

Podciśnienie w 2.0 16v
Rozpoczęte przez
LordWampir
, 02 gru 2009, 18:49
9 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2009 - 18:49
witam,
Prośba taka. Mam odłączony jeden z wężyków podciśnienia, ten przy przepustnicy. Wiem z Forum że ten od szyby idzie tyłem z przepustnicy i łączy się z innym przewodem, natomiast z przodu przepustnicy jest taki sam żółty przewodzik i ten nigdzie nie jest podpięty i zasuwa tędy lewe powietrze do przepustnicy. Mam przełożony silnik z innego opla omega i mechanior nie podpiął tego frontalnego przewodu podciśnienia. Może on nigdzie nie powinien być podpięty bo nie widzę nigdzie gdzie go można wsadzić. czy użytkownicy 16v mają dwa wężyki z tyłu i z przodu przepustnicy a jak tak to gdzie mam podpiąć ten z przodu.
Dziękuje z góry za pomoc.
Prośba taka. Mam odłączony jeden z wężyków podciśnienia, ten przy przepustnicy. Wiem z Forum że ten od szyby idzie tyłem z przepustnicy i łączy się z innym przewodem, natomiast z przodu przepustnicy jest taki sam żółty przewodzik i ten nigdzie nie jest podpięty i zasuwa tędy lewe powietrze do przepustnicy. Mam przełożony silnik z innego opla omega i mechanior nie podpiął tego frontalnego przewodu podciśnienia. Może on nigdzie nie powinien być podpięty bo nie widzę nigdzie gdzie go można wsadzić. czy użytkownicy 16v mają dwa wężyki z tyłu i z przodu przepustnicy a jak tak to gdzie mam podpiąć ten z przodu.
Dziękuje z góry za pomoc.
#2
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2009 - 19:02
z przodu przepustnicy (pod krokowcem) jest podcisnieniowka do "sterowania" zaworem regulacji cisnienia paliwa na listwie wtryskowej. Odlacza sie czesto z premedytacja ta podcisnieniowke gdy:
konczy sie pompa paliw
rozjechane sa wartosci adaptacyjne benzyny
uszkodzeniu ulegla membrana tego urzadzonka i po przejsci na lpg tym wezykiem paliwko leci sobie do kolektora ssacego i mam doczynienia ze spalaniem 2 paliw
konczy sie pompa paliw
rozjechane sa wartosci adaptacyjne benzyny
uszkodzeniu ulegla membrana tego urzadzonka i po przejsci na lpg tym wezykiem paliwko leci sobie do kolektora ssacego i mam doczynienia ze spalaniem 2 paliw
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]
[B]
#3
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2009 - 19:14
Pompa działa bo gaz mam dopiero 2 tygodnie a wcześniej jezdziłem na Pb. Wartości też są ok. Tym wężykiem nie leci paliwko tylko wydaje mi się że powietrze, bo zasysa jak przystawię palec i zatkam to na chwilę falują obroty po czym wszystko wraca do normy. Mam wrażenie że to lewe powietrze wpływa mi na spalanie LPG. Dlatego chcę to podpiąć. Ten wężyk jest zółty i bardzo cieniutki. Czy możliwe jest ze za sprawą tego wężczka spalal mi bardzo dużo LPG?
#4
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2009 - 19:33
LordWampir - ja nie twierdze ze tym wezykiem leci paliwo...... bo oczywscie nie bedzie lecialo jesli jest odpiety ten wezyk a nawet jak jest wpiety do regulatora cisnienia paliwa to jesli jest on sprawny to tez nie bedzie lecialo paliwo.........
Dlaczego go nie podepniesz????? - regulator to taka mala banka znjadujaca sie na listwie wtryskowej niedaleko czarnego "kapturka - czytaj zaworu do mierzenia cisnienia".
W chwili obecnej Twoj silnik pracuje ciagnac "lewe" nie mierzone przeplywomierzem, powietrze. Lewe powietrze ma wplyw na spalanie (raz zauwazalne raz nie) bo w tym momencie zaburzony sklad mieszanki moze powodowac ze sonda bedzie odczytywala to jako bardziej uboga mieszanka (nadwyzka powietrza) a komp robi dokladnie odwrotnie czyli wzbogaca.
Dlaczego go nie podepniesz????? - regulator to taka mala banka znjadujaca sie na listwie wtryskowej niedaleko czarnego "kapturka - czytaj zaworu do mierzenia cisnienia".
W chwili obecnej Twoj silnik pracuje ciagnac "lewe" nie mierzone przeplywomierzem, powietrze. Lewe powietrze ma wplyw na spalanie (raz zauwazalne raz nie) bo w tym momencie zaburzony sklad mieszanki moze powodowac ze sonda bedzie odczytywala to jako bardziej uboga mieszanka (nadwyzka powietrza) a komp robi dokladnie odwrotnie czyli wzbogaca.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]
[B]
#5
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2009 - 19:59
Dziękuje Ci za wytłumaczenie właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem. Jutro z rana podepnę i zobacze co i jak. To mój pierwszy silnik 16v wczesniej mialem dwie 8v więc jest trochę nowości, które musze pomału rozpracować.
Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam.
Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam.
#6
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2009 - 20:21
ten regulator i zasada jego dzialania jest tak stara jak wtrysk paliwa wielopunktowy
Gdyby jednak sie okazalo ze po podpieci tego wezyka auto kuleje na benie to przeczytaj moje powyzsze posty i spokojnie zaslep ten krociec tak zeby silnik nie ciagnal lewego powietrza
Gdyby jednak sie okazalo ze po podpieci tego wezyka auto kuleje na benie to przeczytaj moje powyzsze posty i spokojnie zaslep ten krociec tak zeby silnik nie ciagnal lewego powietrza
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]
[B]
#7
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2009 - 18:11
Po podłączeniu wszystkiego, wyregulowaniu i podpięciu jest super. Silnik pracuje równo i cicho, nie ciągnie lewego powietrza a gaz wyregulowałem . Jutro jadę do kiel więc sprawdze spalanie. Podam co i jak.
Spalanie 11l na 100km na trasie. Można jeszcze coś pokombinować. Ale narazie widać dużą poprawę , z 28l, na 11l. Ciekawe jeszcze jak po mieście. Pozdrawiam.
Spalanie 11l na 100km na trasie. Można jeszcze coś pokombinować. Ale narazie widać dużą poprawę , z 28l, na 11l. Ciekawe jeszcze jak po mieście. Pozdrawiam.
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 23 października 2013 - 18:57
mam problem z podciśnieniem w omedze 2.16. gdy odpale silnik słysze jak ucieka powietrze z podciśnienia czy ktoś mógł by mi wysłaś schemat z podciśnieniami do 2.0 16v i opisać go, z góry dzięki

#10
OFFLINE
Napisany 23 października 2013 - 20:26
mam problem z podciśnieniem w omedze 2.16. gdy odpale silnik słysze jak ucieka powietrze z podciśnienia czy ktoś mógł by mi wysłaś schemat z podciśnieniami do 2.0 16v i opisać go, z góry dzięki
proszę ;
zanim zaczną krzyczeć na ciebie że ci się szukać nie chce , ale to normalne!
o to ci chodzi? http://forum.omegakl...ead.php?t=73620