Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Obd II


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Mefist

Mefist
  • 13 postów
  • Dołączył: 21-01-2009

Napisany 11 grudnia 2009 - 19:23

Mam takie pytanko jako że jestem w tych sprawach laikiem :pokoj:.... czy omega B 96 2,5V ma złącze diagnostyczne OBD I czy OBD II i jakie ma oznaczenie bo są :
ISO-9141
ISO-14230
J1850 VPW
J1850 PWM
ISO-15765
.......które ma omega

#2 OFFLINE   ernest85

ernest85
  • 80 postów
  • Dołączył: 10-08-2009
  • Skąd: ostrów wlkp

Napisany 11 grudnia 2009 - 20:25

napewno obdII, a co do reszty pytania przytocze moze fragment
"Własności funkcjonalne oraz elektryczne podstawowego przyrządu diagnostycznego do czytania i interpretacji informacji z pokładowych systemów diagnostycznych OBD II określają dokumenty SAE J1978 pod tytułem „OBD II Scan Tool” oraz norma ISO 15031-4. Połączenie pomiędzy urządzeniem diagnostycznym, a systemem OBD II jest realizowane przy pomocy jednego z czterech protokołów: opisanego normą SAE J1850 protokołu PWM (Pulse Width Modulation) albo VPW (Variable Pulse Width), protokołu przewidzianego normą ISO 9141-2 lub protokołu zgodnego z normą ISO/DIS 14230-4. Producenci samochodów są zobowiązani do zastosowania jednego z wyżej wymienionych interfejsów do komunikacji pomiędzy systemem OBD II i urządzeniem diagnostycznym. W samochodach wyprodukowanych przez koncern FORD zastosowano standard PWM, w autach pochodzących z General Motors protokół VPW, natomiast w Europie obowiązują standardy: ISO 9141-2 i ISO14230-4 (Keyword Protocol 2000).

#3 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 11 grudnia 2009 - 20:40

napewno obdII, a co do reszty pytania przytocze moze fragment
"Własności funkcjonalne oraz elektryczne podstawowego przyrządu diagnostycznego do czytania i interpretacji informacji z pokładowych systemów diagnostycznych OBD II określają dokumenty SAE J1978 pod tytułem „OBD II Scan Tool” oraz norma ISO 15031-4. Połączenie pomiędzy urządzeniem diagnostycznym, a systemem OBD II jest realizowane przy pomocy jednego z czterech protokołów: opisanego normą SAE J1850 protokołu PWM (Pulse Width Modulation) albo VPW (Variable Pulse Width), protokołu przewidzianego normą ISO 9141-2 lub protokołu zgodnego z normą ISO/DIS 14230-4. Producenci samochodów są zobowiązani do zastosowania jednego z wyżej wymienionych interfejsów do komunikacji pomiędzy systemem OBD II i urządzeniem diagnostycznym. W samochodach wyprodukowanych przez koncern FORD zastosowano standard PWM, w autach pochodzących z General Motors protokół VPW, natomiast w Europie obowiązują standardy: ISO 9141-2 i ISO14230-4 (Keyword Protocol 2000).


Mylisz się.

#4 OFFLINE   Mefist

Mefist
  • 13 postów
  • Dołączył: 21-01-2009

Napisany 11 grudnia 2009 - 20:43

Dzięki za odpowiedż chociaż nic mi nie daje..
doczytałem się jeszcze że jest jeszcze jedno złącze obd 2 gdzieś? pod maską z prawej strony

#5 OFFLINE   ernest85

ernest85
  • 80 postów
  • Dołączył: 10-08-2009
  • Skąd: ostrów wlkp

Napisany 11 grudnia 2009 - 20:45

dlaczego sie myle?? obd2 tak. a co do reszty to znalazlem w necie.. jesli sie myle to wytłumacz nam obu o co tu chodzi. moze sie dowiemy czegos nowego. dzieki..:)

#6 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 11 grudnia 2009 - 20:50

OBD 1, protokół KW 82.

#7 OFFLINE   Mefist

Mefist
  • 13 postów
  • Dołączył: 21-01-2009

Napisany 11 grudnia 2009 - 20:53

czy młogbyś jaśniej bo jestem kompletnym laikiem... jest to obd czy nie:confused:

#8 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 11 grudnia 2009 - 20:59

obd przedpotopowe, stag premium nie gada w tym języku

#9 OFFLINE   Mefist

Mefist
  • 13 postów
  • Dołączył: 21-01-2009

Napisany 11 grudnia 2009 - 21:03

obd przedpotopowe, stag premium nie gada w tym języku


czyli nic sie nie da zrobić:mad: bez adaptera nie będzie działac

#10 OFFLINE   ernest85

ernest85
  • 80 postów
  • Dołączył: 10-08-2009
  • Skąd: ostrów wlkp

Napisany 11 grudnia 2009 - 21:07

no to teraz koledze wyjasniles.. napewno jak dla laika dobre wytłumaczenie. ja mam omege 96r X20XEV i jakos mam wtyk obd II.

#11 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 11 grudnia 2009 - 21:07

....i raczej adaptera żadnego też nie ma

#12 OFFLINE   Mefist

Mefist
  • 13 postów
  • Dołączył: 21-01-2009

Napisany 11 grudnia 2009 - 21:12

adapter jest w stag premium który ma łączyć przekazywać odbierać dane z systemu diagnostycznego pojazdu

#13 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 11 grudnia 2009 - 21:15

no to teraz koledze wyjasniles.. napewno jak dla laika dobre wytłumaczenie. ja mam omege 96r X20XEV i jakos mam wtyk obd II.


Posłuchaj Przyjacielu wtyk 16 pin, żeby był obd II to musi mieć "zajęte" odpowiednie "dziurki". Dużo starych parchów nie mających OBD ma właśnie wtyk diagnostyczny 16 pin. Więc obecność takiego kształtu gniazda o niczym nie świadczy.

adapter jest w stag premium który ma łączyć przekazywać odbierać dane z systemu diagnostycznego pojazdu


Tak , to wiem. Źle Ciebie zrozumiałem; adapter przetwarzający powolną transmisję z omegi na szybszą i zrozumiałą dla stag.

#14 OFFLINE   Mefist

Mefist
  • 13 postów
  • Dołączył: 21-01-2009

Napisany 11 grudnia 2009 - 21:19

ale można przez to obd diagnozować czytać i kasować błędy...

Posłuchaj Przyjacielu wtyk 16 pin, żeby był obd II to musi mieć "zajęte" odpowiednie "dziurki". Dużo starych parchów nie mających OBD ma właśnie wtyk diagnostyczny 16 pin. Więc obecność takiego kształtu gniazda o niczym nie świadczy.



Tak , to wiem. Źle Ciebie zrozumiałem; adapter przetwarzający powolną transmisję z omegi na szybszą i zrozumiałą dla stag.


czyli ... już sie zaczynam gubić ...
mam ciężkie myslenie po 3 nieprzespanych nocach

#15 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 11 grudnia 2009 - 21:27

Tak, jaknajbardziej.

#16 OFFLINE   Mefist

Mefist
  • 13 postów
  • Dołączył: 21-01-2009

Napisany 12 grudnia 2009 - 16:57

łomega real foto




Zarejestrowany: 24.05.2009
Skąd: kurort
Województwo: mazowieckie
Auto: Omega A'03 Pb+LPG automatSilnik: 3.0i C30NE (176 KM)
Postów: 285

--------------------------------------------------------------------------------

Cytat:
Napisał PiotrK
Witajcie

Jest pytanie za 100 pkt - nigdzie nie mogę się tego doszukać.

Jaki protokół uzywany jest do diagnostyki w Omedze MV-6 z 98 roku ?

A ścislej - czy jest to ktoryś z n/w:

- ISO 9141 (linia K)
- ISO 14230 (KWP-2000)
- SAE J1850
- ISO 15765 (raczej na pewno nie bo ten jest pod CAN).

Niestety żaden z wymienionych przez Ciebie.

OB 20se, 2.5, 3.0 protokół KW 82
x20xev, diesle dtl, dth KW 2000
z22xe, y26/32se KW 2000
asb ar25/35 KW 2000

ps. zapomniałbym klekoty 2,5 ISO 9141

Historia diagnostyki pokładowej zaczyna się od roku 1988,gdzie wprowadzono elektroniczny układ samodiagnostyki jako wymóg postawiono że każda usterka mająca wpływ na pracę silnika a także na pracę układu wylotowego ( sonda,katalizator) musi być sygnalizowana za pomocą tzw.kontrolki CHECK.
Jesli chodzi o sterowniki podstawowy wymóg to każda usterka musi byc zapisana w pamięci w postaci kodu błędu.
Zastosowanie układu samodiagnostyki do sterowników ma tą zaletę żę układ samodiagnostyki porównuje wartości sygnałów z poszczególnych układów do wartości zapisanych w pamięci ROM a co za tym idzie w przypadku braku danej wartości jest rejestrowany błąd w pamięci RAM.
Jeśli układ ma możliwość to podstawia wartość zastępczą aby możliwa byla kontynuacja pracy,jednak nie do wszystkich parametrów jest przewidziana wartośc zastępcza np.Czujnik położenia wału.
CDN.

Opis styków złącza i obsługiwane protokoły transmisji:
pin nr.1 -----------------
pin nr.2 SAE J1850 (+)magistrali
pin nr.3 OBD II
pin nr.4 SAE J1962 (masa-)
pin nr.5 SAE J1962 (masa sygnału)
pin nr.6 SAE J2284 CAN WYSOKI
pin nr.7 ISO 9141-2 (transmisja danych K )
pin nr.8 ------------------
pin nr.9 -------------------
pin nr.10 SAE J1850 (-)magistrali
pin nr.11 ------------------
pin nr.12,13 ODB II
pin nr.14 SAE J2284 CAN NISKI
pin nr.15 ISO 9141-2 (transmisja danych L )
pin nr.16 SAE J1962 zasilanie gniazda 12+

#17 OFFLINE   memor1

memor1
  • 17 postów
  • Dołączył: 05-04-2010
  • Skąd: będzin

Napisany 05 kwietnia 2010 - 19:46

Witam ja mam takie pytanie mam nadzieje ze zwiazane z tematem gdyz jestem tu nowy.

Mianowicie mam omege v6 2.5 w benzynie z 1994 roku i mam wejscie pod kierownica 16 pinowe. Czy to jest lacze diagnostyczne obd 2 czy jakies inne i jakie??

Probowalem polaczyc sie z komputerem za pomoca interfejsu elm 327 oraz przez programy op-com autoscaneropel oraz opel tech 2 i nie dalo rady. Czy jest jakis sposob zeby poloczyc sie z moja omega za pomoca tego interfejsu i co by mi bylo do tego potrzebne. Jezeli nie to co bym potrzebowal aby poloczyc sie przez to gniazdo z komputerem. dziekuje

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 kwietnia 2010 - 20:35

Witam ja mam takie pytanie mam nadzieje ze zwiazane z tematem gdyz jestem tu nowy.

Mianowicie mam omege v6 2.5 w benzynie z 1994 roku i mam wejscie pod kierownica 16 pinowe. Czy to jest lacze diagnostyczne obd 2 czy jakies inne i jakie??

Probowalem polaczyc sie z komputerem za pomoca interfejsu elm 327 oraz przez programy op-com autoscaneropel oraz opel tech 2 i nie dalo rady. Czy jest jakis sposob zeby poloczyc sie z moja omega za pomoca tego interfejsu i co by mi bylo do tego potrzebne. Jezeli nie to co bym potrzebowal aby poloczyc sie przez to gniazdo z komputerem. dziekuje


szczyt lenistwa :mad:

nawet nie raczyles przeczytac od poczatku tego tematu




 


#19 OFFLINE   romanjo79

romanjo79
  • 42 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: nowy tomyśl

Napisany 01 lutego 2012 - 22:30

witam, mam pytanko czy takim fejsem jestem w stanie ustawic dawke paliwa w omie 2,5td http://moto.allegro....2085052289.html

#20 OFFLINE   mb_asasello

mb_asasello
  • 78 postów
  • Dołączył: 02-01-2009
  • Skąd: Żywiec

Napisany 05 lutego 2012 - 17:58

OK, w takim razie co z moim autem - X30XE rocznik 2000 - czy będę mógł korzystać z dobrodziejstw interfejsu ELM 327? Bo dojrzewa mi powoli w głowie ostatnio idea car-pc, z którego na bieżąco mógłbym mieć dostęp do wszystkich parametrów silnika, z wyświetlaczem w miejscu radia.