Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

coś cieknie - czarna maź


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Kama81

Kama81
  • 6 postów
  • Dołączył: 18-12-2009

Napisany 19 grudnia 2009 - 00:11

Pomocy!
Nie wiem co się dzieje. Jak odjadę to w miejscu gdzie stał samochód jest mała czarna "plama", mniej więcej po środku maski. Ta "plama" wygląda trochę jak gęsta maź (na śniegu wyglądała jak "grudka" jakieś mazi).

Dziś w dzień miałam "małą stłuczkę", tzn było ślisko i samochód za mną nie wyhamował na światłach i stuknął mnie lekko w tylni zderzak (z lewej strony) :/ U mnie na zderzaku nic nie było widać (nawet żadnej ryski nie było), a koleś swój miał pęknięty. Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z tym, ale wcześniej nie zauważyłam tej plamy.

Samochód to Omega 2,5TD z 95r. (automat). Jakieś dwa miesiące temu był regenerowany rozrusznik i pompa (wymiana uszczelek). Więc uszczelki przy pompie powinny być sprawne. Wiem że przecieka u mnie płyn do wspomagania kierownicy (cieknie już jakieś 2 lata ale to jest mały wyciek - płynu trzeba dolewać raz na ok. pół roku). Samochód jeździ normalnie, chociaż przy takiej pogodzie to ciężko to stwierdzić. Ale niepokoi mnie ta czarna plama.

Sorki za styl w jakim to napisałam, ale ja się kompletnie nie znam na samochodach.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może by?

#2 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 grudnia 2009 - 00:15

Pomocy!
Nie wiem co się dzieje. Jak odjadę to w miejscu gdzie stał samochód jest mała czarna "plama", mniej więcej po środku maski. Ta "plama" wygląda trochę jak gęsta maź (na śniegu wyglądała jak "grudka" jakieś mazi).

Dziś w dzień miałam "małą stłuczkę", tzn było ślisko i samochód za mną nie wyhamował na światłach i stuknął mnie lekko w tylni zderzak (z lewej strony) :/ U mnie na zderzaku nic nie było widać (nawet żadnej ryski nie było), a koleś swój miał pęknięty. Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z tym, ale wcześniej nie zauważyłam tej plamy.

Samochód to Omega 2,5TD z 95r. (automat). Jakieś dwa miesiące temu był regenerowany rozrusznik i pompa (wymiana uszczelek). Więc uszczelki przy pompie powinny być sprawne.

Sorki za styl w jakim to napisałam, ale ja sie kompletnie nie znam na samochodach.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może by?


ja mam pomysl. prawdopodobnie ta gesta czarna maz to po prostu olej, ktory tobie gdzies wycieka. w niskich temp. tak przewaznie wyglada.
a czy to ma jakis zwiazek ze stluczka to nie wiem. raczej nie
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#3 OFFLINE   Kama81

Kama81
  • 6 postów
  • Dołączył: 18-12-2009

Napisany 19 grudnia 2009 - 00:21

a czy to może być płyn ze wspomagania kierownicy? tylko on nie jest czarny :/

#4 OFFLINE   armando123

armando123
  • 39 postów
  • Dołączył: 21-11-2009

Napisany 19 grudnia 2009 - 00:21

ja tez bym stawial na olej , podlusz pod auto karton i bendziesz wiedzial czy to olej bynajmniej ja tak sprawdzalem u siebie bo tesz mam wyciek i na sniegu robila sie wlasnie taka plama jak by z grodkami wienc podlozylem karton pod auto i wyszlo co to jest a co do stuczki to tesz wontpie ze to ma cos wspolnego .pozdro

#5 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 grudnia 2009 - 08:10

Najprostszy sposób - pojechać na najazd i sprawdzić co skąd wycieka - gdybać to my możemy o tym czy jutro będzie -6 czy -10



 


#6 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 grudnia 2009 - 09:38

ja tez bym stawial na olej , podlusz pod auto karton i bendziesz wiedzial czy to olej bynajmniej ja tak sprawdzalem u siebie bo tesz mam wyciek i na sniegu robila sie wlasnie taka plama jak by z grodkami wienc podlozylem karton pod auto i wyszlo co to jest a co do stuczki to tesz wontpie ze to ma cos wspolnego .pozdro


chłopie, weź to popraw, bo sie tego czytać nie daje
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#7 OFFLINE   Kama81

Kama81
  • 6 postów
  • Dołączył: 18-12-2009

Napisany 19 grudnia 2009 - 17:57

Mam tylko nadzieję że nie uszkodziła się misa olejowa :/ do śr nie mam możliwości wjazdu na kanał (brak czasu - praca od 8 do 19).

Dziś rano (przed uruchomieniem) sprawdzałam stan oleju i był w normie (mniej więcej na środku podziałki, ostatnio sprawdzany był jakieś 3 tyg temu i było chyba tyle samo - może wtedy było troszkę więcej). Miałam również problem z odpaleniem samochodu, ale to najprawdopodobniej dlatego że był duży mróz (ok. -18 stopni i odpalił dopiero za 5 razem), a po odjeździe znowu była mała czarna plama.

Jak mocniej przygazowałam na parkingu to śnieg w pobliżu rury wydechowej był tak jakby trochę ubrudzony na kolor ciemno brązowy (prawie czarny) - ale wydaje mi się to normalne (mogę się mylić).

Dla sprawdzenia czy nic nie cieknie podczas jazdy zrobiłam małe kółko wokół bloku i nie zauważyłam żeby po drodze były jakieś czarne plamy (jechałam w miarę wolno). W śr czeka mnie jeszcze mały wyjazd na trasę (ponad 80 km) wyjazd do rodziców i tam mogę wjechać na kanał.

Mam nadzieję że to nic poważnego i jazda odbędzie się bez problemów.

Z tego co czytałam jeśli olej jest spalany razem z paliwem to z rury wydechowej powinien lecieć niebieskawy dym. U mnie jest biały (trochę przezroczysty - jak stoję w korku to z innych samochodów leci chyba taki sam), ale nie wiem co o tym myśleć bo na różnych forach wyczytałam różnie odpowiedzi. Raz że jak biały to wszystko OK, innym razem że są problemy z układem chłodniczym. Może mi ktoś to wyjaśnić?

Sama prawie nigdy nie sprawdzam samochodu (co 2-3 tyg robi to za mnie tata :) jak pojadę do rodziców).
Mam jeszcze jedno pytanko. Mój silnik wygląda identycznie. Co to jest to zaznaczone na czerwono? Bo zaglądałam tam dziś i jest tam jakiś płyn przezroczysto-biały ale jest go tylko połowa.
Dodany obrazek

#8 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 grudnia 2009 - 18:44

zbiorniczek wyrownawczy ukladu chlodzenia.
w srodku powinien byc plyn chlodniczy, na zilmnym silniku powinno go byc nalane do polowy.

wazne!!! nie odkrecac korka (tego zoltego) jak silnik jest zagrzany
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#9 OFFLINE   Kama81

Kama81
  • 6 postów
  • Dołączył: 18-12-2009

Napisany 19 grudnia 2009 - 18:58

ahaa
dzięki za info

korek ten odkręciłam przed uruchomieniem samochodu (więc na pewno był zimny). A tak z ciekawości co by się stało jakbym odkręciła go przy ciepłym silniku?

#10 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 grudnia 2009 - 19:00

mogła byś sobie rączki poparzyć płyn by wyleciał...:szpital:

#11 OFFLINE   Kama81

Kama81
  • 6 postów
  • Dołączył: 18-12-2009

Napisany 19 grudnia 2009 - 19:16

ahaa
coś mi kiedyś o uszy się obiło żeby samochodu "na ciepło" nie sprawdzać, tylko nie pamiętałam czemu

#12 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 grudnia 2009 - 19:37

Panowie, a Wy co? Koleżanka pisze, że ma wodę w układzie, tu -15 na dworze, a Wy nie reagujecie?!

Mam jeszcze jedno pytanko. Mój silnik wygląda identycznie. Co to jest to zaznaczone na czerwono? Bo zaglądałam tam dziś i jest tam jakiś płyn przezroczysto-biały ale jest go tylko połowa.

Natychmiast wymienić na płyn chłodniczy. Nie ma na co czekać!

#13 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 grudnia 2009 - 19:41

są też płyny lekko żółte przezroczyste, jak sprowadzałem autko to takie właśnie spotkałem i też myślałem ze to woda. a sprawdzam i jest do -40 stop.

#14 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 grudnia 2009 - 19:42

nie wiadomo czy to woda ja mam płyn przeźroczysty , warto najpierw sprawdzić temp. zamarzania i ewentualnie dopiero wymienić co by kasy niepotrzebnie nie wywalać

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#15 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 19 grudnia 2009 - 19:43

Panowie, a Wy co? Koleżanka pisze, że ma wodę w układzie, tu -15 na dworze, a Wy nie reagujecie?!


Gdyby miała wodę to opisawały by trochę inny problem :D

#16 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 grudnia 2009 - 19:54

Gdyby miała wodę to opisawały by trochę inny problem

No dobra, nie wiedziałem, że są kolorowe, myślałem, że tylko niebiesko-zielone i czerwone, ale ok. Na to, że przeźroczyste też robią bym nie wpadł.

#17 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 19 grudnia 2009 - 20:16

Takimi małymi plamkami bym się nie przejmował, ale na spokojnie sprawdzić trzeba.
Układem chłodzenia można się bardzo nieprzyjemnie i poważnie poparzyć. Trzeba zachować ostrożność. W układzie wzrasta ciśnienie i przy odkręcaniu korka gorący może płyn wystrzelić do góry. Tak jak koledzy wcześniej wspomnieli.
Kopcenie z wydechu ma różne przyczyny i jednoznacznie nie można postawić diagnozy. Jednak daje to nam pewne wskazówki.

Tu ogólnie napiszę bo temat kopcenia jest baaardzo szeroki i pewnie wymaga zmontowania osobnego tematu.
A tak ogólnie to:

Silnik diesla kopci przeważnie na czarno lub biało.
Nie spotkałem diesla który kopcił by na niebiesko.
Silnik benzynowy najczęściej kopci na biało, szaro, ciemno szaro, niebiesko.

Kiedyś natrafiłem na pewien temat - silniku 1.9 TDi.
Gość odkrył ciekawą zależność. Zaznaczam że silnik mu nie kopcił itp.
Jak zatkał odmę bo coś kombinował z odstojnikiem oleju, pojawiły się kłęby białego gęstego dymu z wydechu.
Po odetkaniu odmy kopcenie zniknęło.
To mnie ciekawi. Jak znajdę link to zapodam.

Panowie, a Wy co? Koleżanka pisze, że ma wodę w układzie, tu -15 na dworze, a Wy nie reagujecie?!
Natychmiast wymienić na płyn chłodniczy. Nie ma na co czekać!


Nie ma co panikować podjechać na stację szybkiej obsługi i zrobić pomiar zamarzania płynu a najlepiej przepłukać układ i zalać czymś dobrym.

#18 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 grudnia 2009 - 20:31

Gość odkrył ciekawą zależność. Zaznaczam że silnik mu nie kopcił itp. Jak zatkał odmę bo coś kombinował z odstojnikiem oleju, pojawiły się kłęby białego gęstego dymu z wydechu. Po odetkaniu odmy kopcenie zniknęło.


sprawa prosta , rosnące ciśnienie w dole silnika powodowało wpychanie oleju do cylindrów i jego spalanie , stąd biały dym
a co do przypadku opisywanego przez Kama81 to chodzi tu o zwykłą parę wodną (duża wilgotność powietrza)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#19 OFFLINE   Kama81

Kama81
  • 6 postów
  • Dołączył: 18-12-2009

Napisany 19 grudnia 2009 - 21:01

z tego co wiem to mam wlany płyn chłodniczy, a nie wodę (w bagażniku mam buteleczkę z tym płynem i wiem że na 100% to on jest czasem dolewany, ale sama nigdy go nie wlewałam), tylko nie wiem ile tego płynu ma być w tym zbiorniczku, ale jeśli zgodnie z wypowiedzią tomspeed pół zbiorniczka to jest OK.

#20 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 grudnia 2009 - 22:32

masz na tym zbiorniczku taki "szew" czyli jakby polaczenie gory zbiorniczka z dolem. ma byc plynu do tego poziomu. oczywiscie jak silnik zimny. jak bedzie silnik cieply to moga nastepowac pewne wachania odnosnie poziomu plynu
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI