Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

map sensor KME Diego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 grudnia 2009 - 19:23

Pacjent - KME Diego
valteki
par silver
ster - AKME (chyba 1.4) (pytanie dodatkowe - czy AKME to nazwa instalacji, a diego sterownika, czy odwrotnie - bo sie nigdzie nie moge doszukać zależności
(tak kupilem auto)

Parownik po regeneracji, wtryski pomierzone i sprawne.

Problem - przerywa i szarpie zwłaszcza przy niższych obrotach silnika lub rónej spokojnej jeździe ze stałą (nie za wysoką - do 100km/h) prędkością.

Diagnozy:
Autokalibracja daje w efekcie za każdym razem różne wartości.
Nie dziala map sensor (cały czas 0). Pomyslalem - jedno wynika z drugiego, wiec wymienilem czujnik podcisnienia. Założyłem i ... po podpięciu sie komputrem dalej map sensor pokazuje 0 :(


Pytania:
Kilku rzeczy już sie dowiedziałem - znam rozpiske wtyczek do sterownika oraz wtyczki od mapsensora.
Pytania sie troche zmieniły:
1. widze, ze tylko jeden przewód jest przeznaczony dla sondy lambda - rozumiem, ze brana pod uwage jest tylko jedna sonda - ktoś moze potwierdzic?
Przy okazji - czy sonda w takiej instalacji podpięta jest równolegle (wpięta w przewód)
2. pytanie lajkonika - czy map sensor w tej instalacji jest w ogole potrzebny do codzienniego dzialania instacji, czy tylko do kalibracji?
3. czy te centralki są awaryjne i jak duża jest szansa, ze to padła centralka?4. czy jest szansa kupić taką cenralke, czy trzeba (mozna/lepiej) w razie potrzeby wymienić na inną i przeciętny gazownik sobie z tym poradzi?
4. czy to, ze na komputerze nie widze wskazań mapsensora wynika z tego, ze jest coś zepsute (zakladam przerwe w kablu ew. uszkodzenie sterownika), czy tak ma być "bo ..."

!!!
5. Najważniejsze oglądając smechamty tej instalacji widze, ze do mapsensora ps-cc1 (taki jak mój) do ka;libracji potrzebny jest jeszcze jeden czujnik - kalibracyjny.
Czy ktoś moze mi w prostych słowach powiedziec, czym różni sie czujnik kalibracyjny, od zwyklego i co widzi instalacja po jego podpięci, a czego nie widzi, gdy go nie ma - zwłaszcza, ze z tego co widze podłącza sie go RÓWNOLEGLE do zwyklego czujnika?!?

#2 OFFLINE   Marcin L

Marcin L

    lpg-hobbysta :)

  • 30 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 stycznia 2010 - 16:13

W starych wersjach KME Diego (AKME z czujnikiem PS CC1) trzeba było dokupić dodatkowy czujnik, który mierzy podciśnienie i służy do zbierania map.

Jego obecność nie jest konieczna do samej pracy instalacji, ale do zebrania map i regulacji już tak.

Dodatkowy czujnik można kupić na alledrogo.

#3 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2010 - 19:57

temat już dawno nieaktualny.
Nie tylko zdążylem sie douczyć w tym zakresie, ale i kalibracyjny map sensor już mam.
W kazdym razie dzięki.

#4 OFFLINE   MarcoFox

MarcoFox

    Zbanowany

  • 268 postów
  • Dołączył: 28-06-2007
  • Skąd: Kórnik / Poznań

Napisany 10 stycznia 2010 - 19:04

Pacjent - KME Diego


Problem - przerywa i szarpie zwłaszcza przy niższych obrotach silnika lub rónej spokojnej jeździe ze stałą (nie za wysoką - do 100km/h) prędkością.
,
,
temat już dawno nieaktualny.
Nie tylko zdążylem sie douczyć w tym zakresie, ale i kalibracyjny map sensor już mam.
W kazdym razie dzięki.


Powiedz jak sobie poradziłeś z tym rwaniem, mam to samo, jak nie dodaję gazu tylko utrzymują stałą prędkość w dolnym zakresie obrotów (czeli po prostu spokojnie jadę) to czuć delikatne szarpanie....

#5 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2010 - 19:06

mialem tyle innych problemów, ze w ogole sie do tego nie zabrałem ;-)
W tzw. międzyczasie byly swięta, nowy rok .. masa innych przerw, a auto praktycznie nie jeździlo z całkiem innego powodu.

Póki co problem pozostał. Parownik mam zrobiony, filtry, kable, swiece nowe.
Zostaje porządna regulacja albo wtryski.

#6 OFFLINE   MarcoFox

MarcoFox

    Zbanowany

  • 268 postów
  • Dołączył: 28-06-2007
  • Skąd: Kórnik / Poznań

Napisany 10 stycznia 2010 - 20:07

u mnie szarpało mocno... po wymianie wtrysków prawie zniknęło.. ale jednak momentami jest to wyczuwalne... czasami to nie wiem cy to nierówności drogi czy LPG.... ale jak jadę obwodnicą to nie mam wątpliwości... jak jadę ze stała prędkością poniżej setki, czy ostatnio 40 na 3 biegu (ślisko) to czuć szarpanie...

#7 OFFLINE   Marcin L

Marcin L

    lpg-hobbysta :)

  • 30 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 stycznia 2010 - 22:01

Podejrzewam, że mapy jeszcze wymagają dopieszczenia - masz program, komputer i kabel żeby to sprawdzić ?

#8 OFFLINE   MarcoFox

MarcoFox

    Zbanowany

  • 268 postów
  • Dołączył: 28-06-2007
  • Skąd: Kórnik / Poznań

Napisany 11 stycznia 2010 - 06:24

nie mam... muszę podjechać do gazownika... ale czasu brak jak zawsze...