

obrotomierz i wskaźnik paliwa nie działa!?
#1
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2007 - 22:59
Mam mały problem z moja Omega.
Jako że jest to moja pierwsza omega jeszcze jestem troche "zielony" w tych sprawach.
Mianowicie wczoraj przestał działać mi obrotomierz i wskaźnik poziomu paliwa.
Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i są OK.
Przeszukalem forum i znalazlem post w którym omówiony byl ten problem a rozwiązaniem okazała się wymiana liczników. Jutro zamierzam zerknąć na zegary od drugiej strony ale obawiam sie ze bez wymiany sie nie obejdzie. W obec tego chciałem dowiedzieć sie czy każde zegary podejdą do mojego autka czy muszą być od konkretnego modelu?(posiadam MV6 atomat) A może jest jakaś inna przyczyna i jak mozna sie upewnić o awarii liczników?
Prosze o pomoc.
Pozdrawiam
#2
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2007 - 23:23
Witam
Mam mały problem z moja Omega.
Jako że jest to moja pierwsza omega jeszcze jestem troche "zielony" w tych sprawach.
Mianowicie wczoraj przestał działać mi obrotomierz i wskaźnik poziomu paliwa.
Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i są OK.
Przeszukalem forum i znalazlem post w którym omówiony byl ten problem a rozwiązaniem okazała się wymiana liczników. Jutro zamierzam zerknąć na zegary od drugiej strony ale obawiam sie ze bez wymiany sie nie obejdzie. W obec tego chciałem dowiedzieć sie czy każde zegary podejdą do mojego autka czy muszą być od konkretnego modelu?(posiadam MV6 atomat) A może jest jakaś inna przyczyna i jak mozna sie upewnić o awarii liczników?
Prosze o pomoc.
Pozdrawiam
Zanim zerkniesz w zegary sprawdź jeszcze miernikiem ładowanie akumulatora. Zbyt duży prąd lub zbyt mały powoduje czesto takie " zegarowe historie".
#3
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2007 - 23:53
#4
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2007 - 11:04
Dziekuje za pomoc. Podejrzewam ze to jednak plytka pod zegarami bo przeciez wskazówka od paliwa powinna sie podniesc po włączeniu zapłonu a wtedy nie ma ladowania akumulatora. Natomiast odziwo dzis rano wskazowka podniosla sie ale tylko troszeczke! Przy drugiej probie niestety ani drgnela.
Nadal nie wiem tylko czy moge włożyć każde zegary (np. z omegi z silnikiem 2.0)?
Pozdrawiam
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2007 - 13:52

#7
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2007 - 15:03
#8
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2007 - 17:08
est jakaś różnica chyba miedzy rokiem modelowym 97-> . Podobno kolor taśmy pod zegarami jest inny i tym samym schemat ( w starszych zielona a nowszych brązowa????) czy jakoś tak:)
nie do końca - jeśli masz niebieski to jest 97 i w górę , zielony i brązowy to roczniki wcześniejsze
Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013
II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin
#9
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2007 - 23:46
Bylem dziś w serwisie opla jako ze zamawialem zapasowy kluczyk jakis czas temu i przy okazji udalo mi sie załatwic podpiecie pod tech'a (na szczescie bez oplat;)) Komputer pokazal ze sygnal o obrotach i paliwie jest prawidlowy wiec na 99% wina zegarów.
Pojechalem na kilka szrotow i zdobylem zegary z omegi ale ze byla po dzwonie nie wiadomo bylo czy beda sprawne. Koles powiedzil mi 60zł wiec postanowilem zaryzykowac.
Przelozylem je w calosci wlaczylem zaplon... dziala!
Po krotkiej przejazdzce okazalo sie ze jest uwalony predkosciomierz!
Wiec jeszcze raz w pole i zabralem sie do przekladania samej plytki... troche mi zeszlo ale po tej operacji okazalo sie ze wszystko OK:)

Takze jeden problem z glowy.
Mam natomiast jeszcze dwa pytania: po pierwsze od czasu zakupu auta przeklamuje mi predkosciomierz. Pokazuje jakies 10-20 km mniej niz powinien. Dodam ze rozmiar opon i felg jest OK (taki jak w katalogu). Czy da sie cos z tym zrobic?
A po drugie jakie powinny byc wolne obroty silnika? Po zmianie tej plytki pokazuje mi ok. 900obr a na starej bylo ok. 600?
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.