

Pompa oleju , może coś innego?
#1
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2010 - 17:41
Szukałem ale nigdzie nie podają gdzie jest zawór nadciśnieniowy w V6 , a może go nie ma.
#2
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2010 - 17:46
#3
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2010 - 17:48
jak przy 3 tyś. nie było ciśnienia to raczej nie wina zaworka
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#4
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2010 - 18:08
Dzięki za pomoc
#5
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2010 - 19:47
Olej jest , a właśnie miałem zmienić bo na tym już troche zrobiłem, jutro na kanał i sprawdzę , a dużo roboty jak pompa poszła?
Dzięki za pomoc
Wymieniaj i na nic nie czekaj oczywiście z filetkiem. Mogło coś się zapchać jak nagminnie przekraczane są kilometry na oleju i jak olej jest mineralny (na jakim oleju jezdzisz? Wiesz że nie powinno się do v6 minerala lać!) Potem możesz sprawdzić ciśnienie oleju i zaworki na pompie. Są one od strony rozrządu pod pokrywą koło paska rozrządu więc to sporo roboty żeby je sprawdzić. Wymiana pompy wiąże się z demontażem rozrządu (musisz ściągnąć koło zębate rozrządu z wału korbowego) oraz demontażem miski olejowej ze smokiem i metalowa osłona pod miską. Roboty dużooooooo.
#6
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 19:06
Dzięki bardzo
No to sie wyjaśniło , miska wgnieciona smok nie zaciągał , na szczęście wszystko ok , miska wyklepana jutro założę i dam znać .
Dzięki wszystkim za pomoc:)
PS. Wie może ktoś z jaką siłą dokręcić miske i jaka najlepsza uszczelka.
#7
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2012 - 19:17
Dokłądnie to mi chodzi o samo uszczelnienie bo olej leje się ciurkiem.
Mam jeszcze jedno pytanie pośrednio związane z wymianą demontażem pompy oleju. Czy macie jakiś sposób by odkręcić , a nie urwać śrubę od koła na wale korbowym. Cholera boję się że ją ukręcę, a to by mi skomplikowało niesamowicie sprawę

#8
OFFLINE
Napisany 05 marca 2013 - 22:09
Oto moje spostrzeżenie odnośnie braku ciśnienia w x25xe - m.in. paląca się kontrolka.
Zwróćcie uwagę na dolną część miski olejowej.
Już przy niewielkim wgnieceniu dolnej (metalowej) części miski olejowej, dno tej miski zaczyna dolegać do smoka pompy oleju. I tu szczególnie przy niższych temperaturach odczuwalnie dłużej pali się kontrolka ciśnienia.
To niewielkie wgniecenie na środku miski na pierwszy rzut oka jest mało widoczne, ponieważ dół miski po przytarciu jest płaski. Dopiero po doprowadzeniu miski do stanu pierwotnego widać w części środkowej niewielkie wybrzuszenie.
#9
OFFLINE
Napisany 06 marca 2013 - 19:16
#10
OFFLINE
Napisany 06 marca 2013 - 21:12
Ktos uszczelnial pokrywy domowym sposobem i przedawkowalW tym temacie dodam tylko że jak już ktoś ściągnie miskę to żeby zajrzał do smoka za znajdującym się tam syfem. Ja dziś wyciągnąłem tyle syfu (między innymi silikonu) że nie wiem jak ten smok cokolwiek zasysał....

#11
OFFLINE
Napisany 06 marca 2013 - 21:27
W tym temacie dodam tylko że jak już ktoś ściągnie miskę to żeby zajrzał do smoka za znajdującym się tam syfem. Ja dziś wyciągnąłem tyle syfu (między innymi silikonu) że nie wiem jak ten smok cokolwiek zasysał....
I np. o obrucenie panewki nie trudno , a później lipa:(