Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nie mogę zatankować gazu!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Polaris30

Polaris30
  • 11 postów
  • Dołączył: 06-05-2008
  • Skąd: wrocław

Napisany 07 stycznia 2010 - 13:40

Witam.Jak widać po tytule mam poważny problem,a by tego było mało to w samochodzie który pożyczyłem jest to opel omega B z gazem sekfencyjnym na którym kompletnie się nie znam.A zaczęło się tak że po pożyczeniu podjechałem na CPN bo właściciel twierdził że butla jest pusta,a weszło ledwie 18 litrów gazu i sprzedawca stwierdził że jest full(kupiłem do tego paliwa za 30 zł) Właściciel twierdził że to automat i sam przeskakuje na gaz więc się nie martwiłem(choć sam nie mam zielonego pojęcia kiedy jedzie na gazie a kiedy na paliwie) a tu po około 100 km samochód staje,jakoś udało mi się dostać do CPN-u nalałem paliwa ale gazu za nic w świecie się nie dało(próbowałem na kilku stacjach)Do domu dojechałem na paliwie,spojrzałem na wskaznik na butli i wskazuje że jest pełna a wcisnąłem kulkę przy wlewie i poleciało tylko trochę gazu i potem już nie było ciśnienia.Wie ktoś jak to naprawić?Trochę się znam na mechanice ale z tym nie miałem nigdy do czynienia więc nie wiem jak się za to zabrać

#2 OFFLINE   tomek2009

tomek2009
  • 115 postów
  • Dołączył: 10-05-2009
  • Skąd: wałbrzych

Napisany 07 stycznia 2010 - 14:21

Może po prostu zawór w butli zakręcony :p

#3 OFFLINE   Polaris30

Polaris30
  • 11 postów
  • Dołączył: 06-05-2008
  • Skąd: wrocław

Napisany 07 stycznia 2010 - 14:31

masz na myśli to pokrętło po prawej?Kręciłem tym i teraz ustawiłem w połowie bo nie ma strzałki w którą się odkręca a w którą zakręca

#4 OFFLINE   tomek2009

tomek2009
  • 115 postów
  • Dołączył: 10-05-2009
  • Skąd: wałbrzych

Napisany 07 stycznia 2010 - 15:42

tak to pokrętło

#5 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2010 - 15:57

może elektrozawór się nie otwiera , niema napięcia może na cewce

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#6 OFFLINE   matimon

matimon

    Miłośnik modelu...

  • 200 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Busko Zdrój

Napisany 07 stycznia 2010 - 16:22

Kolega weź dobry młotek i stuknij w butle przy elektrozaworze. jeśli nie pomoże , to wielozawór do wyjęcia.

#7 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 stycznia 2010 - 16:40

podejrzewam ze jest zanieczyszczona butla,ja tak mialem kiedys w innym samochodzie i okazalo nie ze w butli bylo bardzo duzo wody ok 10 litrow

#8 OFFLINE   Polaris30

Polaris30
  • 11 postów
  • Dołączył: 06-05-2008
  • Skąd: wrocław

Napisany 07 stycznia 2010 - 16:48

nie miałem młotka gumowego wiec waliłem przez deskę...zero reakcji

A ten zawór jest łatwy do rozebrania?I jak można sprawdzić czy jest napięcie na cewce?

#9 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 07 stycznia 2010 - 18:04

Zawór do wyjęcia jest łatwy tylko jak jest gaz w butli rozpręży się on gwałtownie i wszystko zamarznie, możesz się poparzyć, oraz może dojść do wybuchu.

#10 OFFLINE   michauu

michauu
  • 182 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 07 stycznia 2010 - 19:41

oddaj fure i powiedz, ze zatankowales gaz na full :los: tak na serio to moze gaz jest wylaczony i jezdzisz caly czas na benzynie,a butla jest pelna, wcisnij guzik na centralce i zobacz co sie swieci....

#11 OFFLINE   jarecky

jarecky

    ## za miedzą :-( ##

  • 286 postów
  • Dołączył: 03-11-2009
  • Skąd: Jelcz-laskowice

Napisany 07 stycznia 2010 - 20:23

Kolega weź dobry młotek i stuknij w butle przy elektrozaworze. jeśli nie pomoże , to wielozawór do wyjęcia.


miałem tak samo w tamtym roku w innym aucie i niestety musiałem wymienić wielozawór na nowy:osam tego nie robiłem tylko dałem gaziarzowi,na koniec oczywiście sprawdzili szczelność i od tego czasu było ok,powiedzieli mi że w zimie to kilka aut do nich wpada z tym problemem :mad:
Oddam 3,2 v6 w dobre ręce :D

#12 OFFLINE   matimon

matimon

    Miłośnik modelu...

  • 200 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Busko Zdrój

Napisany 07 stycznia 2010 - 20:56

Kolego, a jak wygląda sytuacja na wskaźniku gazu z tyłu na butli?? Pokazuje Full??

#13 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 07 stycznia 2010 - 21:12

A ja stawiam na to iż on nie przełącza się na LPG.Miałem u siebie tak samo i okazało się iz nie przełączała sie na gaz bo czujnik ciśnienia gazu miałem padnięty.Po wymianie myślałem że jest Ok a okazało sie iż gazownik złe wężyki załozył i jeżdziłem tylko na benie

#14 OFFLINE   talib1990

talib1990
  • 23 postów
  • Dołączył: 16-11-2009
  • Skąd: Sosnowiec

Napisany 07 stycznia 2010 - 21:20

auto nie zostało przełączone na GAZ jechałeś na paliwie aż się skończyło a nie chciało wiecej wejść gazu bo butla jest pełna.. zrób zdjęcie przełącznika od gazu ( to ten komputerek z przełącznikiem który zapewne masz gdzieś w okolicy miejsca kierowcy )

#15 OFFLINE   Polaris30

Polaris30
  • 11 postów
  • Dołączył: 06-05-2008
  • Skąd: wrocław

Napisany 07 stycznia 2010 - 22:33

A czy po odkręceniu tego zaworu butla się nie rozszczelni?Czy po skręceniu nie będzie gaz się ulatniał?A co do samego gazu to chyba go w butli nie ma bo jak wcisnąłem tą kulkę przy wlewie gazu to wyleciało go tylko trochę i koniec,nic już nie leci i kulka jest luzna co chyba oznacza(o ile się nie mylę )że w butli nie ma gazu bo ciśnienie wypychało by tą kulkę.
Wskażnik przy kierownicy wygląda następująco-świeci jedna czerwona dioda z czterech a obok mruga zielona i piszczy ale gdy przełączam zielona gaśnie pisk ustaje ale nic się nie zmienia w pracy silnika i tylko słychać jak coś przeskakuje pod maską podczas przyciskania przełącznika.

#16 OFFLINE   talib1990

talib1990
  • 23 postów
  • Dołączył: 16-11-2009
  • Skąd: Sosnowiec

Napisany 07 stycznia 2010 - 22:38

A czy po odkręceniu tego zaworu butla się nie rozszczelni?Czy po skręceniu nie będzie gaz się ulatniał?A co do samego gazu to chyba go w butli nie ma bo jak wcisnąłem tą kulkę przy wlewie gazu to wyleciało go tylko trochę i koniec,nic już nie leci i kulka jest luzna co chyba oznacza(o ile się nie mylę )że w butli nie ma gazu bo ciśnienie wypychało by tą kulkę.


przy wlewie gazu jest zawór który spowoduje tylko niewielki ubytek gazu przy tankowaniu ( charakterystyczna mgiełka podczas montażu/demontażu pistoletu do tankowania ) w przeciwnym razie ewentualna nieszczelność lub nieprawidłowe działanie zaworu spowodowałoby nawet wybuch gazu. z tego co się orientuje w butli znajduje się jeden zawór bezpieczeństwa oraz właśnie ta kuleczka przy wlewie. wszystko to jest podyktowane osiągnięciem jak największej szczelności układu.

#17 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2010 - 22:43

jak masz butlę pełną to nic nie odkręcaj bo wylecisz w powietrze , lepiej sprawdź ten przełącznik w aucie bo pewno na benzynę jest przełączony i trzeba teraz na gaz przełączyć , fotkę tego przełącznika wrzuć

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#18 OFFLINE   talib1990

talib1990
  • 23 postów
  • Dołączył: 16-11-2009
  • Skąd: Sosnowiec

Napisany 07 stycznia 2010 - 22:46

przypomniało mi się jeszcze jedno.. w poprzednim aucie ( nexia ) miałem zimne luty na sterowniku gazu, diody sygnalizowały przełączanie się na gaz, słyszałem charakterystyczne " cyk " ( otwarcie elektrozaworu w butli ) lecz w ułamku sekundy znów przerzucało na PB. po demontażu przełącznika i zlutowaniu zimnych lutów wróciło wszystko do normy. Jak kolega wyżej skupiłbym się na centralne gazowej bo to chyba w nim problem.

#19 OFFLINE   matimon

matimon

    Miłośnik modelu...

  • 200 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Busko Zdrój

Napisany 08 stycznia 2010 - 16:38

A czy po odkręceniu tego zaworu butla się nie rozszczelni?Czy po skręceniu nie będzie gaz się ulatniał?A co do samego gazu to chyba go w butli nie ma bo jak wcisnąłem tą kulkę przy wlewie gazu to wyleciało go tylko trochę i koniec,nic już nie leci i kulka jest luzna co chyba oznacza(o ile się nie mylę )że w butli nie ma gazu bo ciśnienie wypychało by tą kulkę.
Wskażnik przy kierownicy wygląda następująco-świeci jedna czerwona dioda z czterech a obok mruga zielona i piszczy ale gdy przełączam zielona gaśnie pisk ustaje ale nic się nie zmienia w pracy silnika i tylko słychać jak coś przeskakuje pod maską podczas przyciskania przełącznika.


Wielozawór posiada zabezpieczenie na wejściu(tankowanie) i cały czas jest odcięty gaz jeśli nie tankujesz. Gaz zleciał tylko z przewodu do tankowania. jeśli chodzi o zachowanie przełącznika, to myśle, że masz którąś wersje instalacji STAG. Jeśli po przełączeniu na gaz piszczy - znaczy - BRAK GAZU. JEŚLI NIC SIE NIE ŚWIECI - ZNACZY - JAZDA NA BENZYNIE. Sam sobie raczej nie poradzisz. Trzeba sprawdzić, czy nie zaciął sie pływak w wielozaworze w pozycji FULL, czy gaz wogóle dociara do przodu auta. Jedź do gaziarza.