

kopcenie spod auta
#1
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2009 - 12:34
U mnie ogrzewanie chodzi,ale jak je włącze,to po chwili wydostaje się dym spod auta i smród nie do zniesienia,czasami nie kopci,no jak jadę tego nie widać,ale przy postoju kopci.
zastanawiam się czy to nie ma coś wspólnego z webasto.
na jutro jestem umówiony w serwisie opla,ale chciałbym waszej porady przed,ponieważ ja na tym się nie znam a nie chcę im płacić za coś co nie jest uszkodzone,już mi gościu mówił przez telefon ze będzie dużo grzebania,że to może nagrzewnica itp.
Proszę o wasze zdanie.
Pozdrawiam
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2009 - 21:24
Dogrzewacz do sprawdzenia, a jesli serwis to Eberspacher.
Niedawno było o tym w którymś temacie, nawet kolega DamianSz wstawił instrukcje budowy i naprawy (wielkie DZIĘKI!!).
#4
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 10:01
Miałem takie wrażenie jakby na łączeniu rury(wydech) wydostaje się ten smierdzący dym,coś jakby nieprzepalona ropa,czasem kopci ,a czasem nie,nie ulega wątpliwosci,ze dym powstaje w skutek włączania ogrzewania,kiedy jest wył.nic się dzieje.Z tego co wiem,podgrzewacz ma wydech pod prawym nadkolem,także dlaczego kopci spod auta?
#5
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 10:58

Piszę to bo temat osobiście przerabiałem. Wprawdzie nie w Omedze a w VW Transporterze. Wymontowałem webasto (też możesz to zrobić), zawiozłem do pewnego elektryka samochodowego. Pooglądał,, wymienił świecę i problem jak ręką odjął


Powodzenia.

#6
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 14:27
czyli mam rozumieć,że to nic b powaznego?obawiałem się ze może coś się podpalić.
Miałem takie wrażenie jakby na łączeniu rury(wydech) wydostaje się ten smierdzący dym,coś jakby nieprzepalona ropa,czasem kopci ,a czasem nie,nie ulega wątpliwosci,ze dym powstaje w skutek włączania ogrzewania,kiedy jest wył.nic się dzieje.Z tego co wiem,podgrzewacz ma wydech pod prawym nadkolem,także dlaczego kopci spod auta?
Końcówka wydechu dogrzewacza znajduje się pod podłogą, przy prawej podłużnicy.
Jeśli sztyft i komora spalania jest brudna, to będzie kopcić.
#7
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 22:23
kolego czeladnik,czyli komora spalania i sztyft jest brudny w skutek bo się zabrudził i trzeba wyczyścić?czy jest brudny bo świeca nie pali dobrze i zalewa i jest brudna komora w skutek zalania?
#8
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 22:32
#9
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 11:33

Za tydzień powinny zjechać do serwisu i moja Omcia pojedzie na remoncik

Znalazłem ostatnio taki dogrzewacz / postojówkę D3W Z jak ja mam na allegro:
http://www.moto.alle...ga_2_5_dti.html
Można zawsze wykorzystać jakieś części...ale świecę i uszczelki najlepiej zawsze kupić nowe...słyszałem, że ludzie kupują świece Beru zamiast Eberspaecher, są o jakieś 40% tańsze, ale nie potrafię powiedzieć nic o ich jakości...
#10
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 20:10
No ceny masakrczne.U mnie stwierdzili do wymiany palnik - 566zł, świeca - 175zł, uszczelki - 74zł i robocizna - około 300zł...masakra - i to wszystko ceny netto - ale części są nowe i oryginalne Eberspaecher.
U mnie D3WZ działało kiedyś, ale przestalo. ASO stwierdzilo problem ze świeca i problem z silniczkiem dmuchawy w dogrzewaczu. Kupiłema na allego nowe uszczelki (50pln), nową świecę BERU (jakieś 140pln) i nowe sitko świecy (20pln). Wyjąłem dogrzewacz, rozebrałem, wyczyściłem komorę, wymieniłem swiecę (choć była sprawna), wymieniłem koszyczek bo był zapchany i dlatego nie spalalo ON i zalewało komorę etc.
Przy okazji sprawdzilem silniczek i okazalo się, że byl sprawny. Do tego zaobsewowalem że kabelki idące do czujników mają popękaną izolację dokladnie tam gdzie przechodza przez taką gumową uszczelkę. Kabelki poodcinałem i polutowałlem z koszulkami termokurczliwymi.
Całość poskladałem i spodziewałem się, że zacnie działać - niestety mimo niskich temperatur nic. Aż tu pewnego dnia (a dokładnie 23/01/1010 kiedy to rano bylo -17stC) odpalam silnik i po jakiejś minucie zaczynam słyszec dziwny świst. Trochę mnie to zaniepokoiło bo obawiałem sie turbiny, a tu się okazało, ze dogrzewacz sie włączył

Generalnie polecam pomijać ASO i przy pomocy instrukcji od DamianSz zrobić to samemu.
Pozdrawiam

Sasik
#11
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 22:09