Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dedykowany tłumik końcowy do Omegi 3.0 B FL Sedan - ULTER


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MaxiKaz

MaxiKaz
  • 56 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 04 grudnia 2009 - 00:26

Już pisałem o tym w innym temacie (http://forum.omegakl...?t=20015&page=6), ale pora żeby zrobić osobny temat.

W skrócie:
Jako, że chciałem zmienić układ wydechowy w Omie, a Remusik słabo dostępny i w sumie chciałem koniecznie dueta - zwróciłem się do Ultera. Okazało się, że już od jakigoś czasu szukają Omegi 3.0, żeby zrobić dedykowany układ.
W ramach tego, że dostarczę im auto to układzik zobowiązali się wykonać w promocyjnej cenie. Pojechałem raz - zdjeliśmy wymiary itd. Po 3 tygodniach pojechałem założyć układ i tak to wyszło:

Dodany obrazekDodany obrazek

Czyli wygląda całkiem sympatycznie (przynajmniej mi się podoba :)), gorzej niestety z brzmieniem --> czyli delikatnie mówiąc biednie :(
To już jest po przejechaniu prawie 1000 kilometrów, więc zdążył się wypalić. Skontaktowałem się z Ulterem celem ustalenia co z tym fantem zrobić. Przyznali się, że rzeczywiście w tym wypadku zrobili tłumik o budowie przelotowej (bali się żeby nie przekroczyć dopuszczalnej głośności i z drugiej strony, żeby tłumik nie wpłynął ujemnie na osiągi - tak przynajmniej się tłumaczą), a że byliśmy umówieni na 2 wizyty to już nie było czasu, żeby zmieniać budowę tłumika. Jak widać, a w sumie słychać, w Omedze taka budowa najwidoczniej nie zdaje egzaminu (przynajmniej nie bez ingerencji w resztę układu). Na szczęście zachowali się ok i zrobią nowy układ - tym razem o budowie komorowej (docelowo myślę że coś w ten deseń byłoby ok - - choć w tym układzie jest akurat wycięty środek, w każdym bądź razie coś o tym charakterze).

Jako, że budowa tłumika komorowego jest bardziej złożona, muszą sobie przygotować inny wzór (albo nawet kilka), założyć je na auto i sprawdzić jak się będą sprawować - jaka będzie głośność (i czy w końcu będzie normalne brzmienie ...) i czy nie ma spadku mocy. Problem w tym, że już 2 razy u nich byłem (jeden wyjazd to ponad 700km :o) to niespecjalnie mi się kalkuluje jechać do nich tylko na 2 godzinki, żeby sprawdzili jak działa nowy wzór (choć jak nikt nie będzie mógł to pojadę :(.
Dlatego poszukujemy właścicieli Omeg B FL 3.0 Sedan z Bielska Białej lub okolic (chyba, że ktoś ma troszkę dalej, ale mimo wszystko byłby zainteresowany albo mógłby pomóc), którzy mogliby przyjechać do nich i poświęcić trochę czasu na sprawdzenie tłumików o innej budowie.

W zamian proponują wykonanie układu także w promocyjnej cenie (oczywiście jak już będą mieli tłumik o odpowiedniej budowie i satysfakcjonującym brzmieniu).
Tłumik na jedną stronę z 2 końcówkami (albo 1 szeroką) - wzory do wyboru: około 300zł (jak już będą mieli w ofercie będzie kosztował około 600 zł)
Jeśli ktoś chciałby z nierdzewki to troszkę drożej.

Myślę, że ogólnie propozycja jest ciekawa. Jeśli nawet ktoś nie chce zmieniać układu, a jest gdzieś z tamtych okolic i mógłby poświęcić trochę czasu to byłoby super.
Warunek to auto w ogólnie dobrym stanie i układ w miarę standardowy - czytaj, normalne katalizatory i normalne tłumiki środkowe (mogą być zamienniki). Ważne, żeby nie było "przelotów" czy innych modyfikacji.

W razie pytań piszczcie, jeśli ktoś jest zainteresowany to proszę o info na PW.

PS Prośba o przyklejenie tematu - jak już sprawa dojdzie do końca to myślę, że sporo osób może zyskać i może nie będzie trzeba szukać już Remusa po eBay'u ;)

#2 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 04 grudnia 2009 - 00:54

Dzisiaj wymieniałem tłumiki i powiem jedno obłędnie to brzmi V aby z katami ten basik na wolnych obrotach poezja. Ten ryk przy 6,5 tys..........

#3 OFFLINE   BRYLANT

BRYLANT
  • 371 postów
  • Dołączył: 25-08-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 grudnia 2009 - 12:15

MaxiKaz a czy masz podpięte wszystkie 4 końcówki ?

#4 OFFLINE   MaxiKaz

MaxiKaz
  • 56 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 04 grudnia 2009 - 12:26

MaxiKaz a czy masz podpięte wszystkie 4 końcówki ?


Tak, wydech ma mniej więcej taką budowę:

Dodany obrazek

Ze wskazaniem na mniej więcej :)

BTW: Jeśli ktoś chciałby duet to prawdopodobnie też dałoby się zrobić.

#5 OFFLINE   BRYLANT

BRYLANT
  • 371 postów
  • Dołączył: 25-08-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 grudnia 2009 - 12:49

Ha widzę że patent Sypusa :p ale ten dźwięk jakiś taki mało poważny jak na dwururkę :D

#6 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 grudnia 2009 - 13:09

W V kach to chyba konieczna jest wymiana całego układu by poprawić znacznie dzwięk. Sam kiedyś kupiłem dedykowany tłumik Lexmaul`a przelotowy do 2.5 z myślą że dźwięk będzie niższy, basowy a tu lipa, dzięk niewiele różni sie od dzwięku z seryjnego tłumika:o Teraz planuje sam zrobić przelotówkę do niej na wzór oryginału Laxmaul bo przy Vectrze A do której robiliśmy różnica jest bardzo duża. no zobaczymy. Pochwalę się efektem:)

#7 OFFLINE   BRYLANT

BRYLANT
  • 371 postów
  • Dołączył: 25-08-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 grudnia 2009 - 14:50

W V kach to chyba konieczna jest wymiana całego układu by poprawić znacznie dzwięk.



Powiem Ci że nie koniecznie . Sypus ma 4x Steinmetz i dźwięk jest bardzo inny niż w tym co MaxiKaz ma .

#8 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 grudnia 2009 - 15:57

Zdziwiło mnie np to przy tym moim tłumiku że wloty do niego mają średnicę 60mm co oznacza że jest większa niż przy oryginalnych rurach wlotowych. Co właśnie może oznaczać że on jest np częścią całego dedykowanego układu wydechowego bo V ki. Pospawałem pokleiłem i zamontowałem u siebie.

#9 OFFLINE   MaxiKaz

MaxiKaz
  • 56 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 04 grudnia 2009 - 21:55

A ja wam powiem że bym się skusił na takie coś. Nie chciał bym ryku basu w luksusowym aucie, no chyba że miał bym Omę zirmszerowaną np. Ale przyznam szczerze że wydech brzmi dziwnie niewyraźnie mimo wszystko.


Nikt tu nie mówi o jakimś strasznym ryku, chodzi o nadanie sportowego brzmienia ogólnie rzecz ujmując.

Powiem Ci że nie koniecznie . Sypus ma 4x Steinmetz i dźwięk jest bardzo inny niż w tym co MaxiKaz ma .


No właśnie, ale Sypus ma już układ dedykowany, tylko przerobiony na 2 strony.
A tu chodzi o to, że póki co Ulter dopiero jest w trakcie budowania takiego układu i przydałaby się drobna pomoc, żeby ogólny efekt był zadowalający.

#10 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 grudnia 2009 - 22:44

Jak nagram jakis film to posluchacie wydechu bo wg mnie to jest masakra jak na oryginalny Lexmaul. To wrecz dzwonienie a o basie mozna pomarzyc, no chyba z uchem przy koncowce i na wolnych obrotach:)

Znalazłem na ebay`u tłumik końcowy taki jak mój. powiedzcie mi w które miejsce wrzuca się te dwie rury. Pytam tak z ciekawości bo ja nie mam pojęcia bo mój cały wydech jest zaspawany od katalizatorów teraz do końcowego bo jego przy zmianie przykręciłem (choć i ten był przyspawany:mad: )

Link do aukcji:

http://cgi.ebay.pl/L...=item588298d6cd

#11 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 grudnia 2009 - 07:17

przeniosłem nie potrzebne posty, proszę się trzymać tematu

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#12 OFFLINE   MaxiKaz

MaxiKaz
  • 56 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 06 grudnia 2009 - 14:27

Końcowy wydech w Omedze B i B FL czymś się różnią ? Bo jeśli nie to ewentualnie mogłaby być jakaś 3-litrówka przedliftowa.

#13 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 grudnia 2009 - 21:26

mam Remusa dedykowanego do caravana MV6 - jeszcze nie wsadzony bo ma kilka dziurek
zapytaj czy nie chcieliby w ramach doświadczeń obejżec go od środka a później wyspawać mi nową puszke z Kwasóweczki :D

#14 OFFLINE   virusno9

virusno9

    KaroL. Op-com 888 1234 88

  • 165 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka

Napisany 15 marca 2010 - 15:13

Cześć,
temat dotyczy w sumie tłumika końcowego, ostatnio szukałem coś dla siebie i znalazłem firmę która zajmuje się tym dosłownie od A do Z i z tego co na necie znalazłem to bardzo sensownie gadają :) Chodzi o firmę El-tec z Piastowa. Może jest ktoś z okolic i ma chęć z nimi pogadać co i jak. Wg mnie dźwięk jest fajniejszy od ultera.

Przykładowy filmik z ich końcowym :)

pozdrawiam

#15 OFFLINE   jedrek19872

jedrek19872
  • 16 postów
  • Dołączył: 25-03-2010
  • Skąd: Żywiec

Napisany 27 marca 2010 - 23:38

Ja mieszkam 10km od fabryki ULTERA:) jakby coś to piszcie:) tyle że ja nie mam B FL tylko B, ale 3,0 jeszcze na oryginalnym wydechu

#16 OFFLINE   Nowak

Nowak
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Żabno (k Tarnowa)

Napisany 02 maja 2010 - 21:52

A ile kosztuje orginalny końcowy tłumnik do MV6?

#17 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 02 maja 2010 - 22:53

Ja mieszkam 10km od fabryki ULTERA:) jakby coś to piszcie:) tyle że ja nie mam B FL tylko B, ale 3,0 jeszcze na oryginalnym wydechu


Jaka może być cena dwururki do 2,0?

#18 OFFLINE   MaxiKaz

MaxiKaz
  • 56 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 03 maja 2010 - 09:09

Tutaj macie jakie Ulter ma dostępne: http://www.ulter.com...shop&f=21&m=239
Niestety tylko do sedana, do kombi nie mają.
Jeśli chodzi o ceny to musicie klikać na różne końcówki to się pokazują:
- 2.0 od 530 do 580zł w zależności od końcówki
- 2.5 i 3.0 V6 od 590 do 610zł

Jeśli chodzi o wykonanie to tłumika mają super, jeśli chodzi komuś o dźwięk to raczej ciężko byłoby mi polecić :( brzmią w zasadzie jak seryjne można powiedzieć :(
Ja jeździłem do nich 4 razy i do tej pory jest bardzo cicho i mało agresywnie, mimo że zamiast katalizatorów mam strumienice, a zamiast środkowych skromne przelotówki.
Jeszcze środkowe chyba wytnę, albo jeszcze mniejsze dam :)

#19 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 maja 2010 - 14:34

a jak np wygladalaby sprawa z obustronnym wydechem w ich wykonaniu??
podejmuja sie takich rzeczy??jesli tak,to w jakich kosztach mozna sie zmiescic??

#20 OFFLINE   MaxiKaz

MaxiKaz
  • 56 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 03 maja 2010 - 15:10

mi robili na 2 strony, ale czy jeszcze będą chcieli robić (jest sporo zabawy z tym) to nie wiem, najlepiej kontaktuj się z Przemkiem Magą - numer do niego można znaleźć na stronie ultera w zakladce kontakty