Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ściąganie w lewo i drgania przy hamowaniu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   shrek13131

shrek13131
  • 8 postów
  • Dołączył: 02-02-2010

Napisany 02 lutego 2010 - 15:12

Witam. Mam problem przy normalnej jeździe na wprost ściąga auto w lewo, i przy delikatnym przychamowaniu strasznie drży kierownica, ale jak nacisne mocniej hamulec to drganie znika. Czy winne mogą być stare zbutwiałe i popękane opony?
Prosze o pomoc.
Pozdro for all.

#2 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 02 lutego 2010 - 15:17

Czy winne mogą być stare zbutwiałe i popękane opony?
Pozdro for all.


Jeżeli są przy tym nierówno zużyte - to tak.
Poza tym musisz dokładnie zbadać geometrię zawieszenia i układ kierowniczy, może wybił się któryś z elementów gumowych? Ciężko ustalić to na odległość. Jeżeli chodzi o drgania przy hamowaniu to najbardziej oczywistą rzeczą jest sprawdzenie tarcz hamulcowych, czy któraś się nie wypaczyła.

#3 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 lutego 2010 - 18:01

jak masz tuleje do wymiany to kiera też bedzie drżała przy hamowaniu (sprawdzone osobiście)

#4 OFFLINE   Qbapl

Qbapl
  • 164 postów
  • Dołączył: 06-08-2009
  • Skąd: Legnica

Napisany 03 lutego 2010 - 19:00

Jeżeli chodzi o drgania przy hamowaniu to najbardziej oczywistą rzeczą jest sprawdzenie tarcz hamulcowych, czy któraś się nie wypaczyła.


Niestety nie zawsze można stwierdzić czy tarcza jest krzywa ponieważ często się krzywi jak dostaje wysokiej temperatury:((( a mierząc na zimno to tylko sprawdzi się czy piasta nie jest krzywa :))) To jednym słowy jeżeli wszystko jest oki(zawieszenie opony ) i nadal jest bicie to niestety do wymiany tarcze i klocki ( z doświadczenie wiem że tylko dobre daja rade górna półka)

#5 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 października 2010 - 19:40

Witam, troche odgrzeje. Jak kupilem auto, auto bylo na 2 sezonowych oponach zimowych Fulda. Caly czas go sciagalo w prawo, ale delikatnie. Zmienilem na uzywane opony letnie i tak samo, delikatnie w pracy (przy hamowaniu w lewo), bicie kierownicy od 80 do 130 . Niestety w czwartek zlapalem kapcia i zalozylem zaspas (letnia 205/65/15, zapas: zimowka 195/65/15). jak auto zawsze sciagalo w prawo to zaczelo teraz w lewo ale nie bylo bicia. Pomyslalem ze inny rozmiar kol wiec moze dlatego. Dzis w wulkanizacji okazalo sie ze kapec jaki zlapalem zmusil mnie do wyrzucenia opony. Wiec juz dzis zmienilem 2 kola na zimowki i zalozylem je na tyl a kola z tylu zalozylem na przod. I ... auto wrecz wyrywa kierownice z reki i skreca w lewo. Sciaga bardzo. Na wstecznym wykreca kierownice zas w prawo. Co sie moglo stac? Zanim pojechalem do wulanizacji wszystko bylo "OK". Nic poza zmiania kol z tylu na przod z nimi nie robili. Kola sa dobrze dokrecone.

#6 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 października 2010 - 20:13

EDIT:

Dzis zostalo zalozone opony zimowe na przod. Stare opony ulegly uszkodzenia ktore jest niewidoczne golym okiem. Chodzi o jakies stozkowanie czy cos. Opony bez wybrzuszen ale coz z tego jak nie da sie prowadzic. Po zmianie L z P ten sam efekt tylko ze w prawo. Wiec podejrzenie prawej opony. Na wywazarce wszystko OK ale po zmianie na zimowki sciaganie calkowicie ustapilo. Opony letnie KUMHO POWER MAX. Maja 1 sezon i 8 tys przebiegu.

#7 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 października 2010 - 20:22

Chodzi o jakies stozkowanie czy cos


stożek znoszenia

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#8 OFFLINE   flog30

flog30
  • 10 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 października 2010 - 20:25

a moze podjedz na geometrie
flog30:looz: (odważni nie żyją wiecznie, za to ostrożni nie zyją wcale.........)
gg 512561

#9 OFFLINE   umi950

umi950
  • 55 postów
  • Dołączył: 08-10-2010
  • Skąd: Brzeg woj. opolske

Napisany 14 października 2010 - 21:30

Drgania na kierownicy podczas hamowania a przy mocniejszym nacisnieciu na hamulec drganie zanikało u mnie były wywalone tuleje na wachaczach wymiana i jest ok. A sciaganie w lewo a po zmianie opony na prawo to opony walniete nie widac tego gołym okiem.

#10 OFFLINE   cwieku666

cwieku666
  • 145 postów
  • Dołączył: 25-12-2009
  • Skąd: Syców

Napisany 14 października 2010 - 21:31

Witam!
Miałem to samo i okazało się ze tarcze i drążek środkowy były do wymian jeśli chodzi o drganie przy hamowaniu :)Najpierw wymieniłem te tarcze i klocki pomogło w 70% ale nadal lekko ściągał i kiera przy hamowaniu też dał odczuć tak więc na szarpakach wykazało drążek i wymieniłem go potem geometria i bryka jak nowa:D

#11 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 15 października 2010 - 12:37

jak są felgi pokrzywione to też się cuda dzieją.