

Omega a STAG 300
#141
OFFLINE
#142
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2009 - 20:52
Układ sterujący STAG 300 reszta to Tomasetto, listwa wtryskowa ponoć Voltec w co zaczynam wątpić bo po przeczytaniu tego posta okazuje się, że są czerwone lub żółte a u mnie są czarne,więc ciekawe co to jest - 3 ohm.
Generalnie instalacja spisuje się dobrze spalanie przyzwoite - średnia 12l/100km w cyklu mieszanym.
Żeby jednak nie było zbyt słodko są małe przypadłości:
1.Przy dobrze rozgrzanym silniku w momencie ruszania z zatrzymania następuje jakby szarpnięcie czy raczej zarwanie czy też zadławienie trudno to okreslić - na benie tego nie ma.
2.Przy niskim stanie gazu - rezerwa zdażą się odczuwalne szarpnięcie w czasie przełączania na gaz. Gazownik zamontował jakąś grzałkę pod listwą wtryskową twierdzą, że za niska temperatura gazu - mam wrażenie, że to jakaś "rzeźba".
3.W zimę przy niskiej temperaturze poniżej -20 stopni auto zasilane gazem gasło. Zdażyło sie to może ze trzy razy. Silnik był już dobrze rozgrzany, temp. 92-95 stopni. Wyłączenie instalacji gazowej nic nie dawało, po przejechaniu kilkudziesięciu metrów znowu gasł podczas jazdy.
Gdyby któryś z kolegów miał jakąś sugestię będę wdzięczny.
Pozdrawiam
#143
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2009 - 19:22
pewnie źle wcięty parownik i nie dogrzanyWyłączenie instalacji gazowej nic nie dawało, po przejechaniu kilkudziesięciu metrów znowu gasł podczas jazdy.
Gdyby któryś z kolegów miał jakąś sugestię będę wdzięczny.
grzałka :zaklopotanie: a to ci patentGazownik zamontował jakąś grzałkę pod listwą wtryskową twierdzą, że za niska temperatura gazu
jedyną grzałkę do podgrzewania gazu widziałem u szwagra jak malucha przerobił na LPG i podgrzewała litr wody aby parownik dogrzać :grin:
#144
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2009 - 20:50
a to ci patent
a wpisz na Alledrogo "podgrzewacz listwy", ale toto ustrojstwo jest zbędne, jeśli parownik jest stabilny względem temperatury i nie wychładza się zbytnio przy większym zapotrzebowaniu na gaz.
Ad. 3 to faktycznie to co Kristofer napisał, chyba błędnie wpięty parownik
Ad. 2 tu by pomogło podniesienie minimalnego ciśnienia w programie AcGazSynchro, co prawda wcześniej przełączał by się na benzynkę przy braku gazu. Jeśli masz butlę toroidalną to wielozawór powinien być umieszczony z tyłu pojazdu.
Ad. 1 Regulacja, regulacja i jeszcze raz regulacja połączona z odpowiednim doborem średnicy dysz i ciśnienia gazu. Powodzenia
#145
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2009 - 21:02
Zbedny to za duzo powiedziane, bo w zimie jest bardzo przydatne i np. stag 300 nie mial opcji podgrzewania wtryskiwaczy a stag 300+ juz ma, wiec jest to krok naprzod.a wpisz na Alledrogo "podgrzewacz listwy", ale toto ustrojstwo jest zbędne, jeśli parownik jest stabilny względem temperatury i nie wychładza się zbytnio przy większym zapotrzebowaniu na gaz.
Bez tez chodzi, ale skoro mozna cos ulepszyc to czemu nie ?? Cieplejsze wtryskiwacze precyzjniej pracuja i niebeda sie tak szybko brudzic przy naszym gazie.
#146
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2009 - 12:23
co sadzicie o takim rozwiązaniu
instalacja: STAG-300+
wtryski: MagicJet
reduktor: bezmembranowy NICO
macie jakies doświadczenia z tymi reduktorami..??