Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Strzela w filtr powietrza, nie wchodzi na obroty, gaśnie.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   seb xd

seb xd
  • 21 postów
  • Dołączył: 29-01-2010

Napisany 29 stycznia 2010 - 21:59

Na początku jako, że jestem tutaj nowy chciałem się ze wszystkimi serdecznie przywitać :)

1) Problem: zaczęło się od braku mocy na benzynie
(samochód chodził gorzej niż na lpg) i gaśnięcia silnika, ostatnio podczas -15'C próbowałem odpalić Omcie na benzynie no i niestety rozrusznik działał, ale nie odpalał, próbowałem aż do skutku, aż w końcu załapał, no i to co teraz się dzieje to to, że jak już uda mi się odpalić to na biegu jałowym silnik chodzi "normalnie" czasami zdarzy mu się też zgasnąć, ale po wciśnięciu pedału gazu zamiast wzrostu obrotów następuje ich spadek, strzelenie w filtr powietrza, no i w końcu jeśli nie bd dusił pulsacyjnie pedału zgaśnięcie silnika. Rozkręciłem filtr powietrze, przyłożyłem rękę i zrobiłem test, pociągając za linkę gazu, na jałowym było lekkie ssanie, później po naciągnięciu linki ono zmalało, aż po paru próbach w końcu porządnie zassało mi ręke, no i tak dzieje się cały czas, od czasu do czasu zassa porządnie.
Mam 2 podejrzanych mianowicie, zamarznięty filtr paliwa bądź padnięta pompa paliwa.
Chociaż nie podoba mi się tutaj to mizerne zasysanie powietrza na gazie.

2) Przepraszam, że napisze tak ogólnie: ale mam parę problemów z Omcią i może one pomogą rozwiązać obecnie największy problem. Więc spalanie w Omedze wynosi 20l lpg/100km inst I gen. Teraz w zimie przez zaspy i ślizganie się na 10 l lpg robie 25 km ale ciii... xD Poza tym nie podobają mi się wskazania komputera pokładowego, który podaje spalanie 39,8 /100 lpg (wiem, nie można tak na to patrzeć) ale przy benzynie są nie wiele mniejsze wartości. Spalanie wg komputera pokładowego na biegu jałowym wynosi lpg 3,4/h na benzynie 2,6/h czy to nie zadużo? PS: z powodu tego, że jestem bezrobotny nie próbowałem jeździć na benzynie, bo mnie nie stać ^^

3) Gdzie w omedze A znajduje się filtr paliwa?

PS: zapomniałem dodać, jestem średnio zielony-mój pierwszy samochód, chociaż trochę już z nim przeszedłem ;)

Co proponujecie sprawdzić, ew. zrobić?
Będę wdzięczny za odpowiedzi :)
Pozdrawiam

#2 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 stycznia 2010 - 22:07

na biegu jałowym wynosi lpg 3,4/h na benzynie 2,6/h czy to nie zadużo? PS: z powodu tego, że jestem bezrobotny nie próbowałem jeździć na benzynie, bo mnie nie sta

za uboga mieszanka na lpg i stąd ta różnica z tego powodu może szczelać w filtr
nastepnie świece i kable do wymiany
po tych wystrzałach pewnie przepływka też już padła
sprawdx błędy http://forum.omegakl...read.php?t=5914

#3 OFFLINE   seb xd

seb xd
  • 21 postów
  • Dołączył: 29-01-2010

Napisany 29 stycznia 2010 - 22:28

Strzały w filtr powietrza, są na benzynie i do tego brak mocy zasysania powietrza, jakby mi się przepustnica bądź przepływka rozj... i nie otwierała :p zamierzam jutro rozkręcić i się upewnić :)
Kable i świece są względnie nowe, sprawdzałem dają mocnego kopa ^^


Błędów komputer nie pokazuje, jest tylko 12 i 31(z powodu wyłączonego silnika)
Przepustnica cała(otwiera się po naciągnięciu linki) przepływomierz na pierwszy rzut oka też sprawny.

Jakaś klątwa chyba na mnie krąży, dzisiaj w samochodzie taty stało mi się to samo najpierw strzał na gazie, później problemy z odpaleniem, a po odpaleniu z utrzymaniem obrotów, musiałem caly czas gaz wduszony trzymać, hardcorowa jazda xD

Mam takie pytanko czy w Omci A jest coś takiego jak bezpiecznik w kolektorze ssącym, którym mógł zostać wybity przy strzale? znalazłem coś o nim na jednym z forum ale nie wiem czy omega posiada takie cuś. Prosze o odpowiedź

#4 OFFLINE   seb xd

seb xd
  • 21 postów
  • Dołączył: 29-01-2010

Napisany 31 stycznia 2010 - 17:35

Pompa paliwa sprawdzona w taki sposób, że odkręciłem rurke od pompki z listwy wtryskowej i włożyłem ją do butelki, żeby benzyny nie zmarnować ^^ pare razy zakręciłem sinikiem i nazbierało się jakieś 250-300 ml, także pompka daje paliwo.

Przed chwilą sprawdzałem świece, dają maleńką iskre i jak trzymam chociażby przez szmatke za kabel wn to potrafi mnie kopnąć.
Co do maleńkiej iskry to próbowałem się dostać do kopułki tylko nie wiem jakimi ona śrubami jest przykręcona, bo znajduje się ona pod przednią szybą samochodu, trudno tam rękę nawet wcisnąć :/ Wymiana świec na NGK i przełożenie naładowanego akumulatora nic nie dała :/

Jakby przepływka była uwalona to powinien mi chociaż odpalić prawda? a może to coś z czujnikiem wału korbowego?

Najpierw nie wchodzenie na obroty, nie równa praca, gaśnięcie, strzały w filtr powietrza, a teraz już w ogóle nie odpala :/

Co do drugiego samochodu udało mi się go dzisiaj za którymś razem odpalić (słychać było jakby coś latało w okolicy silnika bądź silniku) i przestawić, przy ponownym zapaleniu nastąpiła nie równa praca i taki lekki stukot jaki uczestniczy przy wyciągniętym kablu WN. Po próbie ponownego odpalenia, strzały w filtr powietrza na gazie :/

#5 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 stycznia 2010 - 20:28

Pompa paliwa sprawdzona w taki sposób, że odkręciłem rurke od pompki z listwy wtryskowej i włożyłem ją do butelki, żeby benzyny nie zmarnować ^^ pare razy zakręciłem sinikiem i nazbierało się jakieś 250-300 ml, także pompka daje paliwo.

to że paliwo kapie do butelki to nie znaczy że pompa jest sprawna bo będzie dawać 1 atm i też bedzie do butelki lecieć ale silnik nie odpali bo ma mieć min.3 atm

#6 OFFLINE   seb xd

seb xd
  • 21 postów
  • Dołączył: 29-01-2010

Napisany 31 stycznia 2010 - 22:18

Właśnie też o tym teraz myślałem ^^ jeszcze gdybym wiedział jak się zabrać do tej pompy i gdzie ona jest to byłbym happy xD czytałem gdzieś, że pompa znajduje się po prawej stronie w bagażniku, pod dywanikiem, tylko, że ja mam tam beczułke do gazu xD

#7 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 01 lutego 2010 - 16:25

Jakby przepływka była uwalona to powinien mi chociaż odpalić prawda? a może to coś z czujnikiem wału korbowego?
Najpierw nie wchodzenie na obroty, nie równa praca, gaśnięcie, strzały w filtr powietrza, a teraz już w ogóle nie odpala :/

Możliwe, (odpalałeś z odpiętą przepywką?) generalnie te strzały na benzynie to problem z zapłonem, może nawet rozrząd przestawiony, dziurawy dolot itp.
Co do paliwa to trzeba sprawdzić ciśnienie na listwie, wtedy masz pewność bo w ten sposób co sprawdzałeś to nic nie mówi. Pompa sobie sika ale może nie dawać rady nabić ciśnienia, Kristofer wcześniej o tym wspomniał:p