Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dziwny zapach w kabinie + ubywa płynu chłodzącego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lukaszm_87

lukaszm_87
  • 38 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 08 stycznia 2010 - 15:00

Witam kolegów
Mam z nowym nabytkiem (2.6 V6 benzyna+LPG) mały problem, a mianowicie:
Czasem w kabinie czuć dziwny zapach (jakby spalenizny, ale dziwnej). Czuć głównie w czasie postoju np na światłach gdy silnik jest już rozgrzany. Przy pewnej prędkości ten dziwny zapach znika.
Dodatkowo ubywa płynu w układzie chłodzenia (na trasie 400km do domu ubyło pół litra i nie śmierdziało nic w kabinie a po 15km w mieście prawie litr trzeba było dolać no i ten smród:/ ).
W weekend będę rozbierał autko. Poradźcie proszę co wziąć na pierwszy ogień?

#2 OFFLINE   senai

senai

    Grasz w zielone ? :D :D

  • 166 postów
  • Dołączył: 30-09-2009
  • Skąd: Warszawa-Zoliborz

Napisany 08 stycznia 2010 - 15:25

kolego... a powiedz mi... ten zapach... takie cos pomiedzy palonym sprzeglem a olejem ? bo jak tak to mam podobnie... i tez nie moge wykminic co to jest.... ;/ Ale nie sprawdzalem poziomu plynu chlodniczego... moze warto :) dzis postaram sie to zrobic.

#3 OFFLINE   lukaszm_87

lukaszm_87
  • 38 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 08 stycznia 2010 - 15:27

no palone sprzęgło to to nie jest (bo ten smród znam :p ) ale coś w podobnych klimatach..
też Ci płyn ucieka?

mam nadzieje że ktoś nam pomoże :)

#4 OFFLINE   senai

senai

    Grasz w zielone ? :D :D

  • 166 postów
  • Dołączył: 30-09-2009
  • Skąd: Warszawa-Zoliborz

Napisany 08 stycznia 2010 - 15:31

no palone sprzęgło to to nie jest (bo ten smród znam :p )


wiem ze nie dokladnie mowimy o zapachu sprzegla... ale takie cos pomiedzy spalonym olejem a takim slodkawym zapachu sprzegla... :D
tak pomyslalem o tym co napisalem... slodkawy... jak glikol.. z plynu chlodniczego... wiec to moze byc to... tylko wez sproboj cos u mnie pod maska dojrzec... konie mechaniczne zaslaniaja mi widok :D :D :D ale na kanal podjade i spojze

#5 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2010 - 15:38

Sprawdzcie zawor trojdrozny, czy plyn z niego nie cieknie na wydech przypadkiem. Pewny nie jestem ze to bedzie akurat to, ale sprawdzic mozna.

#6 OFFLINE   lukaszm_87

lukaszm_87
  • 38 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 08 stycznia 2010 - 15:43

dzięki przybek83 :) Właśnie tak myślałem po lekturze forum że od tego bedzie trzeba zacząć jak płyn zaczął znikać..
A wiążę zapach z tym płynem bo znalazłem ten wątek:
http://forum.omegakl...ead.php?t=21500
i tam w 4 poście kolega marek_kloss pyta o dziwny zapach w kabinie ale nikt dalej tego wątku nie pociągnął..

#7 OFFLINE   senai

senai

    Grasz w zielone ? :D :D

  • 166 postów
  • Dołączył: 30-09-2009
  • Skąd: Warszawa-Zoliborz

Napisany 08 stycznia 2010 - 15:46

dzięki przybek83

przylaczam sie :D sprawdze zdam relacje :D a tak swoja droga co to jest zawor trojdrozny i gdzie go szukac ? :D :D :D obstawiam ze to jakis trojnik w ukladzie chlodzenia :)

edit:
to to samo co "zawor trojdrozny nagrzewnicy" ? :D

#8 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 08 stycznia 2010 - 15:51

.
Dodatkowo ubywa płynu w układzie chłodzenia (na trasie 400km do domu ubyło pół litra i nie śmierdziało nic w kabinie a po 15km w mieście prawie litr trzeba było dolać no i ten smród:/ ).
W weekend będę rozbierał autko. Poradźcie proszę co wziąć na pierwszy ogień?


chyba leci z tyłu silnika na rozgrzany wydech. Napompuj układ chłodzenia i słuchaj gdzie "pierdzi".
Może zawór trójdrożny ale to można wypatrzeć z latarką bez zdejmowania podszybia. Może pokrywa chłodniczki oleju lub tylko opaska węża gumowego popuszcza. Podłączenie wody do parownika itp.
Na postoju przy takim wycieku powinno być widać pod maską parę lub czuć smrodek.

#9 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2010 - 17:29

na początek spr. wszystkie połączenia węży , potem napakować ciśnienie w układ nie więcej niż 1.5 bar. warunek silnik rozgrzany lepsza możliwość weryfikacji usterki , inaczej nie ma bata .

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#10 OFFLINE   lukaszm_87

lukaszm_87
  • 38 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 08 stycznia 2010 - 17:40

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie, jutro rano biorę się do roboty :) (dziś jeszcze 140km trzeba jakoś przelecieć niestety..)
O wynikach na pewno poinformuję :)

#11 OFFLINE   lukaszm_87

lukaszm_87
  • 38 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 14 stycznia 2010 - 22:25

witam :)
odświeżę nieco temat.
otóż okazało się że zawór trójdrożny jest ok, płyn cieknie w miejscu, gdzie waz jest wpiety w króciec od nagrzewnicy. Problem polega na tym że nie ma tam normalnych opasek które spinały by wąż i króciec tylko na końcu węża zamontowane jest specjalne złącze..i teraz moje pytanie - da się to złącze jakoś wymienić? nawet nie wiem jak o to w sklepie pytać? :/ Zdjęcia tego czegoś w tym temacie http://forum.omegakl...ead.php?t=14628.
A może w ogóle lepiej zrobić tak jak podanym wyżej temacie?..

Napisał lendio
Mechanik wywalil to calkiem i zlozyl weze na "laczniku" i skrecil opaskami.

Nie będzie problemów po zastosowaniu takiego rozwiązania?