Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gaśnie przy dojeżdzaniu do skrzyżowania, instalacja KME


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 29 grudnia 2009 - 19:14

Witam,
wywaliłem Koltec'a bo się krzaczył wsadziłem nową sekwencję KME co lepsze u swojego sąsiada myślałem że skończy się gehenna z gazem ale nie ma tak lekko...

przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, po wciśnięciu sprzęgła zdarza się że samochód zgaśnie, instalacja jest nowa. Można wyczuć nierówną pracę silnika, ale nie po obrotomierzu tylko czuje różnice drgań drążka zmiany biegów między pracą na gazie i na benzynie.
Listwe mam Valtek (czerwone) na chwilę obecną mam wsadzoną używaną ponieważ na nowej nie dało się skalibrować. Ostatnio jak byłem u niego wyskakiwał komunikat za małe dysze wsadził większe (nie pamiętam jakie) ale to nic nie zmieniło. Wsadził nową listwę Valtek i nadal nie dało się skalibrować, więc ponownie została wsadzona tamta używana i tak jeżdżę bo cieżko mi go dorwać (prowadzi jeszcze holowanie pojazdów i często wyjezdza).

w czym moze być problem? oczywiście na benzynie wszystko chodzi ok.

#2 OFFLINE   sebastian790

sebastian790
  • 13 postów
  • Dołączył: 07-06-2009

Napisany 30 grudnia 2009 - 07:47

Witam w moim przypadku pomogła wymiana świec i kabli napięcia, też mi gasła a teraz wszystko ok.Oczywiście świece NGK.

#3 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 grudnia 2009 - 10:40

Świece mam NGK kable Bosh i wymieniałem w sierpniu. co ciekawe w ten mrozy co były czyli poniżej 13st. ani razu mi nie zgasł, raczej gaśnie mi jak juz się rozgrzeje. więc odpada opcja zamarzającego parownika

#4 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 grudnia 2009 - 15:28

Jakie ciśnienie reduktora i średnica dysz? Jaka listwa valteka (kolor)? Pali ci się check czasem? Jaki przebieg silnika?

#5 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2009 - 17:06

Jaka listwa valteka (kolor)?

Listwe mam Valtek (czerwone)

przecież kolega napisał "D

#6 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 stycznia 2010 - 19:28

Jakie ciśnienie reduktora i średnica dysz? Jaka listwa valteka (kolor)? Pali ci się check czasem? Jaki przebieg silnika?


check się nie pali, przebieg 215000. kurcze dysz nie pamiętam, ciśnień też nie. Jak wspomniałem, dysze zakładał różnej srednicy i nie było poprawy.

#7 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 stycznia 2010 - 19:38

Wyczyść i skalibruj listwe.To wygląda na za bogatą miesznke.Valteki juz się mogą kończyć i zalewa na ciepłym gazem.

#8 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2010 - 20:47

Odpowiem trochę inaczej. Kup sobie kabel, poczytaj te forum http://lpg-forum.pl/ i sam się wszystkiego nauczysz. Dowiesz się, że założyłeś jedną z gorszych instalacji, najgorsze wtryski i reduktor pewnie, silver jest do 150KM to wystarczy. Z gaśnięciem miałem problem to były złe ustawienia źle wykonane odwierty w kolektor. Jak były mrozy to wtryski pracowały wolno i klepały to dlatego nie gasł bo nie był zalany masz pewnie za bogatą mieszankę.

#9 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 stycznia 2010 - 21:25

z tą za bogatą mieszanką by się zgadzało bo się zdarza, że czasami strzeli w tłumik. jak się rozpędzam do 130km/h i odpuszczam gaz to potrafi strzelić.

A instalacja jest nowa, tylko że nie mogę dorwać mechanika żeby znowu spróbował mi ją skalibrować na nowej listwie która miał wymienić

Listwa która jest założona też może być wyjechana bo ma zrobione około 40k km. założył mi swoją awaryjną bo na nowej jeszcze gorzej chodziło.
Sugerujecie zmienić listwę na inną? np. magic?

Seweryn80
co rozumiesz przez sformułowanie "źle wykonane odwierty w kolektor"?

#10 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2010 - 21:55

Pod złym kątem, za daleko od zaworów ssących, nie w jednej lini i mogą być nierównej długości węże do wtyskiwaczy lpg

#11 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 stycznia 2010 - 22:13

Nową listwe też trzeba kalibrować bo przewaznie są spore odchyłki.Gazownicy nie zwracaja na to uwagi bo przecież to nówka a potem jeżdzisz do nich 10 razy na regulacje która dalej nic nie daje.

#12 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 stycznia 2010 - 13:04

nową skalibrował, tylko że wyskakiwało mu żeby założyć większe dysze, to założył, no ale znowu były problemy z kalibracją i w koncu wrociliśmy do punktu wyjścia bo powiedział że musi pojechać do sklepu i wymienić listwe na inna

#13 OFFLINE   Marcin L

Marcin L

    lpg-hobbysta :)

  • 30 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 stycznia 2010 - 15:13

@the_wizard - ja bym zmienił te Valteki na coś porządnego np Magic jet i jeżeli nie ma błędów montażowych to wszystko powinno działać.

Valteki są za słabe i za wolne do tego silnika. U mnie w Vectrze nie radziły sobie i po wymianie wtrysków problemy zniknęły - wcześniej przy dużych obrotach nie miała mocy a przy niskich falowała. Dodatkowo, po podłączeniu Valteków pod czujnik zegarowy i prąd, okazało się że każdy wtrysk Valteka ma inny skok tłoczka, co uniemożliwiało prawidłową pracę i potwierdziło że wymiana była słuszną decyzją.

Przy okazji warto też pamiętać o dobrych filtrach gazu, bo Magiki są bardziej podatne na brud.

Przerabiałem ten problem w swojej Vectrze więc mogę spróbować pomóc to zmienić i wyregulować :)

#14 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 23 stycznia 2010 - 21:53

no i mój problem nadal trwa. wstawiłem samochód do mechanika, ale nic mu już do głowy nie przychodzi.

Podejrzewał że strzały w wydech spowodowane są to że przepala zarówno LPG jak i PB wiec podmienił komputer. Podmieniał listwy wtryskowe a samochód nadal nie chodzi równo. Ostatnio jak mi strzeliło w tłumik to mi go rozwaliło i miałem nowy wydatek.

Jak dzisiaj wieczorem z nim rozmawiałem to powiedział, że jeszcze może być jedna przyczyna: a mianowicie dysze zostawił od starej instalacji Koltec.

Czy sam fakt że dysze są stare i do tego wwiercone od dołu może powodować nierówną pracę, strzały w wydech i gaśniecie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania?

Dodam że poprzednie dysze były do góry nogami i tak samo zostało przy nowej instalacji

#15 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 lutego 2010 - 00:30

Witam, jestem tutaj nowy. Nie wiem jakie zasady panuja na forum, czy odgrzewamy kotlety czy zakladamy nowe watki. Ja postanowilem odgrzac niedawny watek. Mam instalacje LPG zalozona w listopadzie. nie mam pojecia jaka firma, nie wiem jaki komp. Jest to druga generacja. Mam problem z gasnieciem autka na LPG przy dojezdzie do skrzyzowania. Auto gasnie tylko na "zimnym" silniku gdy temperaturanie przekracza 90 stopni. na cieplym narazie mi sie nie zdrzarzylo. Kontrolka check swieci sie caly czas. Nie mysli nawet zgasnac. Autko mam od soboty. Nie wiem po jakiej stronie lezy wina. jutro idzie do mechanika na rutynowe wymiany po kupnie (oleje filtry swiece i kable). Mam nadzieje ze pomoze, postaram sie odczytac jutro bledy, lub bynajmniej mechanik je odczyta. Silnik X20XEV. Dodam ze na PB nie zdarzylo mi sie to jeszcze.

#16 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 24 lutego 2010 - 20:55

Odczyt błędów na pewno pomoże ale nie usunie gaśnięcia , chyba że mechanik wyreguluje też gaz . A tak na marginesie - co za pacan przy wielopunktowym wtrysku montował w listopadzie tradycyjną instalację , gdy sekwencje są dostępne w dobrych cenach ?
Jeśli chcesz dłużej pojeździć tym autkiem to zastanów się nad zmianą na sekwencje . Żadnych Scheków i strzałów .

Do Wizard - niech sprawdzi czy dobrze połączył elektrykę - jeśli pomieszał kolejność wtryskiwaczy gazowych i benzynowych - to objaw jest podobny ( dostaje zapłon nie na ten cylinder co potrzeba i dopala w wydechu ) i ciężko skalibrować gaz .

#17 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 26 lutego 2010 - 17:47

Problem został połowicznie rozwiązany... Mianowicie zostały wyeliminowane gaśnięcia po wciśniecie sprzęgła. Co zostało zrobione: zostały zamontowane wtryski Magic Jet zamiast Valteków, a gdy pojechałem do innego speca od KME, to rozwiercił mi dysze na 2,4mm a było 2mm, oraz dokonał kalibracji zarówno na postoju jak i podczas jazdy no i zasadniczo nie mam problemu z gaśnieciem.

Niestety czasami potrafi jeszcze strzelić w tłumik. A gdyby była pomieszana kolejność podłączenia wtryskiwaczy to czasami samochód nie był mułowaty, nierówno chodzi, ogólnie "nie jeździł"?