

ciężko wchodzą biegi
#1
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2007 - 17:25
problem mam tego typu, gdy silnik i skrzynia są zimne mam trudności z wbiciem biegów podczas jazdy szczególnie dwojki. Po rozgrzaniu sie jest idealnie. (może zbyt gęsty olej, albo za dużo go w skrzyni). Czy ktoś się spotkał z takim problemem i jak go rozwiązał??
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2007 - 20:49

#4
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2007 - 10:00
#5
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2007 - 10:57

#6
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2007 - 13:12
U siebie też to przerabiam.
#7
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2007 - 13:16

w kazda (znaczy sie wiekszosc, trzeba wylosyc kase zeby byla ona stan "igla"


#8
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2007 - 13:24
GSXR CUP czyli POWER,SEX AND FUN
#9
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2007 - 13:29
#10
OFFLINE
Napisany 12 września 2007 - 11:18
Niestety od jakiegoś czasu też zauwazyłem u siebie ten problem - 2.2 DTI manual - po uruchomieniu w czasie jazdy (na postoju jest ok) ciężko wchodzi 2 tak jakby coś blokowało, nic nie skrzypi i nie trzeszczy, po przejechaniu jakiś 3 - 4 km problem znika.
Napiszcie czy może coś zrobiliście w tej sprawie - niby można jeździć ale lepiej gdyby 2 wchodziła lekko jak inne biegi.
Oleju w skrzyni jeszcze nie wymieniałem - nie wiem czy to coś pomoże (przebieg 140 000 - oryginalny).
#11
OFFLINE
Napisany 12 września 2007 - 12:16
Nawet jak nie pomoże, to na pewno nie zaszkodzi. Zacznij od tego najlepiej.Oleju w skrzyni jeszcze nie wymieniałem - nie wiem czy to coś pomoże (przebieg 140 000 - oryginalny).
#12
OFFLINE
Napisany 12 września 2007 - 14:07
Jak sie olej zagrzeje jest lepiej, ale problem nie znika calkiem.
Czasem moze byc tak, ze chodzi idealnie a nastepnym razem haczy przy zmianie biegow.
I tu kroluje automat, ktorego nie mam :mrgreen:
#13
OFFLINE
Napisany 12 września 2007 - 14:13
#14
OFFLINE
Napisany 12 września 2007 - 14:50
-instrukcja obsługi twierdzi,że nie ma potrzeby wymiany oleju
-to co spuściłem ze skrzyni na pewno nie było już olejem...
-po wymianie na 80W90 trochę ciężej na zimno wchodzą biegi w niskich temperaturach ale potem jest już normalnie (jak w każdym oplu...)
#15
OFFLINE
#16
OFFLINE
Napisany 12 września 2007 - 16:06
http://moto.allegro...._to_pomoze.html
#17
OFFLINE
Napisany 13 września 2007 - 08:08
Nie lej żadnego dodatku, a przynajmniej takiego nie sprawdzonego.No to poradźcie na początek jaki olej wlać do skrzyni - moze być z tych lepszych żeby w zimie nie było za ciężko. Zastanawiam sie jeszcze nad jakimś dodatkiem może -
http://moto.allegro.pl/
Ja miałem również problemy z przełączeniem z 1 na 2. Przebieg ok. 160.000 km (od niemca) o ile można wierzyc temu przebiegowi i po wymianie oleju na oryginał GM (ok. 2 litry) problem znikł, o ile nie całkowicie to jest niezauważalny. Poprawiało się stopniowo po wymianie oleju, a obecnie po przejechaniu ok 15.000 jest OK.
[poprawiłem cytat]
#18
OFFLINE
Napisany 13 września 2007 - 10:03
#19
OFFLINE
Napisany 24 września 2007 - 18:07
Koszt 2 litrów oleju i robocizny = 70 zł.
Jak narazie to chyba jest poprawa - biegi wchodzą lżej.
#20
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2007 - 14:18
"Reguluje sie dzwignię a raczej takie cięgno( podobne do drązka kierowniczego ) trzeba zdjąc gumę od góry z lewarka biegów ale niestey trzeba tam załozyc taki specjalny wzornik ( ASO) ustawia sie na wstecznym na tym wzorniku a pózniej z kanału kręci sie po wczesniejszym zluzowaniu obejmy własnie takim ciegnem podobnym do drazka kierowniczego. Niestety mysle ze bez tego wzornika - regulacja niemozliwa lub bardzoi utrudniona ( metodą prób i błedów troszke pokrecic w prawo lub w lewo) mozna w ostatecznosci spróbowac."
Dzwoniłem do serwisu Opla w Elblągu - kazali przyjechać to zdiagnozują usterkę.
Mam pytanie - czy ktoś korzystał już z usług "Opel Baxima Elbląg" a może ktoś doradzi dobry warsztat w okolicach - Kwidzyn, Malbork.
Nie chcę, żeby mnie naciągnęli w serwisie.