

Płyn chłodniczy-po rozgrzaniu jest go więcej
#1
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2009 - 20:05
Ostatnio chciałem odpowietrzyć układ chłodzenia i odkręciłem korek, odpaliłem autko i czekałem aż się nagrzeję ale stan płynu się podnosił i w końcu się przestraszyłem i wyłączyłem silnik.
Co może być nie tak, mam nadzieję że do nie uszczelka pod głowicą ?
Może płyn jest jakiś trefny? Jak mi go mechanik wymieniał to powiedział że nie mógł spuścić całego płynu i dolał 5 l koncentratu, może dlatego?
#2
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2009 - 20:17
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#3
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2009 - 20:20
podmień z kimś korek
#4
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2009 - 20:36
#5
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2009 - 20:55
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#6
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2009 - 21:02
Co może być nie tak, mam nadzieję że do nie uszczelka pod głowicą ?
Może płyn jest jakiś trefny? Jak mi go mechanik wymieniał to powiedział że nie mógł spuścić całego płynu i dolał 5 l koncentratu, może dlatego?
nie ma co panikować za wczasu.
może po prostu zapowietrzenie może chłodniczka oleju proponuję użyć sprzętu do wymianu płynu (foto)lub coś na tej zasadzie.
można kupić na allegro, koszt spory ale mechanik może coś takiego nabyć.
jaki masz kolor płynu po rozgrzaniu i z samego rana?
jak odkręcisz korek na full rozgrzanym to przecież w każdym aucie się poparzysz bo płyn wystrzeli.
a rano się sprawdza poziom płynu bo wtedy jest "prawdziwy".
#7
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2009 - 21:25
Kolor płynu na rozgrzanym silniku jest na dnie zbiorniczka jaśniejszy.
Płyn podnosi się około 3-5 cm.
Przy wymianie płynu mechanik po prostu dolał koncentratu do tego co było - przypominało to brudną wodę.
Idąc dalej oleju nie przybywa. Samochód ma normalną moc. W mieście jak jeżdżę zagrzeję się do kawałka ponad 95 st i wentylator się włącza. Ostatnio na trasie ogrzewanie mi słabo działało i temp silnika około 91 st. Ogólnie ostatnio słabo grzeje jak się weźmie na hi to leci ciepłe powietrze, wyczytałem że u innych leci gorące że nie da się ręki trzymać przy kratkach, u mnie tak nie jest.
Ogólnie samochód mnie załamuje i mam go dość bo ciekną pokrywy zaworów ale to nie na temat

#8
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2009 - 21:37
jest taka możliwość , w czasie jazdy jak nabierze temp. zatrzymaj się gdzieś i sprawdź czy nie puszcza korekNa rozgrzanym silniku po odkręceniu korka płynu nie wywala - może korek jest walnięty.
przed wymianą płynu warto było przepłukać układ może nagrzewnica zawalona syfem albo jeszcze cośogrzewanie mi słabo działało
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#9
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2009 - 21:42
#10
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2009 - 22:05
Na rozgrzanym silniku po odkręceniu korka płynu nie wywala - może korek jest walnięty.
być może.
co do wymiany płynu mam zastrzeżenia. Jak mechanik nie wylał całego płynu z ukladu tylko połowę to odpowietrzył też byle jak?
Moim zdaniem powinno się opróżnić układ jak nie da rady "ręcznie" to za pomocą sprzętu. Patenty są różne. Jeżeli nie ma zanieczyszczeń to profilaktycznie przepłukać. Następnie zalać odpowiednim płynem i proporcją nie koncentratem mimo że coś tam w układzie zostało. Unikać kranówki bo twarda woda i kamień kotłowy się będzie odkładał co źle wpływa na wydajność układu i przytkanie wąskich przewodów.
Sam koncentrat ten zielony potrafi zamarznąć przy -14C.
Kiedyś czytałem o tym że samo wlewanie koncentratu nie jest zdrowe dla układu chłodzenia. Zdaje się że na opakowaniu też jest ostrzeżenie. Może ktoś powie z jakiego powodu.
Jeżeli kolor płynu cały czas jest zielony lub czerwony zależy jaki rodzaj to fajnie trochę gorzej jak kawa czy coś w tym rodzaju.
przyszedł mi taki szarlatański pomysł z barwnikiem UV.
Jak w układach klimatyzacji się sprawdza to czy w układzie chłodzenia też może się sprawdzi/zlokalizuje wyciek lub np.wykryć czy spaliny się zabarwią?
#11
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2009 - 22:11

#12
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2009 - 22:13
#13
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2009 - 22:17

Kiedyś czytałem o tym że samo wlewanie koncentratu nie jest zdrowe dla układu chłodzenia. Zdaje się że na opakowaniu też jest ostrzeżenie. Może ktoś powie z jakiego powodu.
z opakowania koncentratu Prestone :Absolutnie nie wolno wlewać czystego koncentratu płynu do chłodnic do pustej chłodnicy - koncentrat trzeba rozcieńczyć z wodą demineralizowaną.
Czysty koncentrat łatwo zamarza i źle odprowadza ciepło. Do prawidłowego ustalenia proporcji "kaloryczności" płynu konieczne jest posiadanie testera parametrów płynu chłodniczego.
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#14
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2009 - 01:24
Jednak nie polecam, bo pewnie cały zbiorniczek wyrównawczy będzie świecił, a ponadto może być potem problem z wykryciem wycieku z AC
Chyba że inny kolor zastosować ale jednak przyznaję rację.
Najbardziej interesuje mnie wykrycie barwnikiem czy woda przedostaje się do wydechu i nie ważne w jaki sposób to robi. Po prostu tak lub nie.
Jednak wydaje mi się że nie ja pierwszy o tym myślałem, być może robiono takie próby i zakończyły się porażką, kto wie może, tak może nie, a na ogólne wycieki to i tak są inne sposoby.
klimi looknij tu i to co napisał piterek
http://forum.omegakl...hread.php?t=269
i ogólnie ale na temat
http://forum.omegakl...