Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

kopcenie spod auta


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bart111

bart111
  • 56 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: FARSO-DANIA

Napisany 20 grudnia 2009 - 12:34

Witam,pojawiły się mrozy,więc każdy z nas grzeje na maxa nasze kluchy,ale co niektórzy mają z tym problem.
U mnie ogrzewanie chodzi,ale jak je włącze,to po chwili wydostaje się dym spod auta i smród nie do zniesienia,czasami nie kopci,no jak jadę tego nie widać,ale przy postoju kopci.
zastanawiam się czy to nie ma coś wspólnego z webasto.
na jutro jestem umówiony w serwisie opla,ale chciałbym waszej porady przed,ponieważ ja na tym się nie znam a nie chcę im płacić za coś co nie jest uszkodzone,już mi gościu mówił przez telefon ze będzie dużo grzebania,że to może nagrzewnica itp.
Proszę o wasze zdanie.
Pozdrawiam

#2 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 20 grudnia 2009 - 13:18

dogrzewacz się włącza(właśnie webasto).

#3 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 grudnia 2009 - 21:24

Wcale nie ma tak dużo "grzebania", a jak "gościu" z ASO mówił, że to nagrzewnica, tzn. nic nie wie o tym aucie.
Dogrzewacz do sprawdzenia, a jesli serwis to Eberspacher.
Niedawno było o tym w którymś temacie, nawet kolega DamianSz wstawił instrukcje budowy i naprawy (wielkie DZIĘKI!!).

#4 OFFLINE   bart111

bart111
  • 56 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: FARSO-DANIA

Napisany 21 grudnia 2009 - 10:01

czyli mam rozumieć,że to nic b powaznego?obawiałem się ze może coś się podpalić.
Miałem takie wrażenie jakby na łączeniu rury(wydech) wydostaje się ten smierdzący dym,coś jakby nieprzepalona ropa,czasem kopci ,a czasem nie,nie ulega wątpliwosci,ze dym powstaje w skutek włączania ogrzewania,kiedy jest wył.nic się dzieje.Z tego co wiem,podgrzewacz ma wydech pod prawym nadkolem,także dlaczego kopci spod auta?

#5 OFFLINE   daktyl

daktyl

    ..opisu dziś nie będzie..

  • 250 postów
  • Dołączył: 24-06-2008
  • Skąd: Gliwice / Jaryszów
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2009 - 10:58

Bart, tak jak wcześniej wspomniano, najprawdopodobniej będzie to dogrzewanie silnika. Niektóre diesle mają montowane dodatkowe ogrzewanie zwane potocznie "webasto". Urządzenie to włącza się poniżej jakiejś ustawionej temperatury i dogrzewa silnik. Ty wsiadając do gabloty uruchamiasz silnik, a jak temperatura jest poniżej ustawionej wartości komputer włącza webasto. Dymienie powstaje na wskutek nieprawidłowego działania świecy żarowej w urządzeniu. Zapewne świeca do wymiany. Ale zanim dogrzewanie uzyska pełną moc Ty akurat włączasz ogrzewanie w kabinie i dlatego łączysz dymienie z momentem włączenia ogrzewania w środku. Pojedź do warsztatu, który zajmuje się serwisem ogrzewań stacjonarnych. To na pewno nie jest nagrzewnica. Mechanior zapodał takiego teksta bo wtedy wpadłyby roboczogodziny. :D
Piszę to bo temat osobiście przerabiałem. Wprawdzie nie w Omedze a w VW Transporterze. Wymontowałem webasto (też możesz to zrobić), zawiozłem do pewnego elektryka samochodowego. Pooglądał,, wymienił świecę i problem jak ręką odjął!! :)
Powodzenia.
:)

#6 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 grudnia 2009 - 14:27

czyli mam rozumieć,że to nic b powaznego?obawiałem się ze może coś się podpalić.
Miałem takie wrażenie jakby na łączeniu rury(wydech) wydostaje się ten smierdzący dym,coś jakby nieprzepalona ropa,czasem kopci ,a czasem nie,nie ulega wątpliwosci,ze dym powstaje w skutek włączania ogrzewania,kiedy jest wył.nic się dzieje.Z tego co wiem,podgrzewacz ma wydech pod prawym nadkolem,także dlaczego kopci spod auta?


Końcówka wydechu dogrzewacza znajduje się pod podłogą, przy prawej podłużnicy.
Jeśli sztyft i komora spalania jest brudna, to będzie kopcić.

#7 OFFLINE   bart111

bart111
  • 56 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: FARSO-DANIA

Napisany 21 grudnia 2009 - 22:23

kolego CZeladnik oraz Daktyl,serdeczne dzięki,bardzo mi pomogliście,właśnie z prawej strony mi kopci jak diabli,byłem w serwisie Opla no i wyszedł błąd z którego wynika że to świeca,ale koleś mówi oni wymienią cały moduł koszt kilka tyś zł! ale inny mechanior młody pewnie uczeń dodał że ma adres gdzie robią webasto i zadzwoniłem,gość mówił że to na 99% swieca koszt wymiany nie jest wysoki,jeszcze coś o sitku gadał czy cos podobnego.
kolego czeladnik,czyli komora spalania i sztyft jest brudny w skutek bo się zabrudził i trzeba wyczyścić?czy jest brudny bo świeca nie pali dobrze i zalewa i jest brudna komora w skutek zalania?

#8 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 grudnia 2009 - 22:32

Wszystkie warianty są możliwe. Po demontażu się będzie wiadomo.

#9 OFFLINE   Mooncin

Mooncin

    170KM

  • 12 postów
  • Dołączył: 11-11-2009

Napisany 22 grudnia 2009 - 11:33

U mnie stwierdzili do wymiany palnik - 566zł, świeca - 175zł, uszczelki - 74zł i robocizna - około 300zł...masakra - i to wszystko ceny netto :o - ale części są nowe i oryginalne Eberspaecher.
Za tydzień powinny zjechać do serwisu i moja Omcia pojedzie na remoncik ;)

Znalazłem ostatnio taki dogrzewacz / postojówkę D3W Z jak ja mam na allegro:
http://www.moto.alle...ga_2_5_dti.html
Można zawsze wykorzystać jakieś części...ale świecę i uszczelki najlepiej zawsze kupić nowe...słyszałem, że ludzie kupują świece Beru zamiast Eberspaecher, są o jakieś 40% tańsze, ale nie potrafię powiedzieć nic o ich jakości...

#10 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 25 stycznia 2010 - 20:10

U mnie stwierdzili do wymiany palnik - 566zł, świeca - 175zł, uszczelki - 74zł i robocizna - około 300zł...masakra - i to wszystko ceny netto - ale części są nowe i oryginalne Eberspaecher.

No ceny masakrczne.
U mnie D3WZ działało kiedyś, ale przestalo. ASO stwierdzilo problem ze świeca i problem z silniczkiem dmuchawy w dogrzewaczu. Kupiłema na allego nowe uszczelki (50pln), nową świecę BERU (jakieś 140pln) i nowe sitko świecy (20pln). Wyjąłem dogrzewacz, rozebrałem, wyczyściłem komorę, wymieniłem swiecę (choć była sprawna), wymieniłem koszyczek bo był zapchany i dlatego nie spalalo ON i zalewało komorę etc.
Przy okazji sprawdzilem silniczek i okazalo się, że byl sprawny. Do tego zaobsewowalem że kabelki idące do czujników mają popękaną izolację dokladnie tam gdzie przechodza przez taką gumową uszczelkę. Kabelki poodcinałem i polutowałlem z koszulkami termokurczliwymi.
Całość poskladałem i spodziewałem się, że zacnie działać - niestety mimo niskich temperatur nic. Aż tu pewnego dnia (a dokładnie 23/01/1010 kiedy to rano bylo -17stC) odpalam silnik i po jakiejś minucie zaczynam słyszec dziwny świst. Trochę mnie to zaniepokoiło bo obawiałem sie turbiny, a tu się okazało, ze dogrzewacz sie włączył!!! Poprostu sam się jakoś zresetowal i teraz włącza się za każdym razem gdy tylko temp płynu jest niższa niż jakas tam wartość (nie wiem jaka, ale chyba dość wysoka bo kopci dopóki ilnik nie osiągnie +85stC). Teraz oczywiście kopci, bo nie wyczyścilem tłumika i rurki wydechowej więc kopcić będzie dopóki się nie wypali. Musze jeszcze dzoszczelnić połączenie dogrzewacz-tłumik bo jest nieszczelność i dym wylatuje spod maski i nawiew zasysa i tloczy do kabiny - mam teraz niezłą inhalację.

Generalnie polecam pomijać ASO i przy pomocy instrukcji od DamianSz zrobić to samemu.
Pozdrawiam
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#11 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 25 stycznia 2010 - 22:09

No tak kolego oryginalna świeca jest produkowana przez Beru i jest ze znaczkiem Eberspaecher jest droższa od zwykłej beru,najśmieszniejsze jest to że podróbki Beru szybko padają.a to że świeca grzeje po podaniu 12 volt to nie znaczy że jest w 100% sprawna(ona jest 8 volt więc starownik daje jej napięcie 8 volt i wtedy może nie dostatecznie się nagrzewać)za kopcenie odpowiedzialne może być wiele rzeczy świeca,sitko, a nawet palnik.a z wentylatorami to norma po lecie może się zastać, wystarczy odkręcić pokrywę i ruszyć wentylatorem i śmiga.
Krristof