Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jak odpowietrzyc wspomaganie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bartek2009

bartek2009
  • 67 postów
  • Dołączył: 15-08-2009
  • Skąd: wroclaw

Napisany 03 grudnia 2009 - 21:05

ostatnio musialem odkrecic pompe od wspomagania potrzebowalem tam miejsca po przykrecenu dolalem plunu nie mialem za duzo ale zakrylo dno od zbiorniczka skrecilem w prawo i w lewo do oporu kilka razy na podniesionych kolach sprawdzilem plyn zakrywal dno zbiorniczka po wyjezdzaniu z garazu dalem osto p pi....zde i wspomaganie jakby siadlo w jedna strone plyn ubyl musialem dojechac do domu jakies 10km i dolac plyn ale juz mi sie nie chcialo dolewac. chcialem to zrobic na drugi dzien, z ranca odkrecilem zbiorniczek i odziwo plyn w normie teraz wspomaganie ciezko chodzi na rodzie silnik gasnie zadnego skrzypienia nie slysze czy to pompa:o

#2 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 grudnia 2009 - 21:28

spusc plyn i zalej jeszcze raz i sprobuje odpowietrzyc tak jak wczesniej... jak nie pomoze to zatarles pompke...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#3 OFFLINE   Piotrek.sz

Piotrek.sz
  • 194 postów
  • Dołączył: 07-05-2009
  • Skąd: Koty-STA K.Koźle-OK Skwierzyna-FMI
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2009 - 21:41

dolalem plunu nie mialem za duzo ale zakrylo dno od zbiorniczka skrecilem w prawo i w lewo do oporu kilka razy na podniesionych kolach sprawdzilem plyn zakrywal dno zbiorniczka


Nalej normalny poziom- może być za mało i z kołami na ziemi skręcaj:D

#4 OFFLINE   bartek2009

bartek2009
  • 67 postów
  • Dołączył: 15-08-2009
  • Skąd: wroclaw

Napisany 03 grudnia 2009 - 21:48

spusc plyn i zalej jeszcze raz i sprobuje odpowietrzyc tak jak wczesniej... jak nie pomoze to zatarles pompke...


a jest tam gdzies korek spustowy
mam druga morze odrazu zalorzyc i wymienic plyn

#5 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 grudnia 2009 - 02:59

mam druga morze odrazu zalorzyc i wymienic plyn

mam rozumiec, że pompkę?
korka spustowego nie ma... odkrecasz niżej poożony przewód od pompy i płyn zleci...

przy zalewaniu staraj się lać małyń strumieniem.. tak aby powietrze nadążało uciec...
i powinno być ok:)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#6 OFFLINE   bartek2009

bartek2009
  • 67 postów
  • Dołączył: 15-08-2009
  • Skąd: wroclaw

Napisany 04 grudnia 2009 - 06:31

ok dzieki dzisjaj zabiore sie za to

#7 OFFLINE   Kesiaczek

Kesiaczek
  • 567 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Szczytno/Kielce

Napisany 04 grudnia 2009 - 07:03

Jezeli słyszysz bzyczenie przy ruszaniu kierownicą, to kręc na maksa w jedną i w drugą dopuki nie przestanie. U mie tak było, musiałam troszke pokręcic zanim przestało i się odpowietrzyło, ale teraz jest ok.

#8 OFFLINE   bartek2009

bartek2009
  • 67 postów
  • Dołączył: 15-08-2009
  • Skąd: wroclaw

Napisany 04 grudnia 2009 - 21:37

operacja przebiegla prawidlowo pompa wymieniona plyn wlewalwem powoli poskrecalem kilkadziesiat razy i bylo ok leciuto chodzila az do pzejechania 10 km do domu i to samo ciezko chodzi przedewszystkim jak dokrecam prawie do konca tak jakby juz nie bylo wspomagania plyn w normie nie wiem co mam zrobic zy tym (jak nie urok to sraczka )

#9 OFFLINE   slawek87

slawek87
  • 70 postów
  • Dołączył: 25-07-2008
  • Skąd: Mąkolno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 grudnia 2009 - 20:38

może maglownica padła z braku oleju

#10 OFFLINE   bartek2009

bartek2009
  • 67 postów
  • Dołączył: 15-08-2009
  • Skąd: wroclaw

Napisany 08 grudnia 2009 - 15:38

juz chodzi dobrze ale na poczatku chodzilo leciutko a teraz normalnie tak jak zawsze

#11 OFFLINE   whysky

whysky
  • 2 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 13 stycznia 2011 - 11:50

Podepnę się może ktoś pomoże! Wymieniłem ostatnio pompę wspomagania (kupiłem zamiennik na allegro za 200 zł) założył mi mechanik, płyn zalany, kierownica chodzi lekko ale jak kręcę na wolnych obrotach to dosyć głośno słychać jak pracuje! Czy przy odpowietrzaniu nie powinien być odkręcony korek od zbiorniczka na płyn? Ktoś coś wyżej wspomniał o maglownicy, ale za cholerę nie wiem co to jest? Może ktoś przybliżyć temat?

#12 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2011 - 17:36

maglownica czyli przekladnia kierownicza. Element w ktory wchodzi kolumna kierownicza a wychodza drazki kierownicze

#13 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2011 - 18:05

Czy przy odpowietrzaniu nie powinien być odkręcony korek od zbiorniczka na płyn?


nie musi , w korku jest odpowietrznik

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#14 OFFLINE   whysky

whysky
  • 2 postów
  • Dołączył: 13-01-2011

Napisany 13 stycznia 2011 - 18:41

To jak nie musi być odkręcony korek to dochodzę do wniosku, że wcale nie trzeba odpowietrzać bo i tak się kręci kierownicą np. na parkingu podczas parkowania! Byłem u kolejnego mechanika który stwierdził, że trzeba poczekać ze 3 tygodnie od wymiany i że się pompa "rozchodzi", ale mnie to nie przekonuje. Oryginalna pracowała cichutko a ta jakoś tak dziwnie "wyje". A u Was jak kręcicie w miejscu na wolnych i w aucie jest cicho to słychać jak pracuje czy zupełnie nic?

#15 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2011 - 18:49

To jak nie musi być odkręcony korek to dochodzę do wniosku, że wcale nie trzeba odpowietrzać bo i tak się kręci kierownicą np. na parkingu podczas parkowania! Byłem u kolejnego mechanika który stwierdził, że trzeba poczekać ze 3 tygodnie od wymiany i że się pompa "rozchodzi", ale mnie to nie przekonuje. Oryginalna pracowała cichutko a ta jakoś tak dziwnie "wyje". A u Was jak kręcicie w miejscu na wolnych i w aucie jest cicho to słychać jak pracuje czy zupełnie nic?


Warto odpowietrzyc zeby nie pracowala na sucho bo wtedy moze bardzo szybko sie skonczyc. Ja w omedze nie slysze pompy od wspomagania ale w poprzednim aucie byla glosnia juz od momentu jak je kupilem i przez rok przejechalem okolo 20kkm i nic sie nie dzialo.

#16 OFFLINE   olo85

olo85
  • 53 postów
  • Dołączył: 27-02-2010
  • Skąd: Piława Górna

Napisany 15 stycznia 2011 - 05:03

pozwole się dołączyć do tematu ponieważ ostatnio zwróciło mi uwage pewne buszenie spod maski podczas szybszego pokonywania zakretu. buczenie pojawia się również podczas postoju kręcąc kierą. w czasie jazdy po zakręcie zaczyna buczeć i jak wyjde na prostą to stopniowo przestaje. przy spokojnej jeździe nic nie słychać. czy to może pompa wspomagania odchodzi na tamten świat?? przyznam szczeże, że jeszcze nie sprawdziłem płynu. orietujećie sie może w cenach pompy do 2.5td?? pozdro