

Napinacz SKF a LUK INA
#1
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2010 - 10:43
Potrzebuje pilnej rady co do rolki SKF a mianowicie zamówiłem napinacze firmy LuK INA a w opakowaniu znajduje rolkę z napisem SKF made in france na rolkach i SKF made in germany na łapie.
Z tego co czytałem na forum nic się nie dowiedziałem a jest to trochę zagmatwane. Jak to jest z tymi rolkami i dlaczego zamawiając oryginalny rozrząd dostaje w paczce SKF.
Teraz pytanie czy ma ktoś oryginalny rozrząd INA i mógłby mi podesłać fotki tych rolek, lub jak sprawdzić czy to jest to co zamawiałem.
Dodam jeszcze że przy dodawaniu gazu huczy, że hej z rozrządu i chciałbym to w tej chwili zacząć naprawiać.
Pozdrawiam.
#2
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2010 - 10:45
Witam Panowie i poniekąd nieliczne Panie tego forum
Potrzebuje pilnej rady co do rolki SKF a mianowicie zamówiłem napinacze firmy LuK INA a w opakowaniu znajduje rolkę z napisem SKF made in france na rolkach i SKF made in germany na łapie.
Z tego co czytałem na forum nic się nie dowiedziałem a jest to trochę zagmatwane. Jak to jest z tymi rolkami i dlaczego zamawiając oryginalny rozrząd dostaje w paczce SKF.
Teraz pytanie czy ma ktoś oryginalny rozrząd INA i mógłby mi podesłać fotki tych rolek, lub jak sprawdzić czy to jest to co zamawiałem.
Dodam jeszcze że przy dodawaniu gazu huczy, że hej z rozrządu i chciałbym to w tej chwili zacząć naprawiać.
Pozdrawiam.
rolki do rozrzadu robi tylko SKF - w kazdej wersji
#3
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2010 - 11:02
problem jest inny - ten rozrzad wystepuje w 3 typach. Wiekszosc mechanikow twierdzi ze roznice sa tylko w podstawie czy w znakach na pasku. Ja twierdze ze nie. Jak w katalogach "rozkladam" ten rozrzad na elementy to rolki w poszczegolnych wersjach maja inne numery (tak samo jak paski). Fakt ze wymiar zew moga miec ten sam ale zmiana musi byc (np inne lozysko) czy ksztalt zeba w pasku. Nie pwiem Ci jakie sa roznice ALE SA NA BANK. Co wiecej tylko firma SKF rozroznia 3 typy zestawow. Inni niby tez ale roznica polega na tym ze podstawa idzie np z nowszej wersji ale rolki sa przykrecone ze strszej...... Wiekszosc sprzedawcow sprzedjae pierwsza wersje rozrzadu do wszystkich modeli i z doswiadczenia wiem ze to niebedzie jezdzilo. Te nowsze wersje sa drozsze i nawet sami uzytkownicy kupujac u mnie chcieli ta tansza wersje twioerdzac ze przeloza rolki - wszystko ok tylko pozniej byl placz i zgrzytanie zebow bo rozrzad sie sypie...... Sprzedalem tych rozzrzadow naprawde wiele i jesli klientt zczytal mi numer z silnika i kupil zestaw SKF z ich paskiem to nigdy nie bylo narzekan
P.S. W oplach rozrzadu to INA i podstawy napinacza LITENS na pierwszy montaz ale do Valek szedl i idzie SKF i taki polecam do valki zalozyc. srednio raz w tyg mam uzytkownika Valki ktory ma problem z tym rozrzadem. Zawsze wychodzi na to ze ma nie ten rozrzad zalozony z winy albo skpelu ktory sprzedal niewlasciwy albo z tego ze numer silnika podawany przy kupnie pochodzil z ksiazki a nie z silnika..... a silnika w Valce nie oplaca sie remontowac wiec jak kiedys sie komus sypnal to robil szczepa i buda 95 a motor 99 a to juz inne rozrzady....
[B]
#4
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2010 - 11:03
#5
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2010 - 11:08
Jesli chodzi o Valke to zawsze to bedzie SKF (INA bierze od SKF bo wychodzi im taniej niz robic linie produkcyjna dla tej referencji). Jak kupisz napinacz paska wielorowkowego z SKF to w sordku bedzie podstawa napinacza LITENS.......
Sumujac - kup zestaw SKF (ale w pudelku SKF i z ich paskiem) i niech sprzedawca dobierze Ci po numerze silnika ktory zczytaj z silnika a nie z papierow - bedzie wtedy ok
[B]
#6
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2010 - 11:28
Tak ale mi chodzi o to, że ja już to mam w domu

Tylko mam wiele wątpliwości co do rzetelności tego sprzedawcy.
#7
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2010 - 11:32
#8
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2010 - 11:55
#9
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2010 - 13:45
[B]
#10
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2010 - 14:20
#11
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2010 - 14:30
pisze ze problem moze byc ze zbyt wczesnym zuzyciem bo jesli np pomiedzy jedna rolka a druga nie ma roznicy w wymiarach to ma ona inny numer katalogowy a to oznacza ze cos jest zmienione , ja przypuszczam ze mogli zmienic lozysko
[B]
#12
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2010 - 14:39
#13
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2010 - 16:37
Czyli puki jakiś hałas nie będzie dobiegał z rozrządu niema się czym martwić? Kolejne pytanie czy koła zębate w tych silnikach zależnie od rocznika mają inne numery czy te same??
2.6 i 3.2 dolna rolke prowadzaca maja na stale - nie regulowana
#14
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2010 - 19:34
Ogólnie widać że było sporo zmian w rozrządzie i dotyczy to prawie każdej jego części, nawet osłony.
Odczytać nr. silnika (z silnika - nie z papierów) i dopiero kupować rozrząd.
Oryginalny rozrząd GM (Nr. OPEL 6 36 671 / GM 93188674) orientacyjnie kosztuje 960zł.
INA-sklep
http://www.ina.e24h....products_id/136 - jeszcze w nim nie kupowałem ale może udzielą szerszej informacji na temat INA.