Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zawor podcisnienia omega b 94r.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   czarnymati

czarnymati
  • 9 postów
  • Dołączył: 13-01-2010

Napisany 20 stycznia 2010 - 08:16

Witam, mam problem z zaworem podcisnienia w omedze b z 94 roku z klima. Mianowicie z zaworu wychodzi wezyk cisnieniowy ktory gdzies musi byc wpiety, u mnie on wisi, wiecie moze gdzie go wpiac? druga sprawa jest taka ze te rurki wodne podlaczone do tego zaworu sa puste, nic w nich nie przeplywa, moze to byc przyczyna slabego ogrzewania? a trzecia sprawa jest taka ze w jeden wezyk gumowy jest wkrecona srubka :D ten wezyk znajduje sie stojac przodem do silnika z prawej strony na koncu silnika, tak jakby wychodzil z kolektora... Zawor 3 drozny jest podlaczony, ta puszka w podszybiu nad filtrem pylkowym tez jest podlaczona. Mam schematy ale nie moge sie na nich polapac:/ prosze o pomoc, zamarzam w aucie :D

#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2010 - 10:50

Kolego a może jakieś foto poglądowe, bo z opisu ciężko wywnioskować, czy chodzi ci o zawór trójdrożny, wężyków to jest dużo.

#3 OFFLINE   czarnymati

czarnymati
  • 9 postów
  • Dołączył: 13-01-2010

Napisany 20 stycznia 2010 - 11:10

http://img641.images...odcisnienia.jpg

Chodzi o ten zawor, znajduje sie on przy chlodnicy, a dokladnie o ten wezyk cienki

zdjecie zapozyczone z tego forum

Obawiam sie ze mam cos namotane z tymi wezykami podcisnienia bo nie mam podpietych 3 wezykow :D Ogrzewania praktycznie brak, przewod zasilajacy od nagrzewnicy jest goracy powrotny jest letni,po dodaniu obrotow wieje przez chwile ciplejszym po czym znowu chlodne. Klapki nawiewow nie domykaja sie chyba do konca bo wlaczajac nawiew na szybe wieje na nia ale i tez wieje przez kratki. Klapka od nawiewu zew i wew dziala poprawnie, sterowanie lewa prawa tez dziala. Nagrzewnice mam do wymiany tylko czasu brak, bardziej drecza mnie te wezyki cisnieniowe, dzisiaj jeszcze posprawdzam dodatkowe pompki wody.

#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2010 - 11:35

http://img641.imageshack.us/img641/7...dcisnienia.jpg
Chodzi o ten zawor, znajduje sie on przy chlodnicy, a dokladnie o ten wezyk cienki
zdjecie zapozyczone z tego forum

To jest od "odkurzacza" i nie ma nic wspolnego z ogrzewaniem w kabinie.

przewod zasilajacy od nagrzewnicy jest goracy powrotny jest letni

Zapowietrzona lub zamulona nagrzewnica (zmniejszony przeplyw plynu).

#5 OFFLINE   czarnymati

czarnymati
  • 9 postów
  • Dołączył: 13-01-2010

Napisany 20 stycznia 2010 - 12:25

Uklad zapowietrzony nie jest bo auto dopiero wrocilo od mechanika po wymianie zaworu trojdroznego, uszczelki pod pokrywa zaworow, swiec kabli,czujnika egr. Mechanik mi powiedzial ze moze to byc wina zapchanej nagrzewnicy ewentualnie cos z podcisnieniem bo tak jak wspomnialem nie sa podlaczone 3 wezyki. Mam schemat wiec bede szukal... tylko niebardzo kumam ten schemat :/

Dodany obrazek

Panowie co oznacza ECU i te urzadzonka z nimi polaczone?

#6 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 20 stycznia 2010 - 13:18

Uklad zapowietrzony nie jest bo auto dopiero wrocilo od mechanika

Posłuchaj kolegi, dobrze radzi. Ja też odebrałem auto od mecha i nie tylko układ był zapowietrzony:mad:
Jak nie będziesz miał rurek od nagrzewnicy gorących to zapomnij o ogrzewaniu a jeżeli nie masz nawet letniego powietrza mimo ciepłej nagrzewnicy to wypnij rurkę z trójdrożnego zaworu.
Mechanik mógł przecież przepłukać układ w tym nagrzewnicę (dobrze jest to teraz zrobić) i podciśnienia poskładać. A schemat jest od angola u nas pod maską jest jego lustrzane odbicie.

#7 OFFLINE   czarnymati

czarnymati
  • 9 postów
  • Dołączył: 13-01-2010

Napisany 20 stycznia 2010 - 13:27

U tego mechanika naprawiam auta od lat, jest naprawde dobry i wiem ze zrobil wszystko ok. Rurka zasilajaca nagrzewnice jest goraca, natomiast powrotna jest cieplawa... Wymienil mi tez termostat ktorego nie bylo, byla obudowa, temp plynu chlodniczego wariowala ale wtedy grzalo lepiej, teraz jest wymieniony termostat, auto ladnie trzyma temp lecz ogrzewanie jest slabsze, na 1 biegu leci cieple na co kolejny bieg jest chlodniejsze, jak dam jej konkretnie po garach to ogrzewanie leci cieplejsze, tak jakby bylo cos zatkane. Wymienie ta nagrzewnice i wtedy zobacze co i jak.
A co do tych wezykow podcisnienia to moze byc tak ze nie domyka do konca klapy ciepla zimna?

zygzak chodzi ci o rurke podcisnienia trojnika?

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 stycznia 2010 - 13:37

U tego mechanika naprawiam auta od lat, jest naprawde dobry i wiem ze zrobil wszystko ok. Rurka zasilajaca nagrzewnice jest goraca, natomiast powrotna jest cieplawa... Wymienil mi tez termostat ktorego nie bylo, byla obudowa, temp plynu chlodniczego wariowala ale wtedy grzalo lepiej, teraz jest wymieniony termostat, auto ladnie trzyma temp lecz ogrzewanie jest slabsze, na 1 biegu leci cieple na co kolejny bieg jest chlodniejsze, jak dam jej konkretnie po garach to ogrzewanie leci cieplejsze, tak jakby bylo cos zatkane. Wymienie ta nagrzewnice i wtedy zobacze co i jak.
A co do tych wezykow podcisnienia to moze byc tak ze nie domyka do konca klapy ciepla zimna?

zygzak chodzi ci o rurke podcisnienia trojnika?

masz zamulona nagrzewnice i wiatrak wychladza ja za szybko.




 


#9 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2010 - 13:47

Uklad zapowietrzony nie jest bo auto dopiero wrocilo od mechanika po wymianie zaworu trojdroznego, uszczelki pod pokrywa zaworow, swiec kabli,czujnika egr. Mechanik mi powiedzial ze moze to byc wina zapchanej nagrzewnicy ewentualnie cos z podcisnieniem bo tak jak wspomnialem nie sa podlaczone 3 wezyki. Mam schemat wiec bede szukal... tylko niebardzo kumam ten schemat :/

Dodany obrazek

Panowie co oznacza ECU i te urzadzonka z nimi polaczone?


Myślę, że chodzi o ten
Dodany obrazek

tu poglądowe umiejscowienie
Dodany obrazek

Każdy ma kostkę elektryczną, która łączu z ECU.

#10 OFFLINE   czarnymati

czarnymati
  • 9 postów
  • Dołączył: 13-01-2010

Napisany 20 stycznia 2010 - 13:48

Czytalem o "szybkiej" wymianie nagrzewnicy poprzez wylamanie czesc deski. Co to za czesc ?:D sa jakies fotki jak to wyglada? gdzie lamac? gdzie ciac? nie chcialbym czegos uszkodzic :D

Co moze byc z tymi nawiewami? jakas nieszczelnosc? wspomne jeszcze raz co sie dzieje:
przy przelaczaniu na szybe, na nogi, na kratke, nie do konca domykaja sie te klapki, przelanczajac na szybe wieje tez z kratek :D przy obiegu wew wieje mocniej niz przy obiegu zew.....

#11 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 20 stycznia 2010 - 14:25

zygzak chodzi ci o rurke podcisnienia trojnika?

o -"Heater Bypass Valve" od góry wchodzi rurka, na tym zdjęciu widać tylko wpięte kolanko gumowe.
Dodany obrazek
Dodany obrazek
http://forum.omegakl...p?t=6639&page=2
http://www.opel-shop...401a7a20c0b37f6

a masz pompkę elektryczną pod zbiorniczkiem wyrównawczym?
(jak tak powinna zawsze działać od momentu przekręcenia kluczyka na zapłon).

Czytalem o "szybkiej" wymianie nagrzewnicy poprzez wylamanie czesc deski. Co to za czesc ?:D sa jakies fotki jak to wyglada? gdzie lamac? gdzie ciac? nie chcialbym czegos uszkodzic :D

Czy zapoznałeś się z poradą? - patrz dział sprawdzone porady. Czego konkretnie nie wiesz?

Co moze byc z tymi nawiewami? jakas nieszczelnosc? wspomne jeszcze raz co sie dzieje:
przy przelaczaniu na szybe, na nogi, na kratke, nie do konca domykaja sie te klapki,

jakie/które klapki?

przelanczajac na szybe wieje tez z kratek :D przy obiegu wew wieje mocniej niz przy obiegu zew.....

z kratek zawsze wieje, po przełącznieu na same kratki wieje o wiele mocniej.
Na obiegu wew. zawsze mocniej szumi wentylator a wieje mocniej bo powietrze nie przechodzi przez filtr kabinowy.

#12 OFFLINE   czarnymati

czarnymati
  • 9 postów
  • Dołączył: 13-01-2010

Napisany 20 stycznia 2010 - 14:44

Tak zapoznalem sie z tym tematem tylko nie bardzo wiem w ktorym miejscu mam ten plastik wyciac :D nie mam zamiaru wycigac calej deski :/

Chodzi mi o te klapki dzieki ktorym powietrze leci na szybe, na nogi, na twarz, wydaje mi sie ze sie nie domykaja. Przed chwila czytalem ze to moze byc spowodawne nieszczelnoscia ukladu podcisnienia, ta puszka nad filtrem pylkowym ewentualnie zaworek ten pod serwem...

A z ta pompka to sprawdze i napisze co i jak.

#13 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 20 stycznia 2010 - 15:01

Tak zapoznalem sie z tym tematem tylko nie bardzo wiem w ktorym miejscu mam ten plastik wyciac :D nie mam zamiaru wycigac calej deski :/

Z tego co rozumiem to cięcie i wyginanie przebiega tak żeby nie było tego widać po zamontowaniu schowka, czyli na jego granicy. Uderz z pytaniem do autora porady może będzie w stanie powiedzieć coś więcej.

Chodzi mi o te klapki dzieki ktorym powietrze leci na szybe, na nogi, na twarz, wydaje mi sie ze sie nie domykaja. Przed chwila czytalem ze to moze byc spowodawne nieszczelnoscia ukladu podcisnienia, ta puszka nad filtrem pylkowym ewentualnie zaworek ten pod serwem...

Wydaje mi się że na początek do ogarnięcia jest nagrzewnica i podciśnienia a klapki przy manualnym sterowaniu...hmm?-bo takie masz?

#14 OFFLINE   czarnymati

czarnymati
  • 9 postów
  • Dołączył: 13-01-2010

Napisany 21 stycznia 2010 - 07:32

Tak posiadam klime manualna. Wczoraj zrobilem ok 100km w nieogrzanym aucie :/ masakra. W czasie postoju grzalo na 1 biego i to tak leciutko :/

#15 OFFLINE   czarnymati

czarnymati
  • 9 postów
  • Dołączył: 13-01-2010

Napisany 25 stycznia 2010 - 07:20

Panowie ja juz nie wiem o co chodzi :/wymienilem nagrzewnice, zawor trojdrozny tez wymienilem, ogrzewanie w aucie polepszylo sie ale nadal nie grzeje tak jak powinno, mianowicie rurka aluminiowa zasilajaca (ta w kabinie :)) nagrzewnice jest tak goraca ze malo sie nie poparzylem natomiast powrot lapie reka i mnie nie parzy, temp jest srednia, jak dam na 4 bieg to w aucie sie nie nagrzeje :/ dodam ze jak dodam gazu i silnik wejdzie w obroty to ogrzewanie sie poprawia,nagrzewnice ktora wstawilem jest droza, stara byla przytkana faktycznie. Co w takiej sytuacji robic? sprawdzac? bez ogrzewania jest tragedia a u nas mrozy po -20 :/

Moze to wina zlego podlaczenia parownika? Wiem ze zasilanie jest wpiete miedzy zaworem trojdroznym a wyjsciem z silnika, nie wiem jak powrot, na szybkiego nie dalem rady sprawdzic :/ dzisiaj na spokojnie sprawdze.

#16 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 25 stycznia 2010 - 09:59

ogrzewanie w aucie polepszylo sie ale nadal nie grzeje tak jak powinno, mianowicie rurka aluminiowa zasilajaca (ta w kabinie :)) nagrzewnice jest tak goraca ze malo sie nie poparzylem natomiast powrot lapie reka i mnie nie parzy, temp jest srednia, jak dam na 4 bieg to w aucie sie nie nagrzeje :/ dodam ze jak dodam gazu i silnik wejdzie w obroty to ogrzewanie sie poprawia

Poprawia się ale jajek nie usmażysz? Typowy objaw zamulonej nagrzewnicy ale to już wykluczyłeś.
Zostają 4_rzeczy ale czy aż tak psują ogrzewanie...?
1. Silniczek pod zbiorniczkiem wyrównawczym czy masz?? - wspomaga przepływ przez nagrzewnicę, ja zawsze go miałem i nie mam porównania jak jest bez niego, ale beast wspominał że właśnie ten silniczek bardzo dużo daje właśnie na wolnych obrotach.
2. Parownik knoci przepływ płynu (jego podłączenie) tak w uproszczeniu mówiąc.
3. Pompa wody ale bardzo rzadko to się zdarza musi być naprawdę stara a zazwyczaj wymienia się ją razem z rozrządem bo przy okazji jest dojście.
4. Zapowietrzenie i to jakieś większe.

Powiedz jeszcze jedno - jak druga rurka jest chłodniejsza na wolnych obrotach to czy po zwiększeniu obrotów silnika robi się gorąca, prawie parzy? i ogrzewanie wraca?
I czy płukałeś przy okazji układ? to też dużo poprawia.

#17 OFFLINE   czarnymati

czarnymati
  • 9 postów
  • Dołączył: 13-01-2010

Napisany 25 stycznia 2010 - 11:34

Nie posiadam owego silniczka pod zbiornikiem wyrownawczym.... Jest tylko silniczkem z prawej strony chlodnicy (stojac przodem do auta) ktory sie wlacza po uruchomieniu wiatraka chlodnicy.

Co do parownika, musze dokladnie sprawdzic jak jest wpiety.

Pompa wody, po wymianie termostatu temperatura jest w normie, wiec chyba nie jest uszkodzona, tym bardziej ze jak lapalem waz zasilajacy od nagrzewnicy i dalem wiecej gazu to bylo czuc jak waz puchl (przed wymiana nagrzewnicy) to samo z wezem od chlodnicy, gdy go mocno zcisnalem i dodalem gazu tez bylo czuc jak puchnie.

Co do odpowietrzenia to zalalem uklad, odrecilem korek, odpalilem auto i czekalem az sie odpowietrzy przy okazji podusilem troche weze od chlodnicy zeby te powietrze wypchalo :)

Co do tej drugiej rurki (powrotnej) gdy dodalem gazu krazenie bylo lepsze i wialo duzo cieplej niz na wolnych obrotach, dodam jeszcze ze gdy auto stoi na wolnych obrotach i mam wlaczony nadmuch na 2 biegu to w aucie robi sie cieplo.Rurka jest wtedy goraca. Wydaje mi sie ze cos jest nie tak z obiegiem, tak jakby gdzies cos przytykalo...

A ukladu nie plukalem.