

Obd II
#1
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 19:23
ISO-9141
ISO-14230
J1850 VPW
J1850 PWM
ISO-15765
.......które ma omega
#2
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 20:25
"Własności funkcjonalne oraz elektryczne podstawowego przyrządu diagnostycznego do czytania i interpretacji informacji z pokładowych systemów diagnostycznych OBD II określają dokumenty SAE J1978 pod tytułem „OBD II Scan Tool” oraz norma ISO 15031-4. Połączenie pomiędzy urządzeniem diagnostycznym, a systemem OBD II jest realizowane przy pomocy jednego z czterech protokołów: opisanego normą SAE J1850 protokołu PWM (Pulse Width Modulation) albo VPW (Variable Pulse Width), protokołu przewidzianego normą ISO 9141-2 lub protokołu zgodnego z normą ISO/DIS 14230-4. Producenci samochodów są zobowiązani do zastosowania jednego z wyżej wymienionych interfejsów do komunikacji pomiędzy systemem OBD II i urządzeniem diagnostycznym. W samochodach wyprodukowanych przez koncern FORD zastosowano standard PWM, w autach pochodzących z General Motors protokół VPW, natomiast w Europie obowiązują standardy: ISO 9141-2 i ISO14230-4 (Keyword Protocol 2000).
#3
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 20:40
napewno obdII, a co do reszty pytania przytocze moze fragment
"Własności funkcjonalne oraz elektryczne podstawowego przyrządu diagnostycznego do czytania i interpretacji informacji z pokładowych systemów diagnostycznych OBD II określają dokumenty SAE J1978 pod tytułem „OBD II Scan Tool” oraz norma ISO 15031-4. Połączenie pomiędzy urządzeniem diagnostycznym, a systemem OBD II jest realizowane przy pomocy jednego z czterech protokołów: opisanego normą SAE J1850 protokołu PWM (Pulse Width Modulation) albo VPW (Variable Pulse Width), protokołu przewidzianego normą ISO 9141-2 lub protokołu zgodnego z normą ISO/DIS 14230-4. Producenci samochodów są zobowiązani do zastosowania jednego z wyżej wymienionych interfejsów do komunikacji pomiędzy systemem OBD II i urządzeniem diagnostycznym. W samochodach wyprodukowanych przez koncern FORD zastosowano standard PWM, w autach pochodzących z General Motors protokół VPW, natomiast w Europie obowiązują standardy: ISO 9141-2 i ISO14230-4 (Keyword Protocol 2000).
Mylisz się.
#4
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 20:43
doczytałem się jeszcze że jest jeszcze jedno złącze obd 2 gdzieś? pod maską z prawej strony
#5
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 20:45

#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 20:53
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 21:03
obd przedpotopowe, stag premium nie gada w tym języku
czyli nic sie nie da zrobić

#10
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 21:07
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 21:12
#13
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 21:15
no to teraz koledze wyjasniles.. napewno jak dla laika dobre wytłumaczenie. ja mam omege 96r X20XEV i jakos mam wtyk obd II.
Posłuchaj Przyjacielu wtyk 16 pin, żeby był obd II to musi mieć "zajęte" odpowiednie "dziurki". Dużo starych parchów nie mających OBD ma właśnie wtyk diagnostyczny 16 pin. Więc obecność takiego kształtu gniazda o niczym nie świadczy.
adapter jest w stag premium który ma łączyć przekazywać odbierać dane z systemu diagnostycznego pojazdu
Tak , to wiem. Źle Ciebie zrozumiałem; adapter przetwarzający powolną transmisję z omegi na szybszą i zrozumiałą dla stag.
#14
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 21:19
Posłuchaj Przyjacielu wtyk 16 pin, żeby był obd II to musi mieć "zajęte" odpowiednie "dziurki". Dużo starych parchów nie mających OBD ma właśnie wtyk diagnostyczny 16 pin. Więc obecność takiego kształtu gniazda o niczym nie świadczy.
Tak , to wiem. Źle Ciebie zrozumiałem; adapter przetwarzający powolną transmisję z omegi na szybszą i zrozumiałą dla stag.
czyli ... już sie zaczynam gubić ...
mam ciężkie myslenie po 3 nieprzespanych nocach
#15
OFFLINE
#16
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 16:57
Zarejestrowany: 24.05.2009
Skąd: kurort
Województwo: mazowieckie
Auto: Omega A'03 Pb+LPG automatSilnik: 3.0i C30NE (176 KM)
Postów: 285
--------------------------------------------------------------------------------
Cytat:
Napisał PiotrK
Witajcie
Jest pytanie za 100 pkt - nigdzie nie mogę się tego doszukać.
Jaki protokół uzywany jest do diagnostyki w Omedze MV-6 z 98 roku ?
A ścislej - czy jest to ktoryś z n/w:
- ISO 9141 (linia K)
- ISO 14230 (KWP-2000)
- SAE J1850
- ISO 15765 (raczej na pewno nie bo ten jest pod CAN).
Niestety żaden z wymienionych przez Ciebie.
OB 20se, 2.5, 3.0 protokół KW 82
x20xev, diesle dtl, dth KW 2000
z22xe, y26/32se KW 2000
asb ar25/35 KW 2000
ps. zapomniałbym klekoty 2,5 ISO 9141
Historia diagnostyki pokładowej zaczyna się od roku 1988,gdzie wprowadzono elektroniczny układ samodiagnostyki jako wymóg postawiono że każda usterka mająca wpływ na pracę silnika a także na pracę układu wylotowego ( sonda,katalizator) musi być sygnalizowana za pomocą tzw.kontrolki CHECK.
Jesli chodzi o sterowniki podstawowy wymóg to każda usterka musi byc zapisana w pamięci w postaci kodu błędu.
Zastosowanie układu samodiagnostyki do sterowników ma tą zaletę żę układ samodiagnostyki porównuje wartości sygnałów z poszczególnych układów do wartości zapisanych w pamięci ROM a co za tym idzie w przypadku braku danej wartości jest rejestrowany błąd w pamięci RAM.
Jeśli układ ma możliwość to podstawia wartość zastępczą aby możliwa byla kontynuacja pracy,jednak nie do wszystkich parametrów jest przewidziana wartośc zastępcza np.Czujnik położenia wału.
CDN.
Opis styków złącza i obsługiwane protokoły transmisji:
pin nr.1 -----------------
pin nr.2 SAE J1850 (+)magistrali
pin nr.3 OBD II
pin nr.4 SAE J1962 (masa-)
pin nr.5 SAE J1962 (masa sygnału)
pin nr.6 SAE J2284 CAN WYSOKI
pin nr.7 ISO 9141-2 (transmisja danych K )
pin nr.8 ------------------
pin nr.9 -------------------
pin nr.10 SAE J1850 (-)magistrali
pin nr.11 ------------------
pin nr.12,13 ODB II
pin nr.14 SAE J2284 CAN NISKI
pin nr.15 ISO 9141-2 (transmisja danych L )
pin nr.16 SAE J1962 zasilanie gniazda 12+
#17
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2010 - 19:46
Mianowicie mam omege v6 2.5 w benzynie z 1994 roku i mam wejscie pod kierownica 16 pinowe. Czy to jest lacze diagnostyczne obd 2 czy jakies inne i jakie??
Probowalem polaczyc sie z komputerem za pomoca interfejsu elm 327 oraz przez programy op-com autoscaneropel oraz opel tech 2 i nie dalo rady. Czy jest jakis sposob zeby poloczyc sie z moja omega za pomoca tego interfejsu i co by mi bylo do tego potrzebne. Jezeli nie to co bym potrzebowal aby poloczyc sie przez to gniazdo z komputerem. dziekuje
#18
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2010 - 20:35
Witam ja mam takie pytanie mam nadzieje ze zwiazane z tematem gdyz jestem tu nowy.
Mianowicie mam omege v6 2.5 w benzynie z 1994 roku i mam wejscie pod kierownica 16 pinowe. Czy to jest lacze diagnostyczne obd 2 czy jakies inne i jakie??
Probowalem polaczyc sie z komputerem za pomoca interfejsu elm 327 oraz przez programy op-com autoscaneropel oraz opel tech 2 i nie dalo rady. Czy jest jakis sposob zeby poloczyc sie z moja omega za pomoca tego interfejsu i co by mi bylo do tego potrzebne. Jezeli nie to co bym potrzebowal aby poloczyc sie przez to gniazdo z komputerem. dziekuje
szczyt lenistwa

nawet nie raczyles przeczytac od poczatku tego tematu
#19
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2012 - 22:30
#20
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 17:58