Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana rozrządu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lutego 2007 - 10:35

Witam.
Właśnie wczoraj nastapiła u mnie wymiana rozrządu oraz pompy wodnej.
I teraz chciabym wam jeszcze powiedzieć, że najlepiej należy tak samo przy okazji wymienic jeszcze 3 zimmeringi( czyli uszczelniacze - 2 wałków rozrządu i 1 wału głównego)
Koszt tych uszczelniaczy jest nie duzy bo za 3 sztuki zapłaciłem 70 zł, ale dzięki temu mam też z głowy delikatny wyciek oleju.



#2 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 lutego 2007 - 14:49

waldemarz poniewaz nie jestem zbytnio znawca w oplach to powiedz czy uszczelniacze wymieniles bo czesto ciekną w oplach czy wymieniles profilaktycznie. Jezeli to drugie to nie widze potrzeby. Bo idac tym tokiem myslenia to moze wymienic profilaktycznie uszczelke pod glowica, w koncu rozrzad zdjety....... W mojej omie na 153 000 byl rozrzad wymieniany 3 razy(za kazdym razem oczywiscie 2 rolki napinacz pasek pompa), do dnia dzisiejszego uszczelniacze nie byly wymieniane, 0 wycieku. 2 wymiany byly przeprowadzone w ASO Frankfurt nad Menem, ostatnia robilem ja i nie zauwazylem wycieków. Oczywiscie ktos powie ze przebieg nie realny a serwis nie wpisywal glupot w ksiazke. Otoz mam nawet wpisy o oczyszczeniu klem i zimówki ktore wlasciciel kupil razem z sam. w 96r. (w zimie prawie nie jezdzil i beznik ok ale guma spekana). No wiec co z tymi uszczelniaczami..
Mam zle doswiadczenie z poprzedniego sam. wymieniajac rozrzad wymienilem profilaktycznie (bo tam mi radzil gosc w sklepie) uszczelniacz na wale gł(który byl org.) i po 10 000 zaczelo lac .

#3 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lutego 2007 - 19:10

Nie wymieniałem profilaktycznie, tylko dlatego że ciekło z nich. Nie leciało jak woda z kranu, ale były wycieki delikatne. Chodzi mi o to aby ci maja własnie duże przebiegi sprawdzili też sobie uszczelniacze. Moj przebieg omegi to taki jak twoje dwa. :mrgreen:
Ale u ciebie chyba też cos robiono profilaktycznie, bo jeśli masz przebieg 153 tyś km to po co aż 3 razy był zmieniany rozrząd. :mrgreen:
Przecież 3 raz powinienes zmienic dopiero przy 180 tys. km, chyba że jednak licznik poszedł do tyłu.

#4 OFFLINE   fazi

fazi
  • 45 postów
  • Dołączył: 08-10-2006
  • Skąd: wrocław

Napisany 17 lutego 2007 - 19:21

AAAAA mamy cię!!!!!!! :tere-fere:
WWW.WSM.ORG.PL
GSXR CUP czyli POWER,SEX AND FUN

#5 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 lutego 2007 - 21:38

pierwsz wymiana 63 000 druga wymiana 111 000 i ja wymienilem przy 150 000. Chcialemm jeszcze jezdzic ale rozrzad byl wymieniany w 2000r i pompa zaczela saczyc a jak wiadomo glikol zawarty w plynie rozpuszcza elementy gumowe takie jak paasek rozrzadu. Co jeszcze ciekawe. pasek nie pracowal na srodku kół pasowych tylko na samym krancu blisko silnika - calosc byla zalozona GM. Obecnie po zmianie wszystkich elementów pasek pracuje na srodku kół pasowych
Tak wiec Fazi chyba sam siebie masz. Nie pisalem o mojej Omie zeby sie chwalic ile ma przejechane bo za jej stan tech. duzo zaplacilem: 2500 euro + 150 e tablice + 100 euro paliwo + 160 euro dwa wyjazdy do Niemiec (sam. stal bo w fabryce OPLA byly przebijane nr nadwozia) + 3000 zl oplaty w Polsce i gaz. A moje pytanie odnosnie symeringów bylo spowodowane nabyciem nowej wiedzy i ciekawoscia i dzieki za odpowiedz
Ponadto przy 92 000 byl wymieniany olej w ASB a przy 111 000 tarcze i klocki, akumulator oraz pare innych glupot malo waznych. Do instrukcji dolaczona byla kartka(ktora zostala dolaczona w fabryce do instrukcji) gdzie byl wyszczegolniony przebieg oraz rzeczy kiedy trzeba wymienic. Wg tej listy rozrzad byl zaznaczony co 60 000 olej w ASB co 90 000 a olej w silniku i filtry co 20 000 lub raz w roku. Bylo jeszcze pare innych zapisów ale to nie temat postu. AAAAAA jeszcze jedno usunieto pęcherz na lewych drzwiach pod uszczelka Przy przeglądzie w 2000. Zero problemów z blachą , chociaz zdaję sobie sprawe ze oplowska blacha szału nie robi.
Po wszystkie swoje poprzednie sam. sam jezdzilem i wiele rzeczy robie sobie sam. tak wiec nie jestem laikiem. A ogladajac omegi jak bylem po swoja to diesela full opcja 96 ( przebieg 400 000) troche pecherzy na blotnikach, wazny przeglad wszystko sprawne mozna bylo kupic za 1500 euro. A majac 2000 euro w benz z przebiegiem okolo 300 000 96 - 98. Moj kumpel kupli Ome 20 16v kombi przebieg 250 000 dwa razy uderzona w przod (w 2000 i 2003), wszystko sprawne, ladnie zrobiona 1900 euro. Ale widzialem tez biala 99 za 4000 i to spoko w benz. Tak wiec cena jest wprost proporcjonalna do stanu wizualno - tech. co innego na handel a co innego dla siebie. Ja bylem z sąsiadem handlarzem w ciągu godz. kupil 6 sam. Kupujac auto od Turka lub Ukrainca to zaden przebieg nie jest realny a wszystkie sam maja "podrabiane" i wlasnie takie kupuja ludzie ktorzy handluja. Wiem jak szrot przywoza a jaki "blyszczek" pozniej sprzedaja
Ja swoja Ome kupilem po 4 dniach poszukiwac sam. (mialem kupic corse, fieste ewentualnie escorta lub astre ale wszystko co widzialem to "wynalazki")
Sorry ze sie tak rozpisalem i ze to nie do konca zwiazane z tematem postu
Jak zauwazylem szyderca Fazi ma cos wspolnego ze Zgorzelcem wiec dobrze wie o czym pisze

#6 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 17 lutego 2007 - 22:39

a ja dodam, że warto też wymienić gumowe odboje/uszczelki które są z tyłu pokrywy rozrządu. Jak zdejmiecie w/w osłonę to od strony silnika są na nich takie gumowe oringi, chyba redukują drgania między pokrywą a samym silnikiem. Te oringi, po zdjęciu osłony są albo na osłonie, albo zostają na silniku, konkretnie na śrubach mocujących w/w osłonę.
A rozchodzi się o to, że te gumki lubieją spadać podczas zdejmowania/zakładania osłony. Ba, jeśli auto ma spory przebieg, to te gumki mogą być spękane i nawet same spaść. Co jest poniżej, wiadomo, koło zębate wału. Piszę o tym, bo kiedyś miałem zrobić mały przegląd w omesi brata. Podczas montażu osłony niedopatrzyłem sie niedokładnego osadzenia w/w gumki.
Efekt był po paru minutach, przy próbie rozruchu silnika. Gumka spadła idealnie pod pasek rozrządu, oczywiście przeskoczył, poszły zawory. Mój błąd=moja kasa :cry:

#7 OFFLINE   fazi

fazi
  • 45 postów
  • Dołączył: 08-10-2006
  • Skąd: wrocław

Napisany 18 lutego 2007 - 00:40

Jak zauwazylem szyderca Fazi ma cos wspolnego ze Zgorzelcem wiec dobrze wie o czym pisze[/quote]

No dobra masz mnie :drink: ,.....eeee tam zara szyderca,poprostu też się tego naoglądałem :mrgreen: .Pozdro.
WWW.WSM.ORG.PL
GSXR CUP czyli POWER,SEX AND FUN

#8 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lutego 2007 - 08:15

ok
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#9 OFFLINE   ad

ad
  • 1 postów
  • Dołączył: 17-02-2007
  • Skąd: katowice

Napisany 18 lutego 2007 - 11:57

wiyam mam pytanie niedawno wymienilem rozrzad w mv6 a teraz inny mechanik mowi mi ze swiszcza walki czy rolki niewiem a ja tam nic nieslysze wie ktos cos na ten temat dzieki
ad

#10 OFFLINE   inferno_m

inferno_m
  • 12 postów
  • Dołączył: 30-03-2007
  • Skąd: Jelenia Góra

Napisany 30 marca 2007 - 22:39

Cześć, jeśli możecie to powiedzcie mi co ile tysięcy kilometrów należy w Omie wymienić rozrząd, tak na oko wiadomo, że po zakupie trzeba to bezwzględnie zrobić ale pytam na przyszłość. I jaki jest koszt tego zabiegu. Ja chcę kupić z Allegro zestaw do wymiany. Podobno jest to produkt który fabrycznie jest montowany w Omach.
Opel Omega Caravan 2.0 16 v SPORT
Lancia Thema kombi 2.0 Turbo 168 KM 290 Nm
Citroen Xsara coupe 2.0 16V 162 KM
-----------------------------------------------------------
Jak Omega to tylko w wersji SPORT :D
225/55R16 trzyma się nawet na suficie ;D

#11 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 marca 2007 - 22:45

Rozrzad trzeba wymieniac co 60tys.
W omce 2.0 16V to koszt ( na zestawie SKF) miedzy 450- 600zł max z robocizna ( zalezy czy beda ci wymieniac pompe wodna i cena zalezy tez od mechanika )

Jak niemasz pewnosci kiedy byl rozrzad zmieniany to lepiej wymien, bo jak sie urwie to koszta sa duzo wieksze.

O zestawach z allegro to nic nie wiem :mrgreen: Ufam SKF

#12 OFFLINE   inferno_m

inferno_m
  • 12 postów
  • Dołączył: 30-03-2007
  • Skąd: Jelenia Góra

Napisany 30 marca 2007 - 23:01

Dzięki :)
A co to takiego SKF :D Właśnie jutro jadę wymienić rozrząd. Ale zakupię go w tradycyjnym sklepie.
Opel Omega Caravan 2.0 16 v SPORT
Lancia Thema kombi 2.0 Turbo 168 KM 290 Nm
Citroen Xsara coupe 2.0 16V 162 KM
-----------------------------------------------------------
Jak Omega to tylko w wersji SPORT :D
225/55R16 trzyma się nawet na suficie ;D

#13 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 marca 2007 - 23:06

Dzięki :)
A co to takiego SKF :D Właśnie jutro jadę wymienić rozrząd. Ale zakupię go w tradycyjnym sklepie.

Ale ja na twoim miejscu zmieniłbym rozrząd + pompe wodną.
I niech sprawdzą ci uszczelniacze wału i wałków.

#14 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 30 marca 2007 - 23:14

pierwsz wymiana 63 000 druga wymiana 111 000 i ja wymienilem przy 150 000. Chcialemm jeszcze jezdzic ale rozrzad byl wymieniany w 2000r i pompa zaczela saczyc a jak wiadomo glikol zawarty w plynie rozpuszcza elementy gumowe takie jak paasek rozrzadu. Co jeszcze ciekawe. pasek nie pracowal na srodku kół pasowych tylko na samym krancu blisko silnika - calosc byla zalozona GM. Obecnie po zmianie wszystkich elementów pasek pracuje na srodku kół pasowych
Tak wiec Fazi chyba sam siebie masz. Nie pisalem o mojej Omie zeby sie chwalic ile ma przejechane bo za jej stan tech. duzo zaplacilem: 2500 euro + 150 e tablice + 100 euro paliwo + 160 euro dwa wyjazdy do Niemiec (sam. stal bo w fabryce OPLA byly przebijane nr nadwozia) + 3000 zl oplaty w Polsce i gaz. A moje pytanie odnosnie symeringów bylo spowodowane nabyciem nowej wiedzy i ciekawoscia i dzieki za odpowiedz
Ponadto przy 92 000 byl wymieniany olej w ASB a przy 111 000 tarcze i klocki, akumulator oraz pare innych glupot malo waznych. Do instrukcji dolaczona byla kartka(ktora zostala dolaczona w fabryce do instrukcji) gdzie byl wyszczegolniony przebieg oraz rzeczy kiedy trzeba wymienic. Wg tej listy rozrzad byl zaznaczony co 60 000 olej w ASB co 90 000 a olej w silniku i filtry co 20 000 lub raz w roku. Bylo jeszcze pare innych zapisów ale to nie temat postu. AAAAAA jeszcze jedno usunieto pęcherz na lewych drzwiach pod uszczelka Przy przeglądzie w 2000. Zero problemów z blachą , chociaz zdaję sobie sprawe ze oplowska blacha szału nie robi.
Po wszystkie swoje poprzednie sam. sam jezdzilem i wiele rzeczy robie sobie sam. tak wiec nie jestem laikiem. A ogladajac omegi jak bylem po swoja to diesela full opcja 96 ( przebieg 400 000) troche pecherzy na blotnikach, wazny przeglad wszystko sprawne mozna bylo kupic za 1500 euro. A majac 2000 euro w benz z przebiegiem okolo 300 000 96 - 98. Moj kumpel kupli Ome 20 16v kombi przebieg 250 000 dwa razy uderzona w przod (w 2000 i 2003), wszystko sprawne, ladnie zrobiona 1900 euro. Ale widzialem tez biala 99 za 4000 i to spoko w benz. Tak wiec cena jest wprost proporcjonalna do stanu wizualno - tech. co innego na handel a co innego dla siebie. Ja bylem z sąsiadem handlarzem w ciągu godz. kupil 6 sam. Kupujac auto od Turka lub Ukrainca to zaden przebieg nie jest realny a wszystkie sam maja "podrabiane" i wlasnie takie kupuja ludzie ktorzy handluja. Wiem jak szrot przywoza a jaki "blyszczek" pozniej sprzedaja
Ja swoja Ome kupilem po 4 dniach poszukiwac sam. (mialem kupic corse, fieste ewentualnie escorta lub astre ale wszystko co widzialem to "wynalazki")
Sorry ze sie tak rozpisalem i ze to nie do konca zwiazane z tematem postu
Jak zauwazylem szyderca Fazi ma cos wspolnego ze Zgorzelcem wiec dobrze wie o czym pisze


Ja swoją kupiłem fartem za dwa patyki od pierwszego właściciela niemca. Przebieg 127tyś :drink: w orginale nie "cyganione" lalka fura :mrgreen: . A co do turków i rusków to masz racje, kombinuja jak nasi "fachowcy" :guns: ale tylko z furami na export dla badylarzy, bo jakby niemcowi wcisneli taki kit to :bmw: i na deportcje do Instambułu :wink:

#15 OFFLINE   inferno_m

inferno_m
  • 12 postów
  • Dołączył: 30-03-2007
  • Skąd: Jelenia Góra

Napisany 31 marca 2007 - 20:37

Wymieniłem już dzisiaj. I chodzi jak marzenie :) A jak się policjanci oglądają za nią ... hehehe ;-) Rodzyneczek, zszedłem ze spalaniem do 8,5 na mieście.
Mam pytanie: o co chodzi z tym przyciskiem ECO ?
Opel Omega Caravan 2.0 16 v SPORT
Lancia Thema kombi 2.0 Turbo 168 KM 290 Nm
Citroen Xsara coupe 2.0 16V 162 KM
-----------------------------------------------------------
Jak Omega to tylko w wersji SPORT :D
225/55R16 trzyma się nawet na suficie ;D

#16 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2007 - 20:51

Wymieniłem już dzisiaj. I chodzi jak marzenie A jak się policjanci oglądają za nią ... hehehe Rodzyneczek, zszedłem ze spalaniem do 8,5 na mieście.
Mam pytanie: o co chodzi z tym przyciskiem ECO ?


Ten guzik "ECO" wylacza sprezarke klimy. Czyli wtedy klima nie pracuje i autko jest oszczedniejsze.

Mialem taka Omke i palila mi 8.5 , ale tylko na trasie :mrgreen:
Sprawdz czy dobrze policzyles bo to spalanie 8.5 na miescie jest malo realne :sad:
W miescie musi spalic z 11-12 literkow

#17 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2007 - 21:20

inferno_m,
8,5l to mozesz wykrecic po miescie kompaktem 1.4 , a nie Omega 2.0. Sa dwie opcje , albo komputer oszukuje , albo po miescie ja pchasz. Co do Eco , jest to wlacznik klimatronica. U mnie jak pali sie pomaranczowa lampka , to jest wylaczony.
Pisze "u mnie" , bo nie wiem czy to normalny obiaw , zapalona lampka od obiegu pow. lub ogrzewania lusterek syganalizuje akurat wlaczenie. :peace:

#18 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 marca 2007 - 21:27

Mam pytanie: o co chodzi z tym przyciskiem ECO ?


wyłącza sprężarkę klimatyzacji co zmniejsza obciążenie silnika i jego spalanie,ale za to nie schładza powietrza...

#19 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 31 marca 2007 - 21:29

Potwierdzam w/w wypowiedzi kolegów. Moja oma 2,016v w mieście pali 11,5 - 12,3 :evil: więc te twoje 8,5 :mrgreen: to chyba niemożliwe . Może jezdzisz na emeryta :mrgreen: . Pozdro.

#20 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 marca 2007 - 21:31

Pisze "u mnie" , bo nie wiem czy to normalny obiaw

Normalny.

8,5 po mieście. Może jakby to był jakiś TDI lub DTI to tak, ale nie X20XEV.