Sportowy kolektor wydechowy
#1 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2010 - 20:09
powyższego tematu szukałem na forum ale nic nie znalazłem.
Otóż ostatnio rozważam delikatną modyfikacje mojej omci, zarazem chciałbym owa zmiana nie obciążyła mojego portfela. No i tam po pewnych rozmowach z moim mechanikiem który w tych tematach jest dosyć biegły zaproponował mi a następnie wyszukał odpowiedni do mojego silnika (2.0 16v ecotec) sportowy kolektor wydechowy dedykowany do tego wlasnie silnika opla, wykonany z polerowanej sali nierdzewnej, którego koszt to mniej więcej 400-600 zł. Sprzedawca twierdzi że efekt po jego zamontowaniu to w zależności od stanu silnika przyrost mocy od około 12 aż do 21%. Jeśli któryś z szanownych kolegów miał możliwość testowania takiej zmiany proszę o opinie czy jest to skuteczna zmiana no i najważniejsze czy może nieść za sobą jakieś negatywne skutki.
#2 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2010 - 21:11
#3 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2010 - 21:27
Ale te 12 - 21 % to bardzo mocno zawyżone. Profi Układ wydechowy + taki 4-2-1 to maxymalnie kilka kucyków wiecej
http://www.allegro.p..._astra_16v.html
www.bestiales.pl
#4 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2010 - 22:23
Wyżej to tylko przykład takiego kolektora, jak juz wspominałem mój mechanik znalazl jakiegoś producenta w necie który produkuje takie kolektory, a co do przyrostu mocy to podobną modyfikacje wprowadził on w vento 1.8 90 km, i hamownia potwierdziła mu przyrost na poziomie 15 km. Dlatego właśnie wydaje mi sie to dosyć ciekawe.
http://allegro.pl/it..._a_calibra.html
http://allegro.pl/it...tra_b_mint.html
Te oferty są drogie stosunkowo ale podobno jest ich pełno na stronach z akcesoriami tuningowymi.:jump:
#5 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2010 - 22:25
#6 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2010 - 22:40
Według mnie marne szanse na taki kolektor w tej cenie dlatego że te są do aut z poprzecznie umieszczonym silnikiem u nas jest wzdłużnie.......
w sumie to kolega ma racje tylko ze teraz powstaje pytanie czy przy naszym położeniu silnika a takim jak jest w calibrach, czy inny jest kolektor czy tylko inaczej poprowadzona jest pozostała część układu wydechowego jeśli jest to nieznaczna różnica można przerobić. Wcześniej kolega AndrzejMT stwierdził że taki kolektor miał zamontowany w 2.0 8v, tylko teraz kolega andrzejmt musiałby nam powiedzieć czy była to omega czy inny opel.
#7 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2010 - 22:55
#8 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2010 - 23:05
#9 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2010 - 09:05
www.bestiales.pl
#10 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2010 - 19:57
#11 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2010 - 00:11
#12 OFFLINE
Napisany 17 kwietnia 2010 - 18:29
nie jest tani ale posiada certyfikaty i gwarancje
:szpital:
#13 OFFLINE
#14 OFFLINE
#15 OFFLINE
#16 OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2010 - 13:16
..A co to za problem z astry do omegi.. Jedziesz do kogoś kto jest kumaty w spawaniu, np ja robiłem to u tłumikarzy w Radomiu, wszystko da sie dopasować..
możesz napisać od jakiego modelu astry dopasowałeś???? i jak??
#17 OFFLINE
Napisany 21 maja 2010 - 13:56
Po spawaniu został owinięty bandażem termoizolacyjnym. Przyrost mocy jest w niewielkim stopniu zauważalny szczególnie z niższych obrotów.
#18 OFFLINE
#19 OFFLINE
Napisany 21 maja 2010 - 15:35
może hamownia
na hamownię na pewno pojadę tylko muszę silnik ogarnąć bo łyka trochę oleju.Pupo-hamownia;) mówi mi że jest lepiej.
#20 OFFLINE
Napisany 22 maja 2010 - 16:18
Mając dzień wolny razem ze szwagrem postanowiliśmy uspawać kolektor wydechowy w mojej omci. Flanszę pod kolektor wycinałem sam na podstawie uszczelki kilka dni wcześniej.
Po spawaniu został owinięty bandażem termoizolacyjnym. Przyrost mocy jest w niewielkim stopniu zauważalny szczególnie z niższych obrotów.
Cześć. Powiedz z jakich rur to zrobiłeś (jaka średnica, rodzaj) i jak zmiany w brzmieniu układu wydechowego? Jaki jest koszt materiału takiego kolektora? Może szwagier wyspawał by drugi ?? mam flanszę do swojego silnika ale nie znalazłem chętnego aby złożył całość do kupy.
Z pozdrawiam
Marek