

vacum
#1
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2009 - 15:09
Miałem problemy z hamulacmi to mnie skierowalo na podcisnienie. Sprawdzilem przewody wszystkie cale wiec zabralem sie za vacum. Wedlug mnie za slabo ciagnie(prawie w ogole). ROzebralem ja i rozkrecilem na czesci. Konstrukcja jest banalna wiec dziwie sie co tam moze sie zepsuc;/ LOpatki i gladz sa idealne. MOje pytanie to czy da sie ta pompe jakos zregenerowac?? Czy w miejscu lopatek powinnien byc olej?? U mnie jest. Ktore zaworki odpowiadaja za zasysanie powietrza?? czy przez wirnik tej pompy tez idzie powietrze czy powinien isc olej??Czy za podcisnienie odpowiada cos jeszcze poza vacum?? Czy jak wstawie nowe vacum to dalej moze slabo zasysac?
Bardzo posze o szybka odpowiedz bo jutro wieczorem mialem jechac w gory czyli jakies 800km a bez hamulcy slabo. Oczywiscie jesli ktos ma uzywke sprawna niech daje znac czym predzej ale co do tego zaloze nowego posta w markecie.
silnik 2.5TD 1994r.
Pozdro
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2009 - 18:22

#4
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2009 - 23:07
Jak zawsze kiedy cos jest najbardziej potrzebne to sie psuje;/ Sprawa wygląda nastepująco.
Miałem problemy z hamulacmi to mnie skierowalo na podcisnienie. Sprawdzilem przewody wszystkie cale wiec zabralem sie za vacum. Wedlug mnie za slabo ciagnie(prawie w ogole). ROzebralem ja i rozkrecilem na czesci. Konstrukcja jest banalna wiec dziwie sie co tam moze sie zepsuc;/ LOpatki i gladz sa idealne. MOje pytanie to czy da sie ta pompe jakos zregenerowac?? Czy w miejscu lopatek powinnien byc olej?? U mnie jest. Ktore zaworki odpowiadaja za zasysanie powietrza?? czy przez wirnik tej pompy tez idzie powietrze czy powinien isc olej??Czy za podcisnienie odpowiada cos jeszcze poza vacum?? Czy jak wstawie nowe vacum to dalej moze slabo zasysac?
Bardzo posze o szybka odpowiedz bo jutro wieczorem mialem jechac w gory czyli jakies 800km a bez hamulcy slabo. Oczywiscie jesli ktos ma uzywke sprawna niech daje znac czym predzej ale co do tego zaloze nowego posta w markecie.
silnik 2.5TD 1994r.
Pozdro
Oczywiście sprawdziłeś wcześniej wszystko co może powodować, że hamulce są słabe.
Co do vacum, to nigdy nie rozbierałem, ale przecież to zwykła pompa - jak łopatki i gładź jest ok to powinno być dobrze. Najlepiej udaj się do kogoś kto zajmuje się pompami (regeneracją) i niech oceni stan.
Jeśli chodzi o olej w środku to wydaje mi się, że tak ma być. Zwykła pompa hydrauliczna pracuje w cieczy i to zapewnia jej smarowanie - vacum pompuje (zasysa) powietrze, które ma słabe właściwości smarujące

IMO jeśli uważasz, że hamulce są słabe przez brak wspomagania to raczej zacznij od serwa.
#5
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2009 - 07:55
A tak apropo czy vacum moze mieć coś do temperatury silnika??
W tym samymj momencie co sypnęło mi się vacum ilnik stał się słabiej dogrzany.
Dłużej się nagrzewa i nie osiąga jak kiedyś 90 stopni tylko 87;/
Wymienilem vacum na nowe(uzywane) i teraz jest oki. Hamulec dziala jak dawniej

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku;)
#6
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2010 - 19:55
a jak wyglada wymiana tej vacum pompy
da rade zrobic to samemu ?
duzo jest przy tym roboty

#7
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2010 - 22:07
Demontaż pompy wspomagania jest bardzo prosty - dwie śruby 8mm
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 26 września 2010 - 12:14
zgadza się bo pompy VAC mają to do siebie że muszą jakieś medium uszczelniające, w tym przypadku jest to olej i on musi być w środku, co do jej wydajności, skoro ktoś napisał że gładź cylindra i płytki są OK, to jedyną przyczyną słabego podciśnienia jest za duży luz pomiędzy łopatką a otworem w którym ona pracuje, nie wiem jak jest w tej pompie czy tam są łopatki na sprężynkach czy bez sprężynek ?Wygląda na to ,ze przy zbyt niskim ciśnieniu oleju skuteczność tej pompy radykalnie spada
#10
OFFLINE
Napisany 26 września 2010 - 15:23
a jeszcze w końcówce co wychodzi z pompy jest zaworek, moze wystarczy wyczyścić go??
#11
OFFLINE
Napisany 26 września 2010 - 18:21
też może mieć taki luz który nadmierny będzie powodował straty w postaci nieszczelności, ja u siebie mierzyłem VAC to miałem na wolnych obrotach -0,75 baramoże mieć luz wzdłużny i tam jest nieszczelność
#12
OFFLINE
Napisany 26 września 2010 - 18:42