Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

czy to normalne po odkreceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzacego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 24 stycznia 2010 - 17:46

ostatnio wymieniłem uszczelki po głowica sprawdziłem cisnienie na cylindrach jest w porzadku po 15 bar.po odkreceniu korka od zbiorniczka zauwazyłem ze jest tam nie samowite cisnienie bulgocze i mometalnie podnosi sie płyn w zbiorniczku co morze byc przyczyna na wyswietlaczu pojawia mi sie coolant level dodam ze temperatura jest na poziomie 90st.

#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2010 - 17:55

cisnienie musi byc.
Temp 90 tez ok
Coolant level pojawia sie albo gdy jest za mało płynu, albo kiedy pada czujnik (co w omegach jest b. czeste - poszukaj na forum pod hasłem kuhlmittelstand)

#3 OFFLINE   OMEGATOR

OMEGATOR

    OMEGOS CARAVANOS

  • 722 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Wrocław/Siechnice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 24 stycznia 2010 - 17:55

To że bulgocze to normalne.Płyn ma temperature i paruje a przy okazji robi sie ciśnienie.Nie powinno odkręcać się korka od zbiorniczka na gorącym silniku bo można się poparzyć.Jak by Ci było tak gorąco to też byś chciał uciec z tamtąd :D

#4 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 24 stycznia 2010 - 18:31

morze korek nie puszcza dodam ze lubie mu przycisac jak jest czym

#5 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2010 - 18:45

po odkreceniu korka od zbiorniczka zauwazyłem ze jest tam nie samowite cisnienie

bo w omedze jest ciśnieniowy ukł. chłodzenia , w ten sposób podnosi sie temperaturę wrzenia płynu powyżej 100 stopni

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#6 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2010 - 19:13

bo w omedze jest ciśnieniowy ukł. chłodzenia , w ten sposób podnosi sie temperaturę wrzenia płynu powyżej 100 stopni

takie uklady cisnieniowe sa stosowane praktycznie we wszystkich produkowanych autach od co najmniej połowy lat 80 -tych

#7 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 24 stycznia 2010 - 20:15

takie uklady cisnieniowe sa stosowane praktycznie we wszystkich produkowanych autach od co najmniej połowy lat 80 -tych


ale jak jest walnieta uszczelkapod głowica to tez sie robi cisnienie w układzie

czy morzna wymienic sam czujnik czy razem ze zbiorniczkiem

#8 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2010 - 20:18

Jak kupisz używany, to chyba mozna osobno, nowe występują tylko ze zbiorniczkiem.

ps. moŻna moŻna moŻna moŻna moŻna moŻna moŻna moŻna moŻna moŻna moŻna moŻna moŻna moŻna moŻna moŻna moŻna moŻna moŻna moŻna moŻna moŻna moŻna
moŻe bo moGe

a moRZe to np. Bałtyckie ;)
moRZe bo moRski

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 stycznia 2010 - 20:19

ale jak jest walnieta uszczelkapod głowica to tez sie robi cisnienie w układzie

czy morzna wymienic sam czujnik czy razem ze zbiorniczkiem


integralna czesc ze zbiorniczkiem.




 


#10 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 stycznia 2010 - 23:39

(błąd)

#11 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 25 stycznia 2010 - 17:08

ale jak jest walnieta uszczelkapod głowica to tez sie robi cisnienie w układzie


Wtedy robi się takie ciśnienie, że rozsadza chłodnicę. Jeżeli tego nie odnotowałeś to możesz być spokojny :)

#12 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 stycznia 2010 - 20:31

chłodnice to może nie ale węże zaczynaja "popuszczac" na złaczach - opaskach, zbiornik wyrównawczy potrafi zrobić sie jak balon ( no moze troche przesadzam - balonik ;) )warto sprawdzic także korek zbiornika wyrownawczego lub wymienic korek na nowy ( mówimy oczywiście w przypuszczeniach o uszkodzonej uszczelce pod glowicą)

#13 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 25 stycznia 2010 - 21:24

Jacek, mi autentycznie chłodnicą leciało jak nie zdjąłem korka, w poprzednim aucie jak pękła głowica.

#14 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 26 stycznia 2010 - 09:49

mozna wymienic korek poniewaz juz szyjke urywa