Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dziwny wyciek płynu....


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   SQN

SQN
  • 120 postów
  • Dołączył: 24-05-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 15 grudnia 2009 - 00:19

Witajcie Koledzy....

2.5 V6 CD ASB


Jakieś pół roku temu na wjeździe wakacyjnym z mojej lafiryndy zaczął lecieć płyn chłodniczy.....wyskoczyłem na chwilę do sklepu i po powrocie zastałem kałużę pod autem.....więc dolałem płynu pojechałem na ogólnodostępny kanał i widzę że leci po bloku silnika....obficie....a że był to wakacje w buszu to nie było opcji na mechanika więc kupiłem 5 L płynu i planowałem ciągłe dolewki po wyjściu komunikatu na kompie. Po przejechaniu kilku km nagle przestało lecieć. Planowałem po powrocie odwiedzić mechanika lecz wypadło mi to z głowy. Po pół roku problem powrócił z tym że wtedy leciało mi przez krótki cza.....tzn przez ok godzinę......a teraz problem trwa od 4 dni....wiec odstawiłem auto do mechanika. Generalnie stała się rzecz dziwna....bo podczas demontowania podszybia ( wyciek jest z tyłu silnika...mechanik twierdzi że "rury" są ok) przestało.....i nie leciało przez jakieś 50 km.....i powtórka z rozrywki. ani z góry ani z dołu kompletnie nic nie widać bo silnik jest mocno zabudowany....wyciek jest dość znaczny bo muszę dolewać 2 L płynu na godzinę używania auta :|.......łyzał kto o czym podobnym ?
Ciężka opcja !

#2 OFFLINE   lenarek

lenarek

    W STANIE SPOCZYNKU...

  • 493 postów
  • Dołączył: 10-01-2009
  • Skąd: Żywiec/Twardorzeczka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 grudnia 2009 - 00:21

zawór trójdrozny na perwszy ogien;)

.



 


#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 grudnia 2009 - 00:44

Witajcie Koledzy....

2.5 V6 CD ASB


Jakieś pół roku temu na wjeździe wakacyjnym z mojej lafiryndy zaczął lecieć płyn chłodniczy.....wyskoczyłem na chwilę do sklepu i po powrocie zastałem kałużę pod autem.....więc dolałem płynu pojechałem na ogólnodostępny kanał i widzę że leci po bloku silnika....obficie....a że był to wakacje w buszu to nie było opcji na mechanika więc kupiłem 5 L płynu i planowałem ciągłe dolewki po wyjściu komunikatu na kompie. Po przejechaniu kilku km nagle przestało lecieć. Planowałem po powrocie odwiedzić mechanika lecz wypadło mi to z głowy. Po pół roku problem powrócił z tym że wtedy leciało mi przez krótki cza.....tzn przez ok godzinę......a teraz problem trwa od 4 dni....wiec odstawiłem auto do mechanika. Generalnie stała się rzecz dziwna....bo podczas demontowania podszybia ( wyciek jest z tyłu silnika...mechanik twierdzi że "rury" są ok) przestało.....i nie leciało przez jakieś 50 km.....i powtórka z rozrywki. ani z góry ani z dołu kompletnie nic nie widać bo silnik jest mocno zabudowany....wyciek jest dość znaczny bo muszę dolewać 2 L płynu na godzinę używania auta :|.......łyzał kto o czym podobnym ?


napompuj uklad cisnienem 1.5 bar i bedziesz widzial gdzie sika




 


#4 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 15 grudnia 2009 - 01:36

zawór trójdrozny na perwszy ogien;)


też tak pomyslałem ale po rozebraniu podszybia a nawet przed można to łatwo namierzyć jak cieknie.

SQN to co radzi beast jest dobre;)
Jakiś czas temu był podobny problem, podaję fotkę i możliwą okolicę wycieku- żółta strzała.
Może jeszcze z pod obudowy termostatu i chłodniczki oleju, jak zdejmiesz gumowe rury dolotu z przepustnicy poświeć latarką między głowice. Patrz fotki.:kawa:

#5 OFFLINE   SQN

SQN
  • 120 postów
  • Dołączył: 24-05-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 15 grudnia 2009 - 16:32

Postaram się to jutro sprawdzić.....ale wytłumaczcie mi jak to możliwe że raz leci...potem przestaje na chwilę i wyciek powraca !! Nie rozumiem....




p.S: Czy wasze omego kopcą ?? Bo moja czy jedzie....czy stoi to w tylnej szybie widzę kłęby dymu...
Ciężka opcja !

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 grudnia 2009 - 16:37

Postaram się to jutro sprawdzić.....ale wytłumaczcie mi jak to możliwe że raz leci...potem przestaje na chwilę i wyciek powraca !! Nie rozumiem....




p.S: Czy wasze omego kopcą ?? Bo moja czy jedzie....czy stoi to w tylnej szybie widzę kłęby dymu...


bardzo prosto - mala dziurka - w momencie kiedy nie ma cisnienia nie ma wycieku (tzn jest ale niezauwazalny) jak uklad sie napompuje cisnieniem to zaczyna sikac




 


#7 OFFLINE   jarecky

jarecky

    ## za miedzą :-( ##

  • 286 postów
  • Dołączył: 03-11-2009
  • Skąd: Jelcz-laskowice

Napisany 15 grudnia 2009 - 16:41

p.S: Czy wasze omego kopcą ?? Bo moja czy jedzie....czy stoi to w tylnej szybie widzę kłęby dymu...


Ja też widziałem(kolor biały) i okazało się że uszczelka pod głowicą padła:(:(:( Ale za dwa dni odbieram furke zrobioną:D:D:zabawa: Oczywiście nie życzę tego nikomu:piwo2:

#8 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 grudnia 2009 - 17:45

...

..post do śmieci, nie przeczytałem od początku.. :razz:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#9 OFFLINE   SQN

SQN
  • 120 postów
  • Dołączył: 24-05-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 20 grudnia 2009 - 15:46

Miejsca które wskazł zygzak na fotce nr 1....mechanik wykluczył. Twierdzi że leci z uszczelki pod głowicą.....ponieważ płyn ścieka po bloku silnika....i po skrzyni.....kurcze mnie nadal dziwią te przerwy w wyciekach.....ponieważ: jeźdżę 40 min......i leci przez kilka km....potem gaszę auto....odpalam za 10 min....i nie leci !! Ciśnienie powstaje zaraz po odpaleniu silnika....czy się mylę ? Rozumiem gdyby wyciek był non stop......a tu dziwny numer. Mechanik chce brać się za głowicę....... :|
Ciężka opcja !

#10 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 grudnia 2009 - 16:25

Miejsca które wskazł zygzak na fotce nr 1....mechanik wykluczył. Twierdzi że leci z uszczelki pod głowicą.....ponieważ płyn ścieka po bloku silnika....i po skrzyni.....kurcze mnie nadal dziwią te przerwy w wyciekach.....ponieważ: jeźdżę 40 min......i leci przez kilka km....potem gaszę auto....odpalam za 10 min....i nie leci !! Ciśnienie powstaje zaraz po odpaleniu silnika....czy się mylę ? Rozumiem gdyby wyciek był non stop......a tu dziwny numer. Mechanik chce brać się za głowicę....... :|


ja miałem tak samo u siebie też raz ubywało raz nie i leciało w na styku głowicy z blokiem tak w narożniku. okazało sie że to upg i głowica ma wżery i przepuszcza płyn.na początku ubywało mi troche póżniej wiecej i więcej aż w końcu para buchała z nadkola bo płyn spalał sie na kolektorze wydechowym a nie masz czsami takiego zapachu płynu w aucie?maechanir mi powiedział że już kilkaa omeg miał z podobna przypadłością.mnie naprawa wyniosła 1100zł obie głowice + wymiana termostatu i uszczelnienia na wale

#11 OFFLINE   SQN

SQN
  • 120 postów
  • Dołączył: 24-05-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 20 grudnia 2009 - 21:07

Obie głowice ?? Fakt czasami się kopci z silnika....bo kapie na coś ciepłego...z tym że jak leci z jednej głowicy to trzeba wymieniać obie ?
Ciężka opcja !

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 grudnia 2009 - 22:03

Obie głowice ?? Fakt czasami się kopci z silnika....bo kapie na coś ciepłego...z tym że jak leci z jednej głowicy to trzeba wymieniać obie ?


mozesz wymienic jedna. zazywaczaj pada ta po stronie kierowcy - najblizej kanalu wodnego.




 


#13 OFFLINE   marcinmv6

marcinmv6
  • 54 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Krokowa

Napisany 21 grudnia 2009 - 21:31

Ja miałem tak samo i leciało z tej od strony kierowcy. Jednak po naprawie dalej kopci na biało nawet jak jest rozgrzany. Może to dlatego, że jest zima i mam LPG?

#14 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 maja 2011 - 21:56

mam pytanko?? czy jest możliwość aby płyn chłodniczy wyciekał z uszczelki pod głowicą na zewnątrz silnika?? i nie widać przy tym żadnych objawów typu masło pod korkiem lub syf w zbiorniczku wyrównawczym, zero kopcenia?? przy wymianie czujnika wału korb. zlokalizowałem jakiś wyciek płynu chłodniczego w okolicy kolektora wydechowego po str. kierowcy:masakra: szukałem, lukałem, wtykałem tam grabie i nic:nie: nie idzie tego zlokalizować:mad: zrobiłem parę fotek tego miejsca mokrego, zwór trójdrożny sprawny węże wszystkie suche, nie mam pojęcia którędy to leci:(
wszystko zaczyna się na kolektorze, wyżej nic nie widać:(
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#15 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 maja 2011 - 22:24

masz jeszcze mostek wodny na wysokości głowic, wyjście z silnika na zawór nagrzewnicy/trójdrożny, może wąż skruszał albo opaska puściła. zwalenie podszybia i silnika wycieraczek może ułatwić Ci oględziny wymienionych elementów..

#16 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 maja 2011 - 22:27

zwalenie podszybia i silnika wycieraczek może ułatwić Ci oględziny wymienionych elementów..

dokładnie to zrobiłem i nic od góry wszystko suche.... a czy jak zwalił bym kolektor ssący?? będzie coś widać ??

#17 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 maja 2011 - 22:37

jedynie będziesz miał dostęp do chłodniczki oleju i ewentualnie zobaczysz czy z pod czujników temperatury nie cieknie...

#18 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 maja 2011 - 14:52

mam pytanko czy jest możliwość aby płyn chłodniczy wyciekał z uszczelki pod głowicą na zewnątrz silnika

ja tak miałem i czytałem,że kilka osób też tak miało.
Najczęściej jest to wyciek od strony ściany grodziowej pod cewką na lewej głowicy.

#19 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 maja 2011 - 15:02

ja tak miałem

i z skąd ci leciało??

Najczęściej jest to wyciek od strony ściany grodziowej pod cewką na lewej głowicy.

dokładnie tak to wygląda:|

#20 OFFLINE   ancek

ancek
  • 129 postów
  • Dołączył: 26-12-2007
  • Skąd: FG/Gorzów/Zielona Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2011 - 18:58

zrobilo sie cieplej i wszystkim posraly sie upg.:pijany:
u mnie tez cieklo, dokladnie w miejscu ktore opisal machony.

na szczescie juz naprawione:yes_yes: