Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

OP-com - prosba w przejrzeniu wyników.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2009 - 19:07

Witam

Podpialem sie dzisiaj pod zlacze OBD2. Calkiem fajne to daje odczyty. Zapisalem sobie wszystkie wyniki i prosil bym ladnie specow o ich przejrzenie i powiedzenie mi czy wszystko jest ok, czy wartosci sond sa ok itp. Wyniki sa zrobione "na luzie" bez dodawania gazu. Z góry dziekuje za pomoc :)

OP-COM 090714 - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

Data i czas>,12/12/2009. 16:29

Dane serwisu:

Tu możesz wpisać swoje dane,
np. nazwę serwisu.


Wybrany model>,1997,Omega-B,Silnik,X 25 XE

Sterownik

Protokół KW-82 zainicjalizowany.

ECU ID= HH,90492382,0261203588,1037355812,03,


Dane z bloków pomiarowych:

Identyfikator,0D
Napięcie akumulatora,13.4 V
Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane
Urządzenie unieruchamiające,Aktywny
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.62 V
Symulowana pozycja jałowa,Aktywny
Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny
Przepływomierz powietrza,0.71 V
Przepływomierz powietrza,11 kg/h
Temperatura cieczy chłodzącej,0.82 V
Temperatura cieczy chłodzącej,99 °C
Temperatura powietrza wlotowego,2.28 V
Temperatura powietrza wlotowego,49 °C
Typ silnika,6 cylinder
Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Park/Neutral,P - N 0V
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Przełącznik sprężarki A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Lampka kontrolna,Wył 12V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
Wyprzedzenie zapłonu,2 CA
Cylinder cewki zapłonowej 1+4,Obciazenie
Cewka zapłonowa cyl. 2+5,Obciazenie
Cylinder cewki zapłonowej 3+6,Obciazenie
Sygnał stukania,Nieaktywny
Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Przekaźnik wtórnej pompy powietrza,Nieaktywne 12V
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.96 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Sensor 1,595 mV
O2 Sensor 2,263 mV
O2 sensor pętli 1,Zamknięte
O2 sensoR pętli 2,Zamknięte
Stosunek 1 powietrze/paliwo,Uboga
Stosunek 2 powietrze/paliwo,Bogata
O2 Integrator 1,133 kroki
O2 Integrator 2,134
O2 BLM bieg jałowy 1 (Mnożnik bloku uczącego),145 kroki
O2 BLM bieg jałowy 2 (Mnożnik bloku uczącego),155 kroki
O2 BLM część 1 (Mnożnik bloku uczącego),129 kroki
O2 BLM część 2 (Mnożnik bloku uczącego),129 kroki
Sensor Halla,Nieaktywny
Prędkość impulsów silnika,Aktywny
Prędkość silnika,775 obr/min
Kontrola powietrza jałowego,136 kroki
IAC integrator (Regulacja biegu jałowego),128 kroki
IAC rozbieżność w regulacji biegu jałowego,167 kroki
IAC blok uczący (Regulacja biegu jało- wego),129 kroki
Pożądane powietrze jałowe,10 kg/h
Rzeczywiste powietrze jałowe,10 kg/h
Pożądane jałowe,750 obr/min
Impuls wtrysku,2.7 ms
Sygnał obciążenia silnika,0.9 ms
TPS Sygnał obciążenia (potencjometr przepustnicy),0 %
Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane 12V
Prędkość pojazdu,0 km/h
Zawór 1 wlotu rozgalęzionego,Nieaktywne 12V
Zawór 2 wlotu rozgalęzionego,Nieaktywne 12V
Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny
Przekaźnik odcięcia A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
żądanie diagnostyczne,Nieaktywne 5V




#2 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 grudnia 2009 - 21:05

To jest wartość "zamrożona " jakie są wartości podczas pracy (od - do np. 1.125mV - 2,200mV)

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#3 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2009 - 22:04

To jest wartość "zamrożona " jakie są wartości podczas pracy (od - do np. 1.125mV - 2,200mV)


Pamiętam, że wartości co chwile się zmieniały. Było to między 400 a 700 mV. Gdy dodawałem gazu miałem watości coś koło 800 mV, gdy puszczałem gaz a silnik schodził z obrotów wartości 1 sensora spadały minimalnie na sekunde do 38-40 mV a drugiego coś koło 100-150 mV tu przykładowy screen:

Dodany obrazek

#4 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 grudnia 2009 - 22:09

Opis pracy sondy lambda by TIS

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Pedał gazu nie przyciśnięty

19 ... 950 mV
Zmiana sygnału między wysokim oraz niskim zakresem napięcia

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#5 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2009 - 22:21

Czyli zakres pracy w moim przypadku jest wporządku. Szkoda, ze wiekszości tych wyników nie ma gdzies rozpisanych (pisze ogolnie o calej rozpisce). Jaki czujnik jaki zakres wartosci powinien mieć itp.

Miałem też 3 błędy w klimie ale nie dziwią mnie bo mam sprężarke wyjęta ;) Fajnie, że po wykasownaiu ich nie ma (błędu klimy - kresek - -). Czyli wszystko wydaje siępracowac w normie ? Bo wsumie błędów silnika brak.

Zastanawia mnie czujnik temperatury cieczy. Przy 85 stopniach na cyferblacie odczyt był praktycznie ten sam w programie (87). Jak silnik na blacie osiagnal temperature 94 stopnie czujnik pokazywal 100 stopni. W pierwszym momecie myslalem ze wskazowka przekłamuje ale z drugiej strony wentylatory jeszcze sie nie zalaczaly wiec widocznie jest to inny pomiar niz ten co leci na cyferblaty.

Jak jeszcze ktoś coś chciał by coś dodać to pisać śmiało...

#6 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2009 - 22:37

a stosunek powietrze/paliwo zmieniał się bogata/uboga?

#7 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2009 - 23:03

a stosunek powietrze/paliwo zmieniał się bogata/uboga?


Dokładnie, zmienial sie co chwile po dodaniu gazu, a na "luzie" co pewien czas.

Ciekawi mnie co oznaczają te wartości z dopiskiem "kroki". Bo bloki uczące to tak jak myśle wartości adaptacyjne, jak np, odlaczymy aku na pewien czas, a pozniej mocniejszy przejazd i te wartosci "agresywniej" sie nastawiają. I czy sygnał stukania to inanczej spalania stukowego ? Jezeli tak to czy on powinien być nieaktywny ?

#8 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 października 2013 - 20:41

Odkopię bo nie mogę znaleźć ani nie wiem gdzie się dopisać.

Jaki może być rozjazd pomiędzy O2 Integrator 1 i 2, czyli jak rozumiem krótkoterminowymi korektami? Mam około 125 i 138 na wolnych obrotach, czasem więcej.

Sondy nowe NGK, wtryski LPG zmieniłem ale na PB jak i LPG tak się dzieje.

Ogólnie mam rozjazd czasów wtrysków pomiędzy bankami i nie wiem gdzie szukać, chyba, że w silnikach V jakiś rozjazd jest dopuszczalny?(Na pewno jest, kwestia jak duży?)

#9 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 października 2013 - 21:06

http://forum.omegakl...ead.php?t=68605

Robert514 bodajżę miał gdzieś pdf'a z poprawnymi wartościami.

#10 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 października 2013 - 21:14

No mam ten PDF ale tam są dość szerokie te wartości, mam wrażenie, że jak z zużyciem oleju 1L/1000km

#11 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 października 2013 - 22:34

Odkopię bo nie mogę znaleźć ani nie wiem gdzie się dopisać.

Jaki może być rozjazd pomiędzy O2 Integrator 1 i 2, czyli jak rozumiem krótkoterminowymi korektami? Mam około 125 i 138 na wolnych obrotach, czasem więcej.

Sondy nowe NGK, wtryski LPG zmieniłem ale na PB jak i LPG tak się dzieje.

Ogólnie mam rozjazd czasów wtrysków pomiędzy bankami i nie wiem gdzie szukać, chyba, że w silnikach V jakiś rozjazd jest dopuszczalny?(Na pewno jest, kwestia jak duży?)



Te korekty o których mówisz są korektami krótkimi dla biegu jałowego i tam rozjazd widać bo cały czas powinny pływać w kierunku bogata uboga i jeżeli jedna strona jest wzbogacana czyli integrator rośnie na benzynie w stosunku do głowicy przeciwległej oznacza że sonda czyta że jest ubogo i dolewa jak też jeżeli będzie zbyt bogato to jedna strona będzie zmniejszać integrator. Może być nieszczelność przed sondą lewizna na głowicy lub przestawione fazy rozrządu. Nie znajdziesz idealnej pracy w systemie v zawsze były z tym problemy i są dopuszczalne różnice między głowicami ale jakiej wartości tego nie wiem. Ważniejszy jest Blm idle , to on pokazuje jak chodzi jałowy.

Rozjazd będzie zawsze jeżeli paliwo nie spali się do końca czyli cewka, przewody, świece, woda w gniazdach świec itp. Powiedz jaką wartość ma mnożnik dla biegu jałowego parametr 37 i 38

#12 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 października 2013 - 21:16

O2 BLM bieg jałowy 1 (Mnożnik bloku uczącego),181 kroki
O2 BLM bieg jałowy 2 (Mnożnik bloku uczącego),82 kroki
O2 BLM część 1 (Mnożnik bloku uczącego),124 kroki
O2 BLM część 2 (Mnożnik bloku uczącego),124 kroki

Pokasowałem pojeździłem i takie coś ;/ Nie orientuję się super w tych wartościach ale są blisko skraju i każda z drugiej strony skrajności.

Dziś szukałem jakiegoś mikro lewego powietrza i znalazłem, o-ring był rozwalony na plastiku z napisem eco tec tam na końcu gdzie są dwa jeden cały był drugi w zasadzie jak by nie było.

Ale na wolnych dalej jest lekki rozjazd, zobaczę jak w jeździe.





Czy mi świece padają, czy rozrząd źle złożyłem(np lekko jedna głowica jest na rolce przeciągnięta?) Bo nic innego mi na myśl nie przychodzi. Może jeden końcowy tłumik się zapchać mógł?

-------------------------------------------------------------------------------
Dla potomnych,

Pomierzyłem ciśnienie wszędzie ponad 14bar
zajrzałem do rozrządu, napinacz był za mało napięty, napiąłem, głowice się nie rozjechały więc nic nie ruszałem więcej.

Podopieszczałem wszelkie podciśnienia.

I co podejrzewam było przyczyną, wymieniłem świece.
Korekty się układają w dopuszczalnych zakresach i dla obu cylindrów równo.