

Ile pieniędzy włożyliście w naprawy auta?
#1
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 07:49
Powiedzmy, w ciągu 2 lat od zakupu. Wliczamy w to sprawy mechaniczne, lakiernicze, blacharskie, felgi, opony, zabezpieczenia antykradzieżowe, przeglądy, oleje, słowem wszystko poza paliwem, ubezpieczeniem i ewentualnym kosztem założenia instalacji LPG.
No i oczywiście zakładamy, że nie było żadnych stłuczek, wypadków itp.
Tak, żeby ludzie wiedzieli, z jakimi kosztami mają się liczyć, gdy chcą kupić używaną limuzynę w wieku 6-14 lat. No i żeby było uczciwie, warto dodać, czy robiło się w warsztacie, czy samemu i czy na oryginalnych częściach, czy raczej na zamiennikach.
#2
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 08:03
moja propozycja - jak masz duzo czasu to możesz zebrać te dane w jakąś tabelkę i tu gotową umieścić, bo tak to powstanie kolejny POWIELONY temat, ale to tylko moje zdanie
osobiście nie pamiętam ile wydałem na wymianę uszczelniaczy i tłumik i takie tam;)
#3
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 08:09
myślę, że jak przejrzysz temat "co zrobiłem/am dziś w swoim..." to dużo się dowiesz a i w poszczególnych tematach też są podane ceny części i robocizna
moja propozycja - jak masz duzo czasu to możesz zebrać te dane w jakąś tabelkę i tu gotową umieścić, bo tak to powstanie kolejny POWIELONY temat, ale to tylko moje zdanie
osobiście nie pamiętam ile wydałem na wymianę uszczelniaczy i tłumik i takie tam;)
To znaczy mnie nie chodzi o takie rozbicie ile na co, tylko o takie ogólne wrażenie. Żeby każdy wiedział, że na przykład kupując Omę, nawet w dobrym stanie, te 5, 10, 15 czy 20 tysi w nią włoży. Bez szczegółów ile na co.
#4
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 08:17
w każdym prawie temacie założyłeś właśnie w stylu " Ile.............?:confused:
a wracając do tematu to przez dwa lata od kupna Omegi wydałem ok 950 zł na poprawki lakiernicze, wymiana tłumika i uszczelniaczy:)
#5
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 08:23
nie chciałbym zostać źle zrozumiany i nie ze złośliwości ale mam pytanie - chcesz napisać jakiś poradnik w stylu : "Naprawa Opla Omegi"??
Nie. Nie wiem, co mam kumplowi odpowiedzieć. Bo zastanawia się, czy będzie go stać na utrzymanie.
w każdym prawie temacie założyłeś właśnie w stylu " Ile.............?:confused:
Eee, przesadzasz.
a wracając do tematu to przez dwa lata od kupna Omegi wydałem ok 950 zł na poprawki lakiernicze, wymiana tłumika i uszczelniaczy:)
O, to malutko. Widać trafiłeś super zadbany egzemplarz. Ale chcesz powiedzieć, że nie nabijałeś klimy, nie zmieniałeś oleju, klocków, rozrządu, zupełnie nic?

#6
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 08:45



#7
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 08:48
no bo kupiłem w Niemczech od dziadka.....O, to malutko. Widać trafiłeś super zadbany egzemplarz. Ale chcesz powiedzieć, że nie nabijałeś klimy, nie zmieniałeś oleju, klocków, rozrządu, zupełnie nic?

klime tylko sprawdzałem - fakt należy doliczyć 100 PLN - jest sprawna:)
rozrząd nie wg km a lat muszę wymienić za dwa (małe przebiegi)
a jeśli o olej i filtry chodzi to nie tylko w omegach trzeba - to nie wiem czy trzeba liczyć dodatkowo??
#8
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 08:50
powstanie kolejny POWIELONY temat
możesz zebrać te dane w jakąś tabelkę i tu gotową umieścić,


ps. dokładnie nie wiem..ale jakieś 9000zł w przeciągu 3 lat i 40 000km. tak plus minus tysiak... jest wszystko opisane w innych postach...
części do generalki V6 -panewki,zawory, tłoki, pierścienie, szklanki, uszczelki, uszczelniacze, podkładki, śruby itp wychodzą ok 4000zł............. + robota też już było na forum.
#9
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 09:05
po zakupie jakieś 1100 oleje itp,
gazownik 280,
drobne części dodatki 200,
radio 300,
głośniki 100,
opony 400,
razem jakieś 2730 +/-
od kwietnia zeszłego roku
a czeka mnie trochę jeszcze ,
sprężyny ,amory tył,
abs,
porawki lakiernicze ,
felgi i opony ,
na końcu jakieś audio
/No i ofc to co po drodze wyskoczy

#10
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 09:57
Blacharka (u lakiernika)-1100zl
Uszczelnienie nastawnika pompy-200zl
Opony-300zl
Reszte prac staralem sie robic samodzielnie.
Trafilem na tyle dobrze ze gosc miesiac przed sprzedaza auta wymienil wszystkie amorki, tarcze i klocki. Klimy niestety nie nabilem do dzis

#11
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 10:08


#12
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 11:02
Poniżej zestawienie napraw przez 3 lata użytkowania.
[ATTACH]5173[/ATTACH]
[ATTACH]5174[/ATTACH]
#13
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 11:12
Wow! Jaka skrupulatność! Brawo!Poniżej zestawienie napraw przez 3 lata użytkowania.

#14
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 11:15
#15
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 14:20
#16
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 14:33
cały wydech 250zl
po pół roku postanowiłem zainwestować w generalną regenerację pompy wtryskowej - 1500zl
pompa wspomagania 150zl
zostało silentblocki przód, amory tył, i pozbyc sie rudej bo zauważyłem po myciu że juz sie pojawia u dołu na drzwiach.
3 wymiany oleju po 120zł z filtrem
3 filtry paliwa
3 filtry powietrza.
hamulców jeszcze nie robiłem bo były nowe jak kupiłem.
odkąd ja mam to 24 tyś zrobione.
#17
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 14:38
- Sprężyny tylne z wymianą 600 PLN
- Płyny, filtry itp czyli pakiet zimowy łącznie jakieś 330 PLN
- Naprawa hamulców 100 PLN
- Wymiana zwijaka w kierownicy 160 PLN
- Koła stalowe kpl. 200 PLN
- Akumulator 300 PLN
- HIDy 200 PLN
- Grill Irmscher 300 PLN
- Zderzak, lampa, odblask po bum bum - 200 PLN
- Nowy rozrusznik, uszczelnienie kolektora ssącego, parę nowych wężyków, nowy termostat z robocizną łącznie jakieś 650 PLN
Więcej nie pamiętam, na wszystko żałuję

#18
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 14:44
#19
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 16:24
3-letni koszt eksploatacji mojej Megi wynosi 15.640,09 PLN. Nie żałuję ani grosza. Stan licznika przy zakupie 144.400 - obecnie 214.471km.
Poniżej zestawienie napraw przez 3 lata użytkowania.
[ATTACH]5173[/ATTACH]
[ATTACH]5174[/ATTACH]
Masakra:jump: A ja myślałem, że utrzymanie bmw 750 jest drogie. zazdroszcze Ci cierpliwości kolego:D
#20
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 17:10