

OPINIE OMEGA FL kontra MERCEDES E w210--
#1
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2010 - 23:42
Przegrzebałem trochę forum i widzę,że wszyscy sobie chwalą Omegi pod względem wygody,komfortu,wrażeń z jazdy.
Przyznaje,że nie jezdziłem nigdy Omegą i nie mam porównania do E klasy.
Wydawało by sie,że Mercedes jest wygodniejszy,lepiej się prowadzi itp.,ale może się myle?
Proszę o opinie na ten temat jeżeli ktoś z was jezdził Omegą i Mercedesem.
#2
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2010 - 23:59
#3
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 10:52
W grudniu byłem na wymianie szyby czołowej w omedze w autoryzowanym punkcie który wymienia tylko szyby samochodowe.Robią tam 4 auta na raz i własnie wymienili szybe czołową(jeszcze oryginał)w w210 98r. całe podszybie było zgnite,właściciel się przeraził



#4
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 11:20
No kolego, jeśli Omega jest twardo zawieszona, to E-klasa w takim razie ma zawieszenie taczki.Bo jest. Omega jest dosyć twardo zawieszona
#5
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2010 - 21:38
#6
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2010 - 22:14
Witam.
Przegrzebałem trochę forum i widzę,że wszyscy sobie chwalą Omegi pod względem wygody,komfortu,wrażeń z jazdy.
Przyznaje,że nie jezdziłem nigdy Omegą i nie mam porównania do E klasy.
Wydawało by sie,że Mercedes jest wygodniejszy,lepiej się prowadzi itp.,ale może się myle?
Proszę o opinie na ten temat jeżeli ktoś z was jezdził Omegą i Mercedesem.
ja mialem dwie W210 (220CDI i 320CDI)
Zestawienie
Prowadzenie - wygrywa W210, ale jak sie trafi wysłużony egzemplarz to Omega jest lepsza, nawet jak jest w sobie stanie. W przypadku wersji Avantgarde - zdecydowanie wygrywa z Omega
Skrzynia biegów (automat) - wygrywa Omega. Skrzynia jest po prostu szybsza
Silnik - benzyn nie porównuje, bo nie znam mercedesowskich, a diesle - 320CDI bije na łep wszystko, 220CDI jest głosna i słaba - wiec omega będzie troche lepsza
Jakoś wykonczenia - hmm, kwestia gustu.
Cena zakupa - Omega wygrywa
Komfort - W210 wygrywa, nawet (a moze tym bardziej) w wersji Avantgarde. Jest pewniejszy, przyjemniejszy, cichszy (320CDI jest niesłyszalna do 240km/h), lepiej tłumi dziury na polskich drogach - choć często mercedesy bywają 'zmęczone życiem' wtedy z tym komfortem bywa różnie.
W ogolności - W210 jest zdecydowanie lepszym samochodem, ale i droższym. Jesli chodzi o diesle to Omega nie ma szans (zwlaszcza 320CDI, ale i 290turbodiesel też będzie lepszy, trwalszy i oszczędniejszy). Niestety dobry mercedes będzie duzo droższy od dobrej Omegi.
Skóra w Mercedesie (w210) taka troche "skajowata" - sztywna i twarda. No a co do wyglądu - podoba mi sie tylko Avantgarda, bo classici i elegance są takie ... zwykle i nie robiące żadnego wrażenia.
A no i jeszcze jedno.
Lift w 2000r.
Wydaje mi sie, ale moze to tylko autosugestia i przypadek - po lifcie auto jeździlo lepiej.
Tyle, ze przed liftem mialem classica 220cdi, a po lifcie avantgarde 320cdi
320 Avantgarde
#7
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2010 - 22:27
#8
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2010 - 22:33
silnik R6 320CDI - ma 500Nm!! czegoś takiego głównie brakuje w Omedze.
Takim (automat) jechalem na kresce na jednym ze zlotów z Hampsterem (3,0 B FL z manualem) i ... na starcie zostalem (ze względu na skrzynie) o jakąś długość auta i tak jechalismy równo do ok 200km/h, gdzie zaczałęm go wyprzedzać i skonczył sie pas...

#9
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2010 - 22:36
#10
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 07:46
w E-klasie 2004r. kumpel jak wyłącza ESP to mu się elektroszpera załącza. Ciągnie na 2 koła i stoi w miejscu na asfalcie, czegoś takiego raczej Oma z ASB nie zrobi, nawet 3.2 prawda?
ale to już W211 - nie ma co porównywac.
Tam jest wiele fajnych rzeczy typu - masz automat, zatrzymujesz sie na swiatłach, samochód już sie zatrzymał - dociskasz na chwile pedał hamulca i ... mozesz go puścic. Hamulec będzie trzymał auto w bezruchu bez wcisniętego hamulca aż do momentu dodania gazu.
Ae odbiegamy od tematu, bo W211 to już zupełnie inna klasa auta, a omeg w tych rocznikach nie bylo.
#11
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 11:40

Co do prowadzenia: myślę że jest porównywalne tylko okular jest większy i cięższy i dlatego wydaje się że lepiej jeździ.Przynajmniej mi się lepiej jeździło
#12
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 11:50
dzie zaczałęm go wyprzedzać i skonczył sie pas...
Oprócz pasa skończyła się też u Hampiego pompa wspomagania o ilę się nie mylę

Sorki z OT ale tak mnie się jakoś przypomniało;)
:DObcy są wśród nas.Dowodem na to są tabliczki z napisem ''OBCYM WSTĘP WZBRONIONY''

#13
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 12:05
Oprócz pasa skończyła się też u Hampiego pompa wspomagania o ilę się nie mylę
Sorki z OT ale tak mnie się jakoś przypomniało;)

#14
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 22:41
a ja z lotniska prowdziłem jego auto bo Hampi pijany jeszcze byłOprócz pasa skończyła się też u Hampiego pompa wspomagania o ilę się nie mylę

#15
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2010 - 23:03
#16
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2010 - 09:27
Na równej nawierzchni okular pięknie sie prowadzi lecz na polskich dziurawych drogach Omega o wiele lepiej się spisuje.
mam odmienne zdanie...
ps. i mimo, ze mialem Avantgarde, ktora jest fabrycznie obniżona.
Moze Twoja Omega ma już wysłużone amortyzatory i tak Ci sie wydaje...
#17
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2010 - 19:27
Choć nie uważam Omegi za auto luksusowe czy mało awaryjne

#18
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2010 - 20:54
okular jest większy i cięższy
Te auta są takie same wymiarowo i wagowo.
#19
OFFLINE
#20
OFFLINE
Napisany 06 marca 2010 - 17:46
No i co to wnosi do dyskusji? Omega ta juz byla omawiana w innym temacie. Kompresor to sobie właściciel wymyślił w swojej bujnej wyobraźni.