SA NA BANK. Co wiecej tylko firma SKF rozroznia 3 typy zestawow. Inni niby tez ale roznica polega na tym ze podstawa idzie np z nowszej wersji ale rolki sa przykrecone ze strszej...... Wiekszosc sprzedawcow sprzedjae pierwsza wersje rozrzadu do wszystkich modeli i z doswiadczenia wiem ze to niebedzie jezdzilo. Te nowsze wersje sa drozsze i nawet sami uzytkownicy kupujac u mnie chcieli ta tansza wersje twioerdzac ze przeloza rolki - wszystko ok tylko pozniej byl placz i zgrzytanie zebow bo rozrzad sie sypie...... Sprzedalem tych rozzrzadow naprawde wiele i jesli klientt zczytal mi numer z silnika i kupil zestaw SKF z ich paskiem to nigdy nie bylo narzekan
P.S. W oplach rozrzadu to INA i podstawy napinacza LITENS na pierwszy montaz ale do Valek szedl i idzie SKF i taki polecam do valki zalozyc. srednio raz w tyg mam uzytkownika Valki ktory ma problem z tym rozrzadem. Zawsze wychodzi na to ze ma nie ten rozrzad zalozony z winy albo skpelu ktory sprzedal niewlasciwy albo z tego ze numer silnika podawany przy kupnie pochodzil z ksiazki a nie z silnika..... a silnika w Valce nie oplaca sie remontowac wiec jak kiedys sie komus sypnal to robil szczepa i buda 95 a motor 99 a to juz inne rozrzady....
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#4 OFFLINE   biohazard18

biohazard18
  • 36 postów
  • Dołączył: 21-10-2009
  • Skąd: Rybnik

Napisany 11 lutego 2010 - 11:03

A mógłbyś mi potwierdzić, że moje rolki są na bank z INA a nie innej firmy? Jak to sczytać.

#5 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2010 - 11:08

wiele firm (nie tylko pakowaczy) nie chce miec pustki w katalogu ze nie robia danego rozrzadu czy czesci.
Jesli chodzi o Valke to zawsze to bedzie SKF (INA bierze od SKF bo wychodzi im taniej niz robic linie produkcyjna dla tej referencji). Jak kupisz napinacz paska wielorowkowego z SKF to w sordku bedzie podstawa napinacza LITENS.......
Sumujac - kup zestaw SKF (ale w pudelku SKF i z ich paskiem) i niech sprzedawca dobierze Ci po numerze silnika ktory zczytaj z silnika a nie z papierow - bedzie wtedy ok
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#6 OFFLINE   biohazard18

biohazard18
  • 36 postów
  • Dołączył: 21-10-2009
  • Skąd: Rybnik

Napisany 11 lutego 2010 - 11:28

Nie mam pewności Co do tego rozrządu, gdyż pompa wody którą zamówiłem razem z kompletem różni się od tej na rysunku. A pasek mam Contitech

Tak ale mi chodzi o to, że ja już to mam w domu :/

Tylko mam wiele wątpliwości co do rzetelności tego sprzedawcy.

#7 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 11 lutego 2010 - 11:32

no sam nie wiedziałem że jest aż tyle typów tego rozrządu, nawet do mojego silnika, chociaż montowany krótko są 2 typy SKF, do numeru slinika 08 578511 i od numeru 08 578512 (zestaw rolka + pasek ok. 740zł). To bardzo cenne informacje i Krzysztof potwierdza jak wiele osób robi w tym momencie błędy...

#8 OFFLINE   biohazard18

biohazard18
  • 36 postów
  • Dołączył: 21-10-2009
  • Skąd: Rybnik

Napisany 11 lutego 2010 - 11:55

Poprostu chce wiedzieć jak sprawdzić czy zamówiony napinacz jest INA a nie innej marki. Wiem że wkładają inne napinacze do innych opakować a tamte sprzedają drożej. Wiec pytanie brzmi jak sprawdzić czy INA to INA anie coś innego. Numery z opakowań nijak pasują do tych na napinaczu.

#9 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2010 - 13:45

kolego jasno napisalem : NIKT INNY NIE ROBI TYCH NAPIANCZY I ROLEK. Nie wazne czy kupisz INA czy FEBI czy SKF czy DZIANDZUNLING i tak w srodku bedzie SKF. Problem jest inny - czy ten rozrzad ktory zostak Ci sprzedany pasuje do Twojego silnika. Jesli sprzedawca zarzadal od Ciebie numer silnika to oznacza ze jest w temacie i jest duze prawdopodobienstwo ze sprzedal Ci wlasciwy
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#10 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 11 lutego 2010 - 14:20

To jakie są różnice w silniku bo wymieniałem i teraz zgłupiałem. Układ rolek i miejsca przykręcania napinaczy identyczne. Koło zębate napędzające z silnika z rm99 koła na głowicach koleś nie był pewny ale mówił coś o 95r. W rozrządzie nic nie słychać. Wszystko działa a piszecie że to nie pasuje.........

#11 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2010 - 14:30

ja nie napisalem ze nei pasuje........
pisze ze problem moze byc ze zbyt wczesnym zuzyciem bo jesli np pomiedzy jedna rolka a druga nie ma roznicy w wymiarach to ma ona inny numer katalogowy a to oznacza ze cos jest zmienione , ja przypuszczam ze mogli zmienic lozysko
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#12 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 11 lutego 2010 - 14:39

Czyli puki jakiś hałas nie będzie dobiegał z rozrządu niema się czym martwić? Kolejne pytanie czy koła zębate w tych silnikach zależnie od rocznika mają inne numery czy te same??

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 lutego 2010 - 16:37

Czyli puki jakiś hałas nie będzie dobiegał z rozrządu niema się czym martwić? Kolejne pytanie czy koła zębate w tych silnikach zależnie od rocznika mają inne numery czy te same??


2.6 i 3.2 dolna rolke prowadzaca maja na stale - nie regulowana




 


#14 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 11 lutego 2010 - 19:34

Podeprę tą dyskusję czymś z epc4.
Ogólnie widać że było sporo zmian w rozrządzie i dotyczy to prawie każdej jego części, nawet osłony.
Odczytać nr. silnika (z silnika - nie z papierów) i dopiero kupować rozrząd.
Oryginalny rozrząd GM (Nr. OPEL 6 36 671 / GM 93188674) orientacyjnie kosztuje 960zł.

INA-sklep
http://www.ina.e24h....products_id/136 - jeszcze w nim nie kupowałem ale może udzielą szerszej informacji na temat INA.