Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

stacyjka nie działa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   marcze83

marcze83
  • 17 postów
  • Dołączył: 04-02-2010

Napisany 04 lutego 2010 - 10:13

witam wszystkich jestem tu nowy, mam problem z moją nową omegą, wczoraj chciałem pojechać na zakupy wsiadłem przekręcam kluczyk i nic: kontrolki się nie zapaliły i nic się nie dzieje, czyli pewnie coś ze stacyjką? poczytałem trochę u was na forum i mam pytanko co zrobić? na pewno wyjąć wkład tylko że w jednych postach pisze że przy wkładaniu drucika klucz ma być w pozycji "II" a w innych że na "zero", dodam że koła i kierownica się nie zblokowały, czyli jak ustawić klucz?, i co to może być ukręcony bolec czy kostka?

#2 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 lutego 2010 - 14:06

a może poprostu jakieś kabelki nie stykają/ są pourywane - zdejmij obudowę i zobacz czy tam nic nie dynda

 


#3 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 lutego 2010 - 14:41

Nie koniecznie to musi być stacyjka. Obejrzyj klemy. Piszę dla tego, że sam się nieźle wystraszyłem. Otworzyłem auto z pilota, kluczyk w stacyjkę i nic, zero reakcji jakiejkolwiek. Powodem była stara i zaśniedziała klema.

#4 OFFLINE   marcze83

marcze83
  • 17 postów
  • Dołączył: 04-02-2010

Napisany 04 lutego 2010 - 16:17

pierwsze co zrobiłem to właśnie posprawdzałem klemy, przeczyściłem papierkiem i przesmarowałem wazelinką zapobiegawczo, bezpieczniki też w porządku, czyli co myślicie że nie stacyjka, no bo kluczyk się kręci, ale niema żadnej reakcji tzn. (kontrolki się nie zapalają), i kół ani kierownicy nie blokuje?
a obudowę zdjąłem nic tam urwanego nie dynda

#5 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 04 lutego 2010 - 17:43

przy wkładaniu drucika klucz ma być w pozycji "II" a w innych że na "zero

Pierwsze położenie po pozycji w której możesz wyjąć kluczyk.

bezpieczniki też w porządku,

Te pod maską też?Po wyjęciu wkładu stacyjki możesz włączyć śrubokrętem.

#6 OFFLINE   rinngo

rinngo
  • 62 postów
  • Dołączył: 19-11-2007
  • Skąd: kalisz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 lutego 2010 - 17:56

sprawdż kabelek przy rozruszniku [ ten cienki ]może się wypiął z automatu

#7 OFFLINE   marcze83

marcze83
  • 17 postów
  • Dołączył: 04-02-2010

Napisany 04 lutego 2010 - 20:00

a więc tak, wyjąłem dzisiaj wkład stacyjki, i jest pęknięty ten "bolczyk" na którym jest sprężynka, więc zdjąłem również tą czarną kostkę z drugiej strony, ta ułamana część bolczyka ok 1cm była w tej kostce, czyli wkładka do wymiany, ale tak się zastanawiam czy mogę teraz odpalić auto, wkladając pozostałą część bolczyka i przekręcając i czy nie zblokuje mi przez to kierownicy

No i narobiłem, kusiło mnie i poszedłem spróbować odpalić i szok miga czek engine, i auto nie odpala, masakra, zblokowałem imo? da się to jakoś odblokować, i w ogóle co zrobić muszę kupić nową wkładkę ale jaką, co z kluczykiem, kurde załamka totalna

#8 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 lutego 2010 - 20:24

Nic nie narobiłeś. Kluczyk musi być w pobliżu stacyjki bo przecież w nim masz czip :)

#9 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 04 lutego 2010 - 20:31

w ogóle co zrobić muszę kupić nową wkładkę

"Nową" używkę przełożyć zapadki i śmigać dalej.

#10 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lutego 2010 - 20:32

bez kluczyka nie odpalisz bo w kluczyku jest czip immo (kluczyk musi znaleźć się w pobliżu stacyjki bo tam jest czytnik ) kupujesz wkładkę z kluczem i przekładasz czip jest w tej plastikowej części kluczyka , musisz ją otworzyć tylko uważaj żeby go nie zgubić bo wtedy na pewno nie odpalisz

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#11 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 lutego 2010 - 20:32

Nic nie narobiłeś. Kluczyk musi być w pobliżu stacyjki bo przecież w nim masz czip :)


no nic sie nie łam wszystko gra jak pisze zając a mogę ci jeszcze poradzić jak kupisz nowa stacyjke to poprzekładaj sobie zapadki ze starej stacyjki i bedziesz miał ten sam kluczuk do wszystkigo.

#12 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 lutego 2010 - 20:38

jak kupisz nowa stacyjke to poprzekładaj sobie zapadki ze starej stacyjki i bedziesz miał ten sam kluczuk do wszystkigo.

Tylko trzeba bardzo uważać, żeby sobie nie pomieszać :) Ja przekładałem z drugiego, który też musiałem prawidłowo poskładać i na chwilę odszedłem i moja chciała obejrzeć co to takiego i nastąpił cyrk niesamowity. Ale udało się ... po czterech godzinach.

#13 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 lutego 2010 - 20:55

wiesz też przechodziłem coś podobnego bo kilka zapadek mi ... wystrzeliło troche sie nameczyłem ale jakoś złożyłem. poprostu trzeba to robić na spokojnie i bez dostępu osób 3-ich:D

#14 OFFLINE   marcze83

marcze83
  • 17 postów
  • Dołączył: 04-02-2010

Napisany 04 lutego 2010 - 21:56

och no to pot z czoła mi zszedł, już myślałem że narobiłem maniany, a co do kupna "nowej" wkładki to niewiecie może czy dostane coś takiego np. w intercarsie czy tylko alegro

panowie , jednak jest problem, kupiłem nowy wkład, włożyłem i dalej to samo miga "czek engine", ale coś jest u mnie pokombinowane w starym kluczyku jest w środku pusto:???:, a do zamykania i otwierania mam osobny pilot, czyli rozumiem z tego że imo nie mam tylko czemu miga mi ta kontrolka przy próbie odpalenia, pomocy

#15 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2010 - 13:34

w tym roczniku musisz mieć immo w kluczyku i na pewno działa skoro miga kontrolka to że masz pilot osobno nie jest wyznacznikiem czy masz imm czy nie

masz tylko jeden oryginalny kluczyk ?

tu siedzi czip , zaznaczony na zdjęciu

[ATTACH]5129[/ATTACH]

a to sam czip po wyjęciu

[ATTACH]5130[/ATTACH]


jak go gdzieś posiałeś to masz problem

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#16 OFFLINE   marcze83

marcze83
  • 17 postów
  • Dołączył: 04-02-2010

Napisany 06 lutego 2010 - 16:02

czip już znaleziony, przełożony i wszystko śmiga jak należy:D, dziękuje wszystkim za pomoc, pozdrawiam