

Ciężko działająca skrzynia biegów
#1
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2010 - 15:34
Pojawił się kolejny problem tej zimy:-/
Na forum znalazłem kilka podobnych tematów, lecz żaden w pełni nie odpowiada na dręczące mnie przypadłości OMKI.
Zacznę od tego, że skrzynia biegów ciężko pracuje, jednak może kolejno opisze co i jak:
1. Biegi na zimnym silniku wchodzą lżej niż na ciepłym.
2. Na zimnym silniku po odpaleniu, na równej nawierzchni czuć, że auto chce jechać do przodu na luzie.
3. Po zgaszeniu ciepłego silnika biegi wchodzą idealnie.
4. Podczas dojeżdżania np do świateł i próbie wrzucenia jedynki przy minimalnie wyższych obrotach niż na nabiegu jałowym bieg wchodzi bez problemu.
5.Przy próbie wrzucenia wstecznego (zarówno ciepły jak i zimny silnik, równa nawierzchnia) czuć, że auto rusza do tyłu pomimo nie do końca wbitego biegu i trzymanego sprzęgła w podłodze.
6. Sprzęgło się nie ślizga, opony mogę zedrzeć do zera.
7. Na zaciągniętym ręcznym, i pierwszym biegu puszczając sprzęgło zarówno powoli jak i szybko auto gaśnie.
8. Sprzęgło zaczyna ciągnąć raczej od dołu, bliżej połowy.
Wydaje mi się, że wszystko wypunktowałem. Spotkał się ktoś z was z podobnymi objawami??
Objawy dziwią mnie ponieważ moim zdaniem jedno wyklucza drugie.
Jeżeli sprzęgło by się kończyło to raczej nie obróciłbym kołami w miejscu...
Poprawcie mnie proszę jeśli się mylę... Nie wiem już gdzie szukać...
Proszę Was o odpowiedź, naprawdę tracę już siły do tego auta.
Do tego zaczyna ono przekraczać moje możliwości finansowe... :-/
#2
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2010 - 15:43
#3
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2010 - 15:50
Wydaje mi sie ze to bedzie od oleju w skrzyni biegów...mi sprzegło nie slizgało a ciągło i wymieniłem łozysko igiełkowe we wale korbowym i dokładne odpowietrzenie sprzegła i jest narazie wszystko ok
A biegi jak Ci wchodziły przed tym zabiegiem??
#4
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2010 - 16:15
#5
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2010 - 16:37
mi sprzegło nie slizgało a ciągło
dokładnie , sprawdzić czy jest odpowiedni poziom płynu hamulcowego ,czy nie ma wycieków i jak wszystko OK to dobrze odpowietrzyć bo nie do końca wysprzęgla , jak nic z tym nie zrobisz wykończysz synchronizatory w skrzyni
2. Na zimnym silniku po odpaleniu, na równej nawierzchni czuć, że auto chce jechać do przodu na luzie.
to wina zimnego - gęstego oleju , wymiana na syntetyk da znaczną poprawę
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#6
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2010 - 17:08
wymieniłem łozysko igiełkowe we wale korbowym
Na pewno w wale korbowym??
W którym miejscu jest to łożysko i czy konieczna jest jego wymiana??
Dzięki Wszystkim serdeczne za zainteresowanie

#7
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2010 - 17:11
łożysko jest w wale ale u Ciebie raczej nie tu leży problem , do jego wymiany trzeba skrzynię i sprzęgło zwalać jak nic nie szumi to to nie będzie raczej łożyskoNa pewno w wale korbowym W którym miejscu jest to łożysko i czy konieczna jest jego wymiana
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#8
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2010 - 17:13
Jeśli chodzi o płyn hamulcowy to jest prawie pod korek, dziś sprawdzałem, Z tego co wiem to zbiorniczek on ma jakieś dwie komory, jednak ja nie widzę nic poza płynem na max, nie widzę, żadnej drugiej komory, Jest na to jakiś patent??
Na pewno w wale korbowym??
W którym miejscu jest to łożysko i czy konieczna jest jego wymiana??
Dzięki Wszystkim serdeczne za zainteresowanie
tak na koncu wale korbowym a wymieniałem go profilaktycznie bo po wysprzegleniu silnik mi ciagnoł skrzynie a to łożysko zaczyna działac po wysprzegleniu sprzegła i jak bedzie sie zacierało to bedzie ci ciezko wrzucac biegi
#9
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2010 - 17:15

Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie.
#10
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2010 - 10:37
Po wymianie oleju w skrzyni, wymianie płynu hamulcowego i odpowietrzeniu sprzęgła biegi wchodzą zdecydowanie lepiej, a tym bardziej po przejechaniu dłuższego odcinka.
Sprzęgło zaczyna ciągnąć zdecydowanie wyżej
Dziś w nocy o 4:30 po odpaleniu biegi na postoju wchodziły ciężkawo, jednak po przejechaniu 150Km wchodzą praktycznie idealnie.
Nie wiem jak u innych z podobnymi problemami ale u mnie zabieg wymiany oleju, płynu hamulcowego i odpowietrzeniu sprzęgła dały znaczną poprawę.
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim zainteresowanym za porady

#11
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2010 - 14:16
Postanowiłem odświeżyć temat bo nie mam już siły do mojej kluski...
Sprawa ma się następująco:
Podczas zmiany z 1 na 2 i 2 na 3 biegi ciężko wchodzą, szczególnie z 1 na 2.
Podczas redukcji tego nie ma.
Efekt taki jakby sprzęgło nie wysprzęglało do końca tj. 1 muszę wręcz wyciągnąć i "wbić" 2. Czasami zdarza się, że skrzynia zgrzytnie (z 1 na 2)
Oczywiście zacząłem od najprostszych rzeczy typu wymiana oleju w skrzyni, odpowietrzenie układu hamulcowego i sprzęgła, wymiana płynu hamulcowego...
Po tych zabiegach chyba psychicznie wydawało mi się, że jest lepiej ale z czasem uświadomiłem sobie, że wielkie g... to dało.
W związku z tym zdecydowałem się na wymianę sprzęgła z nadzieją, że to pomoże a tu kupa...
Zmiana z 1 na 2 nadal jest beznadziejna...
Nie mam pojęcia co to może jeszcze być. Nie zmieniałem wysprzęglika, bo nie ma wycieków, ani żadnych luzów skośnych i bocznych.
Jaka jest możliwość, że to wina poduszki pod silnikiem (pod skrzynia jest OK)??
Czy ewentualnie synchronizatory odmówiły posłuszeństwa?? (jakie koszty??)
A może regulacja drążka zmiany biegów coś pomoże??
Nie mam już siły do tego auta...
Z roku na rok ładuję w to auto około 2000 pln...
Z góry dzięki za wszelkie sugestie...
#12
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2010 - 13:01
#13
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2010 - 17:50
Ostatnio znalazłem wyciek w miejscu oznaczonym na zdjęciu patrząc w głąb (tj w dół).
Od spodu widać wyciek po prawej stronie skrzyni (patrząc w stronę tyłu samochodu) do góry nad rurami wydechowymi.
Nie wygląda to na olej silnikowy ani na np płyn od wspomagania...
Wygląda natomiast na płyn hamulcowy, stąd moje pytanie, czy jest możliwy wyciek płynu hamulcowego w tym miejscu i z czego może się wydobywać??
Jeżeli to płyn hamulcowy, tłumaczyło by to zapowietrzone sprzęgło, a co za tym idzie nieprawidłowe jego działanie...
Z góry dzięki za odpowiedź...
#14
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2010 - 16:49
#15
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2010 - 13:31
Być może jak olej w skrzyni się rozgrzeje, to synchronizatory lepiej pracują...
Ja osobiście od tego zacząłem, bo to najtańsze rozwiązanie.
Sprawdź, może to właśnie to, niektórym osobą na forum ten zabieg pomógł...
Ponad to przytoczę wypowiedź forumowicza z innego tematu:
Kolego może nie koniecznie wysprzęglik... Może być też pompka sprzęgła... Czy jak jest zimniej na dworze to masz problem ze sprzęgłem? Ja tak miałm w mojej że jak jest zimno to mam gorsze sprzęgło bo oring na pompce do kitu.
Sprawdź również to, jest bardzo prawdopodobne i osobiście u siebie również to podejrzewam...
Powodzenia
#16
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2010 - 17:25
#17
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2010 - 17:58
U ciebie może być to efekt nie całkowitego wysprzęglania...
To by tłumaczyło ciężko wchodzący 1 bieg i wsteczny...
#18
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2010 - 18:34
#19
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2010 - 09:36


#20
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2010 - 10:16