Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega B x20xev czy instalacja LPG IIgen to dobry wybór?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   s4e

s4e

    swap do suzuki jimny

  • 31 postów
  • Dołączył: 11-02-2007
  • Skąd: Lublin

Napisany 25 lutego 2007 - 17:32

Witam, chce zalozyc do omegi b z silnikime x20xev gaz. Sklaniam sie ku 2gen z tego wzgledu, iz przy sekwencji silnik bedzie sie musial dlugo nagrzewac aby przelaczyc na gaz, w skutek czego bede pokonywal polowe dystansu na benzynie, co mija sie z celem zakladnia gazu. W 2 gen przy powiedzmy 2800obr/min bede mogl w kilka chwil po odpaleniu silnika przelaczyc na gaz ograniczajac spalanie na benzynie. Czy silnik x20xev dobrze bedzie radzils obie z lpg 2 generacji? Czytalem na tym forum, ze ludzie tak jezdza i sobie chwala, ale bylo tez kilka negatywnych opinii. Czy da sie sekwencje ustawic tak, zeby zalaczala sie w zaleznosci od obrotow (jak 2 gen) lub za pomoca przelacznika?



#2 OFFLINE   Beton

Beton

    corsiontko A C20XE

  • 148 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 lutego 2007 - 18:59

Zarówno na instalce IIgen jak i na sekwencji te silniki nie sprawiają problemów.
WV Derby `83 G40 -> i wszyscy zostają z tyłu...

#3 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2007 - 19:05

nie wiem czy dobry wybór, ale napewno wystarczający. Ja mialem 2,0 16V z II gen i nie miałem absolutnie żadnych problemów.

Przełącznie spokonie mozesz mieć przy 2kRPM.
ZTCW żadnej sekwencji nie da sie przełączać przed osiągnięciem okreslonej temp.

#4 OFFLINE   s4e

s4e

    swap do suzuki jimny

  • 31 postów
  • Dołączył: 11-02-2007
  • Skąd: Lublin

Napisany 25 lutego 2007 - 19:08

Dzieki wielkie. W astrze mam wlasnie IIgen, no ale to silniczek 1.4 na monowtrysku wiec co innego. W takim razie chyba wybor padnie na IIgen, bo odstrasza widmo grzania silnika na benzynie.

#5 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 25 lutego 2007 - 19:59

Ja mam 2 gen. i nie jest tak tragicznie. Na razie przejechane 4000 km i na razie bez żadnych kłopotów. Ustawiłem sobie przełącznie na 10 st. W obecnych warunkach temperatury auto przełącza mi się już po ok. 700 metrach na gaz. W niższej temp. parownika będzie się dostawał do silnika częściowo ciekły gaz, na dłuższą metę to nienajlepszy pomysł... W obecnie montowanych centralkach (np. STAG-50, Autronic) masz możliwość nastawu temp. oraz obrotów przełączania. Ja np. ustawiłem sobie 10 st. C i 1400 obrotów (jałowe mam 650 obr.). W emulatorze wtrysków (lub w centralce jeśli ma wbudowany emulator) regulujesz sobie czas nakładania się paliw czyli czas w którym do silnika leci gaz+benzyna po to aby przejście na gaz było płynne i nie szarpnęło w tym momencie... także nie jest tak źle. Jeśli nie masz za bardzo kapuchy to zakładaj 2 gen. tylko zrob to w porzadnym warsztacie... uważaj jak ci uszczelnią miejsce gdzie gaz wchodzi do przewodu ktorym leci powietrze do silnika - czyli osadzenie mixera. Ja doszczelnilem sobie silikonem bo zrobili mi na sztuke i byla nieszczelnosc (lewe powietrze).

#6 OFFLINE   sebajary

sebajary

    #60 WETERAN !!!

  • 1 251 postów
  • Dołączył: 11-09-2006
  • Skąd: Wawa-Mokotów!/ Radzymin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2007 - 20:11

Ja mam prześmigane już 40 tysi na II gen i nie miałem żadnych problemów ale przełącza mi się po osiągnięciu 20 st więc beny trzeba troche zawsze mieć :driver:

#7 OFFLINE   s4e

s4e

    swap do suzuki jimny

  • 31 postów
  • Dołączył: 11-02-2007
  • Skąd: Lublin

Napisany 25 lutego 2007 - 20:34

Zobaczymy co tam zaproponuja chlopaki. Co do fachowosci to nie mam obaw, ruch maja bardzo duzy i zakladaja instalki w profi zakladzie. Zalozyli mi w astrze, a na drugi dzien pojechalem w trase 700kmi bez zadnego zajakniecia. O kase sie tu sprawa nie rozbija, bo lepiej byloby dac wiecej pieniedzy na sekwencje, ale co z tego, jesli bede jezdzil co dzien na gazie tyle co na benzynie, koszta instalacji zwroca mi sie albo i nie. A skoro mowicie, ze 2gen smiga w tym motorku to sie juz nie zastanawiam - po co przeplacac i miec watpliwa oszczednosc :wink:

#8 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 25 lutego 2007 - 20:45

ja tez smigam na 2 gen.BRC z poczatku to byl koszmar co chwile u gazownikow meczylem sie chyba z pól roku ale mysle ze to wina tych"fachowcow" od gazu.kombinowali ze az milo nawet do serwisu mnie wysylali.na koncu wyszlo tak ze mam troche dziwna ta instalacje ale za to smiga bez zarzutu.mikser mam zalozony chyba od lanosa bo ten co niby byl przeznaczony do omegi wogole sie nie sprawdzal.znajduje sie na wezu tuz za przeplywomierzem a nie na obudowie przepustnicy.na poczatku mialem silnik krokowy a pozniej go wywalil i jest attuator(chyba tak to sie nazywa nie jestem pewny).tak do konca to sam nie wiem czy jest to instalka 2gen. bo na wezu doprowadzajacym gaz jest zwykly zawor do regulacji recznej.jak jade na regulacje to nie podlaczaja zadnego kompa tylko reguluja ta sruba i patrza na analizator spalin.najwazniejsze ze ten silnik nawet na takiej instalce potrafi sobie dac rade.
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#9 OFFLINE   s4e

s4e

    swap do suzuki jimny

  • 31 postów
  • Dołączył: 11-02-2007
  • Skąd: Lublin

Napisany 25 lutego 2007 - 20:52

To moze przelozyliby instalke ze starej omegi :D I generacja, jak u Ciebie dziala, to czemu nie tu :lol: http://www.otomoto.p...how&id=C2320113

#10 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 25 lutego 2007 - 21:48

s4e, jesli masz jednak kase to raczej zastanowilbym sie nad sekwencją. 2.0 16V na benzynie nie poraża mocą, na gazie 2 gen. bedzie jeszcze gorzej... z tym nagrzewaniem na sekwencji chyba troche przesadzasz. Na pewno jest mozliwosc ustawienia dowolnych parametrow temp. i obrotow przelaczania - wybierz taka centralke w ktorej jest taka mozliwosc.

#11 OFFLINE   s4e

s4e

    swap do suzuki jimny

  • 31 postów
  • Dołączył: 11-02-2007
  • Skąd: Lublin

Napisany 25 lutego 2007 - 21:55

No to w koncu juz nie wiem... Sa centralki z mozliwoscia ustawiania temperatury i obrotow, czy nie ma? Jesli rzeczywiscie nie bedzie mozliwosci przeprogramowania kompa na jakies niskie temperatury, to zaloze IIgen. A co do mocy, auto uzytkuje ojciec preferujacy jazde w kapeluszu wiec na tym akurat mu nie zalezy. Auto ma byc funkcjonalne, wygodne i tanie w eksploatacji no i pewnie dowiezc z punktu A do B.

#12 OFFLINE   szarybartek

szarybartek
  • 116 postów
  • Dołączył: 05-02-2007
  • Skąd: Zdziechowa k/Gniezna

Napisany 25 lutego 2007 - 22:57

Witam
Ja mam też II generacji gaz już ok 1,5roku i żadnych problemów a na gazie zrobiłem ok50tyś km u mnie przełącza się na gaz na spadających obrotach powyżej 1600 ale też po przekroczeniu jakiejś tam temperatury (dość szybko)

Pozdrawiam
Bartek
#101

#13 OFFLINE   Beton

Beton

    corsiontko A C20XE

  • 148 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 lutego 2007 - 22:27

w sekwencji tylko temperatura reduktora jest potrzebna do przełaczenia się na gaz - jeżeli bedzie za niska wtedy reduktor bedzie zamarzał i gaz z temp minus 40 st w kolektor ssący.za wysoka wtedy wiecej wyjezdzimy benzyny...
WV Derby `83 G40 -> i wszyscy zostają z tyłu...

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 lutego 2007 - 22:39

w sekwencji tylko temperatura reduktora jest potrzebna do przełaczenia się na gaz - jeżeli bedzie za niska wtedy reduktor bedzie zamarzał i gaz z temp minus 40 st w kolektor ssący.za wysoka wtedy wiecej wyjezdzimy benzyny...



nie tylko temperatura. Nawet przy silniku 90 st. nie przelaczysz od razy na LPG. U mnie minimalny czas jest ustawiony na 25 sek i nizej nie da sie zjechac




 


#15 OFFLINE   BzQ

BzQ

    Duszna KIA

  • 1 184 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 marca 2007 - 13:35

Też mam II gen, zrobiłem 36 tys (a nie wiem ile poprzedni wlasciciel robil na gazie) i zero problemów (jedyne co robie to co co 10tys przeglad, wymiana filtrów, sprawdzenie spalin i ew regulacja). Generalnie wyznaje jedna zasade: mimo że mam ustawione ze na gaz przełącza się przy 2500rpm nigdy nie przelaczam przy temp silnika niższej niż 40 stopni.

#16 OFFLINE   Szwagier

Szwagier
  • 100 postów
  • Dołączył: 10-09-2006
  • Skąd: Zabrze

Napisany 02 marca 2007 - 18:10

ja tez smigam na 2 gen.BRC z poczatku to byl koszmar co chwile u gazownikow meczylem sie chyba z pól roku ale mysle ze to wina tych"fachowcow" od gazu.kombinowali ze az milo nawet do serwisu mnie wysylali.na koncu wyszlo tak ze mam troche dziwna ta instalacje ale za to smiga bez zarzutu.mikser mam zalozony chyba od lanosa bo ten co niby byl przeznaczony do omegi wogole sie nie sprawdzal.znajduje sie na wezu tuz za przeplywomierzem a nie na obudowie przepustnicy.na poczatku mialem silnik krokowy a pozniej go wywalil i jest attuator(chyba tak to sie nazywa nie jestem pewny).tak do konca to sam nie wiem czy jest to instalka 2gen. bo na wezu doprowadzajacym gaz jest zwykly zawor do regulacji recznej.jak jade na regulacje to nie podlaczaja zadnego kompa tylko reguluja ta sruba i patrza na analizator spalin.najwazniejsze ze ten silnik nawet na takiej instalce potrafi sobie dac rade.


Ja mam identycznie jak ty miales ,mam mixer na obudowie przepustnicy a silnik krokowy mam wywalony bo niechcial normalnie jezdzic a na gumie za przeplywka mam zalozona klape przed wybuchami.chodz powiem ze auto mi chodzi idealnie na gazie teraz mam gaz ELPIGAZ Viollo a reduktor Stefanello .

#17 OFFLINE   Beton

Beton

    corsiontko A C20XE

  • 148 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 marca 2007 - 14:37

w sekwencji tylko temperatura reduktora jest potrzebna do przełaczenia się na gaz - jeżeli bedzie za niska wtedy reduktor bedzie zamarzał i gaz z temp minus 40 st w kolektor ssący.za wysoka wtedy wiecej wyjezdzimy benzyny...



nie tylko temperatura. Nawet przy silniku 90 st. nie przelaczysz od razy na LPG. U mnie minimalny czas jest ustawiony na 25 sek i nizej nie da sie zjechac


Ja mam przełączanie po 2 sekundach i co ty na to kolego??
Im nowsza instalacja tym wieksze możliwości konfiguracji komputera lpg.
I nie dyskutuj ze mną na takie tematy.
Zajmuję się montażem instalacji LPG także posiadam troszkę szerszą wiedzę teroetyczną i napewno też praktyczną na temat instalacji lpg.
WV Derby `83 G40 -> i wszyscy zostają z tyłu...

#18 OFFLINE   tomas0402

tomas0402
  • 34 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: mińsk maz

Napisany 06 października 2009 - 20:19

ja nie polecam 2 generacji mam przejechane 100 tyś na niej 3 nowe parowniki i nadal nie mogę doprowadzić do ładu tego a do tego jeszcze silnik głośno pracuje mi na gazie przełącze na bp i jest ok może ktoś wie o co tu chodzi

#19 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 października 2009 - 20:44

ja nie polecam 2 generacji mam przejechane 100 tyś na niej 3 nowe parowniki i nadal nie mogę doprowadzić do ładu tego a do tego jeszcze silnik głośno pracuje mi na gazie przełącze na bp i jest ok może ktoś wie o co tu chodzi

może zmień gazownika...
jaką masz centralke?
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#20 OFFLINE   artur70

artur70
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-03-2009
  • Skąd: Kielce

Napisany 13 października 2009 - 13:03

Spotkałem się z opiniami niektórych gazowników, że II gen. nie jest zbyt dobra do tego silnika.
Ja też mam II gen. i miałem z nią trochę problemów. Okazało się, że padła mi sonda lambda, z której odczytów II gen. korzysta. Jako, że jest paskudnie droga, dałem sobie spokój z jej kupnem (bo przecież benzynę używam tylko do lekkiego zagrzania parownika).
Wywaliłem zawór krokowy od gazu i wstawiłem zwykły zawór-śrubę regulacyjną. Pozostało jedynie wyregulować parownik i śrubę i w drogę!
W tej chwili instalka pracuje jak I gen., lambda nie ma na nią żadnego wpływu (czytaj: awaria lambdy nie ma na nią żadnego wpływu i w zasadzie nie ma się co w instalce popsuć), z benzyny na gaz przełącza się kiedy chcę (tzn. gdy podkręcę powyżej 2k rpm).
Parownik zregenerowałem sobie sam, co jest zabiegiem naprawdę bardzo prostym.
Też myślałem o sekwencji, ale teraz dałem sobie z tym spokój. Szkoda kasy.;)