Kto mi poda jaka jest robocza temperatura LPG na listwie wtryskowej - tak plus minus
Ew. jaka rezystancja czujnika temperatury gazu odpowiada takiej temperaturze.
Moj kochany mechanior był tak łaskaw urwac kabelki od czujnika temp gazu. Zrobił to tak fachowo, ze zaraz przy samym czujniku i nie ma do czego lutowac ;-)
Instalacja dość późno przełącza na gaz - i nie wiem czy to jest powód. Tak czy inaczej wskazuje bład czujnika (bo go nie ma) wiec zanim kupie nowy, chcialbym go zasymulować oporniczkiem, tyle, ze żeby go dobrać musze najpiew znać prawidłową roboczą temperature gazu.
ps. i jakby ktoś znał głębiej temat i wyjasnił mi do czego tak naprawde jest ta temperatura w instalacji potrzebna to wiedzę tą napewno wykorzystam przy "budowie" emulatora ;-)
Gdyby to mialo znaczenie - KME Diego, listwa Valtek (ale mysle, ze temperatura jako taka jest podobna we wszytskich instalacjach IV gen)


temp gazu na listwie - czujnik temp gazu
Rozpoczęte przez
cita
, 23 gru 2009, 19:45
4 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2009 - 19:45
#2
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2009 - 23:35
Ty powinienes miec czujnik CT-10K lub CT-02-2K jak bedziesz chcial to wysle Ci taki czujnik pokryjesz koszta przesylki tylko wyslij mi zdjecie tego urwanego czujnika zebym wiedzial ktory to jest
lub inaczej jakie masz kolory przewodow czarny-pomaranczowy czy rozwowy-czarny
Temp gazu odpowiada za czasy otwarcia wtryskow im zimniejszy gaz tym czas otwarcia dluzszy
temp powinna oscylowac od 35' do 50'

Temp gazu odpowiada za czasy otwarcia wtryskow im zimniejszy gaz tym czas otwarcia dluzszy
temp powinna oscylowac od 35' do 50'
#3
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2009 - 23:45
różowo-czarny.
Zdjęcia moge zrobic jutro
Czujnik jest w listwie (i jak dobrze pamiętam, a sie nei przyglądałem) wychodzi z niego jeszcze króciec do wężyka, ktory prowadzi do czujnika cisnienia gazu w mapsensorze.
Jutro zaglądne pod maske i zerkne tam pod kątem tego, czy króciec do czujnika cisnienia jest razem z czujnikiem temp. czy jest po prostu obok i nie zwrócilem na to uwagi.
Jesli masz taki - to chętnie kupie.
O temp pytalem, zeby zamontować potencjometr, ktorym ustawie sobei jakąs optymalną temp. do czasu założenia nowego czujnika temp.
Zdjęcia moge zrobic jutro
Czujnik jest w listwie (i jak dobrze pamiętam, a sie nei przyglądałem) wychodzi z niego jeszcze króciec do wężyka, ktory prowadzi do czujnika cisnienia gazu w mapsensorze.
Jutro zaglądne pod maske i zerkne tam pod kątem tego, czy króciec do czujnika cisnienia jest razem z czujnikiem temp. czy jest po prostu obok i nie zwrócilem na to uwagi.
Jesli masz taki - to chętnie kupie.
O temp pytalem, zeby zamontować potencjometr, ktorym ustawie sobei jakąs optymalną temp. do czasu założenia nowego czujnika temp.
#4
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 00:23
ok wiem co masz za czujnik wysle Ci go zaraz po swietach
mam pare uzywek dobrych to podesle Ci koszta przesylki pokryjesz i bedziemy ok


#5
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 00:26
rewelka
Dziekuje.
Dziś kupilem potencjometr - 4,7k - wystarczył. Ustawiłem temp gazu na niecałe 50 ztopni.
Efekt - instalacja przełącza sie na LPG w zadanej temperaturze wody/parownika.
Kiedy czujnika temp gazu nie bylo (bez znaczenia czy był rozwarty (-65 stopni) czy zwarty (>90stopni) to przełączanie na LPG odbywało sie po dłuższej jeździe na Pb (od 5-15km). Czyli praktycznie cały czas musialem jeździć na Pb, bo jadąc do miasta, czy do rodziców na LPG włączał sie jak wjeżdzałem na swój parking ;-) mało tego, nawet jesli przełączył sie na LPG to po zgaszeniu silnika i wyjsciu np. na 5 min do sklepu, to po odpaleniu przełączenia na LPG znów następowało po ładnych kilku kilometrach.
Teraz wszytsko dziala jak należy.
ps. Ducce - czujnik jest tak jak mówilem. Kabelki czarno-różowy i sam czujnik jest w króćcu wkręconym w listwe gazu, do ktorego podłączony jest wężyk do czujnika cisnienia.
Na PW podeśle Ci dane do wysyłki.
ps. nie ma problemu, zebym Ci zapłacił za ten czujniczek - jesli trzeba to po prostu zrob pobranie.

Dziekuje.
Dziś kupilem potencjometr - 4,7k - wystarczył. Ustawiłem temp gazu na niecałe 50 ztopni.
Efekt - instalacja przełącza sie na LPG w zadanej temperaturze wody/parownika.
Kiedy czujnika temp gazu nie bylo (bez znaczenia czy był rozwarty (-65 stopni) czy zwarty (>90stopni) to przełączanie na LPG odbywało sie po dłuższej jeździe na Pb (od 5-15km). Czyli praktycznie cały czas musialem jeździć na Pb, bo jadąc do miasta, czy do rodziców na LPG włączał sie jak wjeżdzałem na swój parking ;-) mało tego, nawet jesli przełączył sie na LPG to po zgaszeniu silnika i wyjsciu np. na 5 min do sklepu, to po odpaleniu przełączenia na LPG znów następowało po ładnych kilku kilometrach.
Teraz wszytsko dziala jak należy.
ps. Ducce - czujnik jest tak jak mówilem. Kabelki czarno-różowy i sam czujnik jest w króćcu wkręconym w listwe gazu, do ktorego podłączony jest wężyk do czujnika cisnienia.
Na PW podeśle Ci dane do wysyłki.
ps. nie ma problemu, zebym Ci zapłacił za ten czujniczek - jesli trzeba to po prostu zrob pobranie.