

za krótki zagłówek
#1
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 15:51
Dodam, że w mojej starej omedze w welurze, zagłówek ma trzy karby i bez problemu cała głowa na nim się opiera.
Ma ktoś jakiś pomysł,o co tu chodzi z tym jednym karbem i brakiem możliwości wyciągnięcia wyżej zagłówka?
#2
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 16:33
U mnie też tak jestzagłówek ma trzy karby
może ktoś kombinowało co tu chodzi z tym jednym karbem

#3
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 16:52
U mnie też tak jest
dzięki za wypowiedź, aczkolwiek wolałbym żeby także wypowiedział się ktoś z B FL i w skórze. Może ona ma znaczenie, tj. materiał z którego m.in. zagłówekjest wykonany, ponieważ te w welurze są także większe-przynajmniej ja tak mam.
Chyba, że mam zagłówki z Corsy

#4
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 20:42
Tzn są dwie pozycje z tego co pamiętam - całkiem nisko i odrobinę wyżej.
Wydaje mi się, że to ma związek z mechanizmem ochrony kręgów szyjnych przy uderzeniu w tył auta - wówczas zagłówek przesuwa się do góry i do przodu.
#5
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 21:09
nie ma możliwości regulacji zagłówka w Bfl
Tzn są dwie pozycje z tego co pamiętam - całkiem nisko i odrobinę wyżej.
Wydaje mi się, że to ma związek z mechanizmem ochrony kręgów szyjnych przy uderzeniu w tył auta - wówczas zagłówek przesuwa się do góry i do przodu.
ok, tylko zauważ na poglądowym zdjęciu z broszury o omedze, że:
- kolega crash test dummy ma głowę na równi z zagłówkiem a u mnie zagłówek kończy się przy karku...:confused:
-w broszurze mowa jest tylko o przesuwaniu do przodu, a nie do góry

#6
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 22:28

#7
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 22:55
Nie wiem, jak w skórach, ale w welurze idzie podwyższyć zagłówek, jak chcecie, to jutro mogę fotkę wstawić niedowiarkom
jak widzę po Twojej sygnaturze to masz omegę przedliftingową i w mojej starszej, o czym pisałem na początku, też mogę regulować welurowy zagłówek. Problem występuje w mojej obecnej omedze B fl w skórze, gdzie nie mam możliwości regulowania wysokosci zagłówka.
#8
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 23:00
jak widzę po Twojej sygnaturze to masz omegę przedliftingową
Ma Bfl nie B w 99 były już Bfl-ki .

#9
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 23:00
#10
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 23:09
Da się, np siedząc na tylnej kanapie łapiesz za zagłówek, pochylasz na maksa w przód i do góry
ok, widzę tylko czy w takiej pozycji jak na zdjęciu prowadnice są zablokowane na karbie?
Ponieważ u mnie też tak można wyciągnąć, ale co z tego. U mnie zagłówek w tej pozycji nie jest niczym zablokowany ponieważ te długie prowadnice mają tylko jeden karb.
Ma Bfl nie B w 99 były już Bfl-ki .
Omega B FL zastąpił poprzednika na jesieni 1999 roku.
A ja myślałem, że kolega ma z wiosny 1999...

#11
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 23:18
ok, widzę tylko czy w takiej pozycji jak na zdjęciu prowadnice są zablokowane na karbie?
Ponieważ u mnie też tak można wyciągnąć, ale co z tego. U mnie zagłówek w tej pozycji nie jest niczym zablokowany ponieważ te długie prowadnice mają tylko jeden karb.
Jest kilka pozycji, na których u mnie sie blokuje, także na tej ze zdjęcia. Fotel zarówno kierowcy, jak i pasażera.
#12
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 23:23
Jest kilka pozycji, na których u mnie sie blokuje, także na tej ze zdjęcia. Fotel zarówno kierowcy, jak i pasażera.
ok, pytanie zatem dlaczego ja mam tylko jedną pozycję?
Może Helmut zapomniał wyżłobić?
Jutro zrobię fotkę, to pokażę.
Może zamiast kombinować, powinienem zrobić Adama Słodowego i samemu dorobić kilka pozycji?
Przynajmniej uspokoiłeś mnie, że nie będę jeździł z głową na tylnym siedzeniu.
#13
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 23:39
#14
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2009 - 00:14
A może nie robisz tego jak trzeba. Nie naciskasz przycisków przy fotelu, nie ciągniesz za druty, bo wtedy on wyjeżdża całkiem. Łapiesz za zagłówek obiema rękoma z boku, pochylasz go ruchem lekko obrotowym na maksa wprzód i wtedy do góry. Tylko to mi przychodzi do głowy
ponieważ swą wypowiedzią wzbudziłeś ferment twórczy, zszedłem do garażu i poszarpałem, zgodnie z Twoim opisem-i nic. Szarpałem, na tyle mocno, że cały fotel chodził.
Na szczęście się opanowałem i nie wyrwałem fotela.
Gdyby prowadnice dodatkowo miały się wysuwać z samego zagłówka to dodając długość moich prowadnic zagłębionych w oparciu fotela+te wychodzące rzekomo z zagłówka, dawały by długość około...pół metra.
Dało by to 20 cm prowadnic (około) zagłębione w fotelu,reszta prowadnic wysunięte z zagłówka a w samym zagłówku nie byłoby żadnych prowadnic (bo wysunąłbym je), które mogłyby go stabilizować.
Trochę to zawile wyszło, ale może rysunek pomoże:
[IMG][IMG]http://img190.imageshack.us/img190/8205/zagwekschemat.jpg[/IMG][/IMG]
#15
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2009 - 00:40
Na pierwszym zdjęciu długość zagłówka ustawionego na max wysokość.
Drugie zdjęcie - takim położeniu bolec się rusza
Trzecie zdjecie - w takim połozeniu bolec jest zablokowany
Jak masz inaczej to może rzeczywiście szkoda fotela:)
#16
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2009 - 00:58
Dzięki za pomoc i wkład w bezpieczeństwo użytkowników omeg.
pozdrawiam
#17
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2009 - 19:21