

silnik 2.5 DTI bardzo długo się rozgrzewa
#1
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2009 - 21:37
#2
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2009 - 21:40
u mnie podobnie miałem a jak wymieniłem termostat to teraz przy 3 stopniach to w 5 km i mam ponad 90stopni na motorku.czasem żeby temperatura weszła na 80 musze przejechać 15 km. to chyba za dużo nie wiem czy to termostat? jak było ciepło wcześniej to nie zauważyłem tego ale teraz gdy temperatura koło zera to troche musze poczekać żeby z nawiewu poleciało ciepło:dziura:
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2009 - 21:48
nie wiem jak w twoim silniku ale u mnie termostat to 50 zł i samemu da się rade. poczekaj ktoś się z kolegów wypowie... na temat twojego motorkawięc jednak a duży koszt tej naprawy
#5
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2009 - 21:51
wielkie dzięki i pozdrowienia:)u mnie podobnie miałem a jak wymieniłem termostat to teraz przy 3 stopniach to w 5 km i mam ponad 90stopni na motorku.
#6
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2009 - 22:07
#7
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2009 - 23:16

Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski

Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]
#8
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2009 - 23:49
#9
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 05:20
#10
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 15:03
#11
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 15:38
Można go kupić w http://www.auto-moto...t&prod_id=45799 za 130zł tylko pytanie przy jakiej temperaturze się otwiera?? Bo później są problemy ,że po wymianie termostatu silnik nadal jest niedogrzany. DamianSZ miał taka sytuację ,że po wymianie dalej 80 stopni. Damian wypowiedz sięGłówny termostat "Gates" TH35188G1, 154PLN. Za oryginał w aso BMW chcieli 225PLN.

Ja już zgłupiałem i nie wiem który termostat kupić?? U mnie wskazówka stoi na 75-80 stopni niekiedy dochodzi do 90 przy dynamicznej jeździe po mieście. Czyli termostat do wymiany tylko na jaki?
#12
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 19:51
Kiedyś miałem przycięty termostat i wogóle nie chciał się porządnie rozgrzać nawet po dłuuuuugim dystansie bo termostat cały czas był otwarty.
Po wymianie terostatu znacząco się poprawiło, ale podobnie jak Ty w obecnych warunkach klimatycznych (2-7stC) rano też musze przejechać prawie 20km żeby było 80stC. Później jak już ię dogrzeje to 90stC trzyma, ale zanim to osiągnie to troche trzeba najechać. Ciepłe conieco z nawiewu leci gdzies po około 10-15km, ale nie mierzę temperatury więc jak jest mi zimno to cokolwiek cieplejszego już wydaje się że ciepłe.
W każdym razie polecam wcisnąć przycisk "ECO" na klimatroniku. W wilgotne dni mogą Ci szyby parować więc trzeba ECO wyłączyć, ale jak będziesz z tym jeździł to wiatraki (te przed chłodnica) nie będą się kręcić to i szybciej się rozgrzeje - sprawdziłem to i rzeczywiście tak jest zwłaszcza, jesli pierwsze kilometry robisz w terenie zabudowanym (mała prędkość).
Pozdrawiam
170zł termostat główny + 140zł termostat chłodnicy spalin. Nie ma zamienników. Jest trochę roboty przy wymianie, ze względu na małą ilość miejsca pod maską.
To tu są dwa termostaty???
Jeden to wiem że jest bo go wymieniałem (taki w plastikowej czarnej obudowie) i baaardzo trudno go wyjąć bo mało miejsca, ale o tym drugim w chłodnicy spalin to pierwsze słyszę.
Czy moze ktoś podpowiedzieć jak się wziąć za niego? tzn. którędy, co odkręcać i gdzie i za ile można go dostać.
Dziękówa z góry za wsparcie.
Pozdro.

Sasik
#13
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 20:51
Warto dodać, że nowoczesne diesle mają tak wysoką sprawność, że energia wytworzona w procesie spalania przekształcana jest w większym niż w innych silnikach stopniu w pracę, mniej powstaje ciepła i stąd problemy z ogrzewaniem. Producenci samochodów rozwiązują ten problem najczęściej montując w obiegu chłodniczym tuż przed nagrzewnicą świece żarowe, a w droższych samochodach właśnie zubożone webasto
#14
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 21:29
Sam też zamontowałem sobie takie ustrojstwo ponieważ mam manual i nie miałem wcześniej.
#15
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 22:03
no to u mnie cieplo leci po przejechaniu okolo 2 do 3 km mimo tego że wskazówka wogóle nie drgnie do góry. najdziwniejsze jest to że wskaźnik pokazuje 87 stopni a wisko sie zapina.Ciepłe conieco z nawiewu leci gdzies po około 10-15km,
#16
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 22:05
tylko pytanie przy jakiej temperaturze się otwiera?? a już zgłupiałem i nie wiem który termostat kupić?? U mnie wskazówka stoi na 75-80 stopni niekiedy dochodzi do 90 przy dynamicznej jeździe po mieście. Czyli termostat do wymiany tylko na jaki?
Podczas testu po wymianie, termostat uchylił się przy 88 st. na wskaźniku ledwie zauważalne drgnięcie w dół, w/g OPCOM-a temperatura spadła do 85 st.
Na postoju nie doszło do pełnego otwarcia termostatu, dopiero pod obciążeniem temp. doszła do 92,5 st.
Zgadzam się z DONCORTINO, bez dogrzewacza nie ma co liczyć na szybkie rozgrzanie silnika, a jazda na krótkich odcinkach np. 10km i stop, to dla silnika masakra.
Wniosek: to auto służy do połykania kilometrów w hurtowych ilościach.
#17
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 21:19
#18
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 21:27
co do ciepła z nawiewów przed chwilą wróciłem z miasta odcinek 2 km w jedną i tyle samo w drugą, temp na TIDzie -1 stopień, ciepło z nawiewów po 2 km juz wyczuwalne po 4 km ciepło w całym aucie, na 99 % jestem pewien ze ogrzewacz nie działa a i auto stało prawie tydzień nieodpalane.
No to w takim razie masz oba termostaty sprawne.
Ja obstawiam u siebie awarię tego od AGR bo ten drugi (główny) wymieniałem w zeszłym roku więc domniemywam, że nadal działa.
Mam nadzieję, że sam go sobie wymienię bo jest pod plastikiem u góry, a nie tak ten główny głęboko.
Termos w każdym razie zamówiełm. Jak wymienię i przetestuje to się podzielę wrażeniami.
Dzisiaj "trasa" 50km w jedną stronę (na zewnatrz jakieś -3,5stC) i tak po około 20km załapał 75stC, później po kolejnych 20km doszło do 85stC. Na koniec jak wjechałem w miasto Kielce to dochodziło ledwo do 90stC, ale zaraz spadało do 88stC. Ponoć główny termostat ma pełne otwarcie przy 88stC, a wisko powinno zapinać na 100% mocy przy 95stC (źródło: "Sam naprawiam") - jak to jest naprawdę?
Podrawiam

Sasik
#19
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2009 - 13:03
tak tyle że wpadnę na autostradę i przejadę odcinek 200 km z prędkością 180 km/h i mi temperatura do 90 stopni za cholere nie dojdzie maks 87 stopni a podczas jazdy słysze jak visco się zapina bo to jest charakterystyczny szum, ja u siebie podejrzewam czujnik albo zegar, kiedyś z rana połączyłem autko z OP-COMem i przy temp. 10 stopni w plusie OP mi pokazał temperaturę cieczy chłodzącej -7 stopni.No to w takim razie masz oba termostaty sprawne.
#20
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2009 - 13:14