Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Płyn chłodniczy-po rozgrzaniu jest go więcej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 grudnia 2009 - 20:05

Mam taki problem: jak silnik się nagrzeje to stan płynu w zbiorniczku się dość mocno podnosi. Rano jak sprawdzam to płynu jest za mało, po dolaniu i pojeżdżeniu następnego dnia płyn też ubywa. Wycieków żadnych nie ma. Tematy o układzie chłodzenia są ale zazwyczaj płynu ubywa na ciepłym a u mnie jest odwrotnie:confused:
Ostatnio chciałem odpowietrzyć układ chłodzenia i odkręciłem korek, odpaliłem autko i czekałem aż się nagrzeję ale stan płynu się podnosił i w końcu się przestraszyłem i wyłączyłem silnik.
Co może być nie tak, mam nadzieję że do nie uszczelka pod głowicą ?
Może płyn jest jakiś trefny? Jak mi go mechanik wymieniał to powiedział że nie mógł spuścić całego płynu i dolał 5 l koncentratu, może dlatego?

#2 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2009 - 20:17

w zasadzie jest to całkiem normalne ponieważ płyn ma dużą rozszerzalność i pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość jeśli po wystygnięciu jego poziom jest znów taki sam jak przed odpaleniem to nic się nie dzieje , z tego powodu poziom płynu sprawdza się na zimnym silniku , aha bez korka płyn będzie wywalało bo omega ma układ chłodzenia ciśnieniowy i układ musi być zamknięty

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#3 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 grudnia 2009 - 20:20

a jak zmieniał ci płyn to zalał najpierw nagrzewnicę ???? może masz za dużo powietrza w układzie
podmień z kimś korek

#4 OFFLINE   madagaskar

madagaskar
  • 188 postów
  • Dołączył: 07-10-2009

Napisany 14 grudnia 2009 - 20:36

rozszerzalność płynu jest ale nie aż taka że z połowy zbiornika robi się pełny ,jeśli masz sprawny układ to z połowy przy zimnym jak się rozgrzeje to max 1 cm powinien się poziom podnieść na zakręconym korku oczywiście ,kiedyś mierzyłem tem .płynu czy zgadza się z tą na desce korek odkręcony tem dochodziła do 97 i pozim delikatnie się podniósł. moim zdaniem jeśli płyn ci się podnosi tak jak piszesz to powietrze robi ciśnienie a to prawdopodobnie uszczelka podgłowicą

#5 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2009 - 20:55

tylko weź pod uwagę że ma dolany koncentrat i to 5 litrów z tego można co najmniej 10 l płynu zrobić a mechanik wlał to chyba jeszcze do pozostałości płynu nie wiadomo jak teraz z rozszerzalnością , a poza tym to ile go przybywa przy zakręconym korku bo tego nie napisał , napisał dość mocno tzn. ile

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#6 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 14 grudnia 2009 - 21:02

Co może być nie tak, mam nadzieję że do nie uszczelka pod głowicą ?
Może płyn jest jakiś trefny? Jak mi go mechanik wymieniał to powiedział że nie mógł spuścić całego płynu i dolał 5 l koncentratu, może dlatego?


nie ma co panikować za wczasu.
może po prostu zapowietrzenie może chłodniczka oleju proponuję użyć sprzętu do wymianu płynu (foto)lub coś na tej zasadzie.
można kupić na allegro, koszt spory ale mechanik może coś takiego nabyć.

jaki masz kolor płynu po rozgrzaniu i z samego rana?

jak odkręcisz korek na full rozgrzanym to przecież w każdym aucie się poparzysz bo płyn wystrzeli.
a rano się sprawdza poziom płynu bo wtedy jest "prawdziwy".

#7 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 grudnia 2009 - 21:25

Na rozgrzanym silniku po odkręceniu korka płynu nie wywala - może korek jest walnięty.
Kolor płynu na rozgrzanym silniku jest na dnie zbiorniczka jaśniejszy.
Płyn podnosi się około 3-5 cm.
Przy wymianie płynu mechanik po prostu dolał koncentratu do tego co było - przypominało to brudną wodę.

Idąc dalej oleju nie przybywa. Samochód ma normalną moc. W mieście jak jeżdżę zagrzeję się do kawałka ponad 95 st i wentylator się włącza. Ostatnio na trasie ogrzewanie mi słabo działało i temp silnika około 91 st. Ogólnie ostatnio słabo grzeje jak się weźmie na hi to leci ciepłe powietrze, wyczytałem że u innych leci gorące że nie da się ręki trzymać przy kratkach, u mnie tak nie jest.

Ogólnie samochód mnie załamuje i mam go dość bo ciekną pokrywy zaworów ale to nie na temat :)

#8 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2009 - 21:37

Na rozgrzanym silniku po odkręceniu korka płynu nie wywala - może korek jest walnięty.

jest taka możliwość , w czasie jazdy jak nabierze temp. zatrzymaj się gdzieś i sprawdź czy nie puszcza korek

ogrzewanie mi słabo działało

przed wymianą płynu warto było przepłukać układ może nagrzewnica zawalona syfem albo jeszcze coś

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#9 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 grudnia 2009 - 21:42

Mam dwa korki jeden oryginał a drugi zamiennik - aktualnie mam go wkręconego. Jutro podmienię korki i zobaczę co będzie się działo.

#10 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 14 grudnia 2009 - 22:05

Na rozgrzanym silniku po odkręceniu korka płynu nie wywala - może korek jest walnięty.


być może.

co do wymiany płynu mam zastrzeżenia. Jak mechanik nie wylał całego płynu z ukladu tylko połowę to odpowietrzył też byle jak?
Moim zdaniem powinno się opróżnić układ jak nie da rady "ręcznie" to za pomocą sprzętu. Patenty są różne. Jeżeli nie ma zanieczyszczeń to profilaktycznie przepłukać. Następnie zalać odpowiednim płynem i proporcją nie koncentratem mimo że coś tam w układzie zostało. Unikać kranówki bo twarda woda i kamień kotłowy się będzie odkładał co źle wpływa na wydajność układu i przytkanie wąskich przewodów.
Sam koncentrat ten zielony potrafi zamarznąć przy -14C.
Kiedyś czytałem o tym że samo wlewanie koncentratu nie jest zdrowe dla układu chłodzenia. Zdaje się że na opakowaniu też jest ostrzeżenie. Może ktoś powie z jakiego powodu.

Jeżeli kolor płynu cały czas jest zielony lub czerwony zależy jaki rodzaj to fajnie trochę gorzej jak kawa czy coś w tym rodzaju.

przyszedł mi taki szarlatański pomysł z barwnikiem UV.
Jak w układach klimatyzacji się sprawdza to czy w układzie chłodzenia też może się sprawdzi/zlokalizuje wyciek lub np.wykryć czy spaliny się zabarwią?

#11 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 grudnia 2009 - 22:11

Chyba czeka mnie ponowna wymiana płynu. Jutro podjadę do mechanika i powiem żeby mi sprawdzili płyn "magicznym" urządzeniem :)

#12 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 grudnia 2009 - 22:13

ten barwnik to fluoresceina sodowa i jest widoczna w płynach nawet po rozcieńczeniu rzędu jeden do kilku milionów, pewnie zadziała, ale w spalaniu chyba się rozłoży - jedyne co można osiągnąć to zlokalizowanie wycieku na zewnątrz albo do oleju. Jednak nie polecam, bo pewnie cały zbiorniczek wyrównawczy będzie świecił, a ponadto może być potem problem z wykryciem wycieku z AC

#13 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2009 - 22:17

a płyn spuszcza się korkiem na dole chłodnicy dolny lewy narożnik taki czerwony korek a mechanik pewno węże rozłączał i dlatego wszystko nie zeszło jak coś zostanie to przez zbiorniczek można wydmuchać powietrzem a w ostateczności możesz dmuchać i też pójdzie :D

Kiedyś czytałem o tym że samo wlewanie koncentratu nie jest zdrowe dla układu chłodzenia. Zdaje się że na opakowaniu też jest ostrzeżenie. Może ktoś powie z jakiego powodu.


z opakowania koncentratu Prestone :Absolutnie nie wolno wlewać czystego koncentratu płynu do chłodnic do pustej chłodnicy - koncentrat trzeba rozcieńczyć z wodą demineralizowaną.
Czysty koncentrat łatwo zamarza i źle odprowadza ciepło. Do prawidłowego ustalenia proporcji "kaloryczności" płynu konieczne jest posiadanie testera parametrów płynu chłodniczego.

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#14 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 15 grudnia 2009 - 01:24

Jednak nie polecam, bo pewnie cały zbiorniczek wyrównawczy będzie świecił, a ponadto może być potem problem z wykryciem wycieku z AC


Chyba że inny kolor zastosować ale jednak przyznaję rację.
Najbardziej interesuje mnie wykrycie barwnikiem czy woda przedostaje się do wydechu i nie ważne w jaki sposób to robi. Po prostu tak lub nie.

Jednak wydaje mi się że nie ja pierwszy o tym myślałem, być może robiono takie próby i zakończyły się porażką, kto wie może, tak może nie, a na ogólne wycieki to i tak są inne sposoby.



klimi looknij tu i to co napisał piterek
http://forum.omegakl...hread.php?t=269

i ogólnie ale na temat
http://forum.omegakl...