Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ciężko kręci przy niskich temperaturach


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 17 grudnia 2009 - 19:15

Witam mam taki problem od długiego czasu,że jak przychodzi okres zimowy to ciężko(wolno) kręci mi rozrusznik,tak jak by go ktoś przytrzymywał.Zaczyna się wiosna cieplej na polu i rozrusznik kręci o wiele szybciej,co może być powodem,a może to nie rozrusznik? Trwa to 5 lat i zaczyna mnie to nerwić przy większych mrozach,bo trudniej odpalić autko.
Dodam jeszcze,że nie jest to omega tylko astra f z silnikem 1.7td oplowskim,wiem że to forum omegi ale może ktoś doradzi :)

#2 OFFLINE   jarecky

jarecky

    ## za miedzą :-( ##

  • 286 postów
  • Dołączył: 03-11-2009
  • Skąd: Jelcz-laskowice

Napisany 17 grudnia 2009 - 19:59

a sprawdzałeś aku?Może jakieś spadki napięcia na rozruszniku:|
Oddam 3,2 v6 w dobre ręce :D

#3 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 17 grudnia 2009 - 20:20

A w jaki sposób go sprawdzić? w trakcie odpalania czy jakoś inaczej?

#4 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 17 grudnia 2009 - 20:31

na twoim miejscu sprawdzil by przewody od aku szczegulnie mase.

#5 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 grudnia 2009 - 20:32

a może w niskiej temp. poprostu rozrusznik ma ciężej? gęstszy olej itp...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#6 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 17 grudnia 2009 - 20:35

Jakie napięcie powinien mieć akumulator,bo byłem sprawdzić go miernikiem i miał 12V po odpaleniu miał 13.4 a po chwili 14.7

#7 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 17 grudnia 2009 - 20:41

Ladowanie masz dobre skup sie raczej na przewodach. Wyczysc je dobrze a sobaczysz roznice.Albo doloz dodatkowa mase.

#8 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 17 grudnia 2009 - 21:36

dobra jutro zacznę coś kombinować z tymi przewodami,dzięki.

#9 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 17 grudnia 2009 - 22:11

gdy temperatura akumulatora spada poniżej 0 - mocno spada jego wydajnosc. im zimniej tym gorzej - i tak ma każdy akumulator. każdemu będzie wolniej kręcił.
a gdy masz diesla - dodatkowo świece dłużej chyba grzeją - co osłabi jeszcze akumulator. Jak jeździsz na oleju mineralnym to on tez szybciej gęstnieje. to wszystko przekłada się na coraz wolniejsze kręcenie silnikiem przy odpalaniu.

mała opowieść
miałem kiedys corsę 1,4 benzyna - jeździłem na mineralu - przy -27stC akumulator zrobił 2 obroty silnika i powiedział papa. auto odpaliłem dopiero jak mnie kolega zaciągnał - ale olej był tak gesty że auto nie miało siły pracować - gasło - bez duszenia pedału gazu póki się trochę nie rozgrzało (2..3 minuty).

#10 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 17 grudnia 2009 - 22:36

dobra jutro zacznę coś kombinować z tymi przewodami,dzięki.

Jaką masz baterię-parametry? bo chyba jakiś mały.

Akumulator masz padlinę i nie ma mocy, a napięcie ładowania też nie za ciekawe.
Jak sprawdzisz i poprawisz okablowanie zmierz i powiedz jakie masz napięcie ładowania.
Okablowanie tak i zawsze w pierwszej kolejności.
Potem alternatora bym się czepił - za małe ładowanie i za duże.

Sprawdź akumulator bo do końca zimy nie dociągnie.
Możesz to zrobić u autoelektryka za free lub w wyspecjalizowanym punkcie sprzedaży z akumulatorami - też za free.
Będziesz pewny na 100% w jakim stanie jest bateria.

Napięcia dla otoczenia 20st.C
-12,8V - 100% (lub więcej nawet 13V zaraz po naładowaniu)
-12,5 V - 75%
-12.35 V - 60%,
-12.15 V - 40 %,
-11,95 V - 20%,
-11,75 V - 0%.

przy -27stC akumulator zrobił 2 obroty silnika i powiedział papa.


Webasto...tylko Webasto:mrgreen:
tylko czemu takie drogie...:o
Pozdrawiam.

#11 OFFLINE   golowy

golowy
  • 274 postów
  • Dołączył: 08-04-2009
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 18 grudnia 2009 - 00:18

Kolega pamiętaj że masz starego diesla zapewne na oleju mineralnym i niestety tak będzie zawsze, identycznie miałem w oplowskim dieslu 1,6, druga sprawa ze może masz już wysłużony akumulator jak wspominali koledzy wcześniej ale takie zamułki były zawsze na starych typach diesli w oplu (ascona, kadet 1,6 vectra, astra 1,7<-- tu mowa o silnikach opla nie isuzu)

#12 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 18 grudnia 2009 - 09:15

Jak żona przyjedzie z pracy to się pobawię,akumulator to bosch 70ah i ma dokładnie rok,a jeżeli chodzi o olej to się zgadza mineralny elf.Dzięki za rady i trzeba będzie to wszystko posprawdzać.

#13 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 18 grudnia 2009 - 14:18

Jak żona przyjedzie z pracy to się pobawię,akumulator to bosch 70ah i ma dokładnie rok,a jeżeli chodzi o olej to się zgadza mineralny elf.Dzięki za rady i trzeba będzie to wszystko posprawdzać.


A jak tam rozrusznik ?

#14 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2009 - 15:33

Moim zdaniem objaw u kolegi wiąże się ze zgęstnieniem oleju w niskich minusowych temperaturach. Ja u siebie w 2.0 16V mam tak samo. Jeżdżę na Valvoline MaxLife 10W40. Wystarczy, że silnik się nagrzeje i kolejne odpalania są bezproblemowe jakby była wiasna. Tak jak gęstość oleju w skrzyni też jest zauważalna. Podczas odpalania wciskam sprzęgło i jak już odpalę silnik to sprzęgło powolutku puszczam i wyraźnie widać na obrotomierzu i słychać jak przez sekundę skrzynia obciąża silnik.
Nie jestem mechanikiem ale wg mnie to normalne zjawisko przy sporych mrozach (dodam przy okazji, że nie pomogą tu żadne ceramizery ani modifikatory - wiem to z własnego doświadczenia :)).

#15 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 21 grudnia 2009 - 18:36

Witam ponownie,kabelki posprawdzane poczyszczone i dalej to samo,czyli to chyba norma jak napisał kolega [B]irzyk[B] i faktycznie kolejne odpalanie jest już zupełnie inne.Przyjdzie wiosna to trzeba się udać jeszcze na sprawdzenie pompy wtryskowej,od 8 lat nic nie było sprawdzane w tym autku,może czas na jakieś regulacje.Dzięki za wszelkie rady.

#16 OFFLINE   malinn

malinn
  • 132 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 21 grudnia 2009 - 18:56

Ciężko kręci bo olej w skrzyni jest gęsty jak smoła - podczas odpalania na mrozie wciskamy sprzęgło.

Olej w silniku zimny też jest gęsty i ciężej wał korbowy się obraca i to normalne.Podobnie ciężej mają każde łożyska w silniku , alternatorze , rozruszniku ....

Gdy odpalamy auto na mrozie warto przed odpaleniem auta zapalić pierw światła - wtedy aku. oddając prąd niejako przygotowuje się do rozruchu - rozgrzewa.

Akumulator łatwo sprawdzić - mierzymy miernikiem jego napięcie spoczynkowe:

12,6v - aku. bdb
12,4v - aku. dobre
poniżej 12,4v - aku,słabo naładowane lub w złym stanie

i teraz ważniejsze - próba podczas rozruchu:

jedna osoba trzyma podpięty woltomierz , a druga uruchamia pojazd. Minimalne napięcie podczas rozruchu nie można spaść poniżej 10v - jeśli spada - naładować aku. i powtórzyć próbę. Gdy nadal spada poniżej 10v podczas odpalania - aku. jest do śmietnika.

#17 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2009 - 20:48

...podczas odpalania na mrozie wciskamy sprzęgło.



Dobrze piszesz. Ja zawsze wciskam sprzęgło podczas odpalania (przez cały rok) ponieważ dobrze jest odciążyć silnik przy rozruchu w każdym przypadku.

#18 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 21 grudnia 2009 - 21:38

Czyli akumulator dobry bo ma 12,6 w spoczynku,pozostaje sprawdzić podczas rozruchu,a sprzęgło wciskam przy każdym odpalaniu,taki nawyk.Jeszcze raz dzięki za rady.