

Wymiana rozrządu
#1
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2007 - 10:35
Właśnie wczoraj nastapiła u mnie wymiana rozrządu oraz pompy wodnej.
I teraz chciabym wam jeszcze powiedzieć, że najlepiej należy tak samo przy okazji wymienic jeszcze 3 zimmeringi( czyli uszczelniacze - 2 wałków rozrządu i 1 wału głównego)
Koszt tych uszczelniaczy jest nie duzy bo za 3 sztuki zapłaciłem 70 zł, ale dzięki temu mam też z głowy delikatny wyciek oleju.
#2
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2007 - 14:49
Mam zle doswiadczenie z poprzedniego sam. wymieniajac rozrzad wymienilem profilaktycznie (bo tam mi radzil gosc w sklepie) uszczelniacz na wale gł(który byl org.) i po 10 000 zaczelo lac .
#3
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2007 - 19:10
Ale u ciebie chyba też cos robiono profilaktycznie, bo jeśli masz przebieg 153 tyś km to po co aż 3 razy był zmieniany rozrząd. :mrgreen:
Przecież 3 raz powinienes zmienic dopiero przy 180 tys. km, chyba że jednak licznik poszedł do tyłu.
#4
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2007 - 19:21


GSXR CUP czyli POWER,SEX AND FUN
#5
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2007 - 21:38
Tak wiec Fazi chyba sam siebie masz. Nie pisalem o mojej Omie zeby sie chwalic ile ma przejechane bo za jej stan tech. duzo zaplacilem: 2500 euro + 150 e tablice + 100 euro paliwo + 160 euro dwa wyjazdy do Niemiec (sam. stal bo w fabryce OPLA byly przebijane nr nadwozia) + 3000 zl oplaty w Polsce i gaz. A moje pytanie odnosnie symeringów bylo spowodowane nabyciem nowej wiedzy i ciekawoscia i dzieki za odpowiedz
Ponadto przy 92 000 byl wymieniany olej w ASB a przy 111 000 tarcze i klocki, akumulator oraz pare innych glupot malo waznych. Do instrukcji dolaczona byla kartka(ktora zostala dolaczona w fabryce do instrukcji) gdzie byl wyszczegolniony przebieg oraz rzeczy kiedy trzeba wymienic. Wg tej listy rozrzad byl zaznaczony co 60 000 olej w ASB co 90 000 a olej w silniku i filtry co 20 000 lub raz w roku. Bylo jeszcze pare innych zapisów ale to nie temat postu. AAAAAA jeszcze jedno usunieto pęcherz na lewych drzwiach pod uszczelka Przy przeglądzie w 2000. Zero problemów z blachą , chociaz zdaję sobie sprawe ze oplowska blacha szału nie robi.
Po wszystkie swoje poprzednie sam. sam jezdzilem i wiele rzeczy robie sobie sam. tak wiec nie jestem laikiem. A ogladajac omegi jak bylem po swoja to diesela full opcja 96 ( przebieg 400 000) troche pecherzy na blotnikach, wazny przeglad wszystko sprawne mozna bylo kupic za 1500 euro. A majac 2000 euro w benz z przebiegiem okolo 300 000 96 - 98. Moj kumpel kupli Ome 20 16v kombi przebieg 250 000 dwa razy uderzona w przod (w 2000 i 2003), wszystko sprawne, ladnie zrobiona 1900 euro. Ale widzialem tez biala 99 za 4000 i to spoko w benz. Tak wiec cena jest wprost proporcjonalna do stanu wizualno - tech. co innego na handel a co innego dla siebie. Ja bylem z sąsiadem handlarzem w ciągu godz. kupil 6 sam. Kupujac auto od Turka lub Ukrainca to zaden przebieg nie jest realny a wszystkie sam maja "podrabiane" i wlasnie takie kupuja ludzie ktorzy handluja. Wiem jak szrot przywoza a jaki "blyszczek" pozniej sprzedaja
Ja swoja Ome kupilem po 4 dniach poszukiwac sam. (mialem kupic corse, fieste ewentualnie escorta lub astre ale wszystko co widzialem to "wynalazki")
Sorry ze sie tak rozpisalem i ze to nie do konca zwiazane z tematem postu
Jak zauwazylem szyderca Fazi ma cos wspolnego ze Zgorzelcem wiec dobrze wie o czym pisze
#6
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2007 - 22:39
A rozchodzi się o to, że te gumki lubieją spadać podczas zdejmowania/zakładania osłony. Ba, jeśli auto ma spory przebieg, to te gumki mogą być spękane i nawet same spaść. Co jest poniżej, wiadomo, koło zębate wału. Piszę o tym, bo kiedyś miałem zrobić mały przegląd w omesi brata. Podczas montażu osłony niedopatrzyłem sie niedokładnego osadzenia w/w gumki.
Efekt był po paru minutach, przy próbie rozruchu silnika. Gumka spadła idealnie pod pasek rozrządu, oczywiście przeskoczył, poszły zawory. Mój błąd=moja kasa

#7
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2007 - 00:40
No dobra masz mnie :drink: ,.....eeee tam zara szyderca,poprostu też się tego naoglądałem :mrgreen: .Pozdro.
GSXR CUP czyli POWER,SEX AND FUN
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2007 - 11:57
#10
OFFLINE
Napisany 30 marca 2007 - 22:39
Lancia Thema kombi 2.0 Turbo 168 KM 290 Nm
Citroen Xsara coupe 2.0 16V 162 KM
-----------------------------------------------------------
Jak Omega to tylko w wersji SPORT

225/55R16 trzyma się nawet na suficie ;D
#11
OFFLINE
Napisany 30 marca 2007 - 22:45
W omce 2.0 16V to koszt ( na zestawie SKF) miedzy 450- 600zł max z robocizna ( zalezy czy beda ci wymieniac pompe wodna i cena zalezy tez od mechanika )
Jak niemasz pewnosci kiedy byl rozrzad zmieniany to lepiej wymien, bo jak sie urwie to koszta sa duzo wieksze.
O zestawach z allegro to nic nie wiem :mrgreen: Ufam SKF
#12
OFFLINE
Napisany 30 marca 2007 - 23:01

A co to takiego SKF

Lancia Thema kombi 2.0 Turbo 168 KM 290 Nm
Citroen Xsara coupe 2.0 16V 162 KM
-----------------------------------------------------------
Jak Omega to tylko w wersji SPORT

225/55R16 trzyma się nawet na suficie ;D
#13
OFFLINE
Napisany 30 marca 2007 - 23:06
Ale ja na twoim miejscu zmieniłbym rozrząd + pompe wodną.Dzięki
A co to takiego SKFWłaśnie jutro jadę wymienić rozrząd. Ale zakupię go w tradycyjnym sklepie.
I niech sprawdzą ci uszczelniacze wału i wałków.
#14
OFFLINE
Napisany 30 marca 2007 - 23:14
pierwsz wymiana 63 000 druga wymiana 111 000 i ja wymienilem przy 150 000. Chcialemm jeszcze jezdzic ale rozrzad byl wymieniany w 2000r i pompa zaczela saczyc a jak wiadomo glikol zawarty w plynie rozpuszcza elementy gumowe takie jak paasek rozrzadu. Co jeszcze ciekawe. pasek nie pracowal na srodku kół pasowych tylko na samym krancu blisko silnika - calosc byla zalozona GM. Obecnie po zmianie wszystkich elementów pasek pracuje na srodku kół pasowych
Tak wiec Fazi chyba sam siebie masz. Nie pisalem o mojej Omie zeby sie chwalic ile ma przejechane bo za jej stan tech. duzo zaplacilem: 2500 euro + 150 e tablice + 100 euro paliwo + 160 euro dwa wyjazdy do Niemiec (sam. stal bo w fabryce OPLA byly przebijane nr nadwozia) + 3000 zl oplaty w Polsce i gaz. A moje pytanie odnosnie symeringów bylo spowodowane nabyciem nowej wiedzy i ciekawoscia i dzieki za odpowiedz
Ponadto przy 92 000 byl wymieniany olej w ASB a przy 111 000 tarcze i klocki, akumulator oraz pare innych glupot malo waznych. Do instrukcji dolaczona byla kartka(ktora zostala dolaczona w fabryce do instrukcji) gdzie byl wyszczegolniony przebieg oraz rzeczy kiedy trzeba wymienic. Wg tej listy rozrzad byl zaznaczony co 60 000 olej w ASB co 90 000 a olej w silniku i filtry co 20 000 lub raz w roku. Bylo jeszcze pare innych zapisów ale to nie temat postu. AAAAAA jeszcze jedno usunieto pęcherz na lewych drzwiach pod uszczelka Przy przeglądzie w 2000. Zero problemów z blachą , chociaz zdaję sobie sprawe ze oplowska blacha szału nie robi.
Po wszystkie swoje poprzednie sam. sam jezdzilem i wiele rzeczy robie sobie sam. tak wiec nie jestem laikiem. A ogladajac omegi jak bylem po swoja to diesela full opcja 96 ( przebieg 400 000) troche pecherzy na blotnikach, wazny przeglad wszystko sprawne mozna bylo kupic za 1500 euro. A majac 2000 euro w benz z przebiegiem okolo 300 000 96 - 98. Moj kumpel kupli Ome 20 16v kombi przebieg 250 000 dwa razy uderzona w przod (w 2000 i 2003), wszystko sprawne, ladnie zrobiona 1900 euro. Ale widzialem tez biala 99 za 4000 i to spoko w benz. Tak wiec cena jest wprost proporcjonalna do stanu wizualno - tech. co innego na handel a co innego dla siebie. Ja bylem z sąsiadem handlarzem w ciągu godz. kupil 6 sam. Kupujac auto od Turka lub Ukrainca to zaden przebieg nie jest realny a wszystkie sam maja "podrabiane" i wlasnie takie kupuja ludzie ktorzy handluja. Wiem jak szrot przywoza a jaki "blyszczek" pozniej sprzedaja
Ja swoja Ome kupilem po 4 dniach poszukiwac sam. (mialem kupic corse, fieste ewentualnie escorta lub astre ale wszystko co widzialem to "wynalazki")
Sorry ze sie tak rozpisalem i ze to nie do konca zwiazane z tematem postu
Jak zauwazylem szyderca Fazi ma cos wspolnego ze Zgorzelcem wiec dobrze wie o czym pisze
Ja swoją kupiłem fartem za dwa patyki od pierwszego właściciela niemca. Przebieg 127tyś :drink: w orginale nie "cyganione" lalka fura :mrgreen: . A co do turków i rusków to masz racje, kombinuja jak nasi "fachowcy" :guns: ale tylko z furami na export dla badylarzy, bo jakby niemcowi wcisneli taki kit to :bmw: i na deportcje do Instambułu

#15
OFFLINE
Napisany 31 marca 2007 - 20:37

Mam pytanie: o co chodzi z tym przyciskiem ECO ?
Lancia Thema kombi 2.0 Turbo 168 KM 290 Nm
Citroen Xsara coupe 2.0 16V 162 KM
-----------------------------------------------------------
Jak Omega to tylko w wersji SPORT

225/55R16 trzyma się nawet na suficie ;D
#16
OFFLINE
Napisany 31 marca 2007 - 20:51
Wymieniłem już dzisiaj. I chodzi jak marzenie A jak się policjanci oglądają za nią ... hehehe Rodzyneczek, zszedłem ze spalaniem do 8,5 na mieście.
Mam pytanie: o co chodzi z tym przyciskiem ECO ?
Ten guzik "ECO" wylacza sprezarke klimy. Czyli wtedy klima nie pracuje i autko jest oszczedniejsze.
Mialem taka Omke i palila mi 8.5 , ale tylko na trasie :mrgreen:
Sprawdz czy dobrze policzyles bo to spalanie 8.5 na miescie jest malo realne :sad:
W miescie musi spalic z 11-12 literkow
#17
OFFLINE
Napisany 31 marca 2007 - 21:20
8,5l to mozesz wykrecic po miescie kompaktem 1.4 , a nie Omega 2.0. Sa dwie opcje , albo komputer oszukuje , albo po miescie ja pchasz. Co do Eco , jest to wlacznik klimatronica. U mnie jak pali sie pomaranczowa lampka , to jest wylaczony.
Pisze "u mnie" , bo nie wiem czy to normalny obiaw , zapalona lampka od obiegu pow. lub ogrzewania lusterek syganalizuje akurat wlaczenie.

#18
OFFLINE
Napisany 31 marca 2007 - 21:27
Mam pytanie: o co chodzi z tym przyciskiem ECO ?
wyłącza sprężarkę klimatyzacji co zmniejsza obciążenie silnika i jego spalanie,ale za to nie schładza powietrza...
#19
OFFLINE
Napisany 31 marca 2007 - 21:29
#20
OFFLINE
Napisany 31 marca 2007 - 21:31
Normalny.Pisze "u mnie" , bo nie wiem czy to normalny obiaw
8,5 po mieście. Może jakby to był jakiś TDI lub DTI to tak, ale nie X20XEV.