

10w60 opinie
#1
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2010 - 18:21
#2
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2010 - 22:09
czesc witam! moze macie jakies doswiadczenia z tym olejem ? roczna temperatura u mnie wacha sie miedzy -10 a +40 i mysle o zmianie oleju . uzywam mobil 10w40 - rozwazam przejscie na 5w lub wlasnie 10w60 pozdrawiam
Temat już był podobny, olej 10W60 ma całkowicie inne parametry od 10W40. Jest spora różnica. Kiedyś był tylko Castrol RS 10W60 - i był stosowany do wyczynowej jazdy.Musisz być pewny swojego przebiegu ..i czy napewno ten olej coś tobie da pozytywnego.
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry
[SIGPIC][/SIGPIC]
Never make a pirate angry !
#3
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2010 - 22:26
#4
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2010 - 23:00
dodam ze 40stopni w hiszpani to nie zadkosc pozdrawiam
#5
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2010 - 16:26
?? a po co taki gęsty?? Rozumiem że w hiszpanii jest ciepło ale według mnie chcesz załatwić sobie silnik na własne życzenie. Przecież 20W to będzie jakiś totalny badziew mineralny do starych ciężarówek.20w60
#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2010 - 12:51
Jak piłujesz silnik na wysokich obrotach, to ten olej 10w60 ma jakieś uzasadnienie.czesc witam! moze macie jakies doswiadczenia z tym olejem ? roczna temperatura u mnie wacha sie miedzy -10 a +40 i mysle o zmianie oleju . uzywam mobil 10w40 - rozwazam przejscie na 5w lub wlasnie 10w60 pozdrawiam
Zamiast patrzeć na te cyfry to bardziej patrz na dobry olej.
Kiedyś widziałem porównanie mobila z motulem o tych samych parametrach. Gość na autostradzie butował na jednym i drugim tak samo. Motul "schłodził" silnik o kilka stopni.
ps.
Miałem kiedyś Castrol RS 10w60, nic się nie poprawiło oprócz samopoczucia.

#8
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2010 - 20:43
#9
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2010 - 22:18
zarowno 10w60 jak i 20w60 to syntetyki o najwyzych oznaczeniach , i to rozbudzilo ,moja ciekawosc - zygzak twoja opinia potwierdza sie w wielu opisach ze motul przewyzsza jakoscia duzo marek olejowych , dzieki za info pozdrawiam wszystkich ps. a co sadzicie o motul 300v comprtition 15w50 ? podwojne estry i takie tam , ponoc chroni nie rozszczelnia silnika itp
i właśnie - tak to jest że trzeba troche czasu żeby i do nas(do Polski) coś dotarło , mam na myśli oleje o parametrach nam już zanych a właściwościach zupełnie innych i odmiennych, np. 15W50 - syntetyk,itd. Czasami można się że tak powiem naciąć - sam z pewnym gośćiem polemizowałem cały dzień na temat 15W- i koleś mnie zgasił - pokazał oryginalny olej syntetyczny.
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry
[SIGPIC][/SIGPIC]
Never make a pirate angry !
#10
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2010 - 23:08
Jak bym miał silnik pachnący nowością to bym lał z serię 300V, tylko dokładnie nie wiem jeszcze który, albo coś pokrewnego innego producenta.ps. a co sadzicie o motul 300v comprtition 15w50 ? podwojne estry i takie tam , ponoc chroni nie rozszczelnia silnika itp
Dobry olej, nie musi się w reklamach tv lansować

i "nigdy" odmy bym nie musiał czyścić:innySmiech:
#11
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2012 - 12:51
Zmieniłem dziś oryginał filtr i olej na 15W40 nic to nie dało. Moto doktor do pełna tez nic. Więc i ten 10W60 pewnie nic nie da ale to będzie taki plaster na sumienie....
#12
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2012 - 17:21

#13
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2012 - 17:27
Póki co czekam na wypad na wakacje jak auto będzie się zachowywało jak wrócę to może zmienię na ten 10W60, ale czy to ma sens....
Generalnie teraz jak się nagrzeje to poniżej 900obrotów zapala się kontrolka....
#14
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2012 - 17:32
ale czy to ma sens....
raczej nie ma sensu.... Jak czujnik dobry, to niestety czeka Cię raczej remont


#15
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2012 - 19:36
Miałem problemy z ciśnieniem, kontrolka mi migała na postojowych, wkurzony że silnik się kończy a winny był filtr oleju którego wkład w środku odleciał od puszki. Nowy olej i filtr i żadnych problemów już czas na kolejną zmianę.
#16
OFFLINE
Napisany 17 kwietnia 2013 - 10:50
#17
OFFLINE
Napisany 17 kwietnia 2013 - 12:25
Podepnę się pod temat ,ponieważ mam też ten problem z kontrolką . U mnie zapala się mruga na biegu jałowym ale tylko po porządnym rozgrzaniu np. jazda po mieście, dodam że moja v wydajemi się że szybko się grzeje jazda w korku co chwila temp. około 97 i załącza się wentylator .Może to wysoka temp. jest przyczynąże olej robi się jak woda czy wszyskie v mają ten problem z temp ? Olej po wymianie uszczelki pod głowicą zalany nowy GM 10w/40 filtr filtron teraz zmieniony na mann bo kiedyś też kontrolka mrugała mi i winny był filtr.Dodam że szkoda mi tego silnika gdyz pierścienie i głowica były robione 50 000 kmtemu .ZAHIR666 co było przyczyną bo objawy podobne?
Co tu pisać?
Zmierz ciśnienie oleju najpierw.