


mocne tarcie !!!
#1
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2009 - 14:51

#2
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2009 - 15:02
#3
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2009 - 17:20
#4
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2009 - 01:07
no tak właśnie mam zamiar jutro zdjąć koło ale po prostu liczyłem na to że może ktoś miał tą przypadłość i podzieli się spostrzeżeniami
Bardzo możliwe że blokada szczęki ręcznego (taki trzpień) lata sobie w bębnie od ręcznego bo puściło mocowanie w tarczy kotwicznej z powodu rdzy. W każdym razie powinieneś zajżeć tam. Jak wszystkie elementy ręcznego będą ok to raczej jak kolega wyżej napisał łożysko.
#5
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2009 - 01:36
U mnie na to tarcie pomagaly energiczne szarpniecia dzwignia recznego albo szybkie ruszenie na wstecznym. Pomagalo oczywiscie na b.krotko.
Koszt jednej sztuki tarczy 174 pln. Ale zeby ja wymienic trzeba wymienic tez lozysko.
#6
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2009 - 06:56
#7
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2009 - 17:26

#8
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2009 - 17:56
#9
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2009 - 19:15
mam jeszcze pytanko jak sprawdzić czy łożysko jest ok??
i po problemie!! nowe okładziny, klocki i przetoczenie tarcz i wszystko ok. dzięki za rady i pozdrawiam Niech moc będzie z Kluskami! hehe
#10
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2009 - 22:26
aha a co mogłoby być z niął nie tak?? nie zauważyłem żeby ocierała o tarcze lub piaste
mam jeszcze pytanko jak sprawdzić czy łożysko jest ok??
i po problemie!! nowe okładziny, klocki i przetoczenie tarcz i wszystko ok. dzięki za rady i pozdrawiam Niech moc będzie z Kluskami! hehe
Głównym problemem tarczy kotwicznej są przerdzewiałe gniazda tych bolców co trzymają szczęki od ręcznego. Jak przerdzewieje to nie będzie trzymało szczęk i zrobi się niezły bałagan w bębnie. Może być niebezpieczne jak trzaśnie przy większej prędkości bo potrafi zablokowć koło nawet.
Łożysko przede wszystkim nie powinno mieć luzu. Z doświadczenia omegowego widzę że jak jest w nim chociaż maleńki luz to już się kończy. Podnieś koło zobacz czy luzu nie ma pokręć i posłuchaj. Możesz też rozpędzić autko i jak coś slychać z tyłu jakies buczenie to pokręć kierownicą prawo lewo albo jak w zakręty wchodzisz też słuchaj i wtedy jak padnięte łożysko to dzwięk powinien się zmieniać zależnie od strony w którą skręcasz. Jeśli niezmienia się hałas to prawdopodobnie dyfer.
#11
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2010 - 00:17
#12
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2010 - 19:19
#13
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 03:46
Głównym problemem tarczy kotwicznej są przerdzewiałe gniazda tych bolców co trzymają szczęki od ręcznego. Jak przerdzewieje to nie będzie trzymało szczęk i zrobi się niezły bałagan w bębnie. Może być niebezpieczne jak trzaśnie przy większej prędkości bo potrafi zablokowć koło nawet.
O to mi chodziło.miałem taki sam problem.tarło i nie było ręcznego.bolczyki sie nie trzymały bo gniazda były juz przerdzewiałe i nie trzymało szczęk.naspawałem gniazda do okoła migomatem i bolczyki na ciasno wchodzą.i nic nie trze i ręczny brzytwa.
#14
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 07:38
jesli cos złego napisałem to wybaczcie.i jak coś to prosze o sprostowanie
Poprzedni post nie dotyczył Twojej osoby tylko niejakiego maciek m, który pisał posty posty typ 'dws dsij ask'.
Widzę że post usunięto, więc wydaje się jakbym na Ciebie wyskoczył - ale tak nie jest

#15
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 11:34
Poprzedni post nie dotyczył Twojej osoby tylko niejakiego maciek m, który pisał posty posty typ 'dws dsij ask'.
Widzę że post usunięto, więc wydaje się jakbym na Ciebie wyskoczył - ale tak nie jest
A spoko nie wiedziałem i nie zauważyłem temtego posta.
w nocy był ciężki powrót do domu widziałemm podwójnie (dopiero wstałem) ale myśle że sie dobrze wytłumaczylem z tego co nie trzeba(nawet mi sie literki nie pomyliły).pozdrawiam:tank:
#16
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2010 - 05:11
jesli cos złego napisałem to wybaczcie.i jak coś to prosze o sprostowanie
O to mi chodziło.miałem taki sam problem.tarło i nie było ręcznego.bolczyki sie nie trzymały bo gniazda były juz przerdzewiałe i nie trzymało szczęk.naspawałem gniazda do okoła migomatem i bolczyki na ciasno wchodzą.i nic nie trze i ręczny brzytwa.
He he

W sumie tak pomyślałem że wrzucę to do sprawdzonych porad bo zdaje egzamin.
#17
OFFLINE
Napisany 19 marca 2011 - 10:34
http://moto.allegro....1509652486.html
Czy mogę bez problemu odkręcić najpierw dwie śruby od tarczy kotwicznej z jednej strony i założyć tą blaszkę "naprawczą" chyba piasta będzie się trzymać na dwóch pozostałych i nie wypadnie??
#18
OFFLINE
Napisany 19 marca 2011 - 15:06
#19
OFFLINE
Napisany 19 marca 2011 - 22:17
Kupię sobie taki zestawik i temat ręcznego będzie zamknięty w moim przypadku
#20
OFFLINE
Napisany 20 marca 2011 - 07:46
Nie kalkuluje się kupować zestaw z aukcji.Kupię sobie taki zestawik i temat ręcznego będzie zamknięty w moim przypadku
Zestaw sprężynek i szpilek kosztuje 20-25 pln a blaszki sam sobie zrób.
Blaszki z allegro to tez robota handmade

