Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zerwany gwint spustu oleju


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lukas810

lukas810
  • 34 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: z miasta

Napisany 30 stycznia 2010 - 16:30

Witam,
jak można naprawić gwint w spuście oleju jak brakuje już ścianek do ponownego nagwintowania. Niestety jakiś czas temu po wymianie oleju, przekręcił się gwint, został zrobiony nowy ale krzywo i to na śrubę o grubym zwoju, śruba się ciągle odkręca i cieknie olej. Klejenie co wymiane już mnie nudzi, jak można to naprawić.

Pozdrawiam

#2 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 30 stycznia 2010 - 16:33

Zmienić miskę olejową.:D

#3 OFFLINE   lukas810

lukas810
  • 34 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: z miasta

Napisany 30 stycznia 2010 - 16:34

Tak tylko że używka na allegro kosztuje 400zł i wcale nie wyglądają na sprawne :D

#4 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 stycznia 2010 - 16:37

wspawaj sztukówkę

#5 OFFLINE   kacper25112

kacper25112
  • 12 postów
  • Dołączył: 19-01-2010
  • Skąd: wrocław

Napisany 30 stycznia 2010 - 18:00

mozna to naprawic. musisz poszukać korka spustowego oleju rozmiarem większego od tego który masz ciężarówki takie maja :) jak bedziesz miał kumatego mechanika to ci to zrobi. powodzenia :):):) niski koszt :):):)

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 stycznia 2010 - 21:29

jak mniemam miska jest z alu, jak masz znajomego tokarza niech Ci dorobi tulejke z alu z gwintem pod orginalny korek a spawacz niech wspawa tulejkę w miche i masz po problemie, zawsze może zrobić tulejke z większą ilością mięcha w razie wu jak by gwint się znowu zerwał.

#7 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 30 stycznia 2010 - 21:38

W Volvo wkręcałem na pakuły nigdy nie ciekło.........

#8 OFFLINE   Kornik

Kornik

    .....................

  • 2 143 postów
  • Dołączył: 02-02-2009
  • Skąd: Las
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 30 stycznia 2010 - 23:13

jak mniemam miska jest z alu, jak masz znajomego tokarza niech Ci dorobi tulejke z alu z gwintem pod orginalny korek a spawacz niech wspawa tulejkę w miche i masz po problemie, zawsze może zrobić tulejke z większą ilością mięcha w razie wu jak by gwint się znowu zerwał.


DamianSZ- do tego typu uszkodzeń stosuje się reperaturek.
Kazdy pożadny mechanik wie jak to zrobić.
Nie trzeba kupować miski ani nic wspawywać czy dotaczać.:D

#9 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 30 stycznia 2010 - 23:17

Przywróciliście mi nadzieję :razz:. Przy ostatniej wymianie oleju oznajmiono mi w warsztacie, że mam ukręcony korek i już bałem się, że kolejna - nieubłaganie zbliżająca się - wymiana będzie 'nieco' bardziej kosztowna niż zwykle.

#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 stycznia 2010 - 08:15

DamianSZ- do tego typu uszkodzeń stosuje się reperaturek.
Kazdy pożadny mechanik wie jak to zrobić.
Nie trzeba kupować miski ani nic wspawywać czy dotaczać.

jeśli masz na myśli BEARCOLI czyli tak zwaną sprężynkę to niezabardzo mało mięcha jest w misce

#11 OFFLINE   mnogaj

mnogaj
  • 28 postów
  • Dołączył: 13-03-2008
  • Skąd: Warszawa-wilanow

Napisany 31 stycznia 2010 - 10:07

jak mniemam miska jest z alu, jak masz znajomego tokarza niech Ci dorobi tulejke z alu z gwintem pod orginalny korek a spawacz niech wspawa tulejkę w miche i masz po problemie, zawsze może zrobić tulejke z większą ilością mięcha w razie wu jak by gwint się znowu zerwał.


Dokładnie u mnie w ten sposób zrobili przy okazji spawania miski po spotkaniu z polską drogą.
Juz pare wymian oleju przeżyło i nie ma problemu, nic nie cieknie i sie dobrze odkreca.

#12 OFFLINE   Kornik

Kornik

    .....................

  • 2 143 postów
  • Dołączył: 02-02-2009
  • Skąd: Las
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 31 stycznia 2010 - 12:25

jeśli masz na myśli BEARCOLI czyli tak zwaną sprężynkę to niezabardzo mało mięcha jest w misce


A ha, skoro tak sie ma sprawa to DamianSZ masz racje. :ok::ok::D

#13 OFFLINE   lukas810

lukas810
  • 34 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: z miasta

Napisany 31 stycznia 2010 - 14:06

Witam,
dziękuję wszystkim za odpowiedz.
Poszukałem troszkę w sieci i znalazłem coś takiego, http://www.otelo.com...ze-gwintow.html do tego dobry klej do aluminium i innych metali. Zobaczymy czy mi się uda operacja na otwartej misce :D.
Mam nadzieje, że będzie dobrze i że nie będę musiał ponosić dodatkowych kosztów.
Pozdrawiam

#14 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 stycznia 2010 - 15:41

tak jak pisałem niewiem czy sprężynka załatwi sprawe pozatym musisz pamiętać że rozgrzany olej ma spore wlasności penetrujące także każda mała dziurka i będzi ciekło.

#15 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 stycznia 2010 - 16:08

Poszukałem troszkę w sieci i znalazłem coś takiego, http://www.otelo.com....e-gwintow.html

półśrodki prowadzą do ćwierć efektów , Damian naprawdę dobrze Ci radzi

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#16 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 31 października 2010 - 18:51

A jaki tam jest gwint? Niestety podczas dzisiejszej wymiany okazało się że śruba nie ma gwintu, a ten w misce nie jest w najlepszej kondycji. Niestety gwintownika w tym kalibrze w moim domu brak i trzeba będzie zakupić. Pytanie jaki?

#17 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 października 2010 - 19:05

A jaki tam jest gwint? Niestety podczas dzisiejszej wymiany okazało się że śruba nie ma gwintu, a ten w misce nie jest w najlepszej kondycji. Niestety gwintownika w tym kalibrze w moim domu brak i trzeba będzie zakupić. Pytanie jaki?


W myśl teorii powinien być rurowy lub stożkowy. Tu masz taki http://opel.dixi-car...oleju-p-86.html

#18 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 października 2010 - 21:22

Tu masz taki http://opel.dixi-car....leju-p-86.html

według tego jest metryczne M14 ale skoku nie podali, zobacz czy świeca się wkręca jeśli tak to jest M14x1,5

#19 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 31 października 2010 - 22:57

Właśnie w misce wymaga przegwintowania i wolał bym nie wkręcać tam nic z innym skokiem "na próbę" bo będę musiał zrobić to na siłę w każdym wypadku. Stara śruba wygląda na 1,75. Wychodzi na to, że najpierw trzeba będzie kupić korek a potem szukać gwintownika.

#20 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 listopada 2010 - 10:12

Właśnie w misce wymaga przegwintowania i wolał bym nie wkręcać tam nic z innym skokiem "na próbę" bo będę musiał zrobić to na siłę w każdym wypadku. Stara śruba wygląda na 1,75. Wychodzi na to, że najpierw trzeba będzie kupić korek a potem szukać gwintownika.

jak masz u siebie jakiś warsztat ślusarski to napewno tam mają grzebień do gwintu i sprawdzą Ci dokładnie jaki to gwint.