Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

za krótki zagłówek


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   hideous

hideous
  • 65 postów
  • Dołączył: 26-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 grudnia 2009 - 15:51

kupiłem niedawno kolejną omegę, tym razem B FL w skórze. Jestem dość dużym gościem i okazało się, że zagłówek kończy mi się przy podstawie głowy. Wyciągnąłem go do góry i zdziwienie, ponieważ na prowadnicach ma tylko jeden karb,i nie można go wyciągnąć wyżej.
Dodam, że w mojej starej omedze w welurze, zagłówek ma trzy karby i bez problemu cała głowa na nim się opiera.
Ma ktoś jakiś pomysł,o co tu chodzi z tym jednym karbem i brakiem możliwości wyciągnięcia wyżej zagłówka?

#2 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 12 grudnia 2009 - 16:33

zagłówek ma trzy karby

U mnie też tak jest

o co tu chodzi z tym jednym karbem

może ktoś kombinował ;)

#3 OFFLINE   hideous

hideous
  • 65 postów
  • Dołączył: 26-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 grudnia 2009 - 16:52

U mnie też tak jest


dzięki za wypowiedź, aczkolwiek wolałbym żeby także wypowiedział się ktoś z B FL i w skórze. Może ona ma znaczenie, tj. materiał z którego m.in. zagłówekjest wykonany, ponieważ te w welurze są także większe-przynajmniej ja tak mam.

Chyba, że mam zagłówki z Corsy ;)

#4 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 grudnia 2009 - 20:42

nie ma możliwości regulacji zagłówka w Bfl
Tzn są dwie pozycje z tego co pamiętam - całkiem nisko i odrobinę wyżej.
Wydaje mi się, że to ma związek z mechanizmem ochrony kręgów szyjnych przy uderzeniu w tył auta - wówczas zagłówek przesuwa się do góry i do przodu.

#5 OFFLINE   hideous

hideous
  • 65 postów
  • Dołączył: 26-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 grudnia 2009 - 21:09

nie ma możliwości regulacji zagłówka w Bfl
Tzn są dwie pozycje z tego co pamiętam - całkiem nisko i odrobinę wyżej.
Wydaje mi się, że to ma związek z mechanizmem ochrony kręgów szyjnych przy uderzeniu w tył auta - wówczas zagłówek przesuwa się do góry i do przodu.


ok, tylko zauważ na poglądowym zdjęciu z broszury o omedze, że:
- kolega crash test dummy ma głowę na równi z zagłówkiem a u mnie zagłówek kończy się przy karku...:confused:
-w broszurze mowa jest tylko o przesuwaniu do przodu, a nie do góry

Dodany obrazek

#6 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 grudnia 2009 - 22:28

Nie wiem, jak w skórach, ale w welurze idzie podwyższyć zagłówek, jak chcecie, to jutro mogę fotkę wstawić niedowiarkom :)

#7 OFFLINE   hideous

hideous
  • 65 postów
  • Dołączył: 26-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 grudnia 2009 - 22:55

Nie wiem, jak w skórach, ale w welurze idzie podwyższyć zagłówek, jak chcecie, to jutro mogę fotkę wstawić niedowiarkom :)


jak widzę po Twojej sygnaturze to masz omegę przedliftingową i w mojej starszej, o czym pisałem na początku, też mogę regulować welurowy zagłówek. Problem występuje w mojej obecnej omedze B fl w skórze, gdzie nie mam możliwości regulowania wysokosci zagłówka.

#8 OFFLINE   BRYLANT

BRYLANT
  • 371 postów
  • Dołączył: 25-08-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2009 - 23:00

jak widzę po Twojej sygnaturze to masz omegę przedliftingową


Ma Bfl nie B w 99 były już Bfl-ki . :wink:

#9 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 grudnia 2009 - 23:00

Da się, np siedząc na tylnej kanapie łapiesz za zagłówek, pochylasz na maksa w przód i do góry

#10 OFFLINE   hideous

hideous
  • 65 postów
  • Dołączył: 26-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 grudnia 2009 - 23:09

Da się, np siedząc na tylnej kanapie łapiesz za zagłówek, pochylasz na maksa w przód i do góry


ok, widzę tylko czy w takiej pozycji jak na zdjęciu prowadnice są zablokowane na karbie?
Ponieważ u mnie też tak można wyciągnąć, ale co z tego. U mnie zagłówek w tej pozycji nie jest niczym zablokowany ponieważ te długie prowadnice mają tylko jeden karb.

Ma Bfl nie B w 99 były już Bfl-ki . :wink:


Omega B FL zastąpił poprzednika na jesieni 1999 roku.
A ja myślałem, że kolega ma z wiosny 1999...:D

#11 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 grudnia 2009 - 23:18

ok, widzę tylko czy w takiej pozycji jak na zdjęciu prowadnice są zablokowane na karbie?
Ponieważ u mnie też tak można wyciągnąć, ale co z tego. U mnie zagłówek w tej pozycji nie jest niczym zablokowany ponieważ te długie prowadnice mają tylko jeden karb.


Jest kilka pozycji, na których u mnie sie blokuje, także na tej ze zdjęcia. Fotel zarówno kierowcy, jak i pasażera.

#12 OFFLINE   hideous

hideous
  • 65 postów
  • Dołączył: 26-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 grudnia 2009 - 23:23

Jest kilka pozycji, na których u mnie sie blokuje, także na tej ze zdjęcia. Fotel zarówno kierowcy, jak i pasażera.


ok, pytanie zatem dlaczego ja mam tylko jedną pozycję?
Może Helmut zapomniał wyżłobić?
Jutro zrobię fotkę, to pokażę.
Może zamiast kombinować, powinienem zrobić Adama Słodowego i samemu dorobić kilka pozycji?
Przynajmniej uspokoiłeś mnie, że nie będę jeździł z głową na tylnym siedzeniu.

#13 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 grudnia 2009 - 23:39

A może nie robisz tego jak trzeba. Nie naciskasz przycisków przy fotelu, nie ciągniesz za druty, bo wtedy on wyjeżdża całkiem. Łapiesz za zagłówek obiema rękoma z boku, pochylasz go ruchem lekko obrotowym na maksa wprzód i wtedy do góry. Tylko to mi przychodzi do głowy

#14 OFFLINE   hideous

hideous
  • 65 postów
  • Dołączył: 26-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 13 grudnia 2009 - 00:14

A może nie robisz tego jak trzeba. Nie naciskasz przycisków przy fotelu, nie ciągniesz za druty, bo wtedy on wyjeżdża całkiem. Łapiesz za zagłówek obiema rękoma z boku, pochylasz go ruchem lekko obrotowym na maksa wprzód i wtedy do góry. Tylko to mi przychodzi do głowy


ponieważ swą wypowiedzią wzbudziłeś ferment twórczy, zszedłem do garażu i poszarpałem, zgodnie z Twoim opisem-i nic. Szarpałem, na tyle mocno, że cały fotel chodził.
Na szczęście się opanowałem i nie wyrwałem fotela.

Gdyby prowadnice dodatkowo miały się wysuwać z samego zagłówka to dodając długość moich prowadnic zagłębionych w oparciu fotela+te wychodzące rzekomo z zagłówka, dawały by długość około...pół metra.

Dało by to 20 cm prowadnic (około) zagłębione w fotelu,reszta prowadnic wysunięte z zagłówka a w samym zagłówku nie byłoby żadnych prowadnic (bo wysunąłbym je), które mogłyby go stabilizować.

Trochę to zawile wyszło, ale może rysunek pomoże:
[IMG][IMG]http://img190.imageshack.us/img190/8205/zagwekschemat.jpg[/IMG][/IMG]

#15 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 13 grudnia 2009 - 00:40

A więc i ja zszedłem kolejny raz do samochodu i jest tak.

Na pierwszym zdjęciu długość zagłówka ustawionego na max wysokość.
Drugie zdjęcie - takim położeniu bolec się rusza
Trzecie zdjecie - w takim połozeniu bolec jest zablokowany

Jak masz inaczej to może rzeczywiście szkoda fotela:)

#16 OFFLINE   hideous

hideous
  • 65 postów
  • Dołączył: 26-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 13 grudnia 2009 - 00:58

ok, Twoje zdjęcia pomogły. Zamieniłem zagłówek pasażera i poszedł na maksa, jak na pierwszym zdjęciu. Mojego siłowo już nie szarpałem, tylko podmieniłem.

Dzięki za pomoc i wkład w bezpieczeństwo użytkowników omeg.
pozdrawiam

#17 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 grudnia 2009 - 19:21

sprawdziłem u siebie i rzeczywiście zagłówek w B fl ma regulację. Dziękuję za otwarcie mi oczu, bo też miałem zagłówek zbyt nisko jak na moje przyzwyczajenia