Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

OPINIE OMEGA FL kontra MERCEDES E w210--


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Marszal 1

Marszal 1

    MB S210 220CDI FL

  • 23 postów
  • Dołączył: 10-01-2010
  • Skąd: Polanica PL-Boxtel NL-Herford DE

Napisany 07 lutego 2010 - 23:42

Witam.

Przegrzebałem trochę forum i widzę,że wszyscy sobie chwalą Omegi pod względem wygody,komfortu,wrażeń z jazdy.

Przyznaje,że nie jezdziłem nigdy Omegą i nie mam porównania do E klasy.

Wydawało by sie,że Mercedes jest wygodniejszy,lepiej się prowadzi itp.,ale może się myle?

Proszę o opinie na ten temat jeżeli ktoś z was jezdził Omegą i Mercedesem.


#2 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 07 lutego 2010 - 23:59

Bo jest. Omega jest dosyć twardo zawieszona. Mercedes lepiej radzi sobie z pochłanianiem nierówności. Co do lepszego prowadzenia, w porównaniu z poprzednimi samochodami, Omega - jak na swój gabaryt - prowadzi się dla mnie świetnie. W Mercedesie licz się jednak z wyższymi kosztami eksploatacji, bo chociaż dziś tani w zakupie, to jednak jest to klasowy samochód.

#3 OFFLINE   jarecky

jarecky

    ## za miedzą :-( ##

  • 286 postów
  • Dołączył: 03-11-2009
  • Skąd: Jelcz-laskowice

Napisany 08 lutego 2010 - 10:52

Może tak z innej beczki

W grudniu byłem na wymianie szyby czołowej w omedze w autoryzowanym punkcie który wymienia tylko szyby samochodowe.Robią tam 4 auta na raz i własnie wymienili szybe czołową(jeszcze oryginał)w w210 98r. całe podszybie było zgnite,właściciel się przeraził:o a w mojej omce 95r poszło bez problemu;) A co do mercedesów to niestety byłem kiedyś posiadaczem(jak się puzniej okazało nie szczęśliwym-kosztowało mnie to dodatkowo jakieś 9,000zł!!) v-klasy 99r.Dużo by pisać,od tej pory wybiłem sobie mercedesa z głowy,ale niestety człowiek uczy się na błędach.
Oddam 3,2 v6 w dobre ręce :D

#4 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 08 lutego 2010 - 11:20

Bo jest. Omega jest dosyć twardo zawieszona

No kolego, jeśli Omega jest twardo zawieszona, to E-klasa w takim razie ma zawieszenie taczki.

#5 OFFLINE   komar

komar
  • 149 postów
  • Dołączył: 03-10-2007
  • Skąd: Manchester

Napisany 09 lutego 2010 - 21:38

Wszystko zalerzy od sprezyn,ja w swoim w124 mialem tak miekie zawieszenie ze normalnie plynal ale precyzyjnego ukladu to on juz nie mial.niewiem jak jest w e klase.wiem ze koledzy co przesiedli sie z w124 na W210 to nazekali na jakosc.jesli e klasa to po 2000r.wtedy cos sie poprawil Mercedes.Dlamnie w124 byl troche ociezaly i mulowaty.Zawieszenie mial dobre ale na nasze drogi za drogie a zamienniki sa za slabe.
komar

#6 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2010 - 22:14

Witam.

Przegrzebałem trochę forum i widzę,że wszyscy sobie chwalą Omegi pod względem wygody,komfortu,wrażeń z jazdy.

Przyznaje,że nie jezdziłem nigdy Omegą i nie mam porównania do E klasy.

Wydawało by sie,że Mercedes jest wygodniejszy,lepiej się prowadzi itp.,ale może się myle?

Proszę o opinie na ten temat jeżeli ktoś z was jezdził Omegą i Mercedesem.


ja mialem dwie W210 (220CDI i 320CDI)
Zestawienie
Prowadzenie - wygrywa W210, ale jak sie trafi wysłużony egzemplarz to Omega jest lepsza, nawet jak jest w sobie stanie. W przypadku wersji Avantgarde - zdecydowanie wygrywa z Omega
Skrzynia biegów (automat) - wygrywa Omega. Skrzynia jest po prostu szybsza
Silnik - benzyn nie porównuje, bo nie znam mercedesowskich, a diesle - 320CDI bije na łep wszystko, 220CDI jest głosna i słaba - wiec omega będzie troche lepsza
Jakoś wykonczenia - hmm, kwestia gustu.
Cena zakupa - Omega wygrywa
Komfort - W210 wygrywa, nawet (a moze tym bardziej) w wersji Avantgarde. Jest pewniejszy, przyjemniejszy, cichszy (320CDI jest niesłyszalna do 240km/h), lepiej tłumi dziury na polskich drogach - choć często mercedesy bywają 'zmęczone życiem' wtedy z tym komfortem bywa różnie.

W ogolności - W210 jest zdecydowanie lepszym samochodem, ale i droższym. Jesli chodzi o diesle to Omega nie ma szans (zwlaszcza 320CDI, ale i 290turbodiesel też będzie lepszy, trwalszy i oszczędniejszy). Niestety dobry mercedes będzie duzo droższy od dobrej Omegi.
Skóra w Mercedesie (w210) taka troche "skajowata" - sztywna i twarda. No a co do wyglądu - podoba mi sie tylko Avantgarda, bo classici i elegance są takie ... zwykle i nie robiące żadnego wrażenia.

A no i jeszcze jedno.
Lift w 2000r.
Wydaje mi sie, ale moze to tylko autosugestia i przypadek - po lifcie auto jeździlo lepiej.
Tyle, ze przed liftem mialem classica 220cdi, a po lifcie avantgarde 320cdi
320 Avantgarde

#7 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 09 lutego 2010 - 22:27

silnik R6 320CDI - ma 500Nm!! czegoś takiego głównie brakuje w Omedze.

#8 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2010 - 22:33

silnik R6 320CDI - ma 500Nm!! czegoś takiego głównie brakuje w Omedze.


Takim (automat) jechalem na kresce na jednym ze zlotów z Hampsterem (3,0 B FL z manualem) i ... na starcie zostalem (ze względu na skrzynie) o jakąś długość auta i tak jechalismy równo do ok 200km/h, gdzie zaczałęm go wyprzedzać i skonczył sie pas...

:)

#9 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 09 lutego 2010 - 22:36

w E-klasie 2004r. kumpel jak wyłącza ESP to mu się elektroszpera załącza. Ciągnie na 2 koła i stoi w miejscu na asfalcie, czegoś takiego raczej Oma z ASB nie zrobi, nawet 3.2 prawda?

#10 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lutego 2010 - 07:46

w E-klasie 2004r. kumpel jak wyłącza ESP to mu się elektroszpera załącza. Ciągnie na 2 koła i stoi w miejscu na asfalcie, czegoś takiego raczej Oma z ASB nie zrobi, nawet 3.2 prawda?


ale to już W211 - nie ma co porównywac.
Tam jest wiele fajnych rzeczy typu - masz automat, zatrzymujesz sie na swiatłach, samochód już sie zatrzymał - dociskasz na chwile pedał hamulca i ... mozesz go puścic. Hamulec będzie trzymał auto w bezruchu bez wcisniętego hamulca aż do momentu dodania gazu.

Ae odbiegamy od tematu, bo W211 to już zupełnie inna klasa auta, a omeg w tych rocznikach nie bylo.

#11 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lutego 2010 - 11:40

Też miałem przyjemność jeździć 320 CDI w kombiaku. Co do skóry - to faktycznie tragedia - jak cerata na babcinym stole ale ten silnik...bajka...takiego klekota mógłbym mieć.Tylko hamulce nie nadążają za silnikiem. Po 5 km ostrej jazdy się spaliły :) zresztą w ogóle w Mercach hamulce jakieś takie "dziwne" są...

Co do prowadzenia: myślę że jest porównywalne tylko okular jest większy i cięższy i dlatego wydaje się że lepiej jeździ.Przynajmniej mi się lepiej jeździło

#12 OFFLINE   getor

getor

    na drugie mam Marcin:-)

  • 418 postów
  • Dołączył: 06-08-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 10 lutego 2010 - 11:50

dzie zaczałęm go wyprzedzać i skonczył sie pas...


Oprócz pasa skończyła się też u Hampiego pompa wspomagania o ilę się nie mylę:D

Sorki z OT ale tak mnie się jakoś przypomniało;)
[CENTER]GETORIUS B.I.G

:DObcy są wśród nas.Dowodem na to są tabliczki z napisem ''OBCYM WSTĘP WZBRONIONY'':D

#13 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lutego 2010 - 12:05

Oprócz pasa skończyła się też u Hampiego pompa wspomagania o ilę się nie mylę:D

Sorki z OT ale tak mnie się jakoś przypomniało;)


:smiech:

#14 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lutego 2010 - 22:41

Oprócz pasa skończyła się też u Hampiego pompa wspomagania o ilę się nie mylę

a ja z lotniska prowdziłem jego auto bo Hampi pijany jeszcze był :p

#15 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 lutego 2010 - 23:03

Moim zdaniem okular jest dużo mniej komfortowy od Omegi niby o wiele wyższa jakość i klasa a jednak... Mercedes to prestiż lepsze spasowanie i wykonanie detali. Jednak okular jest strasznie sztywny i to był powód dlaczego 2 lata temu sprzedałem okulara choć miałem full wypas i kupiłem Omege. Na równej nawierzchni okular pięknie sie prowadzi lecz na polskich dziurawych drogach Omega o wiele lepiej się spisuje.

#16 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lutego 2010 - 09:27

Na równej nawierzchni okular pięknie sie prowadzi lecz na polskich dziurawych drogach Omega o wiele lepiej się spisuje.


mam odmienne zdanie...
ps. i mimo, ze mialem Avantgarde, ktora jest fabrycznie obniżona.
Moze Twoja Omega ma już wysłużone amortyzatory i tak Ci sie wydaje...

#17 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 lutego 2010 - 19:27

Cita swoją opinie opieram na własnych doświadczeniach a Omeg miałem kilkanaście od najsłabszych 2.0 8V do 3.0V6 211KM MV6. Masz prawo mieć inne zdanie moje jest takie a nie inne. Uważam że Omega w swojej klasie nie ma pod względem komfortu konkurencji.
Choć nie uważam Omegi za auto luksusowe czy mało awaryjne :)

#18 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 lutego 2010 - 20:54

okular jest większy i cięższy


Te auta są takie same wymiarowo i wagowo.

#19 OFFLINE   lepo2

lepo2
  • 0 postów
  • Dołączył: 03-12-2009

Napisany 06 marca 2010 - 16:11

http://www.otomoto.p...ow&id=C11709681

#20 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 06 marca 2010 - 17:46

http://www.otomoto.p...ow&id=C11709681

No i co to wnosi do dyskusji? Omega ta juz byla omawiana w innym temacie. Kompresor to sobie właściciel wymyślił w swojej bujnej wyobraźni.