Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ciężko wchodzą biegi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   szepo

szepo
  • 11 postów
  • Dołączył: 20-02-2007
  • Skąd: Malbork

Napisany 24 lutego 2007 - 17:25

Witam!
problem mam tego typu, gdy silnik i skrzynia są zimne mam trudności z wbiciem biegów podczas jazdy szczególnie dwojki. Po rozgrzaniu sie jest idealnie. (może zbyt gęsty olej, albo za dużo go w skrzyni). Czy ktoś się spotkał z takim problemem i jak go rozwiązał??



#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2007 - 17:31

Za mało oleju.

Dolać/wymienić

#3 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lutego 2007 - 20:49

Tu sie nie zgodze. U mnie jest to samo. zwłaszcza dwojka a w zimie to juz masakra, przez pierwsze kilka minut jazdy to niemalze młotkiem ja trzeba wbijać, a olej wymieniałem juz 2 razy w calej mojej eksploatacji kluski i nie ma roznicy czy stary czy nowy jest olej a stan ok, z tym ze pierwszy 1000km po wymianie to juz calkowita kicha. ja sie juz przyzwyczaiłem ale fajnie by bylo gdyby ten efekt nie istniał. Sasiad ma Vectre 2.0 8v z 92 roku i to samo ma. Ale najgorzej jest rowniez z 2 biegiem. Pozdrawiam :wink:


 


#4 OFFLINE   Bmaci3k

Bmaci3k
  • 212 postów
  • Dołączył: 07-12-2006
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 25 lutego 2007 - 10:00

no ja mam podobny problem ale dopiero przy wysokich obrotach zaczynają sie problemy z wkleszczeniem dwojki trójki i tak dalej. do 3tys wchodzą leciutko. Czy przyczyna tego mogą byc zuzyte poduszki pod skrzynią? oma ma przejechane 116kkm.

#5 OFFLINE   SzoFFer

SzoFFer
  • 322 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Kielce

Napisany 25 lutego 2007 - 10:57

to samo mam 2.0 8v i 2 jest ciezko wrzucic tak jakby mi cos trzymalo, ni ezgrzyta nie nic. tak to chyba juz jest z ta skrzynia :evil:
2.0 8v twin turbo +mokry wtrysk podtlenku LPG
:lol: :piwo:

#6 OFFLINE   Mus

Mus
  • 32 postów
  • Dołączył: 29-08-2006
  • Skąd: Poznań

Napisany 25 lutego 2007 - 13:12

A czy przypadkiem nie jest to wina sprzęgła i jego niecałkowitego rozłączania ??
U siebie też to przerabiam.

#7 OFFLINE   SzoFFer

SzoFFer
  • 322 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Kielce

Napisany 25 lutego 2007 - 13:16

nie, bo na postoju, na wylaczonym silniku jest to samo :/
w kazda (znaczy sie wiekszosc, trzeba wylosyc kase zeby byla ona stan "igla" :( )
2.0 8v twin turbo +mokry wtrysk podtlenku LPG
:lol: :piwo:

#8 OFFLINE   fazi

fazi
  • 45 postów
  • Dołączył: 08-10-2006
  • Skąd: wrocław

Napisany 25 lutego 2007 - 13:24

nie jest to wina sprzegła bo mam nowe,mam to na jedynce na zimnym silniku(można powiedzieć ze to dopiero początek) ,ten sam problem miałem w astrze na 5 biegu ale tam to juz wogle było ciężko wbić bieg,jak udałem siędo serwisu to mechanik mi powiedział że to 30min roboty i bedzie ok, co dziwne jako instrumentu do naprawy miał urzyć wiertła 3mm (ale bez wiertarki :roll: ),furke wcześniej sprzedałem ...ale co się odwalecze....zawsze pod góre,zawsze.... :mrgreen:
WWW.WSM.ORG.PL
GSXR CUP czyli POWER,SEX AND FUN

#9 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 25 lutego 2007 - 13:29

U mnie jest tak samo, dopiero po rozgrzaniu zaczyna chodzić jak należy... niestety we wszystkich Oplach skrzynie są do d*py... wiele się o tym mówiło swego czasu i dla ludzi jeżdżących tą marką od lat nie jest to żadnym zaskoczeniem... Konstrukcje oplowskich skrzyń biegów są po prostu tej samej klasy co Daewoo i tyle... inna sprawa to olej w skrzyni... najlepiej zalać pełnego syntetyka Mobil'a, w niskich temp. zachowuje mniejszą lepkość ale czy to pomoże w naszych skrzyniach choć trochę ? Nie sprawdzałem - zalałem olejem GM.

#10 OFFLINE   banan998

banan998
  • 32 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Sztum

Napisany 12 września 2007 - 11:18

Wznowię temat ciężko wchodzącej 2-ki przy zimnym silniku.
Niestety od jakiegoś czasu też zauwazyłem u siebie ten problem - 2.2 DTI manual - po uruchomieniu w czasie jazdy (na postoju jest ok) ciężko wchodzi 2 tak jakby coś blokowało, nic nie skrzypi i nie trzeszczy, po przejechaniu jakiś 3 - 4 km problem znika.
Napiszcie czy może coś zrobiliście w tej sprawie - niby można jeździć ale lepiej gdyby 2 wchodziła lekko jak inne biegi.
Oleju w skrzyni jeszcze nie wymieniałem - nie wiem czy to coś pomoże (przebieg 140 000 - oryginalny).

#11 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 września 2007 - 12:16

Oleju w skrzyni jeszcze nie wymieniałem - nie wiem czy to coś pomoże (przebieg 140 000 - oryginalny).

Nawet jak nie pomoże, to na pewno nie zaszkodzi. Zacznij od tego najlepiej.

#12 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 września 2007 - 14:07

Ja obstawiam zuzyte synchronizatory. Najczesciej wysiadaja wlasnie na 1 i drugim biegu.
Jak sie olej zagrzeje jest lepiej, ale problem nie znika calkiem.
Czasem moze byc tak, ze chodzi idealnie a nastepnym razem haczy przy zmianie biegow.
I tu kroluje automat, ktorego nie mam :mrgreen:

#13 OFFLINE   banan998

banan998
  • 32 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Sztum

Napisany 12 września 2007 - 14:13

Nie jestem pewien czy to synchronizatory ponieważ po przejechaniu kilku km problem znika całkowicie wszystkie 2 ka wchodzi leciutko do czasu kiedy ponownie wsiądę do auta z zimnym silnikiem

#14 OFFLINE   g1banderas

g1banderas
  • 51 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: pruszcz gd / ?
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 września 2007 - 14:50

gdy wymieniałem olej w skrzyni po 240tys, to co spuściłem było rzadką,czarną breją

-instrukcja obsługi twierdzi,że nie ma potrzeby wymiany oleju
-to co spuściłem ze skrzyni na pewno nie było już olejem...
-po wymianie na 80W90 trochę ciężej na zimno wchodzą biegi w niskich temperaturach ale potem jest już normalnie (jak w każdym oplu...)
gaz jest do kuchenek a olej roślinny do smażenia

#15 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 września 2007 - 15:05

To faktycznie moze byc co innego w twoim przypadku.

#16 OFFLINE   banan998

banan998
  • 32 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Sztum

Napisany 12 września 2007 - 16:06

No to poradźcie na początek jaki olej wlać do skrzyni - moze być z tych lepszych żeby w zimie nie było za ciężko. Zastanawiam sie jeszcze nad jakimś dodatkiem może -
http://moto.allegro...._to_pomoze.html

#17 OFFLINE   jekyl

jekyl
  • 23 postów
  • Dołączył: 07-08-2006
  • Skąd: Kozienice

Napisany 13 września 2007 - 08:08

No to poradźcie na początek jaki olej wlać do skrzyni - moze być z tych lepszych żeby w zimie nie było za ciężko. Zastanawiam sie jeszcze nad jakimś dodatkiem może -
http://moto.allegro.pl/

Nie lej żadnego dodatku, a przynajmniej takiego nie sprawdzonego.
Ja miałem również problemy z przełączeniem z 1 na 2. Przebieg ok. 160.000 km (od niemca) o ile można wierzyc temu przebiegowi i po wymianie oleju na oryginał GM (ok. 2 litry) problem znikł, o ile nie całkowicie to jest niezauważalny. Poprawiało się stopniowo po wymianie oleju, a obecnie po przejechaniu ok 15.000 jest OK.

[poprawiłem cytat]

#18 OFFLINE   banan998

banan998
  • 32 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Sztum

Napisany 13 września 2007 - 10:03

OK. Dzięki jekyl za poradę - zaleję olejem GM i mam nadzieję że będzie OK. Zrobię to chyba w przyszłym tygodniu - dam znać czy się poprawiło.

#19 OFFLINE   banan998

banan998
  • 32 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Sztum

Napisany 24 września 2007 - 18:07

Wymieniłem olej - oryginalny GM - miejscowy warsztat ściągnął z serwisu z Gdyni.
Koszt 2 litrów oleju i robocizny = 70 zł.
Jak narazie to chyba jest poprawa - biegi wchodzą lżej.

#20 OFFLINE   banan998

banan998
  • 32 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Sztum

Napisany 21 listopada 2007 - 14:18

No i problem powrócił - na zimnym silniku dalej 2 wchodzi ciężko. Olej wymieniony ale to w takim razie coś innego. Przeglądałem forum no i zaciekawił mnie wątek, który pisał jacekczewa -
"Reguluje sie dzwignię a raczej takie cięgno( podobne do drązka kierowniczego ) trzeba zdjąc gumę od góry z lewarka biegów ale niestey trzeba tam załozyc taki specjalny wzornik ( ASO) ustawia sie na wstecznym na tym wzorniku a pózniej z kanału kręci sie po wczesniejszym zluzowaniu obejmy własnie takim ciegnem podobnym do drazka kierowniczego. Niestety mysle ze bez tego wzornika - regulacja niemozliwa lub bardzoi utrudniona ( metodą prób i błedów troszke pokrecic w prawo lub w lewo) mozna w ostatecznosci spróbowac."

Dzwoniłem do serwisu Opla w Elblągu - kazali przyjechać to zdiagnozują usterkę.
Mam pytanie - czy ktoś korzystał już z usług "Opel Baxima Elbląg" a może ktoś doradzi dobry warsztat w okolicach - Kwidzyn, Malbork.
Nie chcę, żeby mnie naciągnęli w serwisie.