

Ogrzewanie postojowe, webasto - Wasze doświadczenia
#1
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2009 - 14:44
Zima zbliża sie nieubłaganie i wielu z nas posiada fajną rzecz jaką jest ogrzewanie postojowe. W mojej omedze mam urzadzenie tego typu firmy Eberspacher chyba d3ws hydronic. Po tym jak kupielm samochod urządzenie nie działalo, słychac bylo świst cykniecie i na tym koniec, zegar nie zwracał żadnych błędów. Dałem samochód gościowi, na drugi dzien auto było zrobione. Powiedział że było pare zimnych lutów, coś przy sterowniku, bezpiecznik, skorodowany przewód takie pierdoły. Wszystko działalo przez miesiac bylem bardzo zadowolony. Az pewnego ranka wychodze i cisza urzadzenie zaprogramowane na poranne grzanie nie uruchomilo sie. Próbuje wiec recznie - świst cykniecie i koniec. Tak jak przed naprawą. Zaczalem wiec sam coś grzebać i zauważylem przytopiony bezpiecznik. Wymienilem na wiekszy. Wszystko zaczelo znowu gadać. Jedynie co to pompka paliwa zaczela glosno chodzic tzn stukać podczas pracy. Czy tak ma działać?? I druga sprawa, gorsza. Od kilku dni ogrzewanie zalacza sie, pomka startuje, piec chuczy, czuć spaliny. Po dwuch minutach pomka sie wylacza, piec dmucha (trudno powiedziec czy grzeje czy tylko przedmuchuje) za minute pompka znowu rusza i po 2 moze 3 minutach sie wylacza. Piec jeszcze chwike chodzi i calosc sie wyłacza. I znowu brak jakiegokolwiek kodu, natomiast licznik czasu i ikonka na zegarze wskazuje jakby urzadzenie pracowalo normalnie. Nie ma znaczenia czy silnik jest zgaszony czy zapalony.
Czy mieliscie podobne objawy, czy ktos z was probowal sam rozwiazac problem, a moze ktos z was zna sie na tym dobrze i cos zasugeruje może macie jakies doświadczenia. Najgorsze jest to że nie ma kodów błędów i nie wiem z ktorym urzadzeniem moze byc problem. a wyjąc calosci na stół nie mam możliwości. Narazie mam zamiar sprawdzic czy ta pompa podaje paliwo, jak tylko dorwe gdzies podnosnik lub kanał.
Pozdrawiam i z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie.
#2
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2009 - 20:35
Kolego gdzie jest u Ciebie ten bezpiecznik? Na tablicy bezpieczników pod kierownicą czy gdzieś na instalacji?Zaczalem wiec sam coś grzebać i zauważylem przytopiony bezpiecznik

Sasik
#3
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2009 - 21:39
I znowu brak jakiegokolwiek kodu
Jak sprawdzałeś błędy? Op-com, Opelscaner? Żadnym z tych urządzeń nie udało mi się połączyć z "piecykiem". Z ASO OPEL odsyłają do serwisu Eberspacher, tam za diagnozę wołają 200 PLN.
W swoim wyczyściłem świecę żarową i narazie "chodzi", ale u mnie bezpieczników nie "wywalało".
#4
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2009 - 11:19
Mój problem nagle sam sie rozwiazał. Ogrzewanie zaczelo dzialac. Narazie jedyne co przychodzi mi do głowy to temperatura powietrza. Kiedy ogrzewanie przestalo dzialac temperatury oscylowaly od -5 do -15 w nocy. Gdy zaczęło działac temperatury były jż w granicach 0. Po nowym roku ma być troche mrozu jeszcze więc zobaczę czy mam rację. Choć i tak nie wiem na co ta niska temperatura miałaby wpływ - paliwo, jakis czujnik, świeca??.
Jezeli chodzi o bezpieczniki to jest osobna skrzyneczka pod maska sa tam 4 bezpieczniki: dwa 8 amperowe pierwszy do sterownika drugi do zagara modulowego, oraz dwa ktore wymienilem na 25A. Wczesniej byly też 8A i nie przepalały się ale przytapiał sie ten plastik (to te starsze bezpieczniki, podluzne rurki) z powodu temperatuty co świadczyło o tym że są za małe. W instrukcji ktora znalazlem pisalo ze obwody piecyka i chyba pomka paliwa powinny byc 25A. Z tych 2 bezpieczników wychodzą o wiele grubsze przewody niż z tych poprzednich. Po tej wymianie z bezpiecznikami nic sie nie dzieje, jest ok.
Jezeli chodzi o kody bledow to czytalem ze ten zegar, wyświetlacz, programator w kabinie wyświetla kody błędów przy usterce któregoś z podzespołów, a sterownik ma pamięć chyba 4 lub 5 ostatnich błędów. Choć nie wiem czy tak rzeczywiście jest. Na razie nie podpinałem urządzenia w profesjonalnym serwisie. Ponadto wydaje mi sie że sterownik był juz w jakis sposób regenerowany czy naprawiany. Na połączeniu tej metalowej obudowy widać nałożony domowym sposobem silikon.
Dziękuje i pozdrawiam.
#5
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2009 - 12:26
#6
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2010 - 19:14
#7
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2010 - 12:45
mam pytanko kupilem omcie z webasto nie mam pilota jak sie programuje z webasto opel omega 2.2dti 2001
witam tez m oryginalny piec w omie 2002r 2.2dti, i nie umiem go uruchomic, kolega pisze tu o jakims pilocie, myslalem ze sie to odpala z panelu klimy, ale niestety moje grzebanko nic nie pomoglo, wiec jakby ktos mogl objasnic jak to uruchomić bylbym wdzieczny
pozdrawiam
#8
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2010 - 12:59
#9
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2010 - 13:52
#10
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2010 - 15:01
#11
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2010 - 16:30
szwagier uruchomił swoje webasto w Scenicu 1.6 16V. Kupił to rok temu, wiedział że coś tam jest nie tak ale nie chciało mu się grzebać. Akumulator ma 46Ah. Wczoraj był w Webasto, chłopaki grzebali coś przez 2.5h i zostawił 150zł ale wszystko działa. Firma powiedziała, ze jeśli chce używać jako ogrzewania postojowego, np. nastawi na 13:45 jeśli o 14:00 wychodzi z pracy, to akumulator musi mieć u niego przynajmniej te 70Ah, inaczej zeżre prąd w ciągu 5 minut. Trzeba pamiętać że aku zasila 2 pompki i dmuchawę. Mówię o ogrzewaniu postojowym firmy Webasto, które również montowane było w Omkach. W niektórych autach do webasto montowany jest specjalnie nawet drugi akumulator, więc pobór prądu naprawdę nie jest taki mały.Bez przesady webasto bierze koło 14A co w ciągu godziny jaką działa co daje 14Ah które znika z pojemności akumulatora.
#12
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2010 - 17:06
#13
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2010 - 17:51
Ja mam webasto benzynowe firmy Webasto dołożone przez poprzedniego właściciela z chodzącą dmuchawą na 5 biegu i pompka wody bierze 14A. Mam aku 74ah taki jak ma być do mojego silnika i nie mam żadnych problemów z odpalaniem nawet jak było -18.
Sprawny aku w "benzynie" sobie poradzi. W "klekocie" musi być min. 15AH ponad standard. Sprawdzone:mad:. Mi właśnie brakuje
#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
Napisany 03 marca 2010 - 14:38
Moje podejrzenia były w miarę słuszne, ogrzewanie uruchamia się ale w temperaturach powyżej ok 4 stopni, przy niższych podejmuje 2 próby uruchomienia i się wyłącza. Tylko po co komu dogrzewanie przy dodatnich temperaturach

Pozdrawiam