Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

mocne tarcie !!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tomek2605

tomek2605
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 27 grudnia 2009 - 14:51

Witam wszystkich. Koledzy mam następujący problem, pojawia się ona w czasie skręcania w lewo np na rondzie podczas jazdy na luzie lub w czasie hamowania silnikiem, podczas przyśpieszania lub po prostu jednostajnej jazdy nie tak to słychać lub nawet wogóle. objawem jest potężne ale to na prawde potężne tarcie metalu o matel nawet przechodnie się obracają i muzyke w aucie potrafi zagłuszyć hehe dodam że jest zero objawów przy skręcaniu w prawo lub jazdy na wprost a więc problem tkwi w prawym tylnym kole bo z tamtąd dobiega hałas. Koledzy proszę o poradę bo jazda w tym momencie jest dokuczliwa nad czym bardzo ubolewam :(

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 grudnia 2009 - 15:02

No my raczej nie wejdziemy do Twojego auta. Zdejmij koło i sprawdź czy piasta stawia duży opór, jeśli nie, to czy z zaciskiem jest wszystko ok. Ja bym stawiał ja łożysko, ale jak to musisz sam sprawdzić.

#3 OFFLINE   tomek2605

tomek2605
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 27 grudnia 2009 - 17:20

no tak właśnie mam zamiar jutro zdjąć koło ale po prostu liczyłem na to że może ktoś miał tą przypadłość i podzieli się spostrzeżeniami

#4 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 grudnia 2009 - 01:07

no tak właśnie mam zamiar jutro zdjąć koło ale po prostu liczyłem na to że może ktoś miał tą przypadłość i podzieli się spostrzeżeniami


Bardzo możliwe że blokada szczęki ręcznego (taki trzpień) lata sobie w bębnie od ręcznego bo puściło mocowanie w tarczy kotwicznej z powodu rdzy. W każdym razie powinieneś zajżeć tam. Jak wszystkie elementy ręcznego będą ok to raczej jak kolega wyżej napisał łożysko.

#5 OFFLINE   grzegorz.mv6

grzegorz.mv6
  • 11 postów
  • Dołączył: 08-12-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 28 grudnia 2009 - 01:36

Najprawdopodobniej tarcza kotwiczna.
U mnie na to tarcie pomagaly energiczne szarpniecia dzwignia recznego albo szybkie ruszenie na wstecznym. Pomagalo oczywiscie na b.krotko.
Koszt jednej sztuki tarczy 174 pln. Ale zeby ja wymienic trzeba wymienic tez lozysko.

#6 OFFLINE   matimon

matimon

    Miłośnik modelu...

  • 200 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Busko Zdrój

Napisany 28 grudnia 2009 - 06:56

Zobacz jeszcze, czy blacha za tarczą hamulcową nie ociera o tarcze.

#7 OFFLINE   tomek2605

tomek2605
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 30 grudnia 2009 - 17:26

a więc koledzy tak, rozebrałem koło i się okazało że okładziny ręcznego do wymiany tarcze również ale nadają się do przetoczenia więc tak zrobię. ale poza tym nic podejrzanego nie znalazłem :/ usłyszałem opinie że może to podpora wału a dokładniej łożysko. Tarcza kotwiczna? koledzy a oc to takiego jest? za co odpowiada?

#8 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 30 grudnia 2009 - 17:56

Tarcza kotwiczna to ta cala blacha na ktorej sa zamocowane szczeki.

#9 OFFLINE   tomek2605

tomek2605
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2007
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 30 grudnia 2009 - 19:15

aha a co mogłoby być z niął nie tak?? nie zauważyłem żeby ocierała o tarcze lub piaste

mam jeszcze pytanko jak sprawdzić czy łożysko jest ok??

i po problemie!! nowe okładziny, klocki i przetoczenie tarcz i wszystko ok. dzięki za rady i pozdrawiam Niech moc będzie z Kluskami! hehe

#10 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 31 grudnia 2009 - 22:26

aha a co mogłoby być z niął nie tak?? nie zauważyłem żeby ocierała o tarcze lub piaste

mam jeszcze pytanko jak sprawdzić czy łożysko jest ok??

i po problemie!! nowe okładziny, klocki i przetoczenie tarcz i wszystko ok. dzięki za rady i pozdrawiam Niech moc będzie z Kluskami! hehe


Głównym problemem tarczy kotwicznej są przerdzewiałe gniazda tych bolców co trzymają szczęki od ręcznego. Jak przerdzewieje to nie będzie trzymało szczęk i zrobi się niezły bałagan w bębnie. Może być niebezpieczne jak trzaśnie przy większej prędkości bo potrafi zablokowć koło nawet.

Łożysko przede wszystkim nie powinno mieć luzu. Z doświadczenia omegowego widzę że jak jest w nim chociaż maleńki luz to już się kończy. Podnieś koło zobacz czy luzu nie ma pokręć i posłuchaj. Możesz też rozpędzić autko i jak coś slychać z tyłu jakies buczenie to pokręć kierownicą prawo lewo albo jak w zakręty wchodzisz też słuchaj i wtedy jak padnięte łożysko to dzwięk powinien się zmieniać zależnie od strony w którą skręcasz. Jeśli niezmienia się hałas to prawdopodobnie dyfer.

#11 OFFLINE   lukas12347

lukas12347
  • 85 postów
  • Dołączył: 18-02-2009
  • Skąd: Łańcut,Markowa

Napisany 01 stycznia 2010 - 00:17

bredo1 tak jak napisałes było u mnie.naspawałem migomatem te otworki i nic nie trze o reczny jak brzytwa

#12 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 stycznia 2010 - 19:19

Nie wiem o co chodzi przedmówcy, ale to już któryś jego taki wyjazd, tym razem ostatni.

 


#13 OFFLINE   lukas12347

lukas12347
  • 85 postów
  • Dołączył: 18-02-2009
  • Skąd: Łańcut,Markowa

Napisany 02 stycznia 2010 - 03:46

jesli cos złego napisałem to wybaczcie.i jak coś to prosze o sprostowanie

Głównym problemem tarczy kotwicznej są przerdzewiałe gniazda tych bolców co trzymają szczęki od ręcznego. Jak przerdzewieje to nie będzie trzymało szczęk i zrobi się niezły bałagan w bębnie. Może być niebezpieczne jak trzaśnie przy większej prędkości bo potrafi zablokowć koło nawet.



O to mi chodziło.miałem taki sam problem.tarło i nie było ręcznego.bolczyki sie nie trzymały bo gniazda były juz przerdzewiałe i nie trzymało szczęk.naspawałem gniazda do okoła migomatem i bolczyki na ciasno wchodzą.i nic nie trze i ręczny brzytwa.

#14 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 stycznia 2010 - 07:38

jesli cos złego napisałem to wybaczcie.i jak coś to prosze o sprostowanie


Poprzedni post nie dotyczył Twojej osoby tylko niejakiego maciek m, który pisał posty posty typ 'dws dsij ask'.

Widzę że post usunięto, więc wydaje się jakbym na Ciebie wyskoczył - ale tak nie jest ;)

 


#15 OFFLINE   lukas12347

lukas12347
  • 85 postów
  • Dołączył: 18-02-2009
  • Skąd: Łańcut,Markowa

Napisany 02 stycznia 2010 - 11:34

Poprzedni post nie dotyczył Twojej osoby tylko niejakiego maciek m, który pisał posty posty typ 'dws dsij ask'.

Widzę że post usunięto, więc wydaje się jakbym na Ciebie wyskoczył - ale tak nie jest ;)


A spoko nie wiedziałem i nie zauważyłem temtego posta.
w nocy był ciężki powrót do domu widziałemm podwójnie (dopiero wstałem) ale myśle że sie dobrze wytłumaczylem z tego co nie trzeba(nawet mi sie literki nie pomyliły).pozdrawiam:tank:

#16 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 stycznia 2010 - 05:11

jesli cos złego napisałem to wybaczcie.i jak coś to prosze o sprostowanie




O to mi chodziło.miałem taki sam problem.tarło i nie było ręcznego.bolczyki sie nie trzymały bo gniazda były juz przerdzewiałe i nie trzymało szczęk.naspawałem gniazda do okoła migomatem i bolczyki na ciasno wchodzą.i nic nie trze i ręczny brzytwa.


He he :p dobry patent. Nie trzeba kasy przynajmniej wyrzucać w błoto na nowe łożysko przy okazji prucia tego. Ja zrobiłem inny patent. Włożyłem tego bolca od tyłu tarczy razem z podkładką (po uprzednim poluzowaniu tarczy kotwicznej-tych czterech śrub), potem założyłem szczękę na nią tą sprężynkę. Jako zabezpieczenie użyłem takiej miseczki jaką stosują np. w polonezach w ręcznych. Wszystko hamuje od ponad 2 latek bez awarii. Jedynym minusem tej operacji jest to że ręczny po zaciągnięciu pozwala jakby kołu obrócić się o kilka stopni jeszcze i dopiero stoi w miejscu.
W sumie tak pomyślałem że wrzucę to do sprawdzonych porad bo zdaje egzamin.

#17 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 19 marca 2011 - 10:34

Mi tak samo przegniła tarcza kotwiczna, chcę tylko się upewnić jednej rzeczy czy kupując taki zestaw naprawczy:

http://moto.allegro....1509652486.html

Czy mogę bez problemu odkręcić najpierw dwie śruby od tarczy kotwicznej z jednej strony i założyć tą blaszkę "naprawczą" chyba piasta będzie się trzymać na dwóch pozostałych i nie wypadnie??

#18 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 marca 2011 - 15:06

Takie rozwiązanie będzie działać jak 100% oryginał. Co do odkręcania śrub to możesz odkręcić nawet 4 śruby i piasta nigdy nie odpadnie. One są tylko po to aby trzymać tarczę kotwiczną. Piasta jest jednym odlewem razem z całym wahaczem.

#19 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 19 marca 2011 - 22:17

Oki, dzięki.

Kupię sobie taki zestawik i temat ręcznego będzie zamknięty w moim przypadku

#20 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 marca 2011 - 07:46

Kupię sobie taki zestawik i temat ręcznego będzie zamknięty w moim przypadku

Nie kalkuluje się kupować zestaw z aukcji.
Zestaw sprężynek i szpilek kosztuje 20-25 pln a blaszki sam sobie zrób.
Blaszki z allegro to tez robota handmade :D tylko dużo droższa :D