Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zle odpala 2.2 Dti


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 grudnia 2009 - 11:53

Mam pytanie.
Gdzie w silniku 2.2 Dti-znajdują się.
Czujnik położenia wału.
Czujniki podciśnienia turbo.
Najlepiej to by było,jak by to ktoś pokazał na fotkach.
I który to jest dolot do turbo.
Za odpowiedzi z góry dziękuje.

Czy jest możliwość,że czujnik podciśnienia turbo może przymarznąć i nie będzie działał tak jak powinien.
Bo jak było Ciepło,to się nic nie działo.A nastały mrozy i klops.


Widzę,że nikt Mi nie pomoże.
Będe musiał robić wszystko na chybił trafił.



Dodany obrazek Dodany obrazek
Dodany obrazek Dodany obrazek
Dodany obrazek Dodany obrazek







 


#2 OFFLINE   Szymek2_2

Szymek2_2
  • 52 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: warszawa

Napisany 21 grudnia 2009 - 12:58

Kolego podejrzewam, że teraz większość Klubowiczów zajęta jest przygotowaniami do Świąt więc i mnie ich jest na forum :) . Szybciej znalazł byś odpowiedzi na swoje pytania gdzieś w archiwum.

Ale spróbuje pomóc. Zdjęć nie mam ale może naprowadzę Ciebie gdzie tego szukać.

Czujnik położenia wału znajduje się w dolnej części silnika poniżej filtra oleju. Jest za kołem. Wymienić go można bez kanału podnosząc samochód z lewej strony. Przykręcony jest do bloku silnika jedną śrubą.

Czujniki podciśnienia turbo - to takiego nie ma, jest czujnik doładowania, albo zawór podciśnienia sterujący turbiną. O który sie pytasz?

Dolot do turbo - jest to czarna gruba gumowa rura pomiędzy filtrem powietrza a turbiną.

#3 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 grudnia 2009 - 13:07

http://forum.omegakl...=1&d=1261397157

Wtyczki z czujnika położenia wału szukaj w tym miejscu. Powinna być wpięta na takim metalowym wsporniku
Taka wtyczka: http://allegro.pl/it...opel_bosch.html

#4 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 grudnia 2009 - 14:28

Czy jest możliwość,że czujnik podciśnienia turbo może przymarznąć i nie będzie działał tak jak powinien.
Bo jak było Ciepło,to się nic nie działo.A nastały mrozy i klops.


Grześ - nie możliwe - po prostu pokazuje jeszcze większe pierdoły niż pokazywał bo chłodniej - zrobi się cieplej to będzie lepiej.

Jeden znajduje się na wejściu do turbo od strony powietrznej drugi na wyjściu

Wału już Ci Damian pokazał



 


#5 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 grudnia 2009 - 14:40

Grześ - nie możliwe - po prostu pokazuje jeszcze większe pierdoły niż pokazywał bo chłodniej - zrobi się cieplej to będzie lepiej.

Jeden znajduje się na wejściu do turbo od strony powietrznej drugi na wyjściu

Wału już Ci Damian pokazał


To może Mi ktoś wyjaśnić,dlaczego jak odpalę,to najpierw nie równo pracuje,a jak się zagrzeje,to jest wszystko oki.







 


#6 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 grudnia 2009 - 14:52

To może Mi ktoś wyjaśnić,dlaczego jak odpalę,to najpierw nie równo pracuje,a jak się zagrzeje,to jest wszystko oki.


http://forum.vectrak...showtopic=65869

#7 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 grudnia 2009 - 14:53

To może Mi ktoś wyjaśnić,dlaczego jak odpalę,to najpierw nie równo pracuje,a jak się zagrzeje,to jest wszystko oki.

to na 99% wina czujnika położenia wału!

Gubi się a potem odnajduje - nie wyjaśnię dlaczego bo nie wiem - po prostu z doświadczeń innych korzystam



 


#8 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2009 - 16:40

Grzesiek, przeczyść wtyczkę czujnika położenia wału jakimś konektem do styków elektrycznych. Jeśli to nie pomoże, to trzeba go wymienić. Elektrozawory mogą przymarznąć jeśli były zawilgocone podczas np. mycia samochodu lub wjazdu w kałużę.

#9 OFFLINE   Szymek2_2

Szymek2_2
  • 52 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: warszawa

Napisany 22 grudnia 2009 - 09:49

A obrotomierz działa?? Bo zazwyczaj kiedy ten czujnik pada to wskazówka obrotomierza leży martwa.

#10 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2009 - 10:15

A obrotomierz działa?? Bo zazwyczaj kiedy ten czujnik pada to wskazówka obrotomierza leży martwa.


a nie zawsze kolego - nie zawsze :) - w 22DTH we frotce nie opadła a czujnik padł



 


#11 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2009 - 10:36

A obrotomierz działa?? Bo zazwyczaj kiedy ten czujnik pada to wskazówka obrotomierza leży martwa.


Jak zaczyna nierówno pracować,to obrotomierz spada do zera.







 


#12 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2009 - 10:39

Grześ - sprawdzałeś wczoraj czy już za ciemno było?



 


#13 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2009 - 10:41

Nic nie sprawdzałem,a to jest większy problem,bo Ja mam cały spód zabudowany i pod chatą nie mogłem zlokalizować czujnika.







 


#14 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2009 - 10:42

shit - polecam najazd na cukrowej albo na Chopina na garażach - jak będzie potrzebował kogoś do pomocy to zaraz poświętach jestem w szn (chyba)



 


#15 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2009 - 15:47

Kabel od czujnika wygląda oki.
Profilaktycznie go wyczyściłem,jutro zobaczę co to dało.
A jak nic,to będzie wymiana czujnika.