Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Temperatura przełączenie z benzyny na gaz


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lutego 2009 - 20:59

ja mam w tej chwili ustawione na 25 stopni, a jak silnik jest cieply to przechodzi na gaz po jakis 2-5 sek. myslalem wlasnie zeby jeszcze obnizyc tak do 10-15 stopni bo nawet teraz po postoju dluzszym niz 7-10h musze przejechac prawie 2km zeby mi sie przelaczyl na LPG a to duzo benzyny idzie. szczerze mowiac to zaluje ze 3 generacje zalozylem bo 2 byla tysiaka tansza a pewnie tak samo by jezdzil a nawet gdybyt ten przeplywomierz strzelal mi co pol roku to lepiej na niego wydac 400zl na rok niz za 100zl miesiecznie lac bene. znajomy do corsy na 2 gen jak w 2006 zalal za 80zl tak do dzisiaj ponad pol zbiornika ma :p

#22 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lutego 2009 - 21:03

mozesz sprobowac obnizyc i wtedy jak sie przelaczy dac powera na sprawdzenie czy silnikbedzie ladnie rowno ciagnal.
A propos - x20xev po 2 km nawet przy zero st na zew ma 90 stopni (przy sprawnym termostacie) wiec jesli przyjac ze czujnik Twojej instalki nie klamie to cos nie tak z tym podpieciem parownika do ukladu chlodzenia
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#23 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lutego 2009 - 00:09

instalacje mam nowa od czerwca bodajże wiec czujnik raczej odpada a gdyby termostat byl otwarty caly czas to by mi sie silnik nie zagrzewal. jak przychodzi mroz to nawet w korkach ciezko zeby do 95 stopni doszedl (najczesciej ma wtedy ok 87) a jak tylko przyjdzie troszeczke na + ( juz od 2 stopni) to zaraz mam temp 100-110 stopni. moge jutro porobic zdjecia jak to jest podpiete, nie wiem tylko czy tam wszystko bedzie widac. moze bys na to rzucił okiem?

#24 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lutego 2009 - 22:19

Ja ma SQ 24 i mam ustawione na 31 stopni i jest ok, leje co miesiac benzynki za 50 pln i wystarcza, spalanie gazu mam na poziomie 11,5 l / 100 km + benzynka, moim zdaniem obnizanie temp. jest bez sensu, szkoda parownika.

#25 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lutego 2009 - 22:40

vandave - sparwny termostat w x20xev zaczyna otwierac sie przy 92,5 wiec nawet w zimie w korkach masz miec minimum 90 a w korkach to nawet wlaczac sie bedzie wentyl. W trasie nawet jak masz ogrzewanie wlaczone i jedziesz powyzej 100 km/ h a na zew - 10 st. to temp minimum 90 jak drut
Wiec jesli Twoj termostat za wczesnie sie otwiera i do tego masz podpiety w dziwnym mijescu to bedzie sie poznije przalaczal.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#26 OFFLINE   oskar33

oskar33
  • 5 postów
  • Dołączył: 15-02-2009

Napisany 20 lutego 2009 - 11:30

Mam ustawione po prostu na 2000 obrotów,jak jest za zimno(-10,-20) to nie chodzi,chwile się rozgrzeje i jest ok.Kiedyś też tak miałem i w połowie drogi do pracy gaz zaskakiwał,teraz w zasadzie tylko odpalam na benzynie.

#27 OFFLINE   Snow

Snow

    Piwo to moje paliwo!

  • 84 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 13 marca 2009 - 18:45

Aby zmienić temperaturę przełączenia z beny na gaz, jest konieczna wizyta u gazownika, czy można to samemu w jakiś sposób zrobić? Np przy użyciu odpowiedniego kabla i softu?
Edit: Dobra, nie było pytania, wygooglowałem wszystko :)
Omega Klub Polska #312 // http://www.polskajaz...pel/Omega/63449
Dodany obrazek Dodany obrazek
Dodany obrazek Dodany obrazek

#28 OFFLINE   Arasov

Arasov

    Zbanowany

  • 217 postów
  • Dołączył: 07-01-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 13 marca 2009 - 19:13

Witam ja mam ustawione nie co więcej niż 30 stopni i tez sporo drogi do pracy jadę na benzynie,czy obniżenie temperatury około 20 stopni przejścia z benzyny na gaz nie będzie szkodliwie wpływało na silnik ? Słyszałem że silnik powinien być nie co ciepły żeby przeszedł na pracę na gazie czy to prawda ?
Halo żyje ktoś tu ? Prosił bym o jakąś odpowiedz :confused:

#29 OFFLINE   MichalS

MichalS
  • 14 postów
  • Dołączył: 26-07-2008
  • Skąd: Ełk

Napisany 22 marca 2009 - 22:20

Prosze o pomoc. Niestety nie znam sie na mechanice. Mam taki problem z instalacją, że gdy silnik jest zimny, np. rano. Zapalam na benzynie i ruszam, gdy w czasie jazdy silnik ma juz odpowiednia temperaturę, elektro-zawór w butli słychać jak się przełącza i zaczyna podawać gaz, ale silnik go nie dostaje i samochód gaśnie. Jedynym wyjsciem z tej sytuacji jest patent, iż gdy rano zapalam samochód ręcznie wyłaczam gaz, jadę na benzynie i gdy widzę, że silnik jest juz ciepły np. ok, 70 stopni sam przełączam na gaz i wtedy wszystko jest ok jedzie na gazie.
Kilka danych na temat mojej instalacji, które wyczytałem ze swiadectwa homolgacji:
Zawór gazowy: OMB
Wielozawór, obudowa wielozawór - TOMASETTO
Układ elektroniczny: KME DIEGO
Z góry dziękuję.

hej jest tu ktoś??