Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak sprawdzic czujnik powietrza doladowanego czy jest sprawny?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 stycznia 2010 - 19:20

Witam wszystkich mam takie pytanie jak sprawdzic ten czujnik co jest podlaczony do kolektora ssacego nie dlugim wezykiem i wtyczka na 3 piny.
Czy mozna jakos miernikiem to sprawdzic, czy moze miernikiem i dmuchac w niego i jakies wartosci sprawdzac? moze wie ktos cos na ten temat.
Z gory dziekuje i czekam na odpowiedzi :)

#2 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 12 stycznia 2010 - 19:25

dobrze kombinujesz. na oporność go sprawdz. tylko że nie wiadomo jakie wartości powinien mieć.

#3 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 stycznia 2010 - 20:25

marcines jak sprawdzisz zdiagnozujesz to podziel się . a co cię skłoniło do sprawdzenia tego czujnika. Ja powiem że jak ja zdejmę wtyczkę z niego to nie ma żadnej różnicy.. chyba.

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 stycznia 2010 - 20:28

mam takie pytanie jak sprawdzic ten czujnik co jest podlaczony do kolektora ssacego nie dlugim wezykiem i wtyczka na 3 piny

najlepiej interfejs i zobaczyc co pokazuje znaczy co z niego odczytuje

#5 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 stycznia 2010 - 20:37

Powiem wam ze przed chwila zrobilem maly test dostalem od kolegi taki sam czujnik bo niby mu nie podszebny i lezy nie podszebny wiec sprawdzilem obydwa miernikiem w zadnym wartosci sie nie zmienialy gdy dmuchalem lekko sprezonym powietrzem,wiec zaczolem czyscic ten co dostalem roznymi srodkami zaczynajac od cieplej wody skonczywszy na czysciku uniwersalnym na bazie acetonu i kompletnie zero reakcji ale cos mnie tknelo zeby tam pogrzebac igla bo moze cos sie zakleilo pozadnie no i stalo sie po paru stuknieciach igla wpadla glebiej po wyjeciu igly i podlaczeniu ponownie do miernika i dmuchnieciu sprezonym powietrem wartosci zaczely sie zmieniac przy opornosci 2k ohma pokazywalo w stanie spoczynku na jednym 1,527 a na drugim 1,622 to jest ten po experymencie:) gdy igla tam wpadla po dmuchnieciu pokazalo 1,632 wiec niewiem czy cos sknocilem czy naprawilem:D

#6 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 12 stycznia 2010 - 21:23

ten czujnik programem opel scaner sprawdzisz,pokazuje on ciśnienie doładowania.samym miernikiem po wypięciu z kostki wiele się nie dowiesz(potrzebuje zasilania).ja go całkiem odpiołem na próbe i żadnych efektów ubocznych-auto szło tak samo na wszystkich biegach(mam zaślepiony zawór egr).według mnie czujnik ten jest potrzebny do sterowania otwarciem,zamknięciem zaworu egr w odpowiednich warunkach pracy silnika-żeby nie kopcił silnik,gdy turbina nie daje wymaganego ciśnienia,spaliny wędrują przez otwarty egr spowrotem do kolektora ssącego i są dopalane.taka jest moja teoria.być może jeszcze poprzez otwieranie egr-a,jest częściowo regulowane ciśnienie doładowania z turbiny(gdy egr otwarty,ciśnienie doładowania ucieka w wydech):confused:

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 stycznia 2010 - 21:46

po paru stuknieciach igla wpadla glebiej po wyjeciu igly

skopciłeś czujnik bo w nim jest membrama którą przebiłeś

#8 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 stycznia 2010 - 21:59

skopciłeś czujnik bo w nim jest membrama którą przebiłeś


Mowisz skopcilem czujnik to dalczego teraz podaje jakis zmiany jak sie dmucha w czujnik a wczesniej nic nie podawal? a co najsmieszniejsze podlaczylem czujnik do auta i auto szybciej sie zbiera :confused:

#9 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 stycznia 2010 - 22:13

Mowisz skopcilem czujnik to dalczego teraz podaje jakis zmiany jak sie dmucha w czujnik a wczesniej nic nie podawal? a co najsmieszniejsze podlaczylem czujnik do auta i auto szybciej sie zbiera

moge sie mylic ale wiekszosc czujnikow cisnieniowych ma jakies membamki i uklad mierzacy jej wychylenie pod naciskiem cisnienia

#10 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 12 stycznia 2010 - 22:19

to jest czujnik temperatury powietrza doładowanego a nie czujnik ciśnienia. zamiast przepływki po prostu. bardzo podobne są przy webastach samochodów ciężarowych do odczytu temperatury i w klimatronikach.

#11 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 stycznia 2010 - 22:25

moge sie mylic ale wiekszosc czujnikow cisnieniowych ma jakies membamki i uklad mierzacy jej wychylenie pod naciskiem cisnienia

No fakt tak jest ale mnie tylko to dziwi ze przed tym jak mi tam igla wpadla on zadnych zmian nie pokazywal przy dmuchaniu a teraz pokazuje,to troche ciezki temat i chyba nikt nam nie podpowie co jest dobrze a co zle i oco do konca chodzi z tym czujnikiem

to jest czujnik temperatury powietrza doładowanego a nie czujnik ciśnienia. zamiast przepływki po prostu. bardzo podobne są przy webastach samochodów ciężarowych do odczytu temperatury i w klimatronikach.

Kolego BenekKNS ale ja mam przeplywke i nie chodzi mi o ten otwor na srube podajze tylko z kolektora wychodzi taki maly dziubek i na niego sie naklada wezyk ktory sobie idzie do czujnika ktory sobie jest przykrecony przy zbiorniczku wspomagania

#12 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 12 stycznia 2010 - 22:37

no fakt, kuźwa nie doczytałem.

#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2010 - 06:35

http://c14.wrzuta.pl...4d5c60/10.3029?
tu są jakieś wartości przy ciśnieniach chodzi Ci o ten czujnik ?

#14 OFFLINE   adriano198524

adriano198524
  • 191 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 22 marca 2010 - 00:10

u mnie ten czujnik nie działa. a jak nie działa to co sie wtedy dzieje z samochodem, bo ja mam muła i pedał gazu za pozno reaguje na nacisk, rano gasnie i nie chce zapalic zaraz po odpaleniu. przy paru próbach w koncu zapali, co sie dzieje? czasem wcale nie reaguje na pedał gazu gdy jade, ma tylko 1000obr/min, niekiedy silnik zgasnie sam nawet jak jade i jest ciepły.

#15 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 22 marca 2010 - 11:00

adriano a po czym sądzisz że nie działa?zczytałeś błędy?kontrolka silnika sie zapala?

#16 OFFLINE   adriano198524

adriano198524
  • 191 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 23 marca 2010 - 00:15

kontrolka czasem sie zapali.

#17 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 23 marca 2010 - 22:00

ale zczytałeś błędy?

#18 OFFLINE   adriano198524

adriano198524
  • 191 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 24 marca 2010 - 20:58

ale zczytałeś błędy?


tak .mam błąd taki: start wtrysku... co to znaczy ?:confused:

#19 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 24 marca 2010 - 21:20

ciężko powiedzieć. numer błędu by się przydał. ale na moje oko to będzie nastawnik do roboty bądź początek wtrysku do ustawienia.

#20 OFFLINE   adriano198524

adriano198524
  • 191 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 24 marca 2010 - 23:03

ciężko powiedzieć. numer błędu by się przydał. ale na moje oko to będzie nastawnik do roboty bądź początek wtrysku do ustawienia.


mozna ustawic początek wtrysku przez kompa?
Ja sie na tym nie znam ale jutro rano jade na ustawienie dawki paliwa.:tank: